Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS5:n huoltoon lähettämisestä - mukana myös äänestys

Onko PS5-konsolisi ollut huollossa?

  • On, sain PS5:n kunnossa takaisin.

    Äänet: 1 1,1%
  • On, sain PS5:n viallisena takaisin.

    Äänet: 2 2,3%
  • Ei, PS5 on toiminut moitteettomasti.

    Äänet: 78 89,7%
  • Ei, mutta olen lähettänyt/lähettämässä PS5:n huoltoon.

    Äänet: 6 6,9%

  • Äänestäjiä yhteensä
    87
Ei ole mitään ongelmia ilmennyt. Tai no muutama päivä sitten jouduin käynnistämään konsolin uudestaan konsolin kautta, kun ohjain ei reagoinut mihinkään vaikka päällä oli. Tuota ennen satunnaisia kaatumisia peleissä ollut, mutta ei mitään isompaa verrattuna aikaisempiin konsoleihin/tietokoneeseen.
 
Omani vein viime viikolla Giganttiin takuuhuoltoon. Konsoli sammui kesken Miles Moralesin pelaamisen. Ensimmäistä kertaa tuota pelailin ja suunnilleen tunnin ehdin sitä pelailla. Sen jälkeen laite ei lähtenyt käyntiin vaan teki normaalin "piip"-äänen käynnistäessä, pyöräytti vajaan sekunnin tuuletinta ja oli taas hiljaa (eli sammui tai ei lähtenyt edes varsinaisesti käyntiin tuon piippauksen ja tuulettimen pyörähdyksen vertaa enempää).

Ihan mielenkiinnosta tällainen pikku gallup kun sain oman ps5:ni runneltuna takaisin ja kaverilistallani on nyt noin 15 ps5:n omistajaa joista jo 9 on joutunut lähettämään laitteen huoltoon. Tämä saattaa auttaa myös kuluttajasuojaviranomaista mahdollisen ryhmäkanteen nostamiseksi. Jolloin saataisiin korvaustenhaku vähän helpommaksi kun Sonyn asiakaspalvelu nyt on mitä on.
Kuulostaapa karulta :O Runneltu vehje takaisin ja noin suuri prosentti tuttujen laitteista myös huollossa. Huh huh. Tuo runneltu konsoli taisi olla se, jossa oli kuorissa naarmua/tms? Ei onneksi ihan niin paha miltä käytetty sanavalinta kuulostaa mutta silti aika älytöntä ja hyväksymätöntä hommaa viralliselta huollolta.

Tässä jännityksellä odottelen että a) milloin saan omani takaisin ja b) missä kunnossa tulee ja onko sama konsoli.

Semmoista muuten, että ei taida kannattaa odotella että laitteessa on tiedot tallessa kun sen saa takaisin? Sinne jäi ainakin yksi varsin mainio videokaappaus, joten harmittaa sen osalta. Samoin jos tallennukset ei ole pilvessä niin voi helvetti. Pääosa peleistä on toki pelattuna niin puhki kuin yleensä jaksan mutta useampi oli vielä viimeisiä trophyja vaille jos niitä joskus jaksaisi yrittää. Nyt jos tallennukset häviää niin aika moni noista jää varmaan kokonaan kesken trophyjen osalta.

Toisaalta ainakin Hades valitteli synkronointiongelmista pilvessä olevan ja konsolilla olevan tallennuksen välillä eli taitaa se ne sinne onneksi nakata oletuksena. Tuokin kävi mielessä että olikohan nuo ongelmat jonkinlaista osviittaa sille että konsoli sippaa kokonaan? Sai melkein järjestään joka käynnistyksellä valita että kumpaa käyttää vaikka molemmat oli tietojen mukaan sama tallennus.

Lepotiloja ja muita sellaisia en ole ikinä käyttänyt. Konsolit on virrat päällä vain kun oikeasti pelaan.
 
Viimeksi muokattu:
Verkkokauppa.com statistiikat huoltoprosenttiin liittyen PS5 2.19 % ja Digital Edition 2.46%. Että kovin suurelta kuulostaa tuo avausviestissä mainittu statistiikka äkkiseltään kuulostaa.

Tosin a) Verkkiksen tuesta on saattanut tulla ohjeistusta "Hoida itse asiaa suoraan Sonyn kanssa, saat hoidettua nopeammin ja helpommin" ja kaikkia huoltokeikkoja ei ole noiden prosenttien sisässä.

