Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Noniin nyt on asiasta otettu yhteyttä kuluttajavirastoon. Kuulemma viikon sisällä asia käsitellään, saa nähdä miten käy.

Mulle tuli s-postiin vastaus:

Hei,

Vikatilanteissa kone aina kauppaan. Laitteet menevät jälleenmyyjän kautta tarkistukseen ja jos niissä todetaan takuunalaista vikaa, ne vaihdetaan (korjaus- tai huoltopisteitä ei ole missään maassa).

Sonyn takuu laitteille on 12 kuukautta, joten en ole varma voidaanko sitä enää laittaa takuutarkistukseen. Vie laite ostopaikkaan kuitin kopion kanssa. Sen tiedän että takuun ulkopuolinenkin kone voidaan vaihtaa, mutta vaihtokone on tällöin maksullinen.

Terveisin

Hotline


Vein koneen kauppaan ja he toimittivat eteenpäin. Lupasivat soitella...
Ilmoittele mitä kuluttajavirasto kertoo niin tiedetään et perustetaanko "claani" hoitaa asioita eteenpäin!!!
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Vaihtavat uuden tilalle, jos käytäntö ei ole muuttunut.

Ei tallennukset saa otettuu mitenkään talteen, kun kone ei suostu käynnistymään. Eikä onnistu niinkään, että irrotat ps3:sen kovalevyn ja yrittää lukea tietokoneella sitä, koska ps3 käyttää omaa, salattua tiedostojärjestelmää.

No voi helevetin helvetti. No onneks vanhimmat tallennukset ovat muistitikulla, mutta uudempien pelejen ei ja GTA IV:n platinum trophyn metsästys taitaa jäädä sitten tähän.

Minkäköhän ihmeen takia ne ei korjaa vaan vaihtaa uuteen? Olisihan se halvempaa korjata se rikkinäinen. Joskushan siellä voi olla rikki joku muutaman euron hintainen osa.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

No voi helevetin helvetti. No onneks vanhimmat tallennukset ovat muistitikulla, mutta uudempien pelejen ei ja GTA IV:n platinum trophyn metsästys taitaa jäädä sitten tähän.

Minkäköhän ihmeen takia ne ei korjaa vaan vaihtaa uuteen? Olisihan se halvempaa korjata se rikkinäinen. Joskushan siellä voi olla rikki joku muutaman euron hintainen osa.
Sitä en tiedä ja kuten sanoin en ole 100% varma korjaavatko he nykyään vai vaihtavatko kuten ennen vain uuden tilalle.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Miten saan vanhan kovalevyn tiedostot ps3:n uudelle kovalevylle, joka oli huollossa sinne laitettu?
Valitettavasti et mitenkään. Jos et ollut ottanut backupia vanhan kiintolevyn sisällöstä esim. USB-kiintolevylle, sitten ei auta kuin alistua kohtaloon.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Valitettavasti et mitenkään. Jos et ollut ottanut backupia vanhan kiintolevyn sisällöstä esim. USB-kiintolevylle, sitten ei auta kuin alistua kohtaloon.

Vaatiikohan tuo kovalevy alustamista myös esimerkiksi kaverin pleikkarissa? Siis eikö edes musiikki, video ja kuvatiedostoihin pääse käsiksi mitenkään?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Vaatiikohan tuo kovalevy alustamista myös esimerkiksi kaverin pleikkarissa? Siis eikö edes musiikki, video ja kuvatiedostoihin pääse käsiksi mitenkään?
Vaatii, koska ne kiintolevyt on paritettu toimimaan vain juuri siinä yhdessä konsolissa. Jos konsoli tai kiintolevy vaihtuu, on kiintolevy pakko alustaa.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mulle tuli s-postiin vastaus:

Hei,

Vikatilanteissa kone aina kauppaan. Laitteet menevät jälleenmyyjän kautta tarkistukseen ja jos niissä todetaan takuunalaista vikaa, ne vaihdetaan (korjaus- tai huoltopisteitä ei ole missään maassa).

Sonyn takuu laitteille on 12 kuukautta, joten en ole varma voidaanko sitä enää laittaa takuutarkistukseen. Vie laite ostopaikkaan kuitin kopion kanssa. Sen tiedän että takuun ulkopuolinenkin kone voidaan vaihtaa, mutta vaihtokone on tällöin maksullinen.

