Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua konsolien suoratoistopalveluista (Netflix, Viaplay, Amazon, HBO, Disney+) sisältö, ongelmat

Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Koskahan mahtaa tulla katsomo ja ruutusovellukset ps3:elle?
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Villi veikkaus, että ei koskaan.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Tietääkö kukaan onko Amazonin nyt Suomeenkin julkaisema palvelu sama kuin jenkki Storesta aikaisemmin ladattavana ollut Amazon Prime Video?
Sama on, ja ymmärtääkseni jenkkisovellusta voi käyttää suomalaisella PSN/Amazon-tunnuksellakin nyt. Eilen kyselin pikkulinnuilta, olisiko tietoa koska Amazon Prime Video -sovellus saataisiin virallisesti Suomenkin Storeen, mutta tässä vaiheessa ei ollut tietoa asiasta.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Viaplay-sovellukseen tuli eilen n. 50 Mt kokoinen päivitys. Harmi, kun missään ei ole mahdollisuutta lukea muutoslokia. Ainakin päivityksen jälkeen valikot pelasivat sulavemmin.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

En ole varmistanut/löytänyt mitään tietoa mistään virallisesta lähteestä, mutta vaikuttaisi, että Viaplay-sovelluksen uusi päivitys parantaa kuvanlaatua terävemmäksi ja lisäksi ilmeisesti ruudupäivitysnopeutta on nostettu, kun kuva tuntuu liikkuvan paljon sulavemmin kuin aikaisemmin. Todella hyvä päivitys siis kyseessä. Esimerkiksi jalkapalloa ja jääkiekkoa on nyt paljon miellyttävämpi seurata.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

En ole varmistanut/löytänyt mitään tietoa mistään virallisesta lähteestä, mutta vaikuttaisi, että Viaplay-sovelluksen uusi päivitys parantaa kuvanlaatua terävemmäksi ja lisäksi ilmeisesti ruudupäivitysnopeutta on nostettu, kun kuva tuntuu liikkuvan paljon sulavemmin kuin aikaisemmin. Todella hyvä päivitys siis kyseessä. Esimerkiksi jalkapalloa ja jääkiekkoa on nyt paljon miellyttävämpi seurata.

Joo, ruudunpäivitysnopeutta on selkeästi nopeutettu, mutta minulla päivitysnopeus tippuu välillä huomattavasti. Tapahtuuko tätä muilla? Vai johtuuko tämä kenties minun netistä?
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Täällä varmaan porukalla viaplaystä enemmänkin kokemusta?

Makselen tällä hetkellä netflixin 4k versiosta ja siihen päälle antennitaloudessa maksukanavista vielä 70e päälle.

Nyt aloin miettimään, että minä katson netflixistä Better Call Saulia ja orange is New blackiä. Muutoin sitä ei käytä kukaan. Leffoja en ehdi/jaksa sieltä katsoa kuin ehkä 1-2 kuukaudessa.

Maksukanavilta seurasin talvella SM-liigaa ja nyt katselen Formuloita. Satunnaisesti ralli/rallicrossia. Siinä ne melkein sitten onkin. Eurosportilta snookeria ja WTCC:tä, mutta sekään ei ole välttämättömyys.

Mitään muun tyyppisiä maksukanavia ei ole tullut viimeiseen vuoteen seurattua yhtään, vaikka niitä näkyy yhteensä melkein 40kpl. Muut ei katso mitään, lapset välillä lasten ohjelmia, mutta yleensä iPadin kautta.

Nyt olen saanut katsella viasatin tarjontaa työpaikan kautta iPadillä ja nhl, mestareiden liiga, Serie A, LaLiga ja Valioliiga..myös Jokereiden matsit khl:ssä kiinnostaa. On Viasat vienyt kaiken ajan tämän myötä.

Nyt on vähän vaakakupissa se, että maksaako enää maksukanavista laisinkaan, formulat on se ainut "pakko", mutta en tiedä miten kauan saan pitää pelkän max kanavan paketissani. Kyllä voin olla ilman noita muita. Liigakin puuduttaa aivan julmetusti nhl tarjonnan jälkeen.

Mietin myös, että kannattaisiko myös Netflix pistää pois?

Ottaisi tilalle viaplayn. Saisin sen iPadiin, puhelimeen ja älytöllöön. Olohuoneessa appletv:n kauttakin siihen myös. Säästäisi aika roppakaupalla rahaa kuukausittain.

Ainut mikä mietityttää on eurosport ja olympialaiset. Mutta eikös niilläkin ole eurosport player? Sen voisi ottaa kisojen ajaksi.

