Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS4 Pron hiljaisuudesta/äänekkyydestä

Täytyy varmaan huomenna vihdoin itsekin tarttua härkää sarvista ja tehdä tuo operaatio, ei tässä enää auta pelätä jotain menevän rikki tahnojen vaihdon yhteydessä.

PES 2019:sta olisi kivempi pelata hiljaisemalla äänellä ja pelkään, että RDR2 nostaa lämmöt niin korkeaksi ettei tuuletin pyöri missään vaiheessa hiljaa. On tuo tuulettimen meteli pahentunut tässä käytön aikana, vaikka yrittänyt puhaltaa paikkoja puhtaaksi.

Onko se turvatorx nyt T9 vai T8, kun netissä näkynyt mainintaa molemmista?

T8 turvatorx löyty multa ja sillä pärjäsi. Ei sieltä mitään rikki mene, kun olet vain varovainen ja tuo virtalähteen johto on aika tiukassa, mutta irtoaa kyllä pienellä voimankäytöllä.
 
T8 turvatorx löyty multa ja sillä pärjäsi. Ei sieltä mitään rikki mene, kun olet vain varovainen ja tuo virtalähteen johto on aika tiukassa, mutta irtoaa kyllä pienellä voimankäytöllä.
Ok, täytyy hommata tuo T8 mikäli ei aukea.

Kaapista löytyikin Noctuan NT-H1 tahnaa, voisi kokeilla jo tänään jos saisi vanhat tahnat ilman virallisia aineita pois ja noi torxit auki.
 
Tulihan sulla se X-Clamp kunnolla kiristettyä?

Itellä jäi se ekalla kertaa löysälle ja alkoi huutamaan heti, kun peliin pääsi.
Itellä tuo ainakin lukittuu niin tiukkaan ettei ruuvit enää pyöri edes. Ei viitti vääntää mitään rikki.

Asiaan. Vaihdoin myös nyt lämpötyynyt konsoliin ja kyllä tuo nyt parempi on... vähän. Eipä tuota äänettömäksi saa. Ehkä seuraavana vaihtaa tuuletin tai modata muuten joskus. Saisi tuon vinkunan pois kun ilma liikkuu. Pitäisi kokeilla ilman kantta myös.
 
Itse vaihdoin kaksi viikko sitten tahnat ja lämpötyynyt sekä puhdistin kaiken. Aluksi PS4 Pro oli paljon hiljaisempi PS4 päävalikossa, pienessä rasituksessa sekä isossa rasituksessa ja useita tunteja jatkunut kovempi rasituskaan ei nostanut lämpöjä hirveästi, kun tuuletimmen meteli ei noussut kovemmaksi pelisession aikana vaan se pysyi vakiona. Piti olla käytännössä täysin hiljainen huone, että kuuli PS4 Pron olevan edes päällä ja rasituksessa meteli ei enää kuulunut huoneesta ulos. Huonona puolena oli se, että tuuletin ei mulla ollut ihan paras mahdollinen vaan sieltä kuului vähän häiritsevää ääntä hiljaa pyöriessä.

Tuota kesti 5 päivää ja laite palasi lähes samaksi mitä ennen operaatiota. Ihmettelin, kun käynnistin PS4:sen yhtenä päivänä ja tuulettimen meteli oli jälleen tuttua PSN päävalikossa. Raskaissa peleissä tuuletimen meteli nousee jälleen kovaksi, mutta ei se ole kertakaan edes pitkissä sessiossa ruvennut täysillä jäähdyttämään, joten on se nyt siltä osin ainakin parempi. Ja ei se muutenkaan yhtä paha ole kuin ennen tahnojen vaihtoa, mutta ero ei kyllä enää ole niin iso kuin aluksi.

Hieman harmi, että laite ei jäänyt tuollaiseksi todella hiljaiseksi itselläni. Se on kuitenkin hyvä, että nyt on kaikki puhdistettu ja laadukasta tavaraa siellä sisällä. Itselläni ennen tuota operaatiota ei ollut lämpötahnaa juuri ollenkaan siinä välissä ja kauheat määrät kuivunutta mönjää oli siinä prossun ulkopuolella.
 
