Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Nyt on sen verran erikoinen ongelma että tarvii apua viisaammilta. Kyseessä on syyskuussa 2012 ostettu 500gt superslim ps3 jossa on alkuperäisenä kovalevynä Hitachin HTS545050A7E380. Ongelma on se että päävalikosta kun selaa asennettujen pelien listaa niin satunnaisesti jonkin pelin kohdalle tulee harmaa ikoni ja siinä on ilmoitus sisältää vioittunutta tietoa. Tämän ongelman ilmenemiseen vaikutti paljon aikaisemmin se oliko PS+ jäsenyyden automaattiset päivitykset päällä vai ei ja nyt kun +jäsenyys loppui eikä automaattisesti tule enää päivityksia niin tulee näitä harmaita vikaantuneita pelejä harvemmin mutta tulee yhä. Se mitä mä olen tehnyt niin alustanut ps3:ssa kovalevyn uusiksi mutta tämän toimenpiteen jälkeen noita vikaantuneita tiedostoja tulee yhä. Väärin tätä konsolia en itse ole sammuttanut kun käytän aina sammuttamiseen ohjaimen PS näppäimen alla olevaa valikkoa sammuta. Mitä tässä vielä voisi yrittää ja onko vika kovalevyssä ja/tai itse konsolissa? Onko täällä muita joilla kokemusta vastaavasta ongelmasta?

Kovalevyn otin jo irti konsolista ja ajan nyt sitä telakasta pc:llä hitachin omaa DFT for windows softan tarkistusta ja tämän short testi meni jo PASS läpi ja extend testi on yhä kesken.
EDIT: Hitachin DFT softan extend testi meni myös hyväksytysti eli kovalevy olisi tämän mukaan ehjä. Minkähän takia mulla sit pelit yhä vikaantuu?
Jostain nyt lueskelin, että nettiyhteyden/ modeemin huono toimivuus aiheuttaisi tuollaista ja laitatko pelit latautumaan taustalla ja samalla teet muuta? Onko yhteys langattomasti pleikkariin vai pihalla kiinni? Vähän nämä on kyllä hakuammuntaa mutta tarkista nyt nuo.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Jostain nyt lueskelin, että nettiyhteyden/ modeemin huono toimivuus aiheuttaisi tuollaista ja laitatko pelit latautumaan taustalla ja samalla teet muuta? Onko yhteys langattomasti pleikkariin vai pihalla kiinni? Vähän nämä on kyllä hakuammuntaa mutta tarkista nyt nuo.
DNA kaapeliyhteys ja ps3 on ethernet piuhalla kiinni. Jonkin verran tulee joo tehtyä taustalatauksena ja samalla tehtyä muutakin mutta konsolin olen kuitenkin sammuttanut vasta sitten kun lataukset/asennukset on valmiit.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

DNA kaapeliyhteys ja ps3 on ethernet piuhalla kiinni. Jonkin verran tulee joo tehtyä taustalatauksena ja samalla tehtyä muutakin mutta konsolin olen kuitenkin sammuttanut vasta sitten kun lataukset/asennukset on valmiit.
Ok, no eipä se kai noista sitten kiinni ole. No etsitään lisää ratkaisuja.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Latasin eilen ennakkoon Resident Evil: Revelations kakkosen ja ajattelin että onpa sitten töiden jälkeen mukavaa päästä pelaamaan, mutta peliä avatessa käy niin että, kun alussa olevat optionit on säädetty ja laitetu että "jatka peliin" niin käy silleen että lataus ympyrä pyörii ja pyörii eikä mitään tapahdu.

Tuon lisäksi huomasin, että storen lataus -listassa pelin season passin ja itse epidode ykkösen kuvakkeessa on tyhjää.

Kumpi kusi asiat, Sony vai Capcom?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Ehkä tämä tuli väärään aiheeseen, mutta onhan se mukavaa kun 25e menee kankkulankaivoon.:mad:
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Ehkä tämä tuli väärään aiheeseen, mutta onhan se mukavaa kun 25e menee kankkulankaivoon.:mad:
Ei ne mihinkään hukkaan ole menneet. Kokeile perinteisiä temppuja eli poista pelin tallennus ja aja Safe Modesta tietokannan uudelleenrakennus. Tarkemmat ohjeet PS3-ongelmien FAQissa.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Ei ne mihinkään hukkaan ole menneet. Kokeile perinteisiä temppuja eli poista pelin tallennus ja aja Safe Modesta tietokannan uudelleenrakennus. Tarkemmat ohjeet PS3-ongelmien FAQissa.

Kokeilin molempia keinoja ja mitään ei tapahtunut. Mitä minä olen sitten tehnyt, kun peli se vain alkuruudun ja lisäosien tarkastuksen jälkeen jää limboon? Ennen limboon joutumista alussa näkyvä lataus rinkula pyörähtää pari kertaa, pysähtyy ja sitten se pyörii ja pyörii eikä mitään tapahdu edes 30min jälkeenkään. Storessa olevat latauslistalla olevat kuvakkeet ovat DLC -osioita lukuun ottamatta edelleen tyhjiä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kokeilin molempia keinoja ja mitään ei tapahtunut. Mitä minä olen sitten tehnyt, kun peli se vain alkuruudun ja lisäosien tarkastuksen jälkeen jää limboon? Ennen limboon joutumista alussa näkyvä lataus rinkula pyörähtää pari kertaa, pysähtyy ja sitten se pyörii ja pyörii eikä mitään tapahdu edes 30min jälkeenkään.
Ystäväni Veijo Google kertoi, että tuota on tapahtunut muillekin, ja ratkaisu on käynnistää peli ilman PSN-yhteyttä. Eli bugi pelissä.

