Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

TT-2k

Päämoderaattori
Ylläpitäjä
Hinnan puolesta myös PSN+ jäi mietityttämään. Vuosihinta 50$ ja kolme kuukautta 18$, jos nämä kääntyvät suoraan euroiksi niin aika tyyristä lystiä. Xboxin puolella Liven 12 kuukauden jäsenyys kun irtoaa kuitenkin noin 30 eurolla.
Verkkokauppa.comista kun tilaa 50 euron PSN-lataussetelin alvittomana, tulee vuoden tilaukselle hintaa "vain" 40,40 euroa. Eihän se Liven hintatasoa siltikään ole, mutta lähempänä sentään.

Itse eilen tulin siihen tulokseen, että taidan nykyisen Live Gold -ajan päätyttyä siirtyä suosiolla Silver-jäseneksi. Noin 70 euroa kahdessa vuodessa (tai oikeastaan 24+2 kuukaudessa) maksanut kyseisestä palvelusta, ja verkossa olen pelannut ehkä sen viisi kertaa; kaikki muistaakseni Rock Band- tai Guitar Hero -faceoffeja. Toki kultatililäisenä on saanut ostettua pari XBLA-peliä alennushinnalla ja jotkin demot viikkoa aiemmin, mutta vähän turhaa "maksaa demoista", jos tällainen karkea kärjistys sallitaan. PlayStation Plus sentään tarjoaa vuosimaksua vastaan joka kuukausi neljä peliä - jotka tosin ovat vain "lainassa" siihen asti, että tilaus päättyy.

Mutta jokaiselle omansa. Live on hieno palvelu, ja Plussan julkaisun jälkeen edelleen selvästi parempi joiltain osin, mutta minulle se ei tarjoa sellaista vastinetta, josta kannattaisi maksaa.
 
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

Hinnan puolesta myös PSN+ jäi mietityttämään. Vuosihinta 50$ ja kolme kuukautta 18$, jos nämä kääntyvät suoraan euroiksi niin aika tyyristä lystiä. Xboxin puolella Liven 12 kuukauden jäsenyys kun irtoaa kuitenkin noin 30 eurolla.
Tuosta tuskin kannattaa olla huolissaan. Eiköhän kyseessä ole samanlainen ohjevähittäishinta kuin Livenkin kanssa, josta myös voi halutessaan köyhtyä sen päälle viisikymppiäkin.
 
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

Verkkokauppa.comista kun tilaa 50 euron PSN-lataussetelin alvittomana, tulee vuoden tilaukselle hintaa "vain" 40,40 euroa. Eihän se Liven hintatasoa siltikään ole, mutta lähempänä sentään.

Mutta jokaiselle omansa. Live on hieno palvelu, ja Plussan julkaisun jälkeen edelleen selvästi parempi joiltain osin, mutta minulle se ei tarjoa sellaista vastinetta, josta kannattaisi maksaa.

Tuolta verkkokaupasta olen noita PSN-latausseteleitä ostanut ja tuo kyllä kävi mielessä. Lähinnä siinä mielessä päivittelin tuota hintaa, kun kyseessä on "vain" lisäpalvelu. Tottakai jos hinnalle kokee saavansa vastinetta niin verkkokauppa.comista ostamalla saa ihan tuntuvaa säästöä. Tuo myös vähän harmistuttaa että PSN+ jäsenenä saat käyttöoikeuden joihinkin peleihin, mutta jos lopetat tilaamisen niin lysti loppuu siihen. Tietysti Sonylta markkinoinnillisesti aika hyvä koukku joka saa ihmiset jatkamaan tilausta. Mitä muuten sitten tapahtuu jos on vuoden PSN+ palvelun jäsen. Sitten pitää vuoden tauon ja sitten liittyy uudelleen jäseneksi?

Kuten arvata saattaa, pelaamisen suhteen homma menee itsellä ihan päin vastoin. Livessä pelaan oikeastaan joka päivä ja PSN:ssä olen tainnut ottaa yhden tai korkeintaan kaksi matsia MW2:sta sen puolen vuoden aikana kun olen PS3:n omistanut. Mutta kuten sanoit jokaiselle on omansa.
 