Ja b) Voi olla, että jokin tietty konsolierä (esim. aika ne ensimmäiset) ovat olleet enemmän sutta, Verkkis muistaakseni alkoi saamaan tavaraa vähän myöhemmin enemmissä määrin, ovatko saaneet sen johdosta parempaa erää tms.

Pieniltä noi prosentit kyllä kuulostaa, että ihan mielenkiintoista nähdä mikä on foorumilaisten huoltoprosentti. Ketjun otsikossa kun vielä lukisi "Äänestys: PS5 Huoltoprosentti" ja ketju olisi Stickattuna, niin ehkä paremmin moni tulisi avanneeksi tämän ja vastaisi äänetykseen. Saataisiin ehkä validimpaa dataa pitkässä juoksussa. Nythän kaikki eivät huomaa tuota äänestystä kun tähän alkaa tulemaan enempi keskustelua...
 
Itsellä konsoli kaatuili lepotilassa aiemmin, mutta keksin että se johtui siitä kuinka nopeasti laitoin sen lepotilaan. Nyt kun olen odotellut sekunnin pari virtavalikossa, konsoli ei ole enää kaatuillut

Muuten on toiminut täysin moitteetta noin puoli vuotta.
 
Toi kaverien suuri huoltomäärä alkoi itseäkin mietityttää. Kaikki on tilannut varmaan suunnilleen samaan aikaan samoista paikoista kun kavereita tulee vinkattua psn ryhmän kautta. Et olisko esim. prisma saanut jonkun viallisen erän?
 
Kyl tossa takasin tulleen kannessa on selvä vika. Se irtoo välittömästi kun konsoli on ylösalaisin ja höllää jalustan kiinnitys ruuvia. Se myös irtoaa rdr2:n levyn värinästä ja alkaa pärisemään jalustaa vasten, sitä sai vähän väliä käydä nostamassa. Tungin kumiprikan poikittain kuoren ja jalustan väliin et pysyy paikoillaan. Prisma haluaa lähettää koko helahoidon takaisin itse en jaksais toista kuukautta olla ilman konsolia ja ottaa sitä riskiä et sieltä tulee taas joku mölyköne takaisin, nyt kun tuo prikka kannattelee tota kuorta niin tää on kuitenkin 10x hiljaisempi kuin edellinen konsoli.

Hitto kun tuo sony ei voi ottaa itseään niskasta kiinni ja lähettää uutta kantta.

Tarvii varmaan pyytää hinnan alennusta prismalta ja tilata ne mattamustat tai läpinäkyvät kuoret tilalle.
 
Viimeksi muokattu:
Kyl tossa takasin tulleen kannessa on selvä vika. Se irtoo välittömästi kun konsoli on ylösalaisin ja höllää jalustan kiinnitys ruuvia. Se myös irtoaa rdr2:n levyn värinästä ja alkaa pärisemään jalustaa vasten, sitä sai vähän väliä käydä nostamassa. Tungin kumiprikan poikittain kuoren ja jalustan väliin et pysyy paikoillaan. Prisma haluaa lähettää koko helahoidon takaisin itse en jaksais toista kuukautta olla ilman konsolia ja ottaa sitä riskiä et sieltä tulee taas joku mölyköne takaisin, nyt kun tuo prikka kannattelee tota kuorta niin tää on kuitenkin 10x hiljaisempi kuin edellinen konsoli.

Hitto kun tuo sony ei voi ottaa itseään niskasta kiinni ja lähettää uutta kantta.

Tarvii varmaan pyytää hinnan alennusta prismalta ja tilata ne mattamustat tai läpinäkyvät kuoret tilalle.
Ei kai prisma tuohon kanteen tai yleensäkkin PS5:n vikoihin ole syypää. Prisma on vain jälleenmyyjä, joka myy sitä mitä Sony niille toimittaa. Sonyltä tuota korvausta pitää mielestäni pyytää. Onhan prisma kuitenkin yrittänyt tarjota sinulle vielä lisähuoltokertaakin, mutta et ilmeisestikkään halua tähän ryhtyä. Mielestäni kauppa on hoitanut asian niin kuin pitääkin, mutta Sony ei.
 
