Keskustelua PS5-ohjaimien ongelmista

John Smith

Well-Known Member
Näköjää sit kannattaaki jatkossa hakea ohjaimet prismoista ja cittareista ku siel ovat pihalla ku viet sit vaa ohjaimen kuitin kanssa sinne. VPD oli ainakin että "ikävä kuulla, sony halua itse hoitaa takuuasiat" sössö sössö sössö" eikä mitään toivoa et sieltä olisi saanut uutta tilalle.

Onko se sit että "sony haluu itte hoitaa takuu asiat, vai että "me ei jakseta hoitaa takuuasioita nii tapelkaa sonyn kanssa itte".
"sony haluaa itse hoitaa takuuasiat"

Joopa joo :D Voisi alkaa boikotoimaan koko lafkaa jos noin kyrpää meininkiä tuoltakin suunnasta tulee...

Ps: Xbox ohjaimet kannattaa hakea verkkokauppa.comista. Sieltä löytyy semmonen ohjain kun PowerA takanapeilla (backpaddless), nämä ohjaimet alkaa driftaamaan kun muutamia kertoja tiputat ohjaimen lattialle jonka jälkeen voit hakea aina uuden tilalle :D Näissä on vuoden takuu ja on muuten hyvä ohjain! Toista ohjainta olen menossa vaihtamaan nyt. Viimeksi antoivat vaan suoraan lapun missä oli korvattava summa millä pystyi hakemaan uuden ohjaimen tai ostaa ihan mitä tahansa muuta, muistaakseni rahanakin pystyi saamaan takaisin.

Viimeksi muokattu:

OMI3R

Well-Known Member
"sony haluaa itse hoitaa takuuasiat"

Joopa joo :D Voisi alkaa boikotoimaan koko lafkaa jos noin kyrpää meininkiä tuoltakin suunnasta tulee...

Ps: Xbox ohjaimet kannattaa hakea verkkokauppa.comista. Sieltä löytyy semmonen ohjain kun PowerA takanapeilla (backpaddless), nämä ohjaimet alkaa driftaamaan kun muutamia kertoja tiputat ohjaimen lattialle jonka jälkeen voit hakea aina uuden tilalle :D Näissä on vuoden takuu ja on muuten hyvä ohjain! Toista ohjainta olen menossa vaihtamaan nyt. Viimeksi antoivat vaan suoraan lapun missä oli korvattava summa millä pystyi hakemaan uuden ohjaimen tai ostaa ihan mitä tahansa muuta, muistaakseni rahanakin pystyi saamaan takaisin.

Nii-i, toi oli vpd.n vastaus kun kysyi et ohjain hajosi et mitäs ny sitte? "hei, ikävä kuulla, sony halua itse hoitaa takuuasiat" sit perään ne sonyn sähköpostit ym ja onnea. Kiitos ja tervetuloa uudelleen.

janneus

Well-Known Member
Ei nyt mitään 100% faktaa ole itsellä tästä asiasta, mutta vuosia sitten tuli soiteltua kilpailu- ja kuluttajaviraston tukipuhelimeen saman tyyppisen keissin tiimoilta. Oli vanhemmilla asuvan pikkuveljen xbox hajonnut, ja äiti sitten cdoniin ottanut yhteyttä ja sieltä haluttiin ulkoistaa tuo takuuvaihto että pitäisi heidän olla micorsoftiin yhteydessä yms. Kuluttajaneuvonnassa kerrottiin että koska xbox on ostettu cdonilta, niin silloin se sopimus on tehty xboxin ostaneen henkilön ja cdonin kanssa, joten heidän kuuluu se takuu hoitaa, jos on vielä voimassa. Voivat toki ehdottaa että lähetät sen ties minne, mutta heillä on rahat vastaanottaneena osapuolena velvollisuus vastata siitä takuusta. Pitäisi olla mustaa valkoisella kuitissa tjsp. jos tuotteen myynyt yritys ei vastaisikaan takuusta. Kutakuinkin näin se siis meni, tästä toki aikaa+5 vuotta, että ihan sanasta sanaan en kaikkia keskustelun käänteitä muista. Lopputulos oli kuitenkin se, että kun itse sitten soitti sinne cdoniin ja perusteli asian tällä tavoin, niin kyllä se palautus sitten onnistuikin, ja lähettivät varastosta uuden tilalle.

Tätä muistellen kuulostaa vähän erikoiselle tuo Sonyn antama ohjeistus kaupoille. Kannattaa jonkun asian kanssa painiskelevan melkeen pirauttaa tuonne kuluttajavirastoon ja kysyä et meneekö tuollainen nyt ihan pykälien mukaan.

Powerslider

Well-Known Member
Tuo että jokin liike sanoo että Sony haluaa hoitaa itse takuu asiat ja sen takia kuluttajan pitäisi ottaa Sonyyn itse yhteyttä on kyllä melkoista. Eihän se siihen Sonyyn vaikuta mitenkään että ottaako heihin yhteyttä liike vai yksityishenkilö, eli tuossa tapauksessa myyjäliike haluaa pestä kätensä koska ei viitsitä hoitaa aikaa vievää takuu asiaa, vaikka se heille oikeasti kuuluukin.

Doctor Pepper

Well-Known Member
Näköjää sit kannattaaki jatkossa hakea ohjaimet prismoista ja cittareista ku siel ovat pihalla ku viet sit vaa ohjaimen kuitin kanssa sinne.
Tosiaan kaikki tuollaiset helposti hajoavat oheislaitteet, joissa ei ole merkittäviä hintaeroja, kannattaa suosiolla hakea prismasta tai cittarista, jos haluaa takuuasioiden sujuvan helposti ja nopeasti. Yllättävänkin helposti lähtee kaikki vaihtoon tai saa rahat takaisin, jos menee jotenkin hajalle takuuaikana. "Erikoisliikkeessä" saa varautua suunnilleen tunnustamaan kaikki syntinsä edelliseltä parilta vuodelta ja uhkailemaan viranomaisilla eikä sittenkään välttämättä saa uutta laitetta hajonneen tilalle.

Ylös Bottom