Eli minkälaisia on porukan kokemukset ylipäätään viasatin palvelusta? Softasta eri alustoilla ja ennenkaikkea sisällöstä. Urheilu, sarjat, lastenohjelmat 30e ja leffojen kanssa 35e. Kannattaako niistä leffoista maksaa vitosta, jos vertaa netflixin tarjontaan? Mun ei ehkä kyllä kannata nykyisellä katselumäärällä, mutta onko tarjonta miten hyvää?

Entä mitä sieltä viasatilta nyt sit kesällä tulee, kun futis ja jääkiekko on tauolla?

Viaplay+eurosport player yhdistelmä jatkuvastikin olisi halvempi, kuin nykyinen kokonaisuus.

Tietääkö kukaan miten monella laitteella viaplaytä ja eurosport playeriä voi katsoa samaan aikaan ja täytyykö olla samassa ip:ssä kiinni?

Toki tässä olisi sitten se, että en näkisi enää minkäännäköistä moottoriurheilua suomeksi selostettuna, joka kuitenkin on lähellä sydäntä.
Yksi vaihtoehto on kyllä sekin, että tiputtaa nelosen paketin pois ja ottaa tilalle viaplayn.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Tietääkö kukaan miten monella laitteella viaplaytä ja eurosport playeriä voi katsoa samaan aikaan ja täytyykö olla samassa ip:ssä kiinni?

Tämmöisen löysin viaplayn sivuilta

Viaplay käyttäjätilisi on henkilökohtainen ja tällä hetkellä pystyt katsomaan sisältöä kahdella eri laitteella samaan aikaan, katsoit sitten sarjoja, elokuvia tai urheilulähetyksiä. Tämä tarkoittaa sitä, että jos sinulla on kaksi lähetystä käynnissä ja yrität käynnistää kolmannen, saat viestin jossa pyydetään sulkemaan yhden niistä.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Mutta täytyyköhän nuo olla samassa ip osoitteessa, kuten esim cmorella (jossa tosin voi katsoa niin monta kuin haluaa)?
Entä eurosport playerillä?

Jos vaikka itse olen vaunulla ja muksut katsoisi lastenohjelmaa kotona.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Mutta täytyyköhän nuo olla samassa ip osoitteessa, kuten esim cmorella (jossa tosin voi katsoa niin monta kuin haluaa)?
Entä eurosport playerillä?

Jos vaikka itse olen vaunulla ja muksut katsoisi lastenohjelmaa kotona.
Viaplaylla ei tarvitse olla samassa ip osoitteessa. Meilläkin oli kaverin kanssa kimpassa tilattu futiskauden ajan tuo urheilu+leffat paketti ja hyvin toimi Chromecastin kautta aina. Varmasti tulee tuo taas syksyllä futiskauden alussa tilattua. Kesällähän tarjonta urheilun puolella on aika heikkoa, joten kesäksi irtisanoimme tilauksen.

Eurosport Player minulta löytyy myös ja senkin toimivuus on viimeisen vuoden aikana parantunut huimasti. Siitä ei ole minulla kokemuksia, että kuinka useasta paikasta katselu sillä toimii.
 
Minulla on sekä viaplay ja netflix. Toki jos urheilu on tärkeä ymmärrän viaplayn, mutta muuten netflix pyyhkii viaplaylla lattiaa. Tämä näkyy mainonnassakin missä viaplay tyrkyttää noita ilmaiskuukausiaan milloin mistäkin.

Syykin on selvä, viaplay ei tarjoa edes monikanava ääntä ps4:lla joka on kyllä älytöntä, ja kuvanlaatu on vain 720p. Tosin siinä voiton vie amazon video joka oli netflixiäkin paremman oloinen minusta, mutta siinä oli vain yksi hyvä sarja.

Aiemmin viaplaylla oli minusta paremmin elokuvia mutta sekin on nyt tasoittunut. Sain pari ilmaiskuukautta taannoin ja ei viaplaylla montaa minua kiinnostavaa leffaa ollut. Sarjoissa netflix on ihan omaa luokkaansa.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Eli ei kannata viaplayssa maksaa sitä vitosen extraa leffoista, se kun on ainut ero paketissa.

30e viaplay, 12e netflix, tarvittaessa 5e eurosport päälle ja ollaan silti halvemmassa paketissa, kuin nyt tv:n paketti, miinuksena tosin se moottoriurheilutarjonta.

Vaikeita valintoja, kun ei raaskis kaikesta moottoriurheilusta luopua..
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Huomioisin tässä Viaplay vs. Netflix vertailussa vielä HBO Nordicin. Huippusarjoja, joita et näe kilpailevien suoratoistopalveluiden kautta. Itselle tilaukseen "pakottavia" ovat muun muassa Game of Thrones, Silicon Valley, The Office (US), Vikings ja Parks and Recreation.