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

Dragonfly sanoi:
Mitä muuten sitten tapahtuu jos on vuoden PSN+ palvelun jäsen. Sitten pitää vuoden tauon ja sitten liittyy uudelleen jäseneksi?

EU PS blogista bongasin, että PSN+ -tilauksen vaatima sisältö muuttuisi taas toimivaksi tauon jälkeen.

Toivottavasti nuo PSN+:n "ilmaiset" toimivat konsolin kaikilla tunnuksilla kuten normaali PSN:stä ladattu sisältö, meilläkin perheessä kaikilla oma tunnus ja menee ha(n/r)kintaan tuo PSN+ jos riittää että minulla on PSN+.
 
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

Mutta jokaiselle omansa. Live on hieno palvelu, ja Plussan julkaisun jälkeen edelleen selvästi parempi joiltain osin, mutta minulle se ei tarjoa sellaista vastinetta, josta kannattaisi maksaa.

Näin ohimennen on kysyttävä, paljon tulee maksamaan nyt yhteensä siellä suunnalla PSN+, Qore ja se Euroopan vastine Qorelle? Ihmeellisen paljon tunnut valittavan Liven hinnasta, kun kuitenkin käsittääkseni kaikki Sonyn myyntilistoilla maistuu.

Itse en ole ostamassa PSN+:aa, ellei sitten nimenomaan näiden ilmaisten pelien ansiosta tule ostettua. Tosin Qoren kanssa kävi hassusti, irtonumero tuli tilattua reilusti ilmestymisen jälkeen, kun lahjaa luvattiin, mutta sitä lahjaa ei koskaan saanut ja käteen jäi vain kasa höyryävää mainosroskaa. Ehkä turhimmat pari dollaria mitä olen elämässäni tuhlannut.

Sonylla kuitenkin ollaan oikeassa siinä, että pelaamisen pitää olla ilmaista, vaikka ehkä jatkossa juuri mikään muu ei olisikaan. Saa nähdä, mutta eipä paljon tosiaan ole tullut pelattua edes PS3:lla netissä, mutta jos sitä haluaa esim. yhden pelin netissä pyöräyttää, niin PS3:lla sen saa tehdä ilmaiseksi edelleenkin.

Tulevassa sukupolvessa voi sitten olla ihan eri asia, kun Sonylla huomataan että fan-base on valmis maksamaan myös nettipalvelusta, vaikka se kilpailijalla onkin niin etovaa ollut.

Tosta saa miettiä, että ketä mä äänestin :p

Jos jo kiusallisen paljon myöhästyneen pelin julkaisupäivä ja 50 euroa vuodessa maksava cross-game voice chat riittävät voittoon, niin voittoon olisi riittänyt mikä tahansa.

Ja ei, sitä ei joudu miettimään, mitä siellä suunnalla äänestettiin.
 
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

Näin ohimennen on kysyttävä, paljon tulee maksamaan nyt yhteensä siellä suunnalla PSN+, Qore ja se Euroopan vastine Qorelle? Ihmeellisen paljon tunnut valittavan Liven hinnasta, kun kuitenkin käsittääkseni kaikki Sonyn myyntilistoilla maistuu.
Pitkä pennihän niihin vuodessa menee. Mutta missasit pointtini ihan täysin. Maksan mielelläni esim. Qoresta ja FirstPlaysta, koska käytän niitä riittävän aktiivisesti ja koen saavani rahalleni vastinetta. Liven hintakaan ei olisi mikään ongelma, jos hyödyntäisin Liven palveluja useammin. Aktiivikäyttäjälle kulta-aika on todella halpaa, ja mikä parasta, juuri niillä maksuilla on mahdollistettu se, että Live kehittyy jatkuvasti ja pysyy PSN:n edellä ominaisuuksilla mitattuna.
 
