Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua Xbox 360:n näyttöasioista (HD vs. SD, kaapelit, jne)

Vastaus: Xbox 360 ja HD-telkkari

Suositteletko sinäkin että kannattaa vähintään sellainen 32" ruutu ostaa että se on pienin mahdollinen mikä on järkevää että 26" ja siitä alaspäin on liian pieniä?
Sanon vain, että televisioiden suhteen pätee melko hyvin fraasi "koolla ei ole väliä, mutta jos valita saisin, isomman ottaisin". 37-tuumainenkin tuntui ostohetkellä tosi isolta verrattuna vanhaan 28":n putkitelkkuun, mutta nyt tekisi mieli taas jo isompaa.

Sanon viimeisen kerran: käy omin silmin katsomassa telkkareita myyvissä liikkeissä, mikä vaikuttaa ominaisuuksiltaan, kuvanlaadultaan, kooltaan ja hinnaltaan juuri sinulle sopivaksi. Katseluetäisyydetkään kun eivät ole mitään kiveen hakattuja jumallisia totuuksia. Eli jos löydät esim. kivan 32-tuumaisen, osta se. Jos 26-tuumainen tuntuu paremmalta, osta se. Ei näitä päätöksiä kukaan voi tehdä puolestasi.
 
Vastaus: Xbox 360 ja HD-telkkari

Eikö tämmöiseen komeroon ole yksinkertaisesti liian suuri ruutu 32" taulu? Huoneen koko kyseiselle kuvakoolle on vain liian pieni että 26" on se ihan maksimi.

http://img230.imageshack.us/img230/779/huone001zr3.jpg

Katseluetäisyys se maksimi niin kaukaa kun voi olen kuvannut tv:seen niin eikö tuo ole yksinkertaisesti liian vähän 32" taululle?

http://img220.imageshack.us/img220/6750/huone002gw5.jpg

Mielestäni tuo huone on vain yksinkertaisesti liian pieni niin isolle ruudulle.
 
Vastaus: Xbox 360 ja HD-telkkari

Eivätpä tämän foorumin käyttäjät taida tajuta, kenen kanssa ovat joutuneet tekemisiin. Tämä "Koivu" on erittäin tuttu henkilö Pelit-lehden foorumilla. Kaveri on siellä jo yli 5 vuoden ajan riemastuttanut muita loputtomilla kyselyillään ja kummallisila mielipiteillään.

Ihan pikku vinkki: Älkää vaivautuko vastaamaan tyypin kysymyksiin, koska kuten olette huomanneet, mikään vastaus ei ole tarpeeksi hyvä. Kaveri vain porautuu yhä syvemmälle kysymykseen ja kyselee lopulta täysin yhdentekeviä kysymyksiä konsolin virtalähteen valoista aina automaattisesti kesäaikaan päivittyvään kelloon. Pohja ei tule koskaan vastaan.
Koivu on kysynyt kaikki tälläkin foorumilla ja tässä ketjussa esitetyt kysymykset tippaakaan valehtelematta 6-7 kertaa Pelit.fissä. Kaverille on vastattu vähintään yhtä monta kertaa.

Täällä on näköjään nyt käynnissä tämä perinteinen TV-kysely, joka ollaankin Pelit.fissä käyty aika monta kertaa Koivun kanssa läpi. Kumma jos tyyppi ei vieläkään kykene tekemään itsenäisesti päätöstä, vaikka faktaa ja mielipidettä on tarjottu sivukaupalla.

Mitä nopeammin tajuatte, että kaveri on kuin pohjaton kaivo kysymyksineen eikä tämä soutaminen ja huopaus tule koskaan loppumaan, niin sen parempi.
 
Vastaus: Xbox 360 ja HD-telkkari

Eikö tämmöiseen komeroon ole yksinkertaisesti liian suuri ruutu 32" taulu? Huoneen koko kyseiselle kuvakoolle on vain liian pieni että 26" on se ihan maksimi.

http://img230.imageshack.us/img230/779/huone001zr3.jpg

Katseluetäisyys se maksimi niin kaukaa kun voi olen kuvannut tv:seen niin eikö tuo ole yksinkertaisesti liian vähän 32" taululle?

http://img220.imageshack.us/img220/6750/huone002gw5.jpg

Mielestäni tuo huone on vain yksinkertaisesti liian pieni niin isolle ruudulle.

No tuohan näyttää kuin tehdyltä 32" litturuudulle. Ota nyt hyvä mies mittanauha käteen ja totea itse, että 32" litturuudun ulkomitatkin ovat melkein samat kuin nuo 28" putken ulkomitat. Lisäksi saat laitettua ruudun lähemmäksi seinää, koska se on - LITTU. Kaupan päälle saat isomman kuva-alan. LCD-ruutua voi joka tapauksessa tuijottaa huoletta niin läheltä kuin vain fyysisesti mahdut istumaan sen edessä.
 
Vastaus: Xbox 360 ja HD-telkkari

Mitä nopeammin tajuatte, että kaveri on kuin pohjaton kaivo kysymyksineen eikä tämä soutaminen ja huopaus tule koskaan loppumaan, niin sen parempi.

Vastasin nyt kumminkin, vaikka kaverin maine on ennestään jo tuttu. Tätä "sopiiko telkkari mun huoneeseen" pähkäilyä harrastanee moni muukin joka tapauksessa.
 
Vastaus: Xbox 360 ja HD-telkkari

Jos ostaisi nyt vain jouluksi sen Eliten tai Pro/Premiumin ja sitten joskus ensi vuonna keväällä vaikka se töllö. Saattaa olla, että varat eivät kyllä molempiin anna myötä ainakaan jouluksi.

Tietysti sitten voisi vertailla pelejä paremmin HD:n kanssa ja ilman kun on kauan pelannut putkella niin näkyy erot selvemmin :)

Mutta pitäisikö jos tässä nyt pitää tyytyä siihen putkitöllöön ottaa RGB-kaapeli mukaan vai pärjääkö paketin mukana tulevallakin piuhalla?

Käykö vanhan Xboxin RGB-kaapeli? Sellainen tuolla ylimääräisenä lojuisi.
 
Vastaus: Xbox 360 ja HD-telkkari

Jos ostaisi nyt vain jouluksi sen Eliten tai Pro/Premiumin ja sitten joskus ensi vuonna keväällä vaikka se töllö. Saattaa olla, että varat eivät kyllä molempiin anna myötä ainakaan jouluksi.

Tietysti sitten voisi vertailla pelejä paremmin HD:n kanssa ja ilman kun on kauan pelannut putkella niin näkyy erot selvemmin :)

Mutta pitäisikö jos tässä nyt pitää tyytyä siihen putkitöllöön ottaa RGB-kaapeli mukaan vai pärjääkö paketin mukana tulevallakin piuhalla?

Käykö vanhan Xboxin RGB-kaapeli? Sellainen tuolla ylimääräisenä lojuisi.

Kannattaa ostaa RGB-kaapeli ja ekan boksin kaapeli ei käy
 
Vastaus: Xbox 360 ja HD-telkkari

Kuva on aivan kelvoton putkitelkkarissa sillä mukana tulevalla piuhalla?
Kuvanlaatu on toisinaan melko subjektiivinen asia. Jospa vaan ostaisit sen boksin, käyttelisit vakiopiuhaa aikasi ja sen jälkeen tekisit ihan itse johtopäätöksen (no pun intended), kannattaako hankkia RGB-kaapeli.
 
Vastaus: Xbox 360 ja HD-telkkari

Mites muuten niillä joilla on LG:n tv niin mites kuvanlaatu boksin kanssa, kun joskus aikasemmin oli juttua et LG:n töllöt oli jotenkin huonohkoja (mutta nyt ne on varmaan parantanu) ? Näyttäis olevan aika halpoja esim toi 37" Full hd 799
 
Vastaus: Xbox 360 ja HD-telkkari

Mites muuten niillä joilla on LG:n tv niin mites kuvanlaatu boksin kanssa, kun joskus aikasemmin oli juttua et LG:n töllöt oli jotenkin huonohkoja (mutta nyt ne on varmaan parantanu) ? Näyttäis olevan aika halpoja esim toi 37" Full hd 799

Mulla on 42 tuumainen LG ja kuva on mielestäni erinomainen. Tosin se on plasma.
 
Vastaus: Xbox 360 ja HD-telkkari

Kuvanlaatu on toisinaan melko subjektiivinen asia. Jospa vaan ostaisit sen boksin, käyttelisit vakiopiuhaa aikasi ja sen jälkeen tekisit ihan itse johtopäätöksen (no pun intended), kannattaako hankkia RGB-kaapeli.

Kuitenkaan dot-crawlia ja värisävyjen taajuuskiertoa ei saa pois ilman RGB tai s-video signalointia. Komposiitti / RF on aikoinaan suunniteltu mustavalkoiselle kuvalle ja värierottelu on sillä auttamattoman kehnoa.

Itse ymmärsin jo 12 vuotiaana Megadrivellä RF-sovittimen ja RGB kaapelin valtaisan eron.

Kuvanlaatu on tosin 90-luvun lopun kuvaputkissa todellakin subjektiivista, sillä 100hz mjpeg pakkaavat televisiot tuottavat aivan luokatonta kuvaa verrattuna parhaisiin 80-lopun ja 90-luvun 50hz telkkareiden veitsenterävään antiin. Kaikella kusetuksella sitä ihmisille saatiin sontaa myytyä. Onhan se kiva kun kuva ei läpätä mutta erottelukyky menikin sitten surkeaksi.

Toisaalta siinä missä 90% PS2 omistajista on pelanut koko ikänsä komposhittikaapelilla, on myös uudemmat HD televisiot säätämättä. Asetuksia ei edes viitsitä koittaa vaan ns. Myymälä-asetus on päällä eli terävyys, kontrasti, taustavalo ja värit täysillä että verkkokalvot paistuu. Sonyn uudemmissa malleissa on sentään heti asennuksessa valinta Myymälä / Koti, eli ellei koti satu olemaan jonkinsortin kauppapaikka, ei SUPERHYPERRÄIKEÄÄ asetusta enää vahingossa voi valita.

Näyttölaite pitää aina säätää vähintään oman mieltymyksen mukaan käyttötarkoitukseen sopivaksi, mitään hifisäätöjä ei tarvitse tehdä mutta esiasetuksiin ei pidä kyseenalaistamatta luottaa. Tyypillisin moka on katsella aivokoppaa rasittavia läskejä venytetyssä 4:3 kuvassa vuosikaudet sen sijaan että laittaisi automaattisen kuvasuhteen toimimaan oikein. Kun YLE:n välijuonnot tulivat laajakuvaksi vuosi sitten, juontajat olivat tyytyväisiä ettei heitä enää näy "läskeinä" ympärimaata. Ihmisten kädettömyys yksinkertaisissakin asioissa on säälittävää.
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

Mun mielestä jumbossa on hyvä valinta..En pidä nettikauppoja, mielestäni on tarkastaa tavaran ennen ostoa.
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

Omistan Samsungin 2493HM mallisen näytön ja kysymys kuuluu että osaako xbox skaalata kuvan kyseisellä näytölle jos käytän HDMI liitäntää?
 
Vastaus: Xbox 360 ja HD-telkkari

Mites muuten niillä joilla on LG:n tv niin mites kuvanlaatu boksin kanssa, kun joskus aikasemmin oli juttua et LG:n töllöt oli jotenkin huonohkoja (mutta nyt ne on varmaan parantanu) ? Näyttäis olevan aika halpoja esim toi 37" Full hd 799

Itsellä 42 tuumainen LG:n HD-Ready ja boksin kuva hdmi:llä mitä mainioin.
 
Vastaus: Xbox 360 ja HD-telkkari

En viitsi uutta ketjua laittaa,joten kysyn täällä.

HD Ready vai Full HD?

Tarkoituksena olisi ostaa HD töllö suurimmaksi syyksi xboxin takia.Muista en ole juurikaan kiinostunut.Eli siis blueray/hddvd ja hd tv-lähetykset ja sarjat.Joten riittääkö tässä tapauksessa se HD Ready töllö?

Tacke
 
Vastaus: Xbox 360 ja HD-telkkari

En viitsi uutta ketjua laittaa,joten kysyn täällä.

HD Ready vai Full HD?

Tarkoituksena olisi ostaa HD töllö suurimmaksi syyksi xboxin takia.Muista en ole juurikaan kiinostunut.Eli siis blueray/hddvd ja hd tv-lähetykset ja sarjat.Joten riittääkö tässä tapauksessa se HD Ready töllö?

Tacke

Itse olen ollut boxia pelatessa 110% tyytyväinen että otin Sonyn V4500 enkä W4000 joka on full HD. Hintaero kuitenkin n.200-300 euroa paikasta riippuen. 32-tuumaisista puhun siis.. isommissa sen eron saattaa jo friikkisilmä huomatakkin. :)
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

Minulla on X360 HDMI:llä kiinni kyseisessä näytössä ja kuva on erinomainen.
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

Minulla on X360 HDMI:llä kiinni kyseisessä näytössä ja kuva on erinomainen.

Tuli kokeiltua Fallout 3 koneella 1920x1080 resolla ja en kyllä huomannut mitään eroa näytön natiivi resoluutioon (1920x1200) että eiköhän se näytä ihan hyvältä X360:llakin :)
 
Vastaus: xbox 360 + näyttö

Tuli tos mieleen et syyspäivityksessä tulee tuki 1440x900 resolle
 
Ylös Bottom