Terveisin

Hotline


Vein koneen kauppaan ja he toimittivat eteenpäin. Lupasivat soitella...
Ilmoittele mitä kuluttajavirasto kertoo niin tiedetään et perustetaanko "claani" hoitaa asioita eteenpäin!!!

VASTAUS TULI:

Sony päivittänyt toimiaan siten että eivät ota huoltoon/vaihda enää yli 12 kk ikäisiä konsoleita. 260 € maksaa vaihtokone. Eli tais olla pelaamiset sit siinä. 2 konetta hajalle 18 kk sisään, voi jumalauta.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

VASTAUS TULI:

Sony päivittänyt toimiaan siten että eivät ota huoltoon/vaihda enää yli 12 kk ikäisiä konsoleita. 260 € maksaa vaihtokone. Eli tais olla pelaamiset sit siinä. 2 konetta hajalle 18 kk sisään, voi jumalauta.
No onha se parempi kuin ei mitään? Mutta eikö uusi vaihtokoneesi ole alle 12kk vanha?

PS. Itsellä hajosi kone, joka oli ostettu kiinasta. Siellä jouduin maksaa 150€ vaihtokoneesta.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

VASTAUS TULI:

Sony päivittänyt toimiaan siten että eivät ota huoltoon/vaihda enää yli 12 kk ikäisiä konsoleita. 260 € maksaa vaihtokone. Eli tais olla pelaamiset sit siinä. 2 konetta hajalle 18 kk sisään, voi jumalauta.

Mitäköhän kuluttajasuoja-asiamies tällaiseen mahtaisi sanoa?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

VASTAUS TULI:

Sony päivittänyt toimiaan siten että eivät ota huoltoon/vaihda enää yli 12 kk ikäisiä konsoleita. 260 € maksaa vaihtokone. Eli tais olla pelaamiset sit siinä. 2 konetta hajalle 18 kk sisään, voi jumalauta.

...

Eikä. Ei ole totta. Sain muuten tämän saman sähköpostin nordiskfilmiltä ja kun tulin selvittämään paljon tuo vaihtokone on niin...

En voi kyllä edes kuvailla miltä nyt tuntuu. Tekis mieli potkia koko pleikkari mäsäksi, sen jälkeen gamestopin inhottava myyjä ja tämän jälkeen mennä nordiskfilmin toimistoon ja repiä jokaisen vastaantulevan pää irti.

TODELLA huonoa toimintaa. Viestissäni mainittiin vielä että koneen korjaaminen missää on mahdotonta. Eli kun takuuaika on ohi ja kone on rikki niin siihen loppui pelaaminen tai joko joudut melkein pulittamaan saman hinnan kuin uudesta konsolista.

Suututtaa aivan älyttömästi... Microsoftilla nämä jutut kyllä valovuosia edellä. Olisinpa ostanut sen SADLPKÅFPWFWOPEFKOWFEOPKFWE xboxin mieluumin
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Ylläoleville pahoittelut hajonneista konsoleista. Turhautumista ei siltikään kannata purkaa Nordiskin suuntaan, koska he ovat Sonyn päätöksen edessä voimattomia. Suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttajaviranomaiseen - ja mieluusti joukkokanteen muodossa.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Ylläoleville pahoittelut hajonneista konsoleista. Turhautumista ei siltikään kannata purkaa Nordiskin suuntaan, koska he ovat Sonyn päätöksen edessä voimattomia. Suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttajaviranomaiseen - ja mieluusti joukkokanteen muodossa.

Olen jo ottanut yhteyttä. Sanottiin, että käsitellään viikossa, vielä ei ole mitään kerrottu. Painotin että haluaisin että nordisk vastaisi puhelimeeni, mutta kerroin tapahtuneen läpi. Toivottavasti kuluttajavirastosta nyt vastataan jotain edes.

Nyt kyrsii jo muutenkin tämä näppäimistön näpyttely ja ihmiskontaktiton toiminta asian hoidossa. Olisi kiva ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaisiin päin naamaa ja kertoa tapahtunut ja keskustella, kysellä, selvittää koko juttu kerralla.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kyllä 300-400 euron koneelta odotetaan enemmän kuin vuoden toimivuutta. Takuuaika tuollaisessa on toissijainen asia. Myyjä vastaa tuotteestaan aina, vastuu ei poistu, vaikka takuu on olemassa.