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

Pitkä pennihän niihin vuodessa menee. Mutta missasit pointtini ihan täysin. Maksan mielelläni esim. Qoresta ja FirstPlaysta, koska käytän niitä riittävän aktiivisesti ja koen saavani rahalleni vastinetta. Liven hintakaan ei olisi mikään ongelma, jos hyödyntäisin Liven palveluja useammin. Aktiivikäyttäjälle kulta-aika on todella halpaa, ja mikä parasta, juuri niillä maksuilla on mahdollistettu se, että Live kehittyy jatkuvasti ja pysyy PSN:n edellä ominaisuuksilla mitattuna.

Toisaalta LIVE:n hopeajäsenetkin saavat huomattavasti enemmän ja mainosvapaata sisältöä Inside Xboxista, joten vähän hankalaa on perustella maksua siinä mielessä. Tietenkin henkilökohtainen preferenssi on suuressa osassa, sillä Inside Xbox kertoo luonnollisesti kaikesta Xboxiin liittyvästä, siinä missä Qore ja fistplay... eikun siis FirstPlay tarjoavat Playstation-asiaa.
 
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

Mutta missasit pointtini ihan täysin. Maksan mielelläni esim. Qoresta ja FirstPlaysta, koska käytän niitä riittävän aktiivisesti ja koen saavani rahalleni vastinetta.

En missannut, usko pois. Mutta eikö ole aikaa turhaa edes kommentoida Liven hintaa, jos ainoa syy miksi sen maksaminen ei maistu on se kylmä fakta, että fanitat kilpailijaa? Seuraava ei ole sinulle kuitenkaan suunnattu, vaan yleisesti.

Muutenkin, Livestä maksaminen on turhaa, Wiimotella heiluttelu on turhaa, Gamecuben uusintajulkaisut Wiilla on turhaa, maksetut exclusive-dlc:t on turhaa. Ja kyllähän nyt Wiille on ihan liikaa kaikkia kapuloita.

Ehkä ne Wiille päivitetyt Gamecube julkaisut eivät olleetkaan niin väärin? PSN+ tuo maksullisena ihan normiominaisuuksia nettipalveluun, joten ehkä se maksaminen ei ole niin väärin? Sony osti exclusive-dlc:tä, eihän se nyt niin väärin ollutkaan, eikö? Ja kun sitä miettii, niin onhan Move nyt todella paljon parempi kuin Kinect tai Wiimote, vaikka eihän sitä ole edes päästy kokeilemaan vielä. Ennakkotilauskin on jo tehty, eikö? Eikä niitä ohjaimia nyt mitään liikaa ole...

Ei ole ihme, että täällä foorumilla loogisen keskustelun aikaansaaminen on välillä hieman vaikeaa, niin tiukasti lasien väri vaikuttaa ajatuksen juoksuun.
 
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

Toisaalta LIVE:n hopeajäsenetkin saavat huomattavasti enemmän ja mainosvapaata sisältöä Inside Xboxista, joten vähän hankalaa on perustella maksua siinä mielessä. Tietenkin henkilökohtainen preferenssi on suuressa osassa, sillä Inside Xbox kertoo luonnollisesti kaikesta Xboxiin liittyvästä, siinä missä Qore ja fistplay... eikun siis FirstPlay tarjoavat Playstation-asiaa.

Ja toisaalta hopeajäsenet jäävät paitsi nettipelaamiselta paria päivää lukuunottamatta.

Kyllä se ilmainen pelaaminen maistuisi luultavasti myös sinulle, jos siihen annettaisiin mahdollisuus.

Ainakin itse tykkään tästä psn/psn+ mallista huomattavasti enemmän.
Tässä on sentään vapaus valita haluaako maksaa ylimääräistä vai ei. Liven kanssa sitä vaihtoehtoa ei juuri ole mikäli haluaa päästä pelaamaan kaverien kanssa.
 
