Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua Xbox 360:n näyttöasioista (HD vs. SD, kaapelit, jne)

Mr.Hasitute

New Member
Mulla on tollain xbox 360 konsoli ja nyt oon kyllästynyt tohon kuvaputken kuvaan... ja olen harkinnut tollasen samsung syncmaster 2032BW näytön hankintaa... eli jos ihmiset voisi vähän valaista että onko ideassa mitn järkeä... esim. paraneeko kuvan laatu, millain johto pitäs hankkia, miten yhdistän myös läppärin siihen...

(ja sitten lievä offtopic käyviskö myös tvnä jos hankin tollasen usb digiboxin... siis lähinnä kyselen siitä kuvan laadusta koska kyllähän se homma toimis...koneena toimis "acer travelmate 2423WXMi")



tossa linkki näyttöön
http://www.pixmania.com/fi/fi/589305/art/samsung/tft-naytto-20-wide-syncma.html


?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

Paraneehan se. Boksi VGA-kaapelilla kiinni. Jos haluat myös läppärin samaan aikaan kiinni, niin sitten tarvitset VGA-jakajan, koska läppärissäsi tuskin on DVI-liitäntää.

Tietty voi kysyä, miksi et osta kunnon telkkua, kun sitäkin kerran olet vailla. Mutta jos budjetti on tiukka, niin sitten tuo näyttö on minusta ihan kelpo ratkaisu.
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

kyseessä on todellakin tuo budjetti kysymys... kumminkin samankokoinen telkkari on vähintään tuplasti kalliimpi...
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

Jeps, juuri kuten Legge sanoi.

Harmi vaan kun tuossa VGA-kaapelissa ylin resoluutio ennen full hd:ta on 1360x768! Ei ole mitään 1440 ja 1680, eli et saa täyttä resoa irti kuitenkaan näytöstä :(
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

mites on kannattaisiko se boxi laittaa siihen dvi liitäntään kiinni ja kone vga-han... vai onko siitä mitään hyötyä/haittaa... vai laittaako vaan vga jakajalla...
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

Mr.Hasitute sanoi:
mites on kannattaisiko se boxi laittaa siihen dvi liitäntään kiinni ja kone vga-han... vai onko siitä mitään hyötyä/haittaa... vai laittaako vaan vga jakajalla...
Ei ole väliä. Jos löytyy dvi-vga-adapteri, voit kiinnittää boxin VGA-kaapelilla DVI-liitäntään. Aivan sama kumman kytket kumpaan.
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

Jos DVI:hin meinasit, niin se pitää tehdä sitten HDMI-DVI-kaapelilla, koska näytön liitäntä on DVI-D (edellyttää siis, että sun boksi on HDMI-versio). En ole kyllä itse kokeillut, miten toimii, mutta ei kai siinä mitään ongelmaa pitäisi olla. Resoluutiovalinta tosin rajoittuu 1280x720:iin.
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

Siis onkos tälläseen näyttöön mahdollista saada digiboksi? Jos on, niin millasilla liitännöillä?

EDIT: Jos hankin tälläisen näytön ja laitan siihen VGA-piuhalla boxin kiinni, niin mistäs saan äänet?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: xbox 360 + näyttö

Mäpäs kirjotan viestini tänne kun en viitti tehdä uutta aihetta.

Mulla on Samsungin 226BW TFT 22" laajakuva näyttö (natiivireso: 1680x1050) kiinni tossa boksissa ja mun kuva on aina joko liian leveä tai liian kapea oli sitten resoluutio mikä tahansa (ihan alempia resoluutioita en ole kokeillut kun en aio niitä käyttää), mikä vähän ihmetyttää koska ainakin ton 1280x768 resoluution suhde (16:10) on sama kuin näytössäni. Tällä hetkellä käytän asetuksia Resolution: 1280x1024 ja Screen Format: Normal. Tällöin kuva on liian leveä, mutta mielestäni paras tarjolla olevista vaihtoehdoista. Jos Screen Format on Widescreen kyseisellä resoluutiolla, silloin kuva on aivan liian kapea.

Onkohan ongelmaan olemassa mitään ratkaisua? Näytön omista säätimistä voi nimittäin vain liikuttaa kuvaa, ei laajentaa tai kaventaa sitä.
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

Tive sanoi:
Siis onkos tälläseen näyttöön mahdollista saada digiboksi? Jos on, niin millasilla liitännöillä?

EDIT: Jos hankin tälläisen näytön ja laitan siihen VGA-piuhalla boxin kiinni, niin mistäs saan äänet?

Alkuperäinen postaaja puhui ainakin USB-digiboksista, joka laitetaan PC:hen kiinni. Ääniä varten tarvitset tietty erillisen kaiutinsysteemin tai sitten näytön, jossa on integroidut kaiuttimet.

Mulla on Samsungin 226BW TFT 22" laajakuva näyttö (natiivireso: 1680x1050) kiinni tossa boksissa ja mun kuva on aina joko liian leveä tai liian kapea oli sitten resoluutio mikä tahansa (ihan alempia resoluutioita en ole kokeillut kun en aio niitä käyttää), mikä vähän ihmetyttää koska ainakin ton 1280x768 resoluution suhde (16:10) on sama kuin näytössäni. Tällä hetkellä käytän asetuksia Resolution: 1280x1024 ja Screen Format: Normal. Tällöin kuva on liian leveä, mutta mielestäni paras tarjolla olevista vaihtoehdoista. Jos Screen Format on Widescreen kyseisellä resoluutiolla, silloin kuva on aivan liian kapea.

Kuulostaa varsin kummalta, että tuo olisi paras vaihtoehto (kun se periaatteessa pitäisi olla huonoin). 16:10 näytöllä kuva lienee aina hieman litistetty sivuttaissuunnassa, mutta ei sen litistyksen pitäisi olla kovin merkittävää. Itsellä näytti 1680x1050-näytössä 1280x720 sekä 1360x768 ihan hyvältä.
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

Legge sanoi:
Kuulostaa varsin kummalta, että tuo olisi paras vaihtoehto (kun se periaatteessa pitäisi olla huonoin). 16:10 näytöllä kuva lienee aina hieman litistetty sivuttaissuunnassa, mutta ei sen litistyksen pitäisi olla kovin merkittävää. Itsellä näytti 1680x1050-näytössä 1280x720 sekä 1360x768 ihan hyvältä.

Joo, ittekkin vähän ihmettelen tota. Mulla jostain syystä noi 1280x720 ja 1360x768 näyttävät liian kapeilta.
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

ezyryder sanoi:
Joo, ittekkin vähän ihmettelen tota. Mulla jostain syystä noi 1280x720 ja 1360x768 näyttävät liian kapeilta.

Otapa puhelu Samsungin asiakaspalveluun ja selvitä asia juurta jaksain. Juuri muuta vaihtoehtoa tuollaisen ongelman suhteen en näe.
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

ezyryder sanoi:
Joo, ittekkin vähän ihmettelen tota. Mulla jostain syystä noi 1280x720 ja 1360x768 näyttävät liian kapeilta.

Niinhän niiden "kuuluukin" näyttää. Sinun näyttösi on 16:10 ja nuo resot ovat 16:9. Käsittääkseni, vaikka valitset tuon 1280x768-reson (joka on periaatteessaa 16:10), ei XO silti ala mitenkään leikkailemaan kuvasuhdetta oikeaksi peleissä. Pelit on kuitenkin tehty 16:9-kuvasuhdetta varten, jolloin luonnollinen kuvasuhde 16:10-ruudulla vaatisi reunojen leikkaamista sivuilta.

Itsellä oli aikoinaan 16:10 telkku, ja kyllä siinä kuitenkin oli minun silmääni mukavampi katsella 16:9-kuvaa kuin 5:4-kuvaa. Jos haluat tarkempaa analyysia, että onko säädöissä oikeasti jotain vikaa, niin nappaa kuva vaikka 1280x720-resolla.
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

Joblo sanoi:
Otapa puhelu Samsungin asiakaspalveluun ja selvitä asia juurta jaksain. Juuri muuta vaihtoehtoa tuollaisen ongelman suhteen en näe.

Joo, vois kokeilla. Unohtu muuten sanoo että 1920x1080 resoluutiolla kaikki näyttäisi olevan oikeassa suhteessa, mutta koska tämä resoluutio on liian iso mun näytölle, kuva menee reunojen yli.
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

Legge sanoi:
Niinhän niiden "kuuluukin" näyttää. Sinun näyttösi on 16:10 ja nuo resot ovat 16:9. Käsittääkseni, vaikka valitset tuon 1280x768-reson (joka on periaatteessaa 16:10), ei XO silti ala mitenkään leikkailemaan kuvasuhdetta oikeaksi peleissä. Pelit on kuitenkin tehty 16:9-kuvasuhdetta varten, jolloin luonnollinen kuvasuhde 16:10-ruudulla vaatisi reunojen leikkaamista sivuilta.

Itsellä oli aikoinaan 16:10 telkku, ja kyllä siinä kuitenkin oli minun silmääni mukavampi katsella 16:9-kuvaa kuin 5:4-kuvaa. Jos haluat tarkempaa analyysia, että onko säädöissä oikeasti jotain vikaa, niin nappaa kuva vaikka 1280x720-resolla.

Joo. Musta on vaan jotenkin kivempi katsoa liian leveätä kuvaa kuin liian kapeata kuvaa:)

Ei toi hirveästi kyllä haittaa. Pystyn pelaaman pelejä ihan hyvin vaikka kuvasuhde onkin hieman väärä. Oishan se kyl hienoo jos se ois just kohillaan, mutta semmonen ei taida onnistua.
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

ezyryder sanoi:
Joo. Musta on vaan jotenkin kivempi katsoa liian leveätä kuvaa kuin liian kapeata kuvaa:)

Ei toi hirveästi kyllä haittaa. Pystyn pelaaman pelejä ihan hyvin vaikka kuvasuhde onkin hieman väärä. Oishan se kyl hienoo jos se ois just kohillaan, mutta semmonen ei taida onnistua.

Ainoa mahdollisuus olisi löytää näytön valikoista 1:1 pixel mapping. Tällöin kuvaan jää tosin joka puolelle mustat surureunat. Ei siis ainakaan minusta kovin houkutteleva vaihtoehto.
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

Legge sanoi:
Ainoa mahdollisuus olisi löytää näytön valikoista 1:1 pixel mapping. Tällöin kuvaan jää tosin joka puolelle mustat surureunat. Ei siis ainakaan minusta kovin houkutteleva vaihtoehto.

Joo, toi ei tosiaan kuulosta kovin houkuttelevalta. Eikä tos mun näytössä taida olla tommosta säätöä. En oo ainakaan ite viel löytänyt.
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

Olen ajatellut, että hankin tietokoneen näytön boxiini ja yhdistän ne VGA-piuhalla toisiinsa. Sitten käytän äänentoistona tietokoneen kaijuttimia. Mutta ongelma on se, että miten saan yhdistettyä VGA-piuhan äänijohdot ja kaijuttimien johdon toisiinsa?
Tässä vielä kuva selventämään ongelmaa:
piuhat.jpg


Oiskos jossain myynnissä tähän jonkunlaista välipalikkaa?
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

Tive sanoi:
Mutta ongelma on se, että miten saan yhdistettyä VGA-piuhan äänijohdot ja kaijuttimien johdon toisiinsa?

Oiskos jossain myynnissä tähän jonkunlaista välipalikkaa?

Esim. verkkokauppa.comista löytyy noita kuulokeplugien naaras-naaras -palikoita millä saat yhdistettyä johdot toisiinsa. Hintaa on jotain alle 5e (luultavasti lähempänä 2,5e).

EDIT: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=18170 Tämmöisen pitäisi minusta käydä.
 
Ylös Bottom