Lainaus Kuluttajaviraston sivuilta:
Ostajalla on oikeus vedota lakisääteiseen virhevastuuseen riippumatta siitä, onko tuotteelle annettu takuuta tai onko takuuaika jo päättynyt. Tavaran on kestävyydeltään vastattava sitä, mitä kuluttaja yleensä voi perustellusti olettaa samanlaisen tavaran kaupassa.

Ostaja voi takuuajan päättymisen jälkeenkin vedota tavaran virheeseen, jos tavaran kestoikä normaalikäytössä jää lyhyemmäksi kuin mitä ostaja voi yleisen mittapuun perusteella olettaa.

Lisäksi:

Virheilmoituksen vastaanottaminen

Ostaja voi tehdä virheilmoituksen paitsi myyjälle myös kaupan välittäneelle elinkeinonharjoittajalle, aikaisemmalle myyntiportaalle ja jos tavaralle on annettu takuu, myös takuunantajalle. Ostaja voi valita, kenelle hän virheestä ilmoittaa. Se taho, johon ostaja on yhteydessä, ei voi vetäytyä vastuusta ja ohjata toisaalle.

Ostajan on ilmoitettava virheestä kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita. Virheilmoitus voidaan kuitenkin aina tehdä kahden kuukauden kuluessa siitä, kun ostaja havaitsi virheen.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Jooh, alkaa ymmärrys loppua täälläkin päässä. Kun X360:n vaihdon Pleikkariin, odotin saavani laatua ja koneen, jonka kanssa ei tarvitsisi tapella. Ja mitä paskaa.

Aikaisemmin tässä ketjussa valitin sitä, että HDMI ei puske kuvaa ruudulle, mutta äänet kuuluu. No, sama homma taas. Tällä kertaa vain edes komposiitti ei toimi. Kai se on uskottava että joku video/grafiikkapiiri tuolta on lauennut. Uskomattominta on se että eilen yöllä vielä pelasin ja katoin leffaa tuolla monta tuntia AIVAN NORMAALISTI. Voi perseen silmä...

E: Toimii se nyt komposiitilla, kun resetoin nuo näyttöasetukset. Kuitenkin kun resetoi ne uudestaan ja yhdistää komposiitilla jolloin näkee mitä se itseasiassa kysyy kun tuota virtanappia pitää muutaman sekunnin pohjassa, ja se kysyy että HDMI-laite havaittu kytketäänkö sille, niin kun painan "kyllä" ei kuvaa HDMI:n kautta näy. Onko tuossa nyt ainoa vaihtoehto että HDMI-portti on Pleikkarista menny vituiks? Oon aiemmin koittanu vaihtaa kaapeliakin, koittanu tv:n HDMI-porttiin ja jopa eri telkkarilla.


E2: ja mielenkiintoisemmaksi menee. Pidin pari tuntia taukoa, käynnistin koneen komposiitilla ja menin näyttöasetuksiin. Valitsin HDMI-liitännän ja kuva näkyy. Siis täh!? Ei se sieltäkään vielä pari tuntia sitten toiminut. Hyvä tietty että nyt pelittää, mutta ei hirveänä herätä luottamusta koneeseen kun milloin tahansa saattaa tollaisen pätkäyttää. Kone on ollut mulla vajaan kuukauden ja kahdesti on moinen sattunut...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kysymys: Onko Sonyn servut ihan tukossa, vai mikä on kun ps3 on ladannut nyt noin 2-3h Motorstorm: Pacific Riftin päivitystä? Käytössä on WLAN-yhteys, mutta netin nopeus kuitenkin 8mb. Ainakin ennen ps3 ladannut paljon nopeammin nuo tiedostot.

Salaisuus piillee tuossa WLANissa. Joskus sen kautta peli- ja firmispäivitykset tulevat ihan selittämättömän hitaasti, vaikka esim. Storesta dataa tuleekin perille paljon vauhdikkaammin. Syytä taikka ratkaisua en tuohon ole tähän päivään mennessäkään keksinyt, vaikka kaiken tietotaitoni olen asiaan pistänyt ja Sonyllekin päin viestiä laittanut.

Jos et malta odottaa, vaihda suosiolla langalliseen yhteyteen.