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

En missannut, usko pois. Mutta eikö ole aikaa turhaa edes kommentoida Liven hintaa, jos ainoa syy miksi sen maksaminen ei maistu on se kylmä fakta, että fanitat kilpailijaa?
Höpöhöpö. Kylmä fakta on se, että käytän Liven maksullisia palveluita niin harvoin, että siitä ei kannata maksaa. Totta kai tuon voi yrittää venkuloida tarkoittamaan sitä, että käytän boksia harvemmin, koska olen Pleikkari-mies, mutta se nyt menee jo täydeksi perseilyksi IMO.

Väännän vielä rautalangasta: pelaan boksilla pääasiassa RB/GH-pelejä, ja niitäkin vain lokaalisti. Tässä reilun kahden vuoden aikana olen todellakin vain noin viisi kertaa käyttänyt kyseisten pelien verkkopeliominaisuuksia. Noiden lisäksi muistelen kerran käyneeni kokeilemassa Gears Of Warin verkkopeliä yksinpelin läpipeluun jälkeen.

Viikon aiemmin (Silver-jäseniin verrattuna) ilmestyvistä demoista en ole myöskään innostunut. Hyvä jos yhden demon kuussa olen boksilla ladannut, ja mikään ei olisi muuttunut, vaikka olisin saanut saman demon viikkoa myöhemmin.

Partya en ole tainnut yhden ainutta kertaa, ja voice chatin käyttökerratkin voinee laskea yhden käden sormilla. Vain kultajäsenille tarkoitettuja XBLA-tarjouksia olen hyödyntänyt neljä tai viisi. Facebookia ja Twitteriä olen kumpaistakin pari kertaa nopeasti kokeillut. Zunesta olen vuokrannut kaksi elokuvaa (enkä ole nyt edes ihan varma, onko se Gold Only -palvelu laisinkaan).

Unohdinko jotain oleellista?

Kyse on siis puhtaasti käyttötottumuksista ja tarpeista, ei taikalasien värityksestä.

Ei ole ihme, että täällä foorumilla loogisen keskustelun aikaansaaminen on välillä hieman vaikeaa, niin tiukasti lasien väri vaikuttaa ajatuksen juoksuun.
Sanoisin, että ei ihme, että keskustelut menevät tällaisiksi, kun jotkut tekevät ihan vääriä olettamuksia kanssakeskustelijoista.
 
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

En missannut, usko pois. Mutta eikö ole aikaa turhaa edes kommentoida Liven hintaa, jos ainoa syy miksi sen maksaminen ei maistu on se kylmä fakta, että fanitat kilpailijaa?
Eikö loogisempi syy voisi olla vaikka ettei verkkopelit kiinnosta? Varsinkin suomessa tuo taitaa olla yksi pääsyistä Liveen, kun ei esim. Netflixiä ole.
 
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

Sanoisin, että ei ihme, että keskustelut menevät tällaisiksi, kun jotkut tekevät ihan vääriä olettamuksia kanssakeskustelijoista.

Selvä. No kysytään näin, mitä Qore, FirstPlay ja PSN+ tarjoavat sille n. 100 eurolle vuodessa (paljon se tarkka summa on?) juuri sinulle, jos Live ei tarjoa mitään 30 eurolle vuodessa?

Ja etkö tosiaan ole sitä mieltä, etteikö nettipalveluiden maksullisuudesta, Wiin Gamecube versioinneista, ostetusta exclusive-dlc:sta ja mm. Wiimotella heilumisesta olisi jaksettu huudella?

Eikö loogisempi syy voisi olla vaikka ettei verkkopelit kiinnosta? Varsinkin suomessa tuo taitaa olla yksi pääsyistä Liveen, kun ei esim. Netflixiä ole.

Tämäpä se juuri, mutta miksi valittaa nettipelaamisen maksullisuudesta, jos se ei kiinnosta. En minäkään valita, koska se ei kiinnosta.

