Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kevään suuri PSN-katko (Status 9.6. Elämä normaalissa kuosissa)

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Voiko VbV:tä/SC:tä käyttää ilman kirjautumista pankin omalle login-sivulle?

Ei olisi kovin käytännöllistä pystyttää jokaiselle kortteja tarjoavalle luottolaitokselle omaa viritystä jokaiseen PSN-maahan, nuo mainitsemani VbV- ja SC-palvelut olivat suomalaisille varmaankin tutuimpia esimerkkejä kysytyn kaltaisesta palvelusta, joka siis on teknisesti mahdollinen aiemmasta päinvastaisesta epäilystä huolimatta.

Vain, jos uskoo sen auttavan kuluttajien luottamuksen palauttamiseen jotenkin todella merkittävällä tavalla.

Ei, vaan tuon tyylistä kolmannen osapuolen tarjoamaa palvelua käyttämällä Sonyn ei oikeastikaan tarvitsisi kysellä luottokorttien CVV-koodeja - eikä nyt jälkikäteen valehdella, ettei niitä ole koskaan kysynytkään. Vielä mieluummin koko luottokorttitietojen käsittely tietysti annettaisiin siihen erikoistuneen ja sen osaavan palveluntarjoajan hoidettavaksi. (Tällaisia pelkän tunnistuspalvelun sijaan koko luottokorttitransaktion tarjoavia kolmannen osapuolen palveluita olisivat esimerkiksi SecurePay ja WorldPay.)

Kun käyttäjätiedot ja korttitiedot tallennetaan eri palveluihin, tietomurron aiheuttamat riskit ovat tuntuvasti pienemmät kuin silloin, kun molemmat tiedot ovat saatavana kätevästi yhdeltä ja samalta puutteellisesti suojaltulta luukulta.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Ei, vaan tuon tyylistä kolmannen osapuolen tarjoamaa palvelua käyttämällä Sonyn ei oikeastikaan tarvitsisi kysellä luottokorttien CVV-koodeja - eikä nyt jälkikäteen valehdella, ettei niitä ole koskaan kysynytkään. Vielä mieluummin koko luottokorttitietojen käsittely tietysti annettaisiin siihen erikoistuneen ja sen osaavan palveluntarjoajan hoidettavaksi. (Tällaisia pelkän tunnistuspalvelun sijaan koko luottokorttitransaktion tarjoavia kolmannen osapuolen palveluita olisivat esimerkiksi SecurePay ja WorldPay.)

Kun käyttäjätiedot ja korttitiedot tallennetaan eri palveluihin, tietomurron aiheuttamat riskit ovat tuntuvasti pienemmät kuin silloin, kun molemmat tiedot ovat saatavana kätevästi yhdeltä ja samalta puutteellisesti suojaltulta luukulta.
Sitä nyt ei tiedetä oliko CCV:n tapauksessa kyse valehtelusta vai silkasta sammakosta mutta eipä sekään ole noita VbV-viritelmiä kummempi tapaus; ainoastaan toinen variaatio varmistua paremmin siitä, että ostohetkellä kortin käyttäjä on se, joka hän väittää olevansa. Ihan sama käytäntö Sonylla on ollut kuin vaikka nyt Microsoftilla Liven kanssa tai Applella iTunesin kanssa.

Miksi itse maksutapahtumien turvallisuutta pitäisi nyt yhtäkkiä alkaa viilaamaan kun siellä ei ole ollut mitään vikaa vaan itse tietojärjestelmään on murtauduttu? Olisi jokseenkin omituinen veto Sonylta alkaa keskittymään mistä tahansa varastettujen korttien käyttömahdollisuuksien kampittamiseen sen omalla kauppapaikalla.

Toki koko maksuliikenteen voisi ulkoistaa kolmansille osapuolille, oli kyseessä sitten SecureyPay, WorldPay tai vaikka perinteinen Paypal mutta siinä päästään taas siihen perimmäiseen pulmaan siitä, miten helppoa ostaminen kuluttajalle sen jälkeen enää on ja miten kalliiksi sellainen kauppiaalle tulee.

