Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua konsolien suoratoistopalveluista (Netflix, Viaplay, Amazon, HBO, Disney+) sisältö, ongelmat

Olen monta kertaa miettinyt että olispa yks ainoa suoratoistopalvelu jossa olis kaikki saatavilla yhdellä kk maksulla. Netflix, HBO, Viaplay, Amazon Prime, cmore, Ruutu+, Discovery+ tekee yli 60€/kk jos kaikki tilaa samaan aikaan. Olisitteko valmiita maksamaan 35-40€/kk jos olis tollanen keskitetty palvelu olemassa? Minä kyllä olisin.
 
Olen monta kertaa miettinyt että olispa yks ainoa suoratoistopalvelu jossa olis kaikki saatavilla yhdellä kk maksulla. Netflix, HBO, Viaplay, Amazon Prime, cmore, Ruutu+, Discovery+ tekee yli 60€/kk jos kaikki tilaa samaan aikaan. Olisitteko valmiita maksamaan 35-40€/kk jos olis tollanen keskitetty palvelu olemassa? Minä kyllä olisin.
En kyllä olisi. Mulle riittää että voin ottaa kuukaudeksi yhden kanavan ja katsoa kerralla kaikki mikä kiinnostaa ja siirtyä seuraavaan. Katson aika valikoivasti sarjoja joten nykyinen malli sopii mulle hyvin.
 
Olen monta kertaa miettinyt että olispa yks ainoa suoratoistopalvelu jossa olis kaikki saatavilla yhdellä kk maksulla. Netflix, HBO, Viaplay, Amazon Prime, cmore, Ruutu+, Discovery+ tekee yli 60€/kk jos kaikki tilaa samaan aikaan. Olisitteko valmiita maksamaan 35-40€/kk jos olis tollanen keskitetty palvelu olemassa? Minä kyllä olisin.
Varmaan tuollainen paljousalennus olisi hyvä jos kokee tarpeelliseksi pitää noin montaa tilausta kerralla.

Minä en ehdi katsella edes yhden palvelun sisältöä niin paljoa että olisi kuukaudessa kaikki kiinnostava katsottu, joten hukkaan menisi paljousalennuksellakin rahat. Ja kun ei ole tarvetta vaihdella ohjelmia vaan pystyy keskittymään yhden palvelun tarjontaan sarja kerrallaan, niin ei ole mitään oloa että "olisipa nyt HBO eikä Netflix".

Mitään syytä ja todennäköisyyttä en kyllä näe että tuollaista yhteissysteemiä ikinä tulisi.

Tuosta "maksaisin enemmän että saan järjettömästi sisältöä"-mentaliteetista tulee muuten mieleen puhelinliittymät. Ne alunperin 20 euron liittymät, jotka oli rajattomia, oli joskus ns. tehokäyttäjille, joille piti olla rajatonta siitä huolimatta paljonko sitä oikeasti käyttää. Homma on mutuni perusteella sitten mennyt siihen että alkaa olemaan tilanne se että mitään järkeviä halpoja liittymiä ei enää ole vaan kaikki on rajatonta ja maksetaan monta kymppiä vaikka vähemmälläkin pärjäisi. Mutta sitten ne "vähemmät" on jotain 1 megan nopeutta ja hinta silti suhteessa ihan järkyttävän iso.

Todellakin toivon että mitään "rajattomia" versioita ei siis tulisi koska kohta olisi varmaan sama tilanne että vähemmän pärjääville olisi vain joku "Netflix Shit", jossa puolet tarjonnasta, laatu 480p ja hinta silti puolet siitä millä saisi kaiken.
 
Olen monta kertaa miettinyt että olispa yks ainoa suoratoistopalvelu jossa olis kaikki saatavilla yhdellä kk maksulla. Netflix, HBO, Viaplay, Amazon Prime, cmore, Ruutu+, Discovery+ tekee yli 60€/kk jos kaikki tilaa samaan aikaan. Olisitteko valmiita maksamaan 35-40€/kk jos olis tollanen keskitetty palvelu olemassa? Minä kyllä olisin.
Urheiluun tuollanen paketti kiitos, Cmore ja Viaplay pakollisia itselle, niihin palaakin se 70e kuukaudessa. Tuohon GP Ultimate (omaa tyhmyyttä kun en "jaksa" kikkailla halvalla :D), Netflix ja Hbo niin menee kivasti pelkkään viihteeseen. Välissä on noiden lisänä sit ruutu+, prime ja/tai discovery+. Aikaisemmin oli nuo kaikki yhtä aikaa, sen verran järkeä tuli et tiputin pois sellaiset joissa tuli herkästi parinki kuukauden tauko.
 
Netflix on nostamassa taas hintojaan. Pahalta näyttää. Saa kyllä jo harkitsemaan tilauksen perumista. 16€/kk on kyllä maksimi mitä viitsii maksella...

 
Netflix on nostamassa taas hintojaan. Pahalta näyttää. Saa kyllä jo harkitsemaan tilauksen perumista. 16€/kk on kyllä maksimi mitä viitsii maksella...

