Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

[Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Olisi kaksi kysymystä.
1: Miten voi saada esim moottoripyörän keulimaan vasemman analogin avulla käyttäen kontrollinaattoria?
2: Miten saan sackbotin tekemään jotain vasta kun tulen paikalle esim. jos se on keskellä kenttää. Siis kun aloitan kentän pelaamisen niin sackbotti on tehnyt jo sen mitä olen sille nauhoittanut vaikka olen laittanut pelaaja tutkan mutta se ei välitä siitä?

1. En osaa sanoa
2. Voit vaikka laittaa sackbotin tulemaan lähettimestä kun ensin kytket lähettimen pelaaja tutkaan.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Miten saan tehtyä, että kun mun pelissä ohjataan hahmoa yhdellä kontrollinaattorilla ja tällä hahmolla pitäis pystyä sitten siirtymään mukamas kulkuneuvon sisään ja sitten ohjaus vaihtuisi luonnollisesti sen kulkuneuvon kontrollinaattorille. Niin miten tämä "siirtymä" tapahtuu? Eli miten saan tehtyä, että kun se aluksi ohjaamani hahmo kävelee tarpeeksi lähelle kulkuneuvoa ja painaa tiettyä nappia, vaihtaa jossain selustassa oleva Sackboy kontrollinaattoria toiseen?

EDIT: Tuosta mun edellisestä kysymyksestä vielä, joka oli siis tämä:

Ja sitten vielä toinen visainen kysymys: haluaisin, että autoa ja/tai hahmoa tai mitä vaan ohjataan niin, että pelaaja (Sackboy siis) on jossakin kuvan ulkopuolella ja kamera seuraa liikkuvaa autoa / hahmoa. Miten tämä onnistuu? Eli tällä hetkellä mulla toimii tuo hahmon Controllinator "langattomasti", mutta kamera jää Sackboyhin, eikä seuraa sitä ohjailtavaa hahmoa.

Ja sain siihen tällaisen vastauksen:

Ensin aseta elokuvakamera siihen kappaleeseen, jota haluat kameran seuraavan. Sitten liitä kontrollinaattorista (jossa sackboy istuu) johto elokuvakameraan active-liitännästä. Varmista, että Hold Time on ∞s ja Disable Controllers on No.

Mutta ei tuo onnistu, sillä ei tuossa Controllinaattorissa ole mitään johtoa. Ja kamerassa on kyllä Output, josta voi siis vetää johdon jonnekin, mutta siitä ei voi laittaa johtoa Controllinaattoriin, koska Controllinaattorissa ei ole kuin "Eject Player" -niminen Input. Eli edelleen tähän tarttis apua, pliis. :)

Ja nyt sainkin luultavasti tuohon mun ylempänä olevaan kysymykseeni vastauksen tuolla Eject Player -jutskalla.

EDIT2: Ratkaisin molemmat ongelmat. :) Hokasinkin, että se Letun mainitsema Controllinaattorin Output löytyikin sieltä mikrosirun sisältä siitä ohjaimen keskeltä... Ja tuon toisen probleeman sainkin ite kikkailtua Emittereillä ja Destoyereillä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Pitäis tehdä, että kun Controllinaattorilla... blaablaa (editoitu)

EDIT: Ongelmat ratkaistu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Olen tekemässä sellaista minigamea, jossa jokainen pelaaja ohjaa tankkia kontrollinaattorilla. Miten saan silleen, että kun kaikki pelaajat ovat kontrollinaattorissa, niin sitten kuvakulma siirtyy pelikentälle. Ja miten saan pelaajat pois kontrollinaattorista, kun vain yksi tankki on enää elossa?
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Olen tekemässä sellaista minigamea, jossa jokainen pelaaja ohjaa tankkia kontrollinaattorilla. Miten saan silleen, että kun kaikki pelaajat ovat kontrollinaattorissa, niin sitten kuvakulma siirtyy pelikentälle. Ja miten saan pelaajat pois kontrollinaattorista, kun vain yksi tankki on enää elossa?

Laitat Movie Cameran kenttäsi keskelle, säädät kuvakulmat ja näin (muista laittaa Movie Camerasta "Hold Time" loputtomaksi). Sitten avaat kaikkien Controllinaattorien piirilevyt R1:stä ja sieltä jokaisen Controllinaattorin PS3-ohjaimen keskeltä vedät johdon kohdasta "Controllinator: Active" ja vedät kaikkien neljän Controllinaattorin nämä johdot 'And' -porttiin. Sitten vain 'And' -portista vedät johdon siihen aiemmin laittamaasi Movie Cameraan.