Eli Sonyn toiminta on ihan linjassa kaikkien muidenkin elektronisella viihdealalla toimivien yritysten kanssa. Ainoa ero on, että sen tietojärjestelmä korkattiin. Ja oliko se sitten puutteellisesti suojattu? Siinä mielessä kyllä, että kaikki järjestelmät ovat turvallisia, kunnes niihin on ensimmäisen kerran murtauduttu :) Sitähän me emme tiedä, miten helppo nakki PSN on murtautujalle lopulta ollut mutta kun ovet viimein saadaan sepposen selälleen niin helppoahan se on todeta, että suojaus oli riittämätön.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Miksi itse maksutapahtumien turvallisuutta pitäisi nyt yhtäkkiä alkaa viilaamaan kun siellä ei ole ollut mitään vikaa vaan itse tietojärjestelmään on murtauduttu?

Öh? Siis miksi pitäisi pyrkiä parantamaan turvallisuutta järjestelmässä, joka on jo perin konkreettisella tavalla osoitettu turvattomaksi? Nyt joudun kehottamaan perehtymään hieman tarkemmin juuri tuohon edellä käsiteltyyn mahdollisuuteen minimoida potentiaalisten tulevien tietomurtojen vahingot. Nähdäkseni olisi viisasta pyrkiä saamaan edes osa asiakkaiden luottamuksesta takaisin, jos läpikotaisin korkattu palvelu on tarkoitus vielä ottaa käyttöön.

Vaikka eipä siinä mitään, joillekin kaupallisille toimijoille nykytilanne on näköjään avannut myös uusia mahdollisuuksia tehdä bisnestä:

News - Gamestation Cashes In on PSN Woes - Console Monster - Dedicated to the Core
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Ei olisi kovin käytännöllistä pystyttää jokaiselle kortteja tarjoavalle luottolaitokselle omaa viritystä jokaiseen PSN-maahan, nuo mainitsemani VbV- ja SC-palvelut olivat suomalaisille varmaankin tutuimpia esimerkkejä kysytyn kaltaisesta palvelusta, joka siis on teknisesti mahdollinen aiemmasta päinvastaisesta epäilystä huolimatta.
Anteeksi maalaisuuteni, mutta nyt tipahdin kärryiltä.

Voisitko selittää, miten VbV/SC:n tai muun niiden kaltaisen palvelun voisi toteuttaa PlayStation Storen kanssa niin, että siinä samalla hyödynnettäisiin suomalaisten pankkien omia tunnistautumisia?
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Ehkä olisi hyvä selventää vähän noita pankki/luottokorttien turvatapoja.


Korteissa ja monessa muussakin käytetään Luhnin moduli 10:iä (Luhn algorithm), joka on yleisimmin käytetty tarkistusmenetelmä.

Esim.

Pankkitilin numero
Pankkikortti, luottokortti, ajokortti ym.
Nokian puhelimen sarjanumero (IMEI)
SIM-kortin sarjanumero

Mutta liittyen pankki/luottokortteihin:

Ensinnäkin on väärin puhua CVV-tarkenteesta, vaan pitäisi puhua CSC-tarkenteesta (card security code) joita on kolmea tyyppiä

- "CVC2" (card validation code) - MasterCard
- "CVV2" (card verification value) - Visa
- "CID" (card identification number) - Discover

Tuo CVV/CVC-tarkenne (CVV1/CVC1) on talletettu taas magneettijuovalle hoitamaan samantyyppistä tehtävää sähköisissä maksuissa. (eli kun käytät korttia kassalla)
Ne tekevät magneettijuovan tietojen väärentämisen muuten kuin kopioimalla lähes mahdottomaksi.

Kaikki nämä koodit lasketaan kortin numerosta ja viimeisestä voimassaoloajankohdasta julkisella Triple DES -salakirjoitusalgoritmilla (3DES tai DES3, Data Encryption Standard) käyttäen kunkin luottokorttiyhtiön omia salaisia avaimia, joita ulkopuoliset tiettävästi eivät ole onnistuneet selvittämään.


"The Payment Card Industry Data Security Standard" (PCI DSS) kieltää CSC:n (ja muun sensitiivisen authorisointi datan) tallentamisen minnekään.
Tämä pätee kaikkiin yrityksiin maailmanlaajuisesti, jotka käsittelevät tai tallentavat kortin omistajan tietoja.