Harkitsemaan? Mulla on suoratoistotilaukset aina kuukauden kerrallaan, jolloin katson kaiken kiinnostavan kerralla. HBO tainnut olla poikkeus silloin, kun Last of Us ja House of Dragon pyörivät, jotka oli nähtävä aina jakson julkaisupäivinä. Muutoin menee suoratoistopalvelu kerrallaan vain kuukausi kerrallaan, ja joskus on parikin kuukautta, ettei ole mitään palvelutilausta aktiivisena.
 
Harkitsemaan? Mulla on suoratoistotilaukset aina kuukauden kerrallaan, jolloin katson kaiken kiinnostavan kerralla. HBO tainnut olla poikkeus silloin, kun Last of Us ja House of Dragon pyörivät, jotka oli nähtävä aina jakson julkaisupäivinä. Muutoin menee suoratoistopalvelu kerrallaan vain kuukausi kerrallaan, ja joskus on parikin kuukautta, ettei ole mitään palvelutilausta aktiivisena.
Niin harkitsemaan. Mulla ollu jo ties kuinka kauan tilaus päällä mutta tulevaa pitää miettiä. Alkaa olla kyllä ihan överi hintoja.
 
Harkitsemaan? Mulla on suoratoistotilaukset aina kuukauden kerrallaan, jolloin katson kaiken kiinnostavan kerralla. HBO tainnut olla poikkeus silloin, kun Last of Us ja House of Dragon pyörivät, jotka oli nähtävä aina jakson julkaisupäivinä. Muutoin menee suoratoistopalvelu kerrallaan vain kuukausi kerrallaan, ja joskus on parikin kuukautta, ettei ole mitään palvelutilausta aktiivisena.
Minulla taas on tällä hetkellä ilmaisena Apple TV+ 3 kuukauden loppupuolella menossa ja 1,99e/kk Disney+ joulukuuhun asti. Ei ole varmaan vuoteen edes tarvinnut harkita täyteen hintaan mitään näitä kun A) ne maksaa mielestäni liikaa B) ilmais- tai halpisjaksoja tulee tasaiseen tahtiin johonkin.

Sitten kun jotain on maksullisena ollut niin tosiaan sama käytäntö että yksi palvelu kerrallaan ja katsoo sieltä kaiken mikä kiinnostaa ja sitten pois.

Jos olisi joku FOMO leffojen ja sarjojen osalta niin ei varmasti onnistuisi tällainen mutta esimerkiksi Netflixistä ei tullut katsottua edes Arcanea tai Stranger Thingsin uusinta kautta vaikka oli tarkoitus eikä edes mitenkään harmita. Ehtiihän ne sitten joskus kun (tai jos) saa nuo ilmaiset/halpis tilausjaksot pois alta.

Toisaalta ei kyllä harmita yhtään että on Netflix jäänyt niin vähälle. Paska hinnoittelu jo sen osalta että jos haluaa vain yhden käyttäjän mutta 4K niin täytyy maksaa myös lisäkäyttäjistä. Tuntuu siis siltä että maksaa turhasta ominaisuudesta. Luulisi muutenkin että maksaisi enemmän se siirrettävän datan moninkertaistuminen kuin se että yksi nousee 4K-laatuiseksi.

Mutta tuossakin on samaa "yhtenäistämistä" kuin operaattorien hinnoittelussa eli poistetaan ne halvemmat järkevät vaihtoehdot, jolloin siellä on niin paskoja ne halvemmat että on pakko ottaa kalliimpaa vaikka vähempikin riittäisi. Mutta ei sellaista järkevää, halvempaa vaihtoa tietenkään ole, vaan joko sen hinta tai tarjonta on sellaista että sitä ei ole järkevää ottaa.

Pitäköön sitten tunkkinsa. Luulisi että tasaisempi tilaus pienemmällä hinnalla olisi parempi kuin se että jätän nyt tuon hinnoittelun vuoksi kokonaan tilaamatta (tai tilaan kuukaudeksi kerrallaan).

Odotellaanpas muuten sitä älynväläystä että striimipalveluihin lisätään jotain aikataulutuksia, miten ohjelmia voi katsoa. Vähän samaan tapaan kuin PS Plussan pitää olla aktiivinen että voi pelata tietyn kuukauden pelejä, mikä pakottaa pitämään tilausta päällä. Hommahan on jo mennytkin siihen suuntaan kun joskus tuli kerralla kaikki sarjan jaksot kun nykyisin tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus että tulee yksi per viikko. Ja yksi niistä striimipalveluiden hehkutetuista jutuista oli se että tulee kaikki kerralla mutta sitten palattiin takaisin 90-luvulle (julkaisutahdin osalta).
 
Lisää HBO:n tarjontaa Netflixiin. Nyt valikoimassa Six Feet Under (Mullan alla). Vahva suositus!
Tästä syystä en pääsekään pelaamaan. Vaimo katsoo em. sarjaa paraikaa. Katsottiin noi kaikki kaudet joskus aikoinaan ja valitettavasti muistan liian hyvin nuo jaksaakseni uudelle kierrokselle, mutta erittäin vahva suositus täältäkin!
 
Gran Turismo elokuva tuli Sony Pictures Core palveluun, mutta voiko elokuvan vuokrata vai pelkästään ostaa?
 
Ylös Bottom