Olen nyt pelannut melko vähän, mutta ainakin omalla kohdalla tuo lämpötahnojen sekä lämpötyynyjen vaihtaminen auttoi. Pro Evolutution Soccerin kanssa ei ole tarvinut käydä enää taistelua tuulettimen ja televisioäänen kanssa. Laittaessani television äänet mutelle kuulee kuinka selvästi tuulettimet pyörivät, mutta ei läheskään niin kovaa ja huomattavasti tasaisemmin. Kevyemmän Rocket Leaguen kanssa oli todella nautinnollista pelata, kun oikeasti koneesta ei tuntunut lähteneen yhtään ääntä (ja pelasin aika myöhään todella hiljaisessa asunnossa). Olen nyt tyytyväinen tuohon projektiin ja toivottavasti kone pysyy jatkossakin yhtä hiljaisena.

Pro-konsolista on tullut ilmeisesti hiljaisempi versio:
https://muropaketti.com/pelit/todistettu-uusi-playstation-4-pro-on-hiljaisempi-kuin-alkuperainen/
 
Itellä tuo ainakin lukittuu niin tiukkaan ettei ruuvit enää pyöri edes. Ei viitti vääntää mitään rikki.

Asiaan. Vaihdoin myös nyt lämpötyynyt konsoliin ja kyllä tuo nyt parempi on... vähän. Eipä tuota äänettömäksi saa. Ehkä seuraavana vaihtaa tuuletin tai modata muuten joskus. Saisi tuon vinkunan pois kun ilma liikkuu. Pitäisi kokeilla ilman kantta myös.
Päivitystä omaan viestiin. Vaihdoin välillä piitahnat hopeatahnan tilalle kun ei ollut töissä hopeatahnaa. Ajattelin, että ihan ok. Ei ollut, ihan hirveä ääni jo esim. NBAn valikoissa. Tänään meni hermo ja aukasin taas koneen.
Nyt hopeatahnaa kunnolla sinne. Testasin sillai,
Että painoin emon paikalleen ja tarkistin jäljen. Ensin ei mennyt reunoille asti joten lisää tahnaa. Vanhat päivitetyt lämpötyynyt paikalleen. En nähnyt järkeä vaihtaa uudestaan uusia.
Sitten x-clamp. Käänsin sen ylösalaisin joten menee tiukemmalle. Kone kasaan ja voi pojat! Näbärin menuissa supersampling ja ei pelipaikalle ääntä. Spiderman päälle ja supersampling. Tässä huusi ennen kokoajan tuuletin myös ilman supersamplingia. Nyt todella hiljainen. Parissa kohtaa juuri ja juuri kuului, että tuuletin lisäsi kierroksia.
Nyt voi sanoa, että olen tyytyväinen. Lentokone lensi pois ja nyt hiljainen pro kuten uutena. Tahnalla ja sillä määrällä on siis väliä. Samoin se x-clamp nyt kiristyy kunnolla. Nyt tuolla voi taas pelata.
 
Tuo mun takuusta saama CUH-7116B on ainakin toistaiseksi ollut todella hiljainen, jos laittaa korvan viereen niin silloin kuuluu tuuletin vaimeasti.
Edes MGS Ground Zeroes ei nosta kierroksia.

Sää nähä että pysyykö hiljaisena, edellinen Pro oli alussa kohtuu hiljainen, ajan kanssa rupes ääntämään aika isosti.
 
Nyt on tapahtunut jotain ja kone huutanut ihan kuolemaa tietyissä peleissä, missä oli ihan hyvä tasainen tuulettimen ääni (esim. Spiderman, RDR2, PES 2019). Sekä yleisesti vaan meteli noussut viimeisen reilun kuukauden aikana.

Pitäisi varmaan vielä ennen juhannusta jaksaa avata ja katsoa mitä on oikein tapahtunut. Ei sen tuulettimen kuulu huutaa melkein täysillä peruspelaamisen aikana, rasittavat kohdat on sitten ihan eri asia. Siitä on 8kk aikaa, kun vaihdoin tahnat ja normaalitilanteessa näin lyhyessä ajassa ei pitäisi tahnan heikentyä vielä pitkään aikaan. Ehkä sitä sitten meni liikaa tai liian vähän.

Huone on viileä, pölyt jo puhalsin sekä tuulettimenlavat putsasin. Joten ulkoisesta tekijästä ei pitäisi olla kyse.
 
