Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua konsolien suoratoistopalveluista (Netflix, Viaplay, Amazon, HBO, Disney+) sisältö, ongelmat

Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Osaako joku sanoa mikähän tässä meni nyt väärin, kun tilasin viikonloppuna CDON.comista tavaraa. Ja siellä oli joku bonus missä sai tuon viaplayn 2kk ilmaiseksi, kun osti 60€ tavaraa. No itselle tuli tuo koodi ja otin tuon viaplayn käyttöön. Ja tein tunnuksen sinne ja katsoin tuota tilaushistoriaa niin eihän se ollut muuta, kun 1kk tilaus vaikka 2kk olisi pitänyt saada. Tosin siinä luki, että marraskuu 0€ ja joulukuu 0€ ja tammikuusta sitten tuo normaali hinta. Joten meniköhän tuo toinen kuukausi vähän niinkuin harakoille koska ei tätä kuuta ole enää montaa tuntia jäljellä.

Näkyvätkö siellä kuitenkin tarkemmatkin päivämäärät, vai pelkät kuukaudet? Minä ymmärtäisin asian näin että nuo ovat "laskunmääräytymispäiviä", joista pari ensimmäistä on nyt 0 euroa ja niistä on molemmista se n. 30 vuorokautta aina eteenpäin katseluaikaa. Eli tammikuun lopulla tulisi sitten vasta veloitus, mikäli päättäisit palvelua jatkaa.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Näkyvätkö siellä kuitenkin tarkemmatkin päivämäärät, vai pelkät kuukaudet? Minä ymmärtäisin asian näin että nuo ovat "laskunmääräytymispäiviä", joista pari ensimmäistä on nyt 0 euroa ja niistä on molemmista se n. 30 vuorokautta aina eteenpäin katseluaikaa. Eli tammikuun lopulla tulisi sitten vasta veloitus, mikäli päättäisit palvelua jatkaa.

Ei näy tarkemmin päivämäärät. Laitoin CDON:ille viestiä asiasta mutta ei ole tullut mitään vastausta. Ja, kun peruin Viaplayn tilauksen tuon kokeilu jakson jälkeen niin päättymis päivä oli 30.12.2015. Sinällään tuo nyt ei haittaa mitään koska tuohon pakettiin ei sisältynyt tuota urheilu osiota. Ja elokuvia mitä haluan nähdä oli joku 5kpl sarjoja en jaksa ruveta sieltä seuraamaan.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Olen nyt ensimmäistä päivää katsonut Crunchyrollia.

Onko tässä vaihtuvat ohjelmat, vai tuleeko sisältöä vain lisää ajan kanssa? Mietin vaan, että jos löytää kiinnostavan sarjan, onko paras katsoa kaikki jaksot ennen kuin se häviää valikoimista?

Hakutoiminnossa on kategorioita joissa ei ole mitään, kuten Martial Arts. Tästä tuli mieleen, että vaihtuuko tarjonta esim. kuukausittain.

Onko täällä anime-elokuvia, vai vain sarjoja? En oikein tunne animesarjoja. Elokuvistakin vain joitakin vanhempia. Ainakaan Akiraa tai Appleseedia ei löytynyt.

Osaatteko suositella jotain sarjaa? Usagi Drop on nyt menossa ja parin ekan jakson perusteella ihan hyvältä vaikuttaa. Manga/animemakuni on kutakuinkin Akira, Appleseed, Ghost in the Shell, Neon Genesis Evangelion, Death Note... Näitä kahta jälkimmäistä en hoksannut etsiä.

Lisäksi komediapuolelta kaikki pikkusiskohassuttelut, tai vähän siihen suuntaan. Mangapuolelta Yotsuba& on parasta ikinä. Arki ja One Piece eivät minulle oikein kolahtaneet.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Joskus aikanaan muistelisin Viaplayn vaatineen laiterekisteröintiä eli piti laittaa PS4 ja vaikka läppäri joilla halusi katsella. Vai muistanko väärin? Nyt ei kuitenkaan sellaista kysy missään vaiheessa.