Lähde: PlayStation
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Moi
Yritin siirtää slimistä tiedonsiirtotyökalulla fatille jonka ostin kakkoskoneeksi. Homma ei kuitenkaan toimi eli ykköskone herjaa että ethernetkaapeli ei olisi liitetty. Mistä tiedän onko jomman kumman ethernet portti mahdollisesti rikki? Muuta keinoa ei kai ole koneen kloonaamiseen?

Toiseksi säikähdin tätä aktivointihommaa. Deaktivoin näet ykköskoneeni tiedonsiirtoa varten. Koska homma ei nyt toiminut niin aktivoin sen uudestaan siksi aikaa kunnes kokeilen taas uudestaan tiedonsiirtoa. Kuluiko tuossa nyt jotain koneaktivointeja vaikka samaa konetta aktivoin jonka aiemmin olin aktivoinut vai mitenkäs ne kuluu?

Ps etsintätyökalulla/googlaamalla en löytänyt mitää. Toivottavasti joku osaa vastata ja antaa vinkkiä tähän. Kiitos.
 
Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt ...

Hollmuth: Aktivointeja ei mennyt hukkaan. Laiteaktivointien kertoja ei ole rajattu mitenkään, ainoastaan sillä on raja, kuinka monta laitetta - PS3:n tapauksessa kaksi - voi olla yhtä aikaa aktivoituna samalla PSN-tunnuksella.

Tiedonkuljetustyökalu on valitettavasti se ainoa järkevä tapa. Konsolien LAN-portin toimivuuden voi selvittää laittamalla kummankin yksitellen piuhalla nettiin. Jos tuo ei ole jostain syystä mahdollista, sit menee hieman kinkkisemmäksi. Jos mahdollista, kokeile toisella verkkokaapelilla varmuuden vuoksi.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

En nyt tiedä mitä tekis.

Ostin Storen alennuksesta La Noiren.
Peli latautui ihan ok, mutta asennuksessa loppui tila. Poistin vioittuneen datan ja tyhjensin kiintolevyä, joten myy on yli 50 gigaa tyhjää. Ei ku samaa homma, 7-8% kohdalla asennusta heittää virheen.

Poistin asennustiedoston ja latasin uusiksi. Ei auta.
Äsken googletin ja tein sen järjestelmän palautuksen vai mikä lie korjaus olikaan sen jonkun safety valikon kautta. Ei auta.
 
Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt ...

Omenanraato: Kuulostaa perinteiseltä latauksen korruptoitumiselta. Jos siinä tuli virhekoodi, sillä löytynee ketju, jossa asiaa on käsitelty aikanaan. Yleensä liittyy bugiseen modeemiin, ja korjaantuu laitteen firmware-päivityksellä.

Kannattaa myös käydä Game Data Utility läpi ja katsoa, ettei siellä ole mitään kyseiseen peliin liittyvää ja/tai muuta korruptoituinutta dataa.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Samaan aikaan muitakin pelejä ladannut ja ne on toimineet. Mutta tulipa mieleen, että olen omistanut pelin fyysisenä aikanaan, joten kaikki savet jne on tallessa.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Samaan aikaan muitakin pelejä ladannut ja ne on toimineet. Mutta tulipa mieleen, että olen omistanut pelin fyysisenä aikanaan, joten kaikki savet jne on tallessa.
Se latauksien korruptoituminen yleensä iskeekin vain sellaisiin 10+ gigan peleihin.

Älä niitä tallennuksia kuitenkaan poista, ne tuskin ovat tuota asennusongelmaa aiheuttaneet tai muutenkaan siihen vaikuttaneet.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Just. Eipä ole kuin tuo huawein B593S 4G reititin 4G liittymällä. :/
Savet nyt meni jo (ihan sama, alusta aloitan), mutta ei tässä auta kuin ladata taas uusiksi ja toivoa et toimii?

Edit: latauksessa ei siis virhettä tule, vain asennuksessa 9% kohdalla.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Omenanraato: Nimenomaan asennuksen aikana se ongelma ilmeneekin.

Jos tuohon reitittimeen ei ole firmispäivitystä saatavilla, silloin ehkä paras vaihtoehto on kiikuttaa konsoli jonnekin kiinteän yhteyden äärelle. Kerran se vain kirpaisee.

Tai sitten voit latailla sitä 4G-yhteyden yli niin monta kertaa, että jollain kerralla bitit tulevat tarpeeksi ehjinä perille.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Eipä oikein missään täälläpäin enää ole kiinteitä, kun kaikki siirtyneet langattomiin. Päivitystä ei ole saatavilla. Jännä sinällään, että 50megaa puskee kokoajan ja kaikki muut aina toimineet, myös ps4 kymmenien gigojen pelit. Vai onko PS3 joku joka tuon aiheuttaa isommissa tiedostoissa.
 
Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt ...

Omenanraato: Se on nimenomaan PS3-latauksissa ilmenevä ongelma. PS4 ja Vita asentavat pelinsä ihan eri tavalla, eikä ne ole alttiita tuolle ongelmalle.

PS. Onhan kyseessä nimenomaan virhekoodi 80029564? Jos ei, kerrohan koko virheilmoitus täsmällisesti.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

800 aikuinen oli. Lataan kerran ja koitan ka katson koodin jos tulee.
 
Ylös Bottom