Nyt on tapahtunut jotain ja kone huutanut ihan kuolemaa tietyissä peleissä, missä oli ihan hyvä tasainen tuulettimen ääni (esim. Spiderman, RDR2, PES 2019). Sekä yleisesti vaan meteli noussut viimeisen reilun kuukauden aikana.

Pitäisi varmaan vielä ennen juhannusta jaksaa avata ja katsoa mitä on oikein tapahtunut. Ei sen tuulettimen kuulu huutaa melkein täysillä peruspelaamisen aikana, rasittavat kohdat on sitten ihan eri asia. Siitä on 8kk aikaa, kun vaihdoin tahnat ja normaalitilanteessa näin lyhyessä ajassa ei pitäisi tahnan heikentyä vielä pitkään aikaan. Ehkä sitä sitten meni liikaa tai liian vähän.

Huone on viileä, pölyt jo puhalsin sekä tuulettimenlavat putsasin. Joten ulkoisesta tekijästä ei pitäisi olla kyse.
Mulla teki samaa normi tahnoilla, kun vaihdosta oli kulunut useampi kuukausi ja nyt tuo puhisee siedettävästi, kun on nestemäistä metallia tilalla vaikka olkkarin lämmöt lähenee +30 astetta.

Konsoli puhaltaa todella lämmintä ulos, mutta silti tuuletin ei ala huutamaan.

Mulla tätä käytössä ja olen ollut tyytyväinen https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...xtreme-nestemetalli-lampotahna-puhdistussarja
 
Pitäisi itsekin availla kone. Onko jotain työkalusarjaa mitä suosittelette, entäs lämpötyynyt?
 
Pitäisi itsekin availla kone. Onko jotain työkalusarjaa mitä suosittelette, entäs lämpötyynyt?
Tätä ketjua selaamalla löytyy keskustelua lämpötyynyistä ja tarvittavista työkaluista (en nyt jaksa kännykällä alkaa etsimään)
 
Nyt on tapahtunut jotain ja kone huutanut ihan kuolemaa tietyissä peleissä, missä oli ihan hyvä tasainen tuulettimen ääni (esim. Spiderman, RDR2, PES 2019). Sekä yleisesti vaan meteli noussut viimeisen reilun kuukauden aikana.

Pitäisi varmaan vielä ennen juhannusta jaksaa avata ja katsoa mitä on oikein tapahtunut. Ei sen tuulettimen kuulu huutaa melkein täysillä peruspelaamisen aikana, rasittavat kohdat on sitten ihan eri asia. Siitä on 8kk aikaa, kun vaihdoin tahnat ja normaalitilanteessa näin lyhyessä ajassa ei pitäisi tahnan heikentyä vielä pitkään aikaan. Ehkä sitä sitten meni liikaa tai liian vähän.

Huone on viileä, pölyt jo puhalsin sekä tuulettimenlavat putsasin. Joten ulkoisesta tekijästä ei pitäisi olla kyse.
Mulla aivan sama. Siis aivan järkyttävä meteli, iltaisin en voi pelata enää ollenkaan ettei muu perhe herää. Kerran olen tyynyt ja tahnat vaihtanut ja juuri putsasin pölyt. Pakko käydä ostamassa se uudempi hiljaisempi malli.
 
Mulla aivan sama. Siis aivan järkyttävä meteli, iltaisin en voi pelata enää ollenkaan ettei muu perhe herää. Kerran olen tyynyt ja tahnat vaihtanut ja juuri putsasin pölyt. Pakko käydä ostamassa se uudempi hiljaisempi malli.
Sain tuota taas hiljaisemmaksi puhdistamalla ja vaihtamalla tahnat, vaikka siellä ei paljon pölyä ollutkaan. Onhan tuo toki silti edelleen 3x äännekäämpi kuin Xbox One X ja aika turhaan se edelleen esim. Pessissä huutaa jostain syystä. Osassa raskaimmissa peleissä on hiljaisempi.

Uudempi malli pitäisi auttaa, mutta satunnaistuurilla on toki vaikutusta. Yksilöissä on varmaan edelleen eroja, jopa noissa hiljaisemissa uudemissa malleissa.
 