E: En nyt täysin ymmärrä miksi piti siirtää tuolta E3-ketjusta paljon sinne kuuluvaa spekulointia tähän ketjuun. Olisi ihan oikeasti mielenkiintoista kuulla miten mm. exclusive-dlc, PS2 uudelleenjulkaisut ja heiluminen nyt maistuu, kun se ne eivät aikaisemmin maistuneet.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

Selvä. No kysytään näin, mitä Qore, FirstPlay ja PSN+ tarjoavat sille n. 100 eurolle vuodessa (paljon se tarkka summa on?) juuri sinulle, jos Live ei tarjoa mitään 30 eurolle vuodessa?


Minkä takia ne kaikki pitäisi ostaa ?? Itse en tule varmaan ikinä ostamaan Qore tai FP palveluita.

Jäljellejäävän psn+ ostan kokeluksi ja katson minkä tasoisia pelejä se tarjoaa. Mikäli pelit ovat täyttä tuubaa, joita en ostaisi muutenkaan niin jätän palvelun jatkossa tilaamatta.
Jos pelit taas ovat sellaisia mitä voisin ostaa muutenkin niin syy tilaamiseen tuli selväksi.
CGC ja muut lisukkeet ovat sitten vain siihen päälle extraa.

Minulle live tarjoaa mahdollisuuden pelata netissä, mutta kilpailija tarjoaa saman ilmaiseksi. En siis näe järkeä maksaa kyseisestä palvelusta. Jos live tarjoaisi myös ilmaisia pelejä tai leffoja niin siinä olisi heti yksi hyvä syy miksi palvelusta voisin alkaa maksamaan.
 
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

No kysytään näin, mitä Qore, FirstPlay ja PSN+ tarjoavat sille n. 100 eurolle vuodessa (paljon se tarkka summa on?) juuri sinulle, jos Live ei tarjoa mitään 30 eurolle vuodessa?
Qore ja FirstPlay tarjoavat kumpikin noin tunnin mittaisen session kerrallaan, jossa saan sohvalla löhöten katsoa HD-videoita tulevista peleistä, tekijöiden haastatteluja jne. Totta kai näitä vastaavia ennakoita ja arvosteluita löytyy maailmalta ihan ilmaiseksikin (ja nautin myös niistä). Eli pelkästään noiden jaksojen katseluun menee useampi tunti kuukaudessa, mikä on enemmän kuin esimerkiksi Liven verkkopeleihin vuodessa.

Lisäksi Qore tarjosi ensimmäisenä vuotenaan muutamankin "ilmaisen" pelin sekä muutamat yksinoikeusdemot + betakoodit. Toisen vuoden tarjonta on jäänyt lähinnä (turhiin) teematiedostoihin. FirstPlayn ekan kolmen kuukauden aikana plakkariin on kertynyt mm. neljä Minis-peliä (joita en olisi ostanut muuten) ja yksi kappale Just Cause 2:n DLC:tä. Ei siis mitään maata järisyttävää, mutta kuitenkin sellaista, jolle minulla on oikeasti käyttöä.

PlayStation Plussasta on vaikea sanoa etukäteen paljoakaan, koska siitä ei ole käytännön kokemusta. Plussan hyöty tai hyödyttymyys riippuu omalla kohdallani pitkälti siitä, mitä "ilmaispelejä" sieltä tulee. Käytännössähän olen ostanut kaikki vähänkään laadukkaammat pelit omilla rahoilla Storesta jo muutenkin, joten voi olla, että saisin vain keskinkertaisia - tai jopa suoranaisesti huonoja - tekeleitä neljä kappaletta kuussa.

Ja etkö tosiaan ole sitä mieltä, etteikö nettipalveluiden maksullisuudesta, Wiin Gamecube versioinneista, ostetusta exclusive-dlc:sta ja mm. Wiimotella heilumisesta olisi jaksettu huudella?
On huudeltu ihan liikaa. Mutta en ymmärrä, miten se tähän asiaan liittyy enää mitenkään? (Eihän koko avautumisen pitänyt olla alunperin minulle suunnattukaan?)