Itselle on jatkuvassa tilauksessa Netflix ja HBO Nordic. Viaplay sitten tilanteen mukaan. Urheilukanavat otetaan tarpeen mukaan suoraan kaapelikorttiin kausien alkaessa syksyllä.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Urheilukanavat otetaan tarpeen mukaan suoraan kaapelikorttiin kausien alkaessa syksyllä.

Viaplay kaikella urheilusisällöllä, kaikilla sarjoilla ja lastenohjelmilla 30e/kk. Mukana missä vain ja saa kuitenkin telkkariinkin.

Sit taas antennipuolella Dna on ainut vaihtoehto. Pelkkä Viasat jääkiekko tai pelkkä Viasat jalkapallo 30e, koko urheilutarjonta 35e, eikä silti saa noita sarjoja/lastenohjelmia. Siihen päälle 6e Dna tv:stä, jotta saa iPadille mukaan samat ja vielä 3,5e päälle maksutv kortista.

Siksi tässä itse painin näiden kanssa nyt, kun en näe mitään järkeä ottaa tv kanavaksi viasatin palvelua.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Viaplaylla näkee myös paljon otteluita, joita ei noilta Viasatin kanavilta edes tule.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Viaplay kaikella urheilusisällöllä, kaikilla sarjoilla ja lastenohjelmilla 30e/kk. Mukana missä vain ja saa kuitenkin telkkariinkin.

Sit taas antennipuolella Dna on ainut vaihtoehto. Pelkkä Viasat jääkiekko tai pelkkä Viasat jalkapallo 30e, koko urheilutarjonta 35e, eikä silti saa noita sarjoja/lastenohjelmia. Siihen päälle 6e Dna tv:stä, jotta saa iPadille mukaan samat ja vielä 3,5e päälle maksutv kortista.

Siksi tässä itse painin näiden kanssa nyt, kun en näe mitään järkeä ottaa tv kanavaksi viasatin palvelua.

Meillä tilanne on se, että SM-liigakin pitäisi saada näkymään jostain (tyttöystävä seuraa). Lisäksi jääkiekkoa ja muita nopeita lajeja on mielestäni huomattavasti mukavampi seurata hyvällä frameratella. Viaplay ei siihen tällä hetkellä pysty. Kuva häntii ja pätkii liikaa. Hinta on toki kalliimpi, mutta laadusta näköjään joutuu vähän maksamaan. Jos Viaplayn kuva urheilussa olisi hyvä, niin ottaisin toki sitä kautta.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Chromecastilla viaplayn kuvanlaatu on hyvä, ja urheilu taitaa olla 50fps. Tietokoneellakin on hyvä kuvanlaatu ja framerate. Toki joskus testaillut pleikkarin sovelluksella ja ei pystynyt katsomaan kun tais se fps olla tyyliin 20.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Chromecastilla viaplayn kuvanlaatu on hyvä, ja urheilu taitaa olla 50fps. Tietokoneellakin on hyvä kuvanlaatu ja framerate. Toki joskus testaillut pleikkarin sovelluksella ja ei pystynyt katsomaan kun tais se fps olla tyyliin 20.
SkyPolaris kertoi muutama viesti sitten, että PS4-sovelluskin olisi nykyään 50 fps:llä.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Jos päivitys on todentotta korjannut ruudunpäivitys ongelman, niin tilanne on toki muuttunut parempaan. Harmillisesti Viaplayn kautta ei vieläkään näe kaikkea urheilua, jota meidän taloudessa katsotaan. Hyvä kuitenkin, että jaksavat panostaa nimenomaan konsolien sovelluksiin. Millään muulla laitteella en oikeastaan näitä streamauspalveluita katso. Chromecastia olen joskus miettinyt, mutta mitä etuja saan konsolin palveluihin nähden?
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Meillä tilanne on se, että SM-liigakin pitäisi saada näkymään jostain (tyttöystävä seuraa). Lisäksi jääkiekkoa ja muita nopeita lajeja on mielestäni huomattavasti mukavampi seurata hyvällä frameratella. Viaplay ei siihen tällä hetkellä pysty. Kuva häntii ja pätkii liikaa. Hinta on toki kalliimpi, mutta laadusta näköjään joutuu vähän maksamaan. Jos Viaplayn kuva urheilussa olisi hyvä, niin ottaisin toki sitä kautta.

Mä oon kolme vuotta katsonut sm-liigaa, mutta nyt tänävuonna alkoi tökkimään. Johtuen ihan Viasatin paremmista selostajista ja änärin vauhdikkaammasta luonteesta, sekä paremmista lähetysajoista viikonloppuisin. Olisin siis valmis itse liigasta luopumaan, mutta tökkii nyt vain ajatus formulat+ralli+rallicross luopumisesta.
 
Ylös Bottom