Viimeksi muokattu:
Noinhan se on mut sony tuttuun tapaansa lakkaa vastaamasta yksityisille kun on häviämässä väännön jolloin jälleenmyyjä joutuu korvaajaksi ja joutuu jatkamaan taistelua Sonyn kanssa saadakseen omansa takaisin tai sitten nielee tappionsa. Annan prismalle mahdollisuuden päästä helpolla, hyvittävät minulle hiukan ja jatkavat taistelua jos haluavat. Toki suostun kaupan purkuunkin, mutta siinä prisma menettää enemmän kun maksavat postimaksuja minulta heille sieltä sonylle ja takaisin ja sitten myyvät sen asiakaspalautuksena alennuksella eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kai prisma tuohon kanteen tai yleensäkkin PS5:n vikoihin ole syypää. Prisma on vain jälleenmyyjä, joka myy sitä mitä Sony niille toimittaa. Sonyltä tuota korvausta pitää mielestäni pyytää. Onhan prisma kuitenkin yrittänyt tarjota sinulle vielä lisähuoltokertaakin, mutta et ilmeisestikkään halua tähän ryhtyä. Mielestäni kauppa on hoitanut asian niin kuin pitääkin, mutta Sony ei.
Tavaran myynyt yritys on ensisijaisesti vastuussa virheen hyvittämisestä. Ei sitä mitä tahansa sekundaa pysty myymään ja sitten pesemään asiasta käsiä.

 
Ikävä tapaus mutta toivottavasti yksittäinen sellainen. Tuskinpa Sonylla on tarkoitus hoitaa huoltohommia ihan jatkuvasti tuolla tavalla. Näin näkisin ja myös toivoisin, ihan koska omakin konsolini siellä jossain on. Jos Gigantti sen nyt on saanut eteenpäin. Mitään infoa en ole saanut kuin kuitin huollon tilaamisesta eikä siinä olevien koodien perusteella voi seurata Gigantin eikä Sonyn sivuilta etenemistä. Jännää aikaa on.
 
Tavaran myynyt yritys on ensisijaisesti vastuussa virheen hyvittämisestä. Ei sitä mitä tahansa sekundaa pysty myymään ja sitten pesemään asiasta käsiä.

Tässä tapauksessahan asiakkaalle on tarjottu uutta korjausta, mutta asiakas ei ole sitä halunnut. Silloin mielestäni korvausta on aika vaikea perustella vain sillä, että pelkää saavansa vielä huonomman koneen tilalle. Pääsääntöisesti myyjälle pitää antaa oikeus korjata tuotteen vika ja vikahan korjautui. Ainoastaan Sonyn päässä ryssivät tuon kannen kanssa, joten mielestäni tämä vika ei edelleenkään liity mitenkään prismaan.
Mutta hei, ainahan korvausta voi kysellä se kun ei maksa mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Ei sekään nyt kovin hyvältä kuulosta jos kone on ollut 1kk huollossa ja se pitäis lähettää sinne saman tien uudestaan, huollossa sais kestää korkeintaan muutama viikko. Tässä tapauksessa saattais saada Prismasta hyvinkin uuden koneen tilalle, jos heillä ois sellaista antaa.
 
Ei sekään nyt kovin hyvältä kuulosta jos kone on ollut 1kk huollossa ja se pitäis lähettää sinne saman tien uudestaan, huollossa sais kestää korkeintaan muutama viikko. Tässä tapauksessa saattais saada Prismasta hyvinkin uuden koneen tilalle, jos heillä ois sellaista antaa.
Eli vika on siis Sonyn päässä ei prisman. Prisma toimittaa vain koneen huoltoon, eikä se voi mitään noille Sonyn huoltoajoille.
 
Myyjäliike on edelleenkin vastuussa myymästään tuotteesta. Nyt on kyllä pahin mahdollinen hetki jos koneeseen tulee vikaa kun on tämä pula-aika.
Viikon vinkki: ehkä kuulemme lisää vielä miten tämä tapaus edistyy. Nyt omasta puolestani jätän ketjun niille joille se kuuluu eli PS5:n ongelmista kärsiville.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä tapauksessahan asiakkaalle on tarjottu uutta korjausta, mutta asiakas ei ole sitä halunnut. Silloin mielestäni korvausta on aika vaikea perustella vain sillä, että pelkää saavansa vielä huonomman koneen tilalle. Pääsääntöisesti myyjälle pitää antaa oikeus korjata tuotteen vika ja vikahan korjautui. Ainoastaan Sonyn päässä ryssivät tuon kannen kanssa, joten mielestäni tämä vika ei edelleenkään liity mitenkään prismaan.
Mutta hei, ainahan korvausta voi kysellä se kun ei maksa mitään.
Juurikin näin.
Ei sekään nyt kovin hyvältä kuulosta jos kone on ollut 1kk huollossa ja se pitäis lähettää sinne saman tien uudestaan, huollossa sais kestää korkeintaan muutama viikko. Tässä tapauksessa saattais saada Prismasta hyvinkin uuden koneen tilalle, jos heillä ois sellaista antaa.
Mitä teet uudella koneella, jos se kerran nyt toimii, mutta kannessa vikaa ainoastaan? Ota kuvia, videoita, lähetä ja pyydä uusi kansi. Ellet viitsi niin luultavasti itse paskonut sen. Onnea taisteluun.
 