Mulla aivan sama. Siis aivan järkyttävä meteli, iltaisin en voi pelata enää ollenkaan ettei muu perhe herää. Kerran olen tyynyt ja tahnat vaihtanut ja juuri putsasin pölyt. Pakko käydä ostamassa se uudempi hiljaisempi malli.
Jos haet uudemman mallin, niin ilmoitteleppas tänne, että onko paljonkin hiljaisempi.

Oma Pro ei huuda, mutta on alkanut pitämään joissakin peleissä ihan kauheaa sirinää ja toi on varmaan sitä coil whineä mistä on monella foorumilla valitettu, kun kuulostaisi tulevan virtalähteestä.
 
Mitä kokemuksia lämpötyynyjen paksuudesta kun osa suosittelee 1.0mm ja osa 1.5mm paksuisia?
Onko teilä tietoa alkuperäisten lämpötyynyjen paksuudesta?
 

On tosiaan tää uusinkin malli ihan helvetin kovaääninen ajoittain.
Xbox X vieressä pitää vain pientä pöhinää raskaissakin 4k peleissä.
 
Mitä kokemuksia lämpötyynyjen paksuudesta kun osa suosittelee 1.0mm ja osa 1.5mm paksuisia?
Onko teilä tietoa alkuperäisten lämpötyynyjen paksuudesta?

1.0mm on vakiot, mutta itse käyttänyt myös 1.5mm Thermal Grizzly tyynyjä ilman ongelmia.


On tosiaan tää uusinkin malli ihan helvetin kovaääninen ajoittain.
Xbox X vieressä pitää vain pientä pöhinää raskaissakin 4k peleissä.

Itse odotan suosiolla ekoja raportteja PS5:sen äänekkyydestä ennen, kuin ostan sitä. Ei meinaan jaksaisi sitäkin avata ja laittaa nestemäistä metallia, että hiljenee.

PS3:sta asti on ollut aika arpapeliä näiden pleikkareiden kanssa, että huutaako vai ei ja ei tätä jaksa hullukaan enää uudelleen:D
 
Päivitystä omaan viestiin. Vaihdoin välillä piitahnat hopeatahnan tilalle kun ei ollut töissä hopeatahnaa. Ajattelin, että ihan ok....
Taas päivitystä. Pro alkoi taas nostamaan meteliä. Kone töihin ja auki. Nuo hopeatahnat oli valuneet coren sivuille, ei siis ollut päällä paljon mitään enään. Tuo tahna oli töistä jotain vuosia vanhaa. Nyt laitoin aivan uutta Artic MX-4 tahnaa. Nyt on hiljaisempi PRO kuin koskaan. Puolivuotta edellisestä vaihdosta. Toki tämä uusi tahna on uutta, eikä mitään vuosia vanhaa eli oletan, että nyt toimii paremmin ja kauemmin.


Mitä kokemuksia lämpötyynyjen paksuudesta kun osa suosittelee 1.0mm ja osa 1.5mm paksuisia?
Onko teilä tietoa alkuperäisten lämpötyynyjen paksuudesta?
1.5mm on myös täällä vaihdettu ja toimii.
 

On tosiaan tää uusinkin malli ihan helvetin kovaääninen ajoittain.
Xbox X vieressä pitää vain pientä pöhinää raskaissakin 4k peleissä.
Veljen Xbox One X pääsi vertamaan kesällä. Vaikka se oli 3-5 astetta lämpimässä huoneessa, paljon aktiivisemassa käytössä, prosessorille rankempia pelejä ja lisäksi natiivia 4K-resoa niin se ei ruvennut kertakaan nostamaan tuulettimien tasoa ja se tasainen ääni oli todella hiljainen. Lämmöt ei myöskään laitteen päältä tai takaa noussut korkeaksi.

PS4 Pro on puhdistettu, laitettu paremmat tahnat ja tyynyt, selvästi viileämpi huone, vähemmän käyttöä ja peleissä matalampi resoluutio ja kone huutaa paljon enemmän.

Käytännön kokemuksena toinen oli pelatessa äänetön, vaikka oli hiljaiset peliäänet ja toinen huusi peliäänien läpi, vaikka piti peliääniä kovemmalla. Ns. Kuiskaa vs. Huutaa.

Ja ylipäänsä kova saavutus, että Xbox One X oli lähes äänetön noissa olosuhteissa, tuolla rasituksella ja resoluutiolla.
 
Ylös Bottom