Onnistuuko palvelussa samanaikainen käyttö kahdella eri laitteella? Jos itse katsoo PS4:lla jotain leffaa olohuoneessa ja emäntä makkarissa läppäriltä jotain sarjaa? Oon ollut pitkään Netflix-käyttäjä ja siellä toimii ainakin. Ja käyttöä helpottaa vielä ne käyttäjäprofiilit. Ominaisuus jota ei tullut Viaplayssa vastaan.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Joskus aikanaan muistelisin Viaplayn vaatineen laiterekisteröintiä eli piti laittaa PS4 ja vaikka läppäri joilla halusi katsella. Vai muistanko väärin? Nyt ei kuitenkaan sellaista kysy missään vaiheessa.

Onnistuuko palvelussa samanaikainen käyttö kahdella eri laitteella? Jos itse katsoo PS4:lla jotain leffaa olohuoneessa ja emäntä makkarissa läppäriltä jotain sarjaa? Oon ollut pitkään Netflix-käyttäjä ja siellä toimii ainakin. Ja käyttöä helpottaa vielä ne käyttäjäprofiilit. Ominaisuus jota ei tullut Viaplayssa vastaan.

Netflixissä ainakin nykyään pitää maksaa pari euroa enemmän (9,99e), mikäli haluaa useamman laitteen samaan aikaan käyttöön, joten eiköhän Viaplayssa ole jokin samanlainen.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Joskus aikanaan muistelisin Viaplayn vaatineen laiterekisteröintiä eli piti laittaa PS4 ja vaikka läppäri joilla halusi katsella. Vai muistanko väärin? Nyt ei kuitenkaan sellaista kysy missään vaiheessa.

Onnistuuko palvelussa samanaikainen käyttö kahdella eri laitteella? Jos itse katsoo PS4:lla jotain leffaa olohuoneessa ja emäntä makkarissa läppäriltä jotain sarjaa? Oon ollut pitkään Netflix-käyttäjä ja siellä toimii ainakin. Ja käyttöä helpottaa vielä ne käyttäjäprofiilit. Ominaisuus jota ei tullut Viaplayssa vastaan.

Netflixissä ainakin nykyään pitää maksaa pari euroa enemmän (9,99e), mikäli haluaa useamman laitteen samaan aikaan käyttöön, joten eiköhän Viaplayssa ole jokin samanlainen.

No ainakin itse maksan Netflixistä halvinta maksua ja kaksi käyttäjää voi katsoa samaan aikaan ohjelmia. Pitää vissiin vaan kokeilla kun pääsee himaan ja laittaa PS4:lle Viaplayn.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

No ainakin itse maksan Netflixistä halvinta maksua ja kaksi käyttäjää voi katsoa samaan aikaan ohjelmia. Pitää vissiin vaan kokeilla kun pääsee himaan ja laittaa PS4:lle Viaplayn.

Netflixin omilla sivuilta:

Samaan aikaan käytettävissä olevat ruudut

Perus (7,99e): 1
Tupla (9,99e): 2
Perhe (11,99e): 4
https://www.netflix.com/getstarted?locale=fi-FI
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Tuohon hintaan vaikuttaa se, kuinka kauan on ollut Netflix-asiakkaana. Netflix on jo pariin kertaan nostanut kk-maksua, mutta vanhat asiakkaat ovat saaneet "hintatakuun", ja siten tuo 2 laitetta on ihan mahdollista olla halvemmallakin hinnalla. Se ilo tosin loppuu tämän vuoden toukokuussa.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

On tämä viaplay kyllä hämärä. Sain CDON:ista 2kk ilmaisen katselu oikeuden ja aktivoin sen tänään. Menin sitten tili-tietoihin, että olisin peruttaanut tuon samantien. Eli olisin katsonut tuon 2kk ilmaiseksi. No katsoin eka, että tuo paketti on varmasti tuon 2kk voimassa. Koska näin ei ollut edellisen koodin kanssa. Peruutin sitten tuon paketin ja kappas tilaus olikin muuttunut 1kk ilmaiseksi paketiksi. Hetken piti miettiä, että mitä ihmettä eikö se äskeen vielä ollut 2kk voimassa. No kokeilin sitten perua tuon tilauksen irtisanomisen niin nyt se on taas 2kk voimassa. :D Mutta silti laskussa lukee, että 1kk voimassa. Seuraava maksu pitäisi mennä vasta 29.3.2016 mutta pitää nyt seurata onko tuo paketti tosiaan sen 1kk vai 2kk voimassa.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

