Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua konsolien suoratoistopalveluista (Netflix, Viaplay, Amazon, HBO, Disney+) sisältö, ongelmat

Netflix on näköjään päivittänyt hieman käyttöliittymää ainakin PlayStation 4 -version kohdalla.
About kaikkien laitteiden suhteen. Tästä oli ihan uutisissa jokunen aika sitten, että esim kaikki älytv käyttöliittymät uusittiin ja omaan töllööni tuli viime viikolla muutos.
 
Netflix on näköjään päivittänyt hieman käyttöliittymää ainakin PlayStation 4 -version kohdalla.

On. Valitettavasti tuli huomattua, että ohjelmat, joissa on mahdollista käyttää suomenkielistä dubbausta, tuntuvat joka jakson jälkeen valitsevan dubbikielekseen suomen. Eli jos haluat kuunnella englanninkielistä ääniraitaa, niin joka jakson alussa pitää tuo kieliasetus vaihtaa. Buu.
 
Ottaako järjestelmä kielestä ps4 vai olettaako muuten?

Tämä on muuten kummallista, koska PS4:n oletuskieli on myös englanti. Eli ainakaan sieltä ei pitäisi tietoa napata. Omista Netflix-tiedoista kenties? Pitää tesmiä tätä lisää, mutta onneksi harvassa ovat ne kiintoisat tuotannot, joita pystyy myös kotimaisella kielellä kuuntelemaan.
 
Tämä on muuten kummallista, koska PS4:n oletuskieli on myös englanti. Eli ainakaan sieltä ei pitäisi tietoa napata. Omista Netflix-tiedoista kenties? Pitää tesmiä tätä lisää, mutta onneksi harvassa ovat ne kiintoisat tuotannot, joita pystyy myös kotimaisella kielellä kuuntelemaan.

Eikös tosta ollut jotakin juttua, että Netflix alkaa pakottamaan dubbauksia ohjelmiinsa tai ainakin käyttäjiltä oli tullut valituksia, että pakotetaan katsomaan omalla kielellä ohjelmia.
 
Siis mitähän ihmettä. Sain pari viikkoa sitten mailin, että saan kolme kuukautta netflixiä ilmaiseksi PS Plus-jäsenenä ja pitäisi 31.10. mennessä redeemata. Nyt yritin, niin väittää, ettei tarjous ole enää voimassa?
 
Joulukuun alussa loppuu Netflixin toimiminen vanhemmilla Samsungin Smart telkkareilla.

Itse olen omalla 2015 ostetulla Samsungilla tykännyt käyttää tuota telkkarin Netflix sovellusta ja saas nähdä, että loppuuko tuki omasta telkista ja pitääkö sitä alkaa harkitsemaan vaikka Apple TV:n ostoa.

 
Joulukuun alussa loppuu Netflixin toimiminen vanhemmilla Samsungin Smart telkkareilla.

Itse olen omalla 2015 ostetulla Samsungilla tykännyt käyttää tuota telkkarin Netflix sovellusta ja saas nähdä, että loppuuko tuki omasta telkista ja pitääkö sitä alkaa harkitsemaan vaikka Apple TV:n ostoa.

Täytyy kyllä sanoa, että vaikka mulla Appletv on töllössä kiinni, niin smarttv:een siirtymisen jälkeen en ole tainnut kertaakaan avata appletv:tä. Ja fiilis on vähän se, että kun tuki omasta loppuu joskus (tuskin muutamaan vuoteen), niin joko ostan uuden telkkarin, tai olen ilman niitä softia mitkä tippuu pois. Tuntuu jotenkin täysin vajoamiselta menneisyyteen jos nyt alkaisin palailemaan appletv:n pariin.
 
Joulukuun alussa loppuu Netflixin toimiminen vanhemmilla Samsungin Smart telkkareilla.

Itse olen omalla 2015 ostetulla Samsungilla tykännyt käyttää tuota telkkarin Netflix sovellusta ja saas nähdä, että loppuuko tuki omasta telkista ja pitääkö sitä alkaa harkitsemaan vaikka Apple TV:n ostoa.

Aikaisemmin vannoin erillislaitteiden nimeen suoratoistossa. Netflixit, Viaplayt ja HBOt tuli aina katsottua konsolin kautta. Puolitoista vuotta sitten ostettu LG:n OLED muutti tämän. Nyt toimii telkkarin appit niin hyvin, ettei ole mitään tarvetta availla konsolia, jos haluaa jotain katsella.

Tavallaan aika sääli, että tällaiset ominaisuudet poistuvat. Joku on hyvinkin voinut ostaa Samsungin älyteeveen juuri siitä syystä, että sillä pyörii Netflix. Sitten taas toisaalta tottakai haluaisin, että Netflixin ominaisuudet kehittyvät, mikä ilmeisesti on syy tähän tuen loppumiseen. Hankala paikka.
 
Aikaisemmin vannoin erillislaitteiden nimeen suoratoistossa. Netflixit, Viaplayt ja HBOt tuli aina katsottua konsolin kautta. Puolitoista vuotta sitten ostettu LG:n OLED muutti tämän. Nyt toimii telkkarin appit niin hyvin, ettei ole mitään tarvetta availla konsolia, jos haluaa jotain katsella.

