Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS4 Pron hiljaisuudesta/äänekkyydestä

Selailin reddittiä ja siellä oli joku laittanut kuvan omasta 3 vuotta vanhasta Prosta, niin miten helvetissä se voi olla noin täynnä pölyä :eek:

pum62c11zkj31.jpg


Itsekkin olen availlut saman ikäisiä konsoleita ja yksikään ei ole ollut noin tukossa :D
 
Onko jollain tietoa, mikä mahtaa olla uusin PS4 Pro-malli? Nykyinen konsolini on mallia CUH-7116B, ja tuntuu olevan aika äänekäs. Osaako joku sanoa ovatko uudemmat mallit hiljaisempia?
 
Onko jollain tietoa, mikä mahtaa olla uusin PS4 Pro-malli? Nykyinen konsolini on mallia CUH-7116B, ja tuntuu olevan aika äänekäs. Osaako joku sanoa ovatko uudemmat mallit hiljaisempia?
CUH-7200 sarja on sitä uudempaa ja ne joko ovat hiljaisempia tai sitten eivät.

Arpapeliä näiden konsoleiden kanssa edelleen.
 
Selailin reddittiä ja siellä oli joku laittanut kuvan omasta 3 vuotta vanhasta Prosta, niin miten helvetissä se voi olla noin täynnä pölyä :eek:

pum62c11zkj31.jpg


Itsekkin olen availlut saman ikäisiä konsoleita ja yksikään ei ole ollut noin tukossa :D
Kuva sen jo kertoo, kokolattiamatto ja koiranluu lattialla. :D

Tää mun pro on ollu kyllä todella hiljainen varsinkin siihen vanhaan verrattuna tää on äänetön. Tosin olen tota tuuletinta ja jäähdytys siiltä puhallellut 3-4kk välein. Aluks tämäkin piti ihmeellistä sirkutusta ja pörinää mut se loppui kun vaihdoin tohon 2 terasen kovon, eli siin alkuperäises oli ilmeisesti jotain vikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Pari kuukautta pysyy oma Pro malli kohtuullisena tahnojen vaihdon jälkeen. Tarkkaa syytä en tiedä miksi näin tapahtuu ja mikä kohta siellä niin paljon lämpeää, että tuuletinmeteli nousee. Nyt, kun joutunut avaamaan laitetta tuon metelin takia usein niin ei siellä ole edes mitään pölyä näkynyt.

Esim. Tällä hetkellä Red Dead Online on 60 db ja kesällä One X veti sellaista reilua 30 db raskaissa peleissä. Aika iso ero.

3 kertaa vaihtanut tahnat juhannuksesta lähtien, joka kerta se on auttanut, vaikka ei sen tahnasta pitäisi johtua. 2 vuotta pitäisi minimissään helposti mennä samalla tahnalla ilman isompia muutoksia.
 
Hieman arvelutti melutaso, kun vaihdoin todella hiljaisesta Slimistä, muutama viikko sitten Prohon. Onneksi Pro on uutta mallia ja itseasiassa levytä pelatessa, Slimiä hiljaisempi, sekä kovolta pelatessa todella hiljainen.

Nyt pitäisi saada vaimennettua tuo psvr-boxi, mikä surisee naurettavan lujaa.
 
Pari kuukautta pysyy oma Pro malli kohtuullisena tahnojen vaihdon jälkeen. Tarkkaa syytä en tiedä miksi näin tapahtuu ja mikä kohta siellä niin paljon lämpeää, että tuuletinmeteli nousee. Nyt, kun joutunut avaamaan laitetta tuon metelin takia usein niin ei siellä ole edes mitään pölyä näkynyt.

Esim. Tällä hetkellä Red Dead Online on 60 db ja kesällä One X veti sellaista reilua 30 db raskaissa peleissä. Aika iso ero.

3 kertaa vaihtanut tahnat juhannuksesta lähtien, joka kerta se on auttanut, vaikka ei sen tahnasta pitäisi johtua. 2 vuotta pitäisi minimissään helposti mennä samalla tahnalla ilman isompia muutoksia.
Sama juttu täällä. Nyt olen mennyt näköjään hainäkuusta asti samoilla. Edelliset tammikuussa laitettu. Mielenkiinnosta merkannut ylös nuo.Viimeksi oli halppistahna niin oli levinnyt pois prossun päältä, mutta laitoin silloin parempaa joten pitäisi olla kunnossa. Kuitenkin meteli taas noussut. Jos tuon tässä aukoisi taas nyt pyhinä...
 
Ostin uuden pelin storesta kun halvalla sain... voi tätä pron metelin määrää.
Koneen vieressä 67db, metrin päässä 56db.
On kyllä niin laaduton vehje. Niin ja sitä uusinta mallia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Uuden vuosikymmenen kunniaksi Pro-versioon vaihdettu lämpötahnat (Kryonaut), muisteille lämpötyynyt ja putsattu kauttaaltaan. Tästäkin huolimatta laite huutaa kuin syötävä. Nyt alkaa olla jo omat keinot finaalissa, kun koteloon on porattu jo reiät ja lisätuulettimet asennettu ilmavirran lisäämiseksi...tuloksetta. Ympäristöllä ei näytä olevan vaikutusta, ihan sama onko suljetussa tilassa vai keskellä huonetta - hankeen en ole vielä kokeillut laitetta heittää.

Onko kenelläkään kokemusta äänieristeistä, kun tuumailin ratkaisuksi myös joko laitteen tai sitä ympäröivän tilan äänieristystä. Mikäli en voi vähentää laitteen tuottamaa ääntä, voisikohan sitä jotenkin sitten piilottaa? =)
 
Uuden vuosikymmenen kunniaksi Pro-versioon vaihdettu lämpötahnat (Kryonaut), muisteille lämpötyynyt ja putsattu kauttaaltaan. Tästäkin huolimatta laite huutaa kuin syötävä. Nyt alkaa olla jo omat keinot finaalissa, kun koteloon on porattu jo reiät ja lisätuulettimet asennettu ilmavirran lisäämiseksi...tuloksetta. Ympäristöllä ei näytä olevan vaikutusta, ihan sama onko suljetussa tilassa vai keskellä huonetta - hankeen en ole vielä kokeillut laitetta heittää.

Onko kenelläkään kokemusta äänieristeistä, kun tuumailin ratkaisuksi myös joko laitteen tai sitä ympäröivän tilan äänieristystä. Mikäli en voi vähentää laitteen tuottamaa ääntä, voisikohan sitä jotenkin sitten piilottaa? =)
Miten päin sulla on tuo x-clamp siellä sisällä?


Itse joskus käänsin tuon "väärinpäin" että tuo keskellä oleva nyppylä tuli ylöspäin ja huomasin, että se meni paljon tiukemmalle noin. Tuo auttoi itsellä, kun vielä käytin normaalia lämpötahnaa. Nykyään mulla on nestemäistä metallia joka auttaa eniten.

Jos ei tuokaan auta, niin on keinot varmaan aika vähissä.

Tämä lottoaminen näiden pleikkojen kanssa saa ainakin meikäläisen odottamaan PS5:sen ostoa, että saa ekoilta ostajilta raportteja melutasosta.
 
X-clamppia on kokeiltu molemmin päin, ei vaikutusta :/
 
Miten päin sulla on tuo x-clamp siellä sisällä?


Itse joskus käänsin tuon "väärinpäin" että tuo keskellä oleva nyppylä tuli ylöspäin ja huomasin, että se meni paljon tiukemmalle noin. Tuo auttoi itsellä, kun vielä käytin normaalia lämpötahnaa. Nykyään mulla on nestemäistä metallia joka auttaa eniten.

Jos ei tuokaan auta, niin on keinot varmaan aika vähissä.

Tämä lottoaminen näiden pleikkojen kanssa saa ainakin meikäläisen odottamaan PS5:sen ostoa, että saa ekoilta ostajilta raportteja melutasosta.
Itelläki se nyt väärinpäin. Seuraavaksi koittaa kolikko sinne väliin. Vois tahnat taas vaihtaa kyllä. Muistien lämpötyynyjäkin on uusia vielä, edelliset jo kolmen tahnan ikäisiä. Tosin tulee pelattua nykyään hyvin vähän ja switchikin odottaa pelaamatta Zeldan kanssa. Jos nyt vapaiden aikana pleikkarin sais kuitenkin korkattua viimeisen kerran ennen PS5 ja alottais Zeldan.
 
Joskus ajattelin vaihtaa tahnoja tuohon omaan Pro:hon mutta näiden viestien perusteella en taida jaksaa vaivautua. Mitä, kolme kertaa ihmiset vaihtanut tahnoja jne? Melkoista hommaa kyllä. Itse tottunut siihen että kerran laittaa tahnan ja homma selvä. Pc-puolella siis tietenkin. Tuossa pleikkarillahan on ongelmana se ettei sinne saa oikein muuta vaihdettua tai päivitettyä, joka tuohon ongelmaan vaikuttaisi.
 
En. Enkä sinäänsä tuosta tuotteesta mitään tiedä, mutta 0,2 mm ja mahdollinen sähkön johtavuus ei kuulosta oman tietämättömään päähän hyvältä ratkaisulta. Voipi toki olla turhia huolia.

Vaihdoin juuri perjantaina Arcticin lämpötyynyt Thermal Grizzlyn Minus 8 tyynyihin. Laitoin samalla tyyneistä täsmälleen kohteen kokoisia ja myös tahnan vaihdoin. Pääsi taas pahimmasta metelistä eroon, vähän mukavempi taas pelata. Asennuspäivän Pro oli todella hiljainen ja tuuletin ei lujaa pyörinyt. Nyt se oli kuitenkin tänään sellainen reilu 50Db raskaissa peleissä/kohdissa. Ihan ok..
 
Itelläki se nyt väärinpäin. Seuraavaksi koittaa kolikko sinne väliin. Vois tahnat taas vaihtaa kyllä. Muistien lämpötyynyjäkin on uusia vielä, edelliset jo kolmen tahnan ikäisiä. Tosin tulee pelattua nykyään hyvin vähän ja switchikin odottaa pelaamatta Zeldan kanssa. Jos nyt vapaiden aikana pleikkarin sais kuitenkin korkattua viimeisen kerran ennen PS5 ja alottais Zeldan.
Itse en kolikkoa laittanut, mutta pistin lämpötyynyn siihen x-clampin ja sen alla olevan "levyn" väliin.
 
Onko tuo järjestely tuonut selvää eroa entiseen?
Kyllä se ehkä hieman laski ääntä ja kaippa se vähän parantaa lämmönsiirtoa. Sitten laitoin hdmi piirin päälle myös lämpötyynyn, kun siinä ei mitään ollut ja yhdellä videolla siitä oli puhetta, että käy varmaan aika lämpöisenä.

Edit: Tämän videon loppupuolella puhuu tuosta hdmi piiristä ja siitä, että se säätää tuulettimen kierroksia ja jännitettä.

 
Niin no jos tuommoinen PS4 kuvittelee olevansa pirun kuumana ja softa menee samaan niin tottakai se yrittää viilentää itseään.
Mutta jos se perustuu johonkin systeemiin emossa mikä sen lämmön arvioi, niin se on ihan päin vittua ollut jo vuosia.

En edes tiedä että pystyykö kukaan sanomaan että missä/millä PS4 havaitsee lämmön ja aktivoi PS4 tuulettimet.

Ois ihan kiva nähdä semmoinen testi missä on 2 samanmallista pölytöntä PS4 joista toinen on hiljainen ja toinen äänekäs, että käykö se äänekkäämpi todellisuudessa kuumempana.
 
Viimeksi muokattu:
Oli vielä jäljellä noita lämpötyynyjä, joten Pirate Fin videon innoittaman laitoin niitä HDMI-chipin päälle sekä tuohon metallilevyjen väliin kuten tuolla videolla. Valitettavasti itselläni se huononsi tilannetta ja se varmaan liittyy tuohon HDMI-chippiin.

Lämmöt ja metelit nousivat. Tuuletin painelee välillä pari minuuttia lujaa jäähdyttäen ja sitten joku 5 min aavistuksen hiljempaa. Ja sitten sama cykli jatkuu taas.

Todennäköisesti tuo kikka voi olla ihan toimiva, mutta itselläni se ei toimi, kun jostain syystä lämmöt ovat laitteessa todella korkealla ja lämpötyyny saattaa häiritä PS4 lämpötilan tarkkailua.

Sen huomasin avattuani Pron rasituksen jälkeen, että kovalevyn tila lämpenee ihan pirusti. En tiedä onko se suunniteltua vai sitten vain joku häiriö mulla.

58c oli ulospuhallettu ilma, joten laitteen sisällä varmaan vielä enemmän. Desibelit pahimmillaan 65. Ei tuossa ole mitään järkeä, kun nyt on jäähdytystä parannettu reilusti alkuperäiseen verrattuna. Nykyisin Pro on vielä tv-tason päällä viileässä paikassa, kun TV on puolestaan seinässä kiinni. Ja huone lämpötila on 20c.

Mun yksilö on toivoton tapaus..
 
Ylös Bottom