Nyt kun kaikki Controllinaattorit ovat aktiivisia (eli joku istuu siinä), 'And' -portti aktivoituu ja se aktivoi Movie Cameran, jolloin kamera siis siirtyy taistelukentälle. Tuo tosin toimii nyt tuolla tavalla vain siten, että se kamera siirtyy vain, kun KAIKKI Controllinaattorit ovat käytössä. Eli tämä tarkoittais sitä, että kahdella tai kolmella pelaajalla ei voisi pelata, vaan tarvitaan neljä. Joten sun pitäis vielä tuota värkätä jotenkin monimutkasemmin, että se toimii alemmillakin pelaajamäärillä.

Saat pelaajan pois Controllinaattorista laittamalla johdon Controllinaattorin sivussa olevaan Eject Player -kohtaan. En ala sen kummemmin tässä sitä selittelemään, että miten tuo toteutetaan, mutta jotenkin, että laitat vaikka jotkut sensorit tankkeihin, että kun tankit tuhoutuu, ne sensorit aktivoituu ja se aktivoi sen Eject Player -jutun. Eli heti kun tankki tuhoutuu, se kyseinen pelaaja tippuu pois Controllinaattorista.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Laitat Movie Cameran kenttäsi keskelle, säädät kuvakulmat ja näin (muista laittaa Movie Camerasta "Hold Time" loputtomaksi). Sitten avaat kaikkien Controllinaattorien piirilevyt R1:stä ja sieltä jokaisen Controllinaattorin PS3-ohjaimen keskeltä vedät johdon kohdasta "Controllinator: Active" ja vedät kaikkien neljän Controllinaattorin nämä johdot 'And' -porttiin. Sitten vain 'And' -portista vedät johdon siihen aiemmin laittamaasi Movie Cameraan.

Nyt kun kaikki Controllinaattorit ovat aktiivisia (eli joku istuu siinä), 'And' -portti aktivoituu ja se aktivoi Movie Cameran, jolloin kamera siis siirtyy taistelukentälle. Tuo tosin toimii nyt tuolla tavalla vain siten, että se kamera siirtyy vain, kun KAIKKI Controllinaattorit ovat käytössä. Eli tämä tarkoittais sitä, että kahdella tai kolmella pelaajalla ei voisi pelata, vaan tarvitaan neljä. Joten sun pitäis vielä tuota värkätä jotenkin monimutkasemmin, että se toimii alemmillakin pelaajamäärillä.

Saat pelaajan pois Controllinaattorista laittamalla johdon Controllinaattorin sivussa olevaan Eject Player -kohtaan. En ala sen kummemmin tässä sitä selittelemään, että miten tuo toteutetaan, mutta jotenkin, että laitat vaikka jotkut sensorit tankkeihin, että kun tankit tuhoutuu, ne sensorit aktivoituu ja se aktivoi sen Eject Player -jutun. Eli heti kun tankki tuhoutuu, se kyseinen pelaaja tippuu pois Controllinaattorista.

Okei, tuon kamerajutun keksinkin jo samalla tavalla, mutta tuo Eject Player on uusi. Täytyy testata sitä kun kerkiää. Taidan tehdä silleen, että teen erikseen kentän kahdelle, kolmelle ja neljälle pelaajalle ellei tule jotain neronleimausta :D
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Voithan tehdä vaikka 4 Controllinaattoria alkuun ja siihen sitten ohjeet pelaajille puhekuplaan, että menkää Controllinaattoreihin ja painakaa vaikka X:ää, niin peli alkaa. Ja sitten ne Controllinaattorit missä ei istu ketään, tuhoutuu automaattisesti. Täten ei tarvii niistä huolehtia sitten enää.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

En nyt tiiä kuuluuko tää kysymys tänne, mutta miten pääsee läpi sen yhen harjotuksen kentän teossa, mis pitää luoda se olento. Siis sille pitää laittaa ne kaks pyörää, silmät ja aivot (Toiminto: Seuraa), sitten ne aivot täytyy kerätä, mut miten se tehää? Oon koittanu poistaa ne, mut ei sekään toimi :( Kukaan osaisi neuvoa mitä pitää painaa? :confused:
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

En nyt tiiä kuuluuko tää kysymys tänne, mutta miten pääsee läpi sen yhen harjotuksen kentän teossa, mis pitää luoda se olento. Siis sille pitää laittaa ne kaks pyörää, silmät ja aivot (Toiminto: Seuraa), sitten ne aivot täytyy kerätä, mut miten se tehää? Oon koittanu poistaa ne, mut ei sekään toimi :( Kukaan osaisi neuvoa mitä pitää painaa? :confused:

Niiden aivojen "kerääminen" tarkoittaa niiden tuhoamista Sackboylla. Eli otat ohjakset Sackboylle ja hyppäät luomasi olennon pään päälle (olettaen että sinne ne aivot sijoitit) ja sen jälkeen vain hyppäät niiden aivojen päälle, niin niiden pitäisi hajota ja sitä myöten myös olento on "eliminoitu". Jos aivojen päälle hyppääminen ei tuhoa aivoja, katsasta onko kyseessä "Aivot (suojattu)" vai pelkkä "Aivot", sillä noita suojattuja aivoja ei voi tuhota millään tapaa.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Voithan tehdä vaikka 4 Controllinaattoria alkuun ja siihen sitten ohjeet pelaajille puhekuplaan, että menkää Controllinaattoreihin ja painakaa vaikka X:ää, niin peli alkaa. Ja sitten ne Controllinaattorit missä ei istu ketään, tuhoutuu automaattisesti. Täten ei tarvii niistä huolehtia sitten enää.

Noniin, sain tehtyä tuolla tavalla. Testatkaa vaan ;D

Pistetääs tännekkin nyt tuo linkki, eli tuolta voi pistää jonoon: TANK BATTLE minigame (2-4p) [ WORKS ] By puujalkakeisari - LBP.me
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Elikkäs,elikkäs. Miten voin tehdä/saada uusia taustoja? Mulla on vaan ne tarinakentän ja ne ei oo mitään kovin uber hienoja. :eek: (uskon että aika nuubi kysymys mutta kiitti jos vastaatte)
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Osaisko joku neuvoa miten saa sellasen hihnan rakennettua ilman mitään pyöriviä esineitä. Tällai mä koitin tehä mutta en oikeen ymmärtäny sitä.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Miten pääsen sen tutorialin läpi jossa pitää laittaa se simpanssi ääni? Olen laittanut kaiutimen kiinni simpanssi äänen mutta, en ole päässyt läpi.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Osaisko joku neuvoa miten saa sellasen hihnan rakennettua ilman mitään pyöriviä esineitä. Tällai mä koitin tehä mutta en oikeen ymmärtäny sitä.

Teet sen hihnan vaikkapa kahdesta palasesta. Ensin siis tulee se eka kohta näkyviin ja se liikkuu oikealta vasemmalle. Oikealle laitat Emitterin, josta se luo aina uuden hihnan palasen, joka liittyy siihen toisen hihnan palasen päähän. Sitten laitat tietyn ajan, jolloin Emitterillä luotu hihnan palanen katoaa vasemmalle päästessään (ollessa tietenkin jonkun taustan takana ettei katoamista näe. Täten sulla on loputon hihna, mmkay?
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Teet sen hihnan vaikkapa kahdesta palasesta. Ensin siis tulee se eka kohta näkyviin ja se liikkuu oikealta vasemmalle. Oikealle laitat Emitterin, josta se luo aina uuden hihnan palasen, joka liittyy siihen toisen hihnan palasen päähän. Sitten laitat tietyn ajan, jolloin Emitterillä luotu hihnan palanen katoaa vasemmalle päästessään (ollessa tietenkin jonkun taustan takana ettei katoamista näe. Täten sulla on loputon hihna, mmkay?

En kyllä tajua tätä vieläkään. Ja tossa linkissä (jonka ohjeita yritin seurata) käytettiin tarttumistutkia niihin hihnan paloihin. En ymmärrä mikä virka niillä on? Vai onko se joku ekan LBP:n kikka?

Tarvitsen siis männän tämän tekemiseen? Ja onko se muka mahdollista, että lähettimen kautta tullut esine saadaan laitettua kiinni mäntään. Eihän ne palaset ilman mäntää muuten liiku eteenpäin.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Syökö tuo 3D Glitch paljonkin lämpömittarista? Ajelin tehdä sellaisen vuoren levelin taustalle.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Mitä tuo mikrosirussa oleva piirin solmu tekee? Haittaako laitteen toimintaa jos johdon välissä on tuollainen solmu? Kyseessä on niin monimutkaiset viritykset, että jos poistan sen, en löydä enää sitä johtoa, tai kohtaa mistä se johto on lähtenyt... :D

E: Ei näköjään tee muuta kuin selkeytä lankasotkuja.
 
Ylös Bottom