E: En nyt täysin ymmärrä miksi piti siirtää tuolta E3-ketjusta paljon sinne kuuluvaa spekulointia tähän ketjuun. Olisi ihan oikeasti mielenkiintoista kuulla miten mm. exclusive-dlc, PS2 uudelleenjulkaisut ja heiluminen nyt maistuu, kun se ne eivät aikaisemmin maistuneet.
Olin liian laiska pilkkomaan viestejä kahtia. Pahoitteluni tästä. Noita E3-spekulointeja voi toki jatkaa siellä ketjussa.
 
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

Minkä takia ne kaikki pitäisi ostaa ?? Itse en tule varmaan ikinä ostamaan Qore tai FP palveluita.

Ei niitä pitäisikään ostaa, tuo kysymys oli ihan suoraan TT-2k:lle kun on usein muistutellut Liven olevan jotain mistä hän ei maksa, mutta siis Qore, FirstPlay ja sitten näköjään myös PSN+ maistuvat. Luonnollisesti juuri niiden ominaisuuksien takia, jotka ne erottavat Livestä, tämäkin tuli jo selväksi.

Itse olen myös samaa mieltä tuosta PSN+:n ilmaispelien jakelusta. Jos ne ovat kiinnostavia (ja niitä tosiaan tulee +50 euron arvosta), niin mikäpä siinä, tilaukseen vaan. Kyllähän aina kylkiäisten voimalla jaksaa turhuutta tilailla, miksi muuten niiden lehtitilausten kylkeen lyötäisiin kaikenmaailman usb-hubeja ja kansitakkeja? ;)

On huudeltu ihan liikaa. Mutta en ymmärrä, miten se tähän asiaan liittyy enää mitenkään? (Eihän koko avautumisen pitänyt olla alunperin minulle suunnattukaan?)

Loogisella keskustelulla ja näillä antamillani esimerkeilläni on yhteys, vastasit loogiseen keskusteluun, siksi siis tulit mukaan. Eikä se toki tähän keskusteluun liity enää, kun tämä keskustelu vietiin omaksi ketjukseen. E3-spekulointiin nuo kuuluivat.
 
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

Olisi ihan oikeasti mielenkiintoista kuulla miten mm. exclusive-dlc, PS2 uudelleenjulkaisut ja heiluminen nyt maistuu, kun se ne eivät aikaisemmin maistuneet.
Mutta kun ei ne kaikille PlayStation-leiriläisille maistukkaan.

Livestä maksan väliajoin, mutta PlayStation Network Plus-palvelusta en aio maksaa penniäkään.
Koska en tunne saavani rahalle vastinetta plussailemalla.
Livenkään vuositilausta en käytä, vaikka siinä palvelun sisältö vastaakin enemmän rahallista puolta.

Exclusive-DLC-hötöt jätän sivuun tyystin jatkossakin. (mm. Call Of Duty: Modern Warfare 2-karttapaketeista EN ole maksanut lainkaan kummallakaan konsolilla)
Toki sitten, mikäli on oikeaa EDLC-materiaalia, voin roposiani sijoitella, mutta silloinkin vain, jos kyseinen matsku on aivan käsittämättömän erikoista.
Harvemmin on.

Uudelleen julkaisujakaan ei hyllystäni löydy, enkä koe niitäkään "oikeiksi" ratkaisuiksi.
Toki jokin sellainen pelaamaton klassikko, jota ei hyllystäni löydy, saattaa päätyä remakena ostettavaksi.

Heiluminen on vähän siinä ja siinä, tuskin tulee muuten kuin shootereita kokeiltua, [Add controllername here] Sportsit eivät kiinnosta lainkaan.
Jos haluan liikkua, nousen sohvalta ja suuntaan ulos/salille/lenkkipolulle..