On tämä viaplay kyllä hämärä. Sain CDON:ista 2kk ilmaisen katselu oikeuden ja aktivoin sen tänään. Menin sitten tili-tietoihin, että olisin peruttaanut tuon samantien. Eli olisin katsonut tuon 2kk ilmaiseksi. No katsoin eka, että tuo paketti on varmasti tuon 2kk voimassa. Koska näin ei ollut edellisen koodin kanssa. Peruutin sitten tuon paketin ja kappas tilaus olikin muuttunut 1kk ilmaiseksi paketiksi. Hetken piti miettiä, että mitä ihmettä eikö se äskeen vielä ollut 2kk voimassa. No kokeilin sitten perua tuon tilauksen irtisanomisen niin nyt se on taas 2kk voimassa. :D Mutta silti laskussa lukee, että 1kk voimassa. Seuraava maksu pitäisi mennä vasta 29.3.2016 mutta pitää nyt seurata onko tuo paketti tosiaan sen 1kk vai 2kk voimassa.
Ei oo kun kuukauden, mulla kävi 3kk paketin kanssa sama. Laitoin aspaan viestin ja ne aktivoi sen takas. Pitää muistaa vikana kuukautena peruuttaa.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Ei oo kun kuukauden, mulla kävi 3kk paketin kanssa sama. Laitoin aspaan viestin ja ne aktivoi sen takas. Pitää muistaa vikana kuukautena peruuttaa.

Pitää kattoa ens kuun lopusta sitten uudestaan, että jatkuuko tilaus vai ei. Vähän on kyllä hämärää jos luvataan 2kk ja se ei ookkaan, kun 1kk voimassa.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Oon miettinyt Viaplay urheilupaketin hommaamista, kun siellä taitaa olla tosi hyvä futiskattaus tänä vuonna. Mietityttää vaan, että vaikka kuva on muuten olisi hyvälaatuinen, niin liiketoisto on kuitenkin nykivää tai ei ainakaan niin sulavaa kuin telkkarissa. Mielelläni kuulisin kokemuksia käyttäjiltä tästä, ja muutenkin palvelusta.

Edit. Kiitos paljon vastauksista!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Oon miettinyt Viaplay urheilupaketin hommaamista, kun siellä taitaa olla tosi hyvä futiskattaus tänä vuonna. Mietityttää vaan, että vaikka kuva on muuten olisi hyvälaatuinen, niin liiketoisto on kuitenkin nykivää tai ei ainakaan niin sulavaa kuin telkkarissa. Mielelläni kuulisin kokemuksia käyttäjiltä tästä, ja muutenkin palvelusta.

Viime talvi tuli katsottua KHL:ää, NHL:ää ja Mestareiden liigaa Viaplayn kautta, ja ajattelin toimia tällä kaudella samoin. Kuva oli teräväpiirtoa ja liiketoisto ihan riittävän hyvää, ettei siihen kiinnittänyt huomiota. Paras videopalvelu niin lätkän kuin futiksen katsomiseen, IMO. Lisäksi palvelun voi aina pistää poikki vaikka kuukaudeksi kerrallaan, jos tuntuu ettei saa rahoilleen vastinetta. Tämän voi tehdä suoraan tilin asetuksista soittamatta aspaan. Erittäin kätevää.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Viaplay pc:llä tarjoaa sen hyvän kuvanlaadun ja 50hz. PS4:lla ei valitettavasti samaa tarjota, mutta kyllä sitä katsoo. Kaukana kuitenkin edes televisiossa lähetetystä HD-materiaalista, kuten vaikkapa Viasatin HD-kanavista. Liiketoisto myös konsoleilla huonompi, kun taitaa olla vain 25hz.

Viaplayn tarjonta on erinomainen, mutta siihen ei kannata luottaa että se toimisi aina. Nyt on vielä Valioliigan takia tilajamäärät noussut huomattavasti, joten saa nähdä kuinka hyvin toimii jatkossa.

Se pitää vielä sanoa, että PC:llä on 4h takaisinkelaus ja konsoleilla ei ollenkaan. Muutenkin käytettävyys on hyvin yksinkertainen konsoleilla.

Suosittelen kokeilemaan Viaplayta sen huikean tarjonnan takia, mutta kunhan on varautunut mahdollisiin ongelmiin. Lisäätietoa voi vaikka lukea FutisForum2 Viaplay ketjusta, jossa käsitellään ongelmia ja muutenkin yleisesti Viasatin sekä Viaplayn tarjontaa.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Se pitää vielä sanoa, että PC:llä on 4h takaisinkelaus ja konsoleilla ei ollenkaan. Muutenkin käytettävyys on hyvin yksinkertainen konsoleilla.

PCllä on kyl hetken aikaa jo ollut 48 tunnin catch up.
Itse kyl uskon että viaplaylla ei tule olemaan ongelmia vaikka uusia asiakkaita paljon, noin vuoden ajan ollut viaplay sport itselläni jo valioliigan ja formulan takia, eikä oo ongelmia ollut. Nytkin pääsäntöisesti olympialaiset katsonut viaplaysta, kun paljon selkeempi käyttää kun ylen rio areena ja kuvanlaatu parempi.

Toi PS4n ruudunpäivitys kyl ihan luokaton ainakin urheilua katsoessa, xbox onella toimii sulavammin ja käyttöliittymä parempi. Mutta sulavinta on kyl PCllä ilman muuta.

Kaikilla laitteilla paitsi konsoleilla on toi 48h catch up ainakin tällä hetkellä.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Toi PS4n ruudunpäivitys kyl ihan luokaton ainakin urheilua katsoessa, xbox onella toimii sulavammin ja käyttöliittymä parempi. Mutta sulavinta on kyl PCllä ilman muuta.

Viaplay on ns eurooppalainen palvelu niin valtaosa materiaalista on 25/50 kuvaa /s joten sulavaan katsetuun tarvitaan 50hz moodi..ps4:llä sitä ei saa kätevästi, xboxista en muista saiko siihen aitomaattista 60/50hz vaihtoa...itse olen katsonut chromecastin kautta jonka olen laittanut viaplayta varten 50hz moodiin.

Yleenäkin näiden suoratoisto ja videopalveluiden käyttämä 60hz on myrkkyä leffoille ja euro tv matskulle...tulee nykivää kuvaa vaikka muuten laatu on hyvää.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

....
Se pitää vielä sanoa, että PC:llä on 4h takaisinkelaus ja konsoleilla ei ollenkaan. Muutenkin käytettävyys on hyvin yksinkertainen konsoleilla.

Suosittelen kokeilemaan Viaplayta sen huikean tarjonnan takia, mutta kunhan on varautunut mahdollisiin ongelmiin. Lisäätietoa voi vaikka lukea FutisForum2 Viaplay ketjusta, jossa käsitellään ongelmia ja muutenkin yleisesti Viasatin sekä Viaplayn tarjontaa.

En tiedä Pleikkarista, mutta ainakin Xboxilla pystyy kelaamaan lähetystä taaksepäin. Lähetyksen pitää kuitenkin olla edelleen käynnissä. Näin olen esim. tehnyt joskus NHL-matsille, joka on alkanut viiden aikaan aamulla, mutta olen herännyt katsomaan vasta seitsemän pintaan.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Ei ainakaan kesällä/heinäkuussa pystynyt. Voi olla, että ominaisuus on sitten joskus tulossa myös pleikkarille.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Ei ainakaan kesällä/heinäkuussa pystynyt. Voi olla, että ominaisuus on sitten joskus tulossa myös pleikkarille.

Uskon, että kyseisten palveluiden käyttäjämäärät ovat konsoleilla (xboxilla etuna se, että samaa appsia voidaan käyttää tietääkseni windows-koneilla) sen verran marginaaliset, etten odottaisi ominaisuuksiin päivityksiä ihan heti. Eli eiköhän tässä ole sama kuin älytelevisioiden appseissa, eli niitä ei juuri koskaan päivitetä. Ominaisuudet tulevat ensisijaisesti älyluurien appseihin, Chromecastin ja Apple TV-sovelluksiin.
 
Ylös Bottom