Jos Sony on noudattanut PCI DSS standardia kuten pitäisi, niin tietojen pitäisi olla turvassa. Edellyttäen että nettikaupat myös noudattavat näitä stardandeja. (eli kun syötetään luottokorttitietoja, niin niille tehdään asianmukaiset tarkistukset)


Suurin ongelma tällä hetkellä on siinä, jos olet käyttänyt samaa sähköposti/salasana yhdistelmää nettikaupoissa joissa luottokortin tiedot on tallenettu kaupan palvelimille ja hakkerit pääsevät tätä kautta tekemään ostoksia/muuttamaan tietoja (toimitusosoite). Näissä tapauksissahan ei tarkistuksia enää tehdä, vain silloin jos muutat luottokorttitietojasi. Tämä ei taas päde kaupoissa joissa joudut syöttämään korttitiedot joka kerta tehdessäsi ostoksia, edellyttäen tietysti että PCI DSS:sää noudatetaan. Tai jos kaupalla on käytössä esim. VbV- tai SC-palveluita


Kärjistettynä: JOS kaikkia turvatoimia ja standardeja noudatettaisiin, voisin pistää tähän viestiin luottokorttini tiedot (ilman CSC-tarkennetta tietenkin), et silti tekisi numerosarjalla mitään. Korkeintaan saisit numerosta selville asuinmaani ja pankkini.


Lähteet:

https://www.pcisecuritystandards.org/security_standards/index.php
Luhn algorithm - Wikipedia, the free encyclopedia
Tarkistusmerkkien laskentamenetelmi
Tarkistusmerkkien laskentamenetelmi
Card security code - Wikipedia, the free encyclopedia


Ps. Tietysti tämä voi sekoittaa jotakuta entisestään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Voisitko selittää, miten VbV/SC:n tai muun niiden kaltaisen palvelun voisi toteuttaa PlayStation Storen kanssa niin, että siinä samalla hyödynnettäisiin suomalaisten pankkien omia tunnistautumisia?

Ei mitenkään. Suomalaisten pankkien käyttämää TUPAS-menettelyä ei tue ulkomailla kukaan, eli että luottokorttimaksunkin jälkeen ohjataan pankin palveluun, jossa tunnistaudutaan pankkitunnuksilla.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Anteeksi maalaisuuteni, mutta nyt tipahdin kärryiltä.

Voisitko selittää, miten VbV/SC:n tai muun niiden kaltaisen palvelun voisi toteuttaa PlayStation Storen kanssa niin, että siinä samalla hyödynnettäisiin suomalaisten pankkien omia tunnistautumisia?

Hommahan toimii yksinkertaisimmillaan näin:

1. Syötät luottokorttinumerosi palveluun/kauppaan missä on Verified by Visa (VbV) tai Mastercard Securecode (SC) palvelu käytössä.
2. VbV/SC osaa ohjata sinut oman pankkisi tunnistautumiseen kortin numeron perusteella. (kts. edellinen viestini)
3. Tunnistaudut omassa verkkopankissasi.
4. VbV tai SC palvelu lähettää oikeellisuuskuittauksen palvelun pyytäjälle.
5. Palvelu tai ostos voidaan suorittaa loppuun asti.

PSN:n kohdallakin tämä toimisi juuri näin, mutta ongelmaksi muodostuu (PS3:n puutteellisuuksien takia) pankkien eri rakenteet. (esim. Java tai muut epäyhteensopivat standardit PS3:n kanssa)

Edit. Tietysti tuo TUPAS-menettely voi tuoda ongelmia. Sama ongelmahan Suomella on muuallakin vrt. Suomen digi-tv sekoilut (HD Ready merkinnät)
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Suomalaisten pankkien käyttämää TUPAS-menettelyä ei tue ulkomailla kukaan, eli että luottokorttimaksunkin jälkeen ohjataan pankin palveluun, jossa tunnistaudutaan pankkitunnuksilla.
Toivottavasti en puhu läpiä päähäni, mutta mielestäni olen jonkin ulkomaisen weppiputiikin kanssa tuon TUPAS-tunnistautumisenkin tehnyt.

PSN:n kohdallakin tämä toimisi juuri näin, mutta ongelmaksi muodostuu (PS3:n puutteellisuuksien takia) pankkien eri rakenteet. (esim. Java tai muut epäyhteensopivat standardit PS3:n kanssa)
Kyllä, kyllä, tuotahan jo aiemminkin yritin selittää. Ajoin tässä takaa sitä, että onko jotain muuta keinoa välittää nuo tiedot? PlayStation Storehan ei ole enää vuosikausiin ollut mikään weppisivu (kuten PSN:n alkuaikoina), vaan ihan erillinen sovellus. Mutta voisiko siinä silti olla jonkinlainen lomakepohja, jota kautta käyttäjä antaa oman verkkopankkitunnuksensa ja salasanansa, saa vastineeksi avainlukukyselyn, ja vasta oikean avainluvun jälkeen luottokorttia velotetaan? Mie (eikä hartzukaan) en usko tuon olevan mahdollista. Eli ainoa vaihtoehto olisi käyttää jotain yleismaailmallista palvelua, joissa ei tarvita suomalaisen pankin omaa tunnistautumista.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Toivottavasti en puhu läpiä päähäni, mutta mielestäni olen jonkin ulkomaisen weppiputiikin kanssa tuon TUPAS-tunnistautumisenkin tehnyt.