Mutta silti, aika kova yleistys, että kaikki PlayStationin omistajat nauttisivat kaikesta edellä mainitusta.

muoksis: Lisätään vielä, että tilasin Qorea vuoden, tilaus päättyy ensi kuussa ja en ole uudistamassa tilaustani.
Kokeilen FirstPlayn tilaamista vuoden ja jos sekään ei napostele, niin pitäkööt Sony tunkkinsa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

Ei niitä pitäisikään ostaa, tuo kysymys oli ihan suoraan TT-2k:lle kun on usein muistutellut Liven olevan jotain mistä hän ei maksa, mutta siis Qore, FirstPlay ja sitten näköjään myös PSN+ maistuvat. Luonnollisesti juuri niiden ominaisuuksien takia, jotka ne erottavat Livestä, tämäkin tuli jo selväksi.
Yleensä maailmassa ihmiset ostavat sellaisia palveluita kuin joita katsovat tarvitsevansa ja joista kokevat saavansa rahoilleen vastinetta. Enkä todellakaan yritä edes rivien välistä vihjata, että PSN olisi jotenkin parempi, koska siellä on Qoren ja FirstPlayn tapaisia palveluita. Ne vaan sattuvat olemaan minua kiinnostavia palveluita, ja koska olen tyytyväinen niiden laatuun ja antiin, maksan mielelläni. Toisaalta Livenkään annissa ja varsinkaan laadussa ei ole periaatteessa yhtään mitään valittamista, mutta omista käyttötottumuksistani johtuen en vaan käytä Liven tarjoamia mahdollisuuksia tarpeeksi. Mutta se ei ole Liven vika, eikä se ole fanilasien vika.
 
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

Mutta silti, aika kova yleistys, että kaikki PlayStationin omistajat nauttisivat kaikesta edellä mainitusta.

Eivät nauti ja nyt haluankin kuulla näkemyksiä näistä aiheista, jotka ovat oikeasti herättäneet närää PS-leirissä, mutta tässä ketjussa voi vain osaa siitä käydä läpi.

OT: Itsehän olen pitänyt jo pitkän aikaa Wiimotella pelaamisesta, se sopii tiettyihin asioihin todella hyvin ja uusi Zelda on varmasti yksi hieno esimerkki siitä. Uudelleenjulkaisuissa ei ole mielestäni mitään vikaa, ne on tehty faneille ja niille, jotka eivät ole ehtineet pelata kyseisiä tekeleitä. Halpa hinta ja harvoin nuo vievät kehittäjien aikaa pois uusien tekeleiden valmistelusta. Maksullinen nettipelaaminen ja muut nettipalvelut ovat turhia, mutta kylkiäisillä ne saattavat mennä, jos nämä kiinnostavat ja ylittävät nettipalvelusta maksettavan summan arvon (tai ovat lähelle sitä). DLC:tä en ole ostanut vielä mihinkään, Dragon Ageen ehkä, kunhan vain saan pelin takaisin aikanaan.
 
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

Ja toisaalta hopeajäsenet jäävät paitsi nettipelaamiselta paria päivää lukuunottamatta.

Kyllä se ilmainen pelaaminen maistuisi luultavasti myös sinulle, jos siihen annettaisiin mahdollisuus.

Tästähän ei kuitenkaan ollut tuossa tapauksessa ollenkaan kyse.

PS: LIVE:n verkkopeli taas on validia maksettavaa, sillä tässä tapauksessahan kun kilpailijalla ei ole paremmin.
---

Vaikka nyt kaikki tunnutte kovasti vihhailevan, niin avannolla on ehdoton pointti. En ole paljoa valittelua kuullut Sonyn ekslusiivisista multiplatform-sopimuksista, siinä missä itse perkele, MS on aina ollut todella törkeä rahastaja näiden kanssa. Sama pätee uusintajulkaisuihin, maksulliseen verkkopalveluun ja liiketunnistukseen.

Ei ole koskaan väärin pyytää johdonmukaista ajattelua.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Kun ei tarvitse maksaa ylimääräistä nettipelaamisesta niin olen tyytyväinen. Joten pleikkari vie voiton.
Se mikä ihmetyttää että jotkut valittaa että ne jotka eivät ole tilanneet kyseistä palvelua saavat demot myöhässä, miksi ei voi ajatella niin että ne saavat sen normaalin aikaan ja tilaajat saavat sen ennakkoon?
Niin mitkä muuten olivatkaan molempien palvelujen hinnat täydeltä vuodelta?
 
Ylös Bottom