A: Huono laatuinen yhteys / kenttä
B: WLAN purkkisi ja PS3 ei ole "yhteensopivia". Periaatteessa yleinen standardi mutta käytännössä tietyillä laitteilla tai valmistajilla yhteys on hyvissäkin olosuhteissa käytännössä hitaampi mitä jollain toisella laite parilla. Yleensä ottaen kannattaa rakentaa verkko saman valmistajan laitteilla.

Esimerkiksi tämmöisistä voisi olla apua:
18444 - Buffalo WLI-TX4-G54H - Verkkokauppa.com
27045 - Buffalo WLI-TX4-AG30 - Verkkokauppa.com

Suosittelen kuitenkin saman valmistajan tuotteen hankkimista mikä sinulla on WLAN tukiasemana. Näillä saa näppärästi esim. 300Mbps (n-standardi) yhteyden pleikan ja DLNA serverin välille mikäli serveri eri huoneessa. Pleikka tukee vakiona 54Mbps yhteyttä joka ei riitä HD tasoiseen kuvaan. Pleikan LAN-portti on 1000Mbps joten se ei ole pullokaula nopeamman WLAN yhteyden kanssa. Samalla saa näppärästi muitakin laitteita verkkoon esim. TV:n tai kotiverkkoon nopeamman yhteyden koneiden välille.
 
Näytön resoluutiot

Telkku on uusinta uutta Samsungilta, ei ole siitä kiinni eikä käytetystä HDMI-kaapelista.
En saa PS3:n näytön asetuksista valittua näytön resoluutioksi 1080p:tä, muut kelpaa. Saan vain ilmoitukset "tilaa ei tueta" jos tuon 1080p:n valitsen, enkä pääse eteenpäin.
Blurayt näkyy kyllä 1080p:llä.

Mikähän pielessä?
 
Tärkeää tietoa takuun kanssa painiville!

Kyllä 300-400 euron koneelta odotetaan enemmän kuin vuoden toimivuutta. Takuuaika tuollaisessa on toissijainen asia. Myyjä vastaa tuotteestaan aina, vastuu ei poistu, vaikka takuu on olemassa.

Lainaus Kuluttajaviraston sivuilta:


Lisäksi:



PS3 -konsolien maahantuojana Suomessa toimiva Oy Nordisk Film Ab on lähettänyt kesäkuun 2009 aikana kaikille jälleenmyyjilleen uudet ohjeet koskien virallisen takuun ( 1 vuosi ) ulkopuolisia huoltotoimia. Uuden ohjeen mukaan yhtäkään virallisen takuun ulkopuolista laitetta ei saa jälleenmyyjien kautta lähettää heille huoltoon. Näin ollen maahantuoja sivuuttaa täysin kuluttajansuojalain virhevastuuseen ja laitteen oletettuun elinikään liittyvät säädökset. Lähtökohtaisesti kaikkien laitteen komponenttien kestoiäksi on oletettava selvästi yli yksi vuosi ( oletus normaali käyttö ). Laitteen elinkaaren osalta ei ole mitään tiettyä rajaa olemassa, mutta itse lähden siitä, että konsolien tulisi kestää normaalissa käytössä minimissään kaksi vuotta ( joidenkin komponenttien osalta pidempäänkin ). Maahantuojalla on siis mielestäni velvollisuus ottaa tarkistukseen kaikki alle kaksivuotiaat laitteet ja heillä on näyttövelvollisuus siinä tapauksessa, jos vetoavat kuluttajan itse aiheuttamaan vikaan. Tästä syystä olisi erittäin tärkeää, että kaikki ne, joille on tullut/ tulee laitteen kanssa ongelmia ( 1 vuoden - 2,5 vuoden ikäiset laitteet ), toimisivat asiassa seuraavalla tavalla;

Vaihe 1. Ota yhteyttä omaan jälleenmyyjääsi ja pyydä heitä ottamaan laite vastaan sekä lähettämään se edelleen maahantuojalle korjattavaksi. Mikäli jälleenmyyjä vetoaa maahantuojan uusiin ohjeisiin, eikä ole valmis laitetta ottamaan vastaan, siirry seuraavaan vaiheeseen.

Vaihe 2. Ota yhteyttä maahantuojaan. Kerro tilanteesi ja pyydä heitä ottamaan laite vastaan virhevastuuseen nojaavaa korjausta varten. Maahantuojan "asiakaspalvelunumeroon" ei kukaan tosiaan ikinä vastaa, mutta laittakaa siis suoraan postia osoitteeseen fi-hotline@nordiskfilm.com. Sieltä saa kuitenkin jonkun vastauksen parin päivän sisällä. Mikäli maahantuoja ei suostu ottamaan laitetta vastaan uusien ohjeidensa mukaisesti, siirry seuraavaan vaiheeseen.