Tuolle ei ole mitään estettä jos vain tekniikka on yhteensopivaa. (PSN:n kohdalla ei ole), en sitten tiedä tuosta tulevasta PSN:stä, josko sinne tulisi muutoksia jotka mahdollistaisivat nämä palvelut.

Periaatteessa kaikissa palveluissa joissa on VbV tai SC merkinnät, pitäisi tapahtua tuo pankkitunnistautuminen tietoja syötettäessä. (satavarma en tietenkään ole asiasta)
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Itse en näe keskitetyn maksuvälitysbrokerin käyttämisessä mitään lisäarvoa kuluttajille tai tietojen turvallisuudelle. Tällöin suuria määrä korttietietoja keskittyy yhteen paikkaan, jonka murtuessa vahinko on huomattavasti suurempi ja vaikuttaa moniin on-line kauppohin.

Myyjien kannalta taas näiden käyttö lisää kustannuksia, mikä tietysti näkyy kohonneina hintoina kuluttajille.

Jos koko maksuprosessin turvallisuutta tarkastellaan, niin sylttytehdas löytyy luottokorttiyhtiöistä, jotka hyväksyvät lepsun maksujen hyväksyminen esim. Amazonilta. Niin Visa kuin Mastercardinkin voisivat yksin tein pysäyttää maksujen käsittelyn sellaisesta kaupasta, joka ei noudata turvallisuusprotokollaa. Luottokorttimaksamisen pysähtymisen luulisi laittavan Amazoniinkin vauhtia, koska heillä on-line kaupan liikevaihto tippuisi nollaan tämän johdosta.

Tässäkin on kyse puhtaasti rahasta, sillä luottokorttiyhtiöt elävät maksuliikenteestä. Amazon taas ei syystä tai toisesta (kustannukset) halua implementoida uutta maksutapaa.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Toivottavasti en puhu läpiä päähäni, mutta mielestäni olen jonkin ulkomaisen weppiputiikin kanssa tuon TUPAS-tunnistautumisenkin tehnyt.
Olisikohan ollut Play.com kun viimeksi luottokortin sinne vaihdoin?
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Monet pankit ei missään nimessä suosittele ostettavan mitään tuotteita kaupoista, joissa ei ole VbV tai SC palvelua. Ihan tällaisten tietomurtotapausten ehkäisemiseksi.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Jos olet käyttänyt pääasiallista Gmail-sähköpostiosoitettasi PSN-tunnuksena ja mahdollinen tunnuksen kaappaus pelottaa, kannattaa harkita 2-step verificationin käyttöönottoa. Ominaisuus toimii sujuvasti ainakin iPhonella ja varmasti myös Android-laitteilla.
Homman idea on sellainen, että kun kirjaudut web-selaimella Googlen palveluihin, sinun pitää syöttää tunnuksesi ja salasanasi lisäksi vielä puhelimeesi asentamastasi sovelluksesta erillinen tunnusluku (joka tietysti vaihtuu jatkuvasti). Työpöytäsovelluksille yms. generoidaan sovelluskohtainen pysyvä salasana koska niiden pitää toimia edelleen ilman tuota erillistä tunnistetta.

Tarpeeksi hyvä salasana on varmasti ihan riittävä suoja, mutta tätäkin kannattaa tosiaan harkita jos kaipaa pientä lisäturvaa.
Official Google Blog: Advanced sign-in security for your Google account

Edit: Suora linkki toiminnon asetussivulle: https://www.google.com/accounts/SmSAuthconfig
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Kukaan muu saanu emailia PSN??? Mulle ja vaimolle tuli tänää..

Arvoisa PlayStation Network- / Qriocity-asiakas

Olemme havainneet, että 17.4.–19.4.2011 tietyt PlayStation Network- ja Qriocity-käyttäjätilien tiedot joutuivat vääriin käsiin laittoman tietomurron seurauksena. Havaittuamