Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Ps3 on näytössä kiinni DVI-HDMI kaapelilla ja pitäisi saada äänetkin kuulumaan headsetin kautta.

Minkälaista piuhaa kannattaisi lähteä ostamaan Siberia V2:lle joissa on 3.5mm liitin?

Onnistuisiko tälläisellä piuhalla http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ch-RCA-3-5-mm-multimediasovitin-3-5-mm-naaras

Tuo RCA-3.5mm tulisi tälläisen piuhan jatkoksi http://www.thegametrain.com/product...sal-scart-cable-(xbox-360gamecubeps2ps3).html

Siberiat sitten kiinni tohon 3.5mm naaras liittimeen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Ps3 on näytössä kiinni DVI-HDMI kaapelilla ja pitäisi saada äänetkin kuulumaan headsetin kautta.

Minkälaista piuhaa kannattaisi lähteä ostamaan Siberia V2:lle joissa on 3.5mm liitin?

Onnistuisiko tälläisellä piuhalla Fuj:tech RCA-3.5 mm -multimediasovitin | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com

Tuo RCA-3.5mm tulisi tälläisen piuhan jatkoksi Mad Catz Universal Scart Cable (Xbox 360/Gamecube/PS2/PS3) - Cables - The Game Train Online Shop

Siberiat sitten kiinni tohon 3.5mm naaras liittimeen.

En ole ihan varma onnistuuko noilla, kun en oikein tajua mitä kaikkia liittimiä tuossa Mad Catzin kaapelissa on. Mutta ainakin sillä konstilla jonka olen tuonne edelliselle sivulle postannut, saat äänet toimimaan.

Paras tapa saada kuulokkeet kiinni jos sinulla ei ole erillistä vahvistinta jonka kautta saisit äänen, on käyttää mukana tulevaa AV Multi kaapelia, johon liittää jatkoksi RCA -> 3.5mm ja siihen vielä 3.5mm naaras -> 3.5mm naaras adapterin. Siihen päähän saa sitten kuulokkeet liitettyä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

En ole ihan varma onnistuuko noilla, kun en oikein tajua mitä kaikkia liittimiä tuossa Mad Catzin kaapelissa on. Mutta ainakin sillä konstilla jonka olen tuonne edelliselle sivulle postannut, saat äänet toimimaan.

Kyllä se tosta Madcatzin piuhasta äänet osasi ottaa kun testasin laittamalla johdot vastakkain teipillä, täytyy siis ostaa tollainen johto.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Q: Peli- tms. levy jäi sisään, kun konsoli hajosi, eikä levyä saa enää pois. Mitä tehdä?
A: Takuuvaihtoon lähettäessäsi laita mukaan lappu, jossa on yhteystietojesi lisäksi myös tieto siitä, mikä levy konsolissa on. Levy palautetaan sinulle myöhemmin.


Ilmeisesti 40/60 Gb -mallilla levyn saa ulos. Ainakin itse auttoi PS3 fan test:
- alkuperäinen ohje: Disk stuck inside a YLOD PS3 - PlayStation Forum
- fan test: Clean your PS3 fan with quick-n-easy test | Joystiq

En tiedä oliko tarpeen, mutta testin käynnistyttyä painelin muutaman kerran vielä varuiksi eject-nappia.

omalla vastuulla, ei löydy ohjekirjasta. Kiitos FAQ:sta.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Moro!

Koitin etsiä foorumilta valmista vastausta, mutten apua löytänyt. Olin melko kauan käyttämättä ps3:a, hiljattain ajattelin että katson jonkun leffan, konsoli käynnistyy, on hetken päällä ja sammuu kun alkaa pyörittää dvd:tä. Mitään valoja ei jää vilkkumaan. Konsolin saa uudelleen päälle vain irtottamalla virtajohdon ja taas sama juttu kuin aiemmin.

Hommasin hiljattain uuden 46" full-HD ledin samsungilta ja siihen sitten välille hdmi-johdon. Tein äsken myös tämän 5 sec käynnistyssäännön palauttaakseni näyttöasetukset, ei auttanut sekään. Putsasin ps3:n myös pölystä, jota juuri ei edes ollut, ei auttanut. Osaakohan joku sanoa mikä avuksi?

Lisäksi, ps3:ni ei ole internetyhteydessä, ja ennen sammumista herjasi myös blueraysta jotain että tarvitsisi päivittää pleikkari ennenkuin toisto onnistuu. Yritin myös ihan normi dvd-levyllä, konsoli sammuu silti.
.

Tällaista kyselin joulukuussa, ja sain vastauksenkin, kiitos siitä. Tosin ajattelin vielä kokeilla jos laite toimisikin, ennenkuin ostan uuden. Noh, leffaa pystyy katsomaan "jopa" 25 minuuttia ja sitten ongelma ilmaantuu jälleen, jos konsolin laittaa heti uudelleen päälle ja jatkaa katselua, niin saa katsoa 5 min ennenkuin konsoli sammuu.

Nyt mietinkin että vaikuttaisi jotenkin kuumenemisongelmalta??? Voinko tehdä jotain asialle itse?? Kun laitteella ei enää ole takuuta, niin turha kai korjauttaa jos vaikka jotain muuta hajoaa viikon päästä korjauksesta. Varsinkin kun yksi tuttu lupasi tuosta vanhasta 70 €, kunhan se käynnistyy. Miksi joku maksaa rikkinäisestä 70€, varaosistako???
Kiitos jo etukäteen avusta.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tällaista kyselin joulukuussa, ja sain vastauksenkin, kiitos siitä. Tosin ajattelin vielä kokeilla jos laite toimisikin, ennenkuin ostan uuden. Noh, leffaa pystyy katsomaan "jopa" 25 minuuttia ja sitten ongelma ilmaantuu jälleen, jos konsolin laittaa heti uudelleen päälle ja jatkaa katselua, niin saa katsoa 5 min ennenkuin konsoli sammuu.

Nyt mietinkin että vaikuttaisi jotenkin kuumenemisongelmalta??? Voinko tehdä jotain asialle itse?? Kun laitteella ei enää ole takuuta, niin turha kai korjauttaa jos vaikka jotain muuta hajoaa viikon päästä korjauksesta. Varsinkin kun yksi tuttu lupasi tuosta vanhasta 70 €, kunhan se käynnistyy. Miksi joku maksaa rikkinäisestä 70€, varaosistako???
Kiitos jo etukäteen avusta.

Ei ole kuumenemisongelma. Konsolin virtalähde on rikki ja tätä ei mielestäni pysty korjaamaan.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Q = Pieni varmistus: Eihän PSN tilin deaktivointi laitteesta (Esim. PS3 jota olet myymässä tai kaverin Vita jota testaat omalla tunnuksella tms) poista itse tiliä jostain Sonyn servereiltä?

( Playstation Network / Managing Account Information / System Activation / Deactivate )

A =
Ei poista. Ainoastaan deaktivoi kyseisen tilin kyseisellä laitteella.

Noh joo, yritin nyt deaktivoida tuota vanhaa Pleikkaa ja tein ohjeiden mukaan. Laite sanoo että "deaktivointi done" tms, mutta sen jälkeen PSN tilit ovat siellä ihan normaalisti ja kaikki on niin kuin ennenkin (menee onlineen ym). Eli näyttää ettei mitään ole "deaktivoitu" (oletan että tilini häviävät sieltä tms jos prosessi ok).

Missaanko nyt jotain vai? Mitä tuon deaktivoinnin jälkeen ylipäänsä pitäisi tapahtua? Ei tuota konsolia minnekään uskalla myydä/antaa jos ei ole takeita siitä että mun tunnuksiin ei sillä päästä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Noh joo, yritin nyt deaktivoida tuota vanhaa Pleikkaa ja tein ohjeiden mukaan. Laite sanoo että "deaktivointi done" tms, mutta sen jälkeen PSN tilit ovat siellä ihan normaalisti ja kaikki on niin kuin ennenkin (menee onlineen ym). Eli näyttää ettei mitään ole "deaktivoitu" (oletan että tilini häviävät sieltä tms jos prosessi ok).

Missaanko nyt jotain vai? Mitä tuon deaktivoinnin jälkeen ylipäänsä pitäisi tapahtua? Ei tuota konsolia minnekään uskalla myydä/antaa jos ei ole takeita siitä että mun tunnuksiin ei sillä päästä.

Joo sori en selittänyt ihan selkeesti ja itsekkin ymmärsin väärin. Eli deaktivointi ei poista tiliäsi laitteesta vaan se ottaa psn-peleiltä sen yhden aktivointi kerran pois.

Tilin voi poistaa menemällä XMB:ssä siihen vasemmanpuoleiseen pystyriviin ja painamalla sen profiilin kohdalla poista. Tämän pitäisi myös poistaa kaikki psn-kirjautumistiedot kyseiseltä PS3-profiiliilta.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Selitit kai ihan oikein, mutta itse näköjään sekoilin (yhdistin kaks vaihetta). Eli kolme vaihetta ilmeisesti:

1) Deaktivoi LAITE.
2) Poista itse tunnus (tunnuksen poistaminen ei deaktivoi laitetta - se erillinen asia).
3) Formatoi kovalevy
4) Myy laite turvallisesti.

Ymmärsinkö nyt oikein? :)

Tilin voi poistaa menemällä XMB:ssä siihen vasemmanpuoleiseen pystyriviin ja painamalla sen profiilin kohdalla poista. Tämän pitäisi myös poistaa kaikki psn-kirjautumistiedot kyseiseltä PS3-profiiliilta.

Eli tuo itse tilin poistaminen (kolmio ja delete käyttäjän kohdalla) siis deletoi vain käyttäjän kyseiseltä konsolilta, mutta ei yleisesti poista tunnusta jostain serveriltä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Selitit kai ihan oikein, mutta itse näköjään sekoilin (yhdistin kaks vaihetta). Eli kolme vaihetta ilmeisesti:

1) Deaktivoi tunnus.
2) Poista itse tunnus (tunnuksen poistaminen ei deaktivoi - se erillinen asia).
3) Formatoi kovalevy
4) Myy laite turvallisesti.

Ymmärsinkö nyt oikein? :)

Jep, noin se menee.

Eli tuo itse tilin poistaminen (kolmio ja delete käyttäjän kohdalla) siis deletoi vain käyttäjän kyseiseltä konsolilta, mutta ei yleisesti poista tunnusta jostain serveriltä?

PSN-tunnusta ei pysty millään tavalla poistamaan kokonaan Sonyn servereiltä. Eli kyseinen toimenpide poistaa vaan käyttäjän pleikkarilta ja siihen liitetyt automaattiset sisäänkirjautumiset yms.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Seuraavanlainen ongelma: Olen plus jäsen ja yritän ladata plus jäsenille ilmaispeliä Far Cry 2. Pelin lataaminen sujuu hyvin aina 89% asti jolloin lataus alkaa jumittamaan sekä ps3:sen käyttöjärjestelmä tökkimään todella pahasti. Käyttöjärjestelmä alkaa toimimaan normaalisti heti latauksen pysäytettyäni tai sen poistettuani. Olen koittanut muutaman kerran peruuttaa ja poistaa latauksen ja alkaa lataamaan pelitiedostoa uudestaan download listan kautta. Ongelma toistuu jälleen samassa 89% kohdalla. Kyseinen ongelma näyttäisi olevan vain tämän kyseisen pelin kohdalla sillä muut lataukset latautuvat ja asentuvat moitteetta. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa ongelmaa kyseisen pelin kanssa?..

Tähän kenelläkään mitään ehdotuksia? Vai onko kohdallani tuon pelin lataaminen jo pois suljettu juttu :/ Temetsin vinkit eivät toimineet valitettavasti..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa ongelmaa kyseisen pelin kanssa?..

Minulla oli täysin sama ongelma. Ratkaisu löytyi kun ajattelin että menee ajan myötä ohi. Käynnistin siis ajan kuluksi jonkin pelin kovalevyltä joka sallii taustalatauksen, eli toisin sanoen ei yhdistä pleikkaria mihinkään peliservereille. Siinä pelatessa lataus taas toimi moitteetta. Voi auttaa tai ei, sitä kun ei koskaan tiedä. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Onkohan lukupää vaihto kunnossa vai mikä mättää.Eli vajaan viikon verran ollut parin pelin kassa lataus ongelma.MW2 ei lataudu ollenkaan,tunnistaa kyllä levyn eli näkyy valikossa mutta hetken ladattua palaa pleikkarin valikkoon.Toinen Cod 4,peli toimii muuten ok mutta multiplayer valikkoon mentäessä palaa pleikkarin valikkoon:confused:MW2 levy on naarmuton ja puhdas ja testattu työkaverin pleikkarissa ja hyvin toimii:confused:
Toistakymmentä peliä testattu + leffoa kaikki muut toimii moitteitta myös sellainenkin peli jonka levy on todella elämää nähneen naarmuinen.
Pleikkarin on 80Gb(oli nykyään 500GB) ja malli CECHL04.Olisi kiva jos sais jotain vinkkejä mikä mättää.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Onkohan lukupää vaihto kunnossa vai mikä mättää.Eli vajaan viikon verran ollut parin pelin kassa lataus ongelma.MW2 ei lataudu ollenkaan,tunnistaa kyllä levyn eli näkyy valikossa mutta hetken ladattua palaa pleikkarin valikkoon.Toinen Cod 4,peli toimii muuten ok mutta multiplayer valikkoon mentäessä palaa pleikkarin valikkoon:confused:MW2 levy on naarmuton ja puhdas ja testattu työkaverin pleikkarissa ja hyvin toimii:confused:
Toistakymmentä peliä testattu + leffoa kaikki muut toimii moitteitta myös sellainenkin peli jonka levy on todella elämää nähneen naarmuinen.
Pleikkarin on 80Gb(oli nykyään 500GB) ja malli CECHL04.Olisi kiva jos sais jotain vinkkejä mikä mättää.

Todennäköisesti, onko sinulla jotain peliä kovalevyllä tai sellaista peliä joka asentaa melkein koko pelin levyltä kovalevylle? MW2:sta pelatessa levyasema raksuttaa melkeimpä kokoajan, eli se siis on niitä pelejä joissa rupeaa ilmenemään ensimmäiseksi onglemia jos lukupää alkaa mennä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Todennäköisesti, onko sinulla jotain peliä kovalevyllä tai sellaista peliä joka asentaa melkein koko pelin levyltä kovalevylle? MW2:sta pelatessa levyasema raksuttaa melkeimpä kokoajan, eli se siis on niitä pelejä joissa rupeaa ilmenemään ensimmäiseksi onglemia jos lukupää alkaa mennä.

Kovalevyllä olevat pelit kyllä toimii.Ihmetyttää vain kun ei ongelmia muilla peleillä ja toi cod 4 multiplayer valikosta pomppaaminen takasin pleikkarin valikkoon:confused:

edit.Jahas kyllä tuo lukupää vika on pakko olla,nyt lakkas Cod:in World at war pelittämästä,jumahtaa ennen valikkoa.Black ops vielä kumminkin pelittää hyvin.Koputtaa puuta..Toi vielä ihmetyttää että miksi jotkut pelit jytkähtää paikoilleen ja ei auta kuin resetoida pleikkari ja pari palaa pleikkarin valikkoon??
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Miksiköhän guitar hero kitaran valo näyttää aina automaattisesti,että se on ohjain paikalla 2 vaikka ei ole muita ohjaimia/ratteja tai muita bluetooth laitteita kiinni. Toisellakin guitar hero kitaralla muistaakseni teki samaa. Tavalliset dualshockit tai ratit menee kyllä suoraan ykkösohjaimeksi.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Apuva! Elikkäs joskus ennen joulua BF 3 sanoi itsensä yhtäkkiä irti. Tilttaa joka penteleen kerta alkuanimaation jälkeiseen "Cheking Profile Data" -ruutuun. Kun poistan kaikki tiedostot ja asennan uusiksi toimii muutaman minuutin, kunnes peli taas jäätyy. Uudelleen käynnistettyään tiltaa taas siihen aiempaan ruutuun. Itse levyssä ei ole vikaa, sillä kavereiden konsoilla se toimii ja yleensäkin pidän pelejä kuin kukkaa kämmennellä, eli ei ole naarmuuntunut tai mitään muutakaan vastaavaa. Kaikki muut pelit sekä DVDt ovat ainakin tähän asti toimineet normaalisti. Mitä nyt NHL:n lataa peliä aiempaa kauemmin, mutta tuskin liittyy tähän asiaan.

Eli onko kovalevyni delaamassa? Ja mitä kannattais tehdä? Takuu on jo mennyt umpeen, Slim-malli ja noin 2,5 vuotta vanha.
 
mokkaruutu: Ihan normaalia, noin sen pitääkin toimia. Se ei enää mene automaattisesti ykkösohjaimeksi, koska se aiheutti monelle ylimääräistä vaivaa ja "turhia" ongelmia. Eli jengi piti sitä vastaanotindonglea aina Pleikkarissa, ja se varasi ykkösohjaimen paikan myös niissä peleissä, joissa kitaraa ei käytetty.

maketsumies: Voi olla, että kiintolevyn tiedostojärjestelmä on vioittunut. Lue ongelma-FAQista, kuinka mennään Recovery Menuun, ja aja sieltä tietokannan uudelleenrakennus.
 
Ylös Bottom