Tavallaan aika sääli, että tällaiset ominaisuudet poistuvat. Joku on hyvinkin voinut ostaa Samsungin älyteeveen juuri siitä syystä, että sillä pyörii Netflix. Sitten taas toisaalta tottakai haluaisin, että Netflixin ominaisuudet kehittyvät, mikä ilmeisesti on syy tähän tuen loppumiseen. Hankala paikka.
Itse taas käytin television omia äppejä alkuun, mutta karu tosiasia on se, ettei niitä päivitetä lähellekään samaan tahtiin kuin esim. android tv-boksin tai appletv:n applikaatioita.

Itsellä nykyään chromecastin virkaa toimittaa nVidia ShieldTV, jossa android. Kännykällä saa helposti heitettyä leffat yms. youtube/twitch/yms. videot pyöriin telkkariin ja kaukosäätimellä voi helposti ohjailla toimintoja. Pidemmät tekstihaut teen sitten kännykän kautta.
 
Itse taas käytin television omia äppejä alkuun, mutta karu tosiasia on se, ettei niitä päivitetä lähellekään samaan tahtiin kuin esim. android tv-boksin tai appletv:n applikaatioita.

Itsellä nykyään chromecastin virkaa toimittaa nVidia ShieldTV, jossa android. Kännykällä saa helposti heitettyä leffat yms. youtube/twitch/yms. videot pyöriin telkkariin ja kaukosäätimellä voi helposti ohjailla toimintoja. Pidemmät tekstihaut teen sitten kännykän kautta.
Täältäkin löytyy Chromecast, mutta telkkarin appit parempia. Ja siis ainakin omassa telkkarissa sinne myös puskee kokoajan päivityksiä. Jopa näin käyttäjän näkökulmasta turhankin usein.
 
Täytyy kyllä sanoa, että vaikka mulla Appletv on töllössä kiinni, niin smarttv:een siirtymisen jälkeen en ole tainnut kertaakaan avata appletv:tä. Ja fiilis on vähän se, että kun tuki omasta loppuu joskus (tuskin muutamaan vuoteen), niin joko ostan uuden telkkarin, tai olen ilman niitä softia mitkä tippuu pois. Tuntuu jotenkin täysin vajoamiselta menneisyyteen jos nyt alkaisin palailemaan appletv:n pariin.
Onhan mulla tietenkin PS4 Pro millä voisi katsoa Netflixiä, mutta en tykkää konsolia käynnistellä jos haluan leffaa katsoa. Mulla on aina ollut konsolit pelaamista varten ja leffat katsotaan muilla välineillä.

Kuten sanoitkin, niin tuntuu jotenkin vajoamiselta menneisyyteen, kun täytyy jollain muulla laitteella katsella telkkarin appien jälkeen.

No, täytyy toivoa että omassa telkussa jatkuisi Netflixin toimiminen ja jos ei, niin menee tilaus tauolle (ei siellä kauheasti hyvää katsottavaa nykyään olekkaan, vaan kierrättävät samoja leffoja palvelussa jatkuvasti) :)
 
Omaan makuun noi TV:n appsit ei toimita yhtä hyvää kuvaa, kuin esim. Onen Netflix tai Amazon Prime (UHD ohjelmat). Myös GoT piti väijyä PS4:n HBO Nordic apsin kautta, kun en pitänyt TV:n applikaation tuottamasta kuvanlaadusta. Nämä tietty voi johtua kanavalähteen kuvasäädöistäkin, jotka on optimoitu konsolien tapauksessa peleille. Telvisiona suht. tuore LG OLED.
 
Pitää hankkia yleiskaukosäädin, niin lisälaitteen käyttäminen on yhtä helppoa, kuin tv:n käyttäminen tv-kaukosäätimellä.
 
Itse olen katsonut televisiosarjat Chromecastin ja nykyisin Chomecast ultran kautta. Samsungin tablettitietokoneelta tulee ohjailtua tuota Chromecastia.
 
Tutkiskelin hieman enemmän tuota Netflix tuen loppumista joistakin Samsungin telkkareista, niin ilmeisesti tuosta alkaa tulemaan ilmoitusta ruudulle tietyin välein, niin tietää valmistautua.

Omassa telkussa ei ole ainakaan vielä tullut mitään ilmoituksia.
 
Tuli klikattua vihdoin tuota linkkiä niin eihän siinä kerrota mitä malleja tuo koskee. Panasonicin sivulla on tiedote, jossa kerrotaan että 2010 ja 2011 vm. laitteista poistuu Netflix tuki. Ehkä Samsungilla poistuu myös noiden vuosien malleista tuki.
Ei näiden laitevalmistajien softilla ole keskenään mitään tekemistä. Vuodet joko ovat tai eivät ole Samsungilla samat, mutta Panasonicin mallien softa ei liity niihin mitenkään.
 
Jos Netflixillä on päätetty että vuotta 2012 vanhempia laitteita ei enää tueta merkistä riippumatta? Alkuperäisessä linkissä luki että Roku laitteiden omistajat, joiden laite on vanhempi kuin vuodelta 2012 ovat saaneet ilmoituksen tuen loppumisesta.
 
Ylös Bottom