Vaihe 3. Tee virallinen reklamaatio asiasta sekä omalle jälleenmyyjällesi että maahantuojan edustajalle. Virallisen reklamaation voi tehdä joko käyttämällä kuluttajaviraston sivuilta löytyvää pohjaa ( Valitus (reklamaatio) yritykselle; ohjeet ja lomakkeet - Kuluttajavirasto "Valitus virheellisestä tavarasta") tai avoimella pohjalla, johon kannattaa sisältää vähintään kaikki samat tiedot, joita kuluttajaviraston pohjassakin on. Avoimen reklamaation ( joka on siis yhtä pätevä kuin tuo kuluttajaviraston pohja ) etuna on se, että voit tarkemmin määritellä haluamiasi toimintavaihtoehtoja ja toisaalta perustella vaatimuksiasi. Reklamaation voi lähettää joko kirjallisesti tai sähköisesti tai molemmat. Oman jälleenmyyjäsi yhteystiedot saat kaivettua varmasti netistä, Nordiskilla asiaa hoitaa Pipsa Räisänen ( (Pipsa.Raisanen@nordiskfilm.com ). Jos laitat reklamaation kirjallisena, sen voi laittaa osoitteeseen "Nordisk Film, Asiakaspalvelu, John Stenbergin ranta 2, 00530 Helsinki".

Seuraavat vaiheet riippuvat luonnollisesti siitä, kuinka reklamaatioosi vastataan / vastataanko siihen ollenkaan ja toisaalta siihen, mitä ratkaisuvaihtoehtoja olet asian puitteissa osapuolille ehdottanut. En viitsi liittää avointa reklamaatiopohjaa tähän yhteyteen, mutta se on saatavissa tarvittaessa pyytäessä. Kuluttajariitalautakunnassa ei käsittääkseni ole käsitelty juuri tähän laitteeseen ja sen käyttöikään/takuuseen/virhevastuuseen liittyviä asioita vielä ( luonnollisesti, sillä uusi käytäntö on ollut voimassa vasta noin kuukauden ), mutta vastaavien teknisten laitteiden osalta on sielläkin päätöksiä jo annettu. Näiden ennakkopäätösten mukaan on mielestäni selvää, että jos joku kuluttaja ei saa asiaa sovittua normaalimenettelyn puitteissa ja joutuu asian riitalautakuntaan viemään, on hänellä erinomaiset mahdollisuudet voittaa asia siellä.

Joka tapauksessa suosittelisin kaikkia ongelmien kanssa painivia tekemään seuraavat asiat, ellei maahantuoja välittömästi pura uusia ohjeitaan ( mikäli olet kanssani samaa mieltä yllä mainituista lain tulkinnoista )

1) Tee kuluttaja-asiamiehelle ilmoitus maahantuojan toiminnasta viitaten kuluttajansuojalain virhevastuuseen ja laitteen oletettuun elinikään kohdistuviin . Ilmoituksen voi jättää osoitteessa Ilmoitus kuluttaja-asiamiehelle - Kuluttajavirasto . Asiamies ei ratkaise yksittäisiä riitatapauksia, mutta mikäli tarpeeksi moni ilmoittaa ongelmista saman asian ympärillä, hän voi omalla päätöksellään aloittaa asian tutkimisen ja eteenpäin viemisen.

2) Ilmoita Sonyn asikaspalveluun ongelmista laitteen maahantuojan kanssa ( mikäli niitä on siis ilmaantunut ). Osoitteeseen support@sony.fi voi lähettää vapaamuotoista palautetta. Ideana tässä on se, että myös Sonyn puolelta ollaan täst edes tietoisia asian laidasta ja toivottavasti myös huolestuneita tilanteesta. He voivat kuitenkin omalla toiminnallaan merkittävästi vaikuttaa myös maahantuojan toimintaan, niin halutessaan.