Mitä teet uudella koneella, jos se kerran nyt toimii, mutta kannessa vikaa ainoastaan? Ota kuvia, videoita, lähetä ja pyydä uusi kansi. Ellet viitsi niin luultavasti itse paskonut sen. Onnea taisteluun.
Ne naarmut lienevät varsinaisessa koneessa eikä kannessa jos muistan kuvan oikein, joten jos naarmuttoman laitteen haluaa niin tarvitsee uuden koneen tms. Lisäksi vika kannen pysymisessä voi olla myös vastapuolella eli itse laitteessa, joten uusi kansi voi pysyä yhtä huonosti.

Aika outo oletus että jos ei jaksaisi todistella asiaa minkä ovat itse huollossa sössineet niin onkin yhtäkkiä itse asian aiheuttanut. Omalla kohdalla on ollut useita tapauksia, joissa voisi valittaa mutta ei jaksa. Kaupastakin olen saanut usein homeisia tuotteita (esim. rahkoja, joiden kannen alle ei voi nähdä) mutta ei ole jaksanut reklamoida. Ilmeisesti tuossakin olen itse "homeuttanut" ne tuotteet jos/kun en jaksa asiasta antaa palautetta?

Tosin siinä vaiheessa kun noita rahkoja olin saanut yhteensä jo puolen kymmentä homeista (eri ostokerroilla) niin pistin kyllä palautetta. Silti tuo logiikkasi on outo että jos ei jaksa perustella huollossa tapahtunutta asiaa niin onkin yhtäkkiä itse syyllinen.

Minä lähtisin siitä että jos ei ole oikeasti mitään syytä epäillä kirjoittajaa niin voisi ottaa asiat sillä oletuksella. Tässä tapauksessa siis huolto on sössinyt konsolin kanssa.

Nyt lähti vähän lapasesta näemmä.
Millä tapaa? Onko se enemmän lapasessa pysymistä jos aletaan vihjailemaan kirjoittajan kertoman vastaisesti tämän itse aiheuttaneen ongelman jos ei jaksa tehdä jotain asioita X?
 
Viimeksi muokattu:
Ne naarmut lienevät varsinaisessa koneessa eikä kannessa jos muistan kuvan oikein, joten jos naarmuttoman laitteen haluaa niin tarvitsee uuden koneen tms. Lisäksi vika kannen pysymisessä voi olla myös vastapuolella eli itse laitteessa, joten uusi kansi voi pysyä yhtä huonosti.

Aika outo oletus että jos ei jaksaisi todistella asiaa minkä ovat itse huollossa sössineet niin onkin yhtäkkiä itse asian aiheuttanut. Omalla kohdalla on ollut useita tapauksia, joissa voisi valittaa mutta ei jaksa. Kaupastakin olen saanut usein homeisia tuotteita (esim. rahkoja, joiden kannen alle ei voi nähdä) mutta ei ole jaksanut reklamoida. Ilmeisesti tuossakin olen itse "homeuttanut" ne tuotteet jos/kun en jaksa asiasta antaa palautetta?

Tosin siinä vaiheessa kun noita rahkoja olin saanut yhteensä jo puolen kymmentä homeista (eri ostokerroilla) niin pistin kyllä palautetta. Silti tuo logiikkasi on outo että jos ei jaksa perustella huollossa tapahtunutta asiaa niin onkin yhtäkkiä itse syyllinen.

Minä lähtisin siitä että jos ei ole oikeasti mitään syytä epäillä kirjoittajaa niin voisi ottaa asiat sillä oletuksella. Tässä tapauksessa siis huolto on sössinyt konsolin kanssa.
Nyt lähti vähän lapasesta näemmä.
 
Ylös Bottom