Kaiken kaikkiaan olen itsekin suuri PS3 -konsolin ystävä ja käyttäjä. Siksi katson tilannetta murheellisena, koska uuden konsolin ostoa en tässä tilanteessa edes voi harkita. Pahimmillaanhan 350e- 650e arvoisen laitteen ( ostoajasta riippuen ) vastineeksi saa nykysäännöksillä tasan yhden vuoden käyttöiän, siinä kaikki. Toivoisinkin, että kaikki asianosaiset toimisivat asiassa nopeasti, päättäväisesti ja johdonmukaisesti, jotta asiaan saataisiin muutos mahdollisimman pikaisesti. Se tulee hyödyttämään mahdollisesti myös kaikkia niitä, joilla virallinen takuu on vielä voimassa tai kone toimii vielä alle 2 vuotiaana moitteetta.



- Pete



PS. Nimimerkistä huolimatta en omaa virallista oikeusopillista koulutusta ja vaikka olenkin itse 100% varma omien mielipiteideni paikkansa pitävyydestä, kehotan kaikkia kuitenkin ottamaan itse edes vähän selvää asioista ja tekemään niiden pohjalta omia johtopäätöksiä. Olen tosin saanut oikeusopillista apua oman asiani hoitamisessa ja omaa asiaani olen hoitanut ylläolevalla tavalla.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Aivan alkuun suuret ihmetykset ja pahoittelut edellä olevien takuuongelmien johdosta. Siis aivan mieletöntä, että näinkin kalliille laitteelle annetaan vain vuosi takuunalaista käyttöaikaa!
Mutta nyt siihen itse omaan asiaan, joka on selvästi pienempi ongelma, kuin nämä edelliset takuumurheet. Eli tuli tuossa vihdoin siirryttyä kuvaputkiajasta HD-aikaan ja hankittua Finluxin 32" hybridi-HD-ready-LCDtv mallia 32FLM762TCH, kun niin halvalla lähti. Edellinen kuvaputkivehjekin oli 26" Finlux. Ongelma on se, että nyt kun on tullut testattua kaikkia pelejä uuden tvn kanssa, niin joissain peleissä esiintyy nykimistä. Tällaisia tapauksia ovat mm. FIFA09 ja NHL09. FIFAssa esiintyi pieniä nykäyksiä myös vanhalla kuvaputkivehkeellä silloin tällöin, mutta nyt uudella töllöllä nämä nykäykset ovat isompia ja huomattavampia tapahtuen kuitenkin samoissa kohdissa(useimmiten, kun maalivahti avaa pallon pitkällä potkulla käsistä). NHL:ssä ei ollut havaittavissa mitään nykimistä aikaisemmin, mutta nykyään peli nykii/ilmenee FPS-droppeja lähes jatkuvasti pelatessa Be-A-Pro-tilaa, kun peli pyörii omalla puolustusalueella, jolloin kentästä näkyy isoin osa.
Näitä ongelmia on esiintynyt vain näissä kahdessa pelissä, muut pelit toimivat aivan kuten ennenkin, myös muut EA:n pelit(Skate 2, Fight Night 4, NBA09) toimivat kuten ennenkin. Ihmettelen tässä nyt vaan sitä, että onko tämä nyt sitä "input-lagia", vai mitä? Ilmeisesti kyse on telkkarin ominaisuudesta tai jostain asetuksesta, vai onko kyseessä pelien huono koodi, kun EAllahan tunnetusti bugeja löytyy peleistä? Entä onkohan tälle tehtävissä mitään? Ei tuo sinällään juuri haittaa, mutta jos sille on jollain säädöillä jotain tehtävissä, niin voisihan sitä kokeilla. Käytössä on siis 60 GB julkaisuerän PS3 ja kaikki pelit ovat suomiversioita.
Kiitän jo etukäteen vastanneita ja ongelmassa auttaneita.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

07.07.2009 jämähti ps3 konsoli kesken pelien jääden vilkuttamaan punaista led-valoa. Konsolin virta painikkeesta painaessa led-valo muuttuu vihreästä keltaiseksi ja piippaa pari kertaa ja jää vilkuttamaan punaista. Levy sisällä eikä sitä saa poistettua. Kyseessä 60GB vanhempi malli, ikää
1v 7kk. Otettu yhteyttä myyjään ja maahantuojaan. Maahantuojalle lähetetty lomakkeella valitus tavaran virheestä.
Odottelen vastausta. Edellä olevia viestejä lukien Sped_E:llä samat oireet parin päivän sisällä.
Voiko joku päivitys aiheuttaa nämä ongelmat?

Terv. HAUKI_ON_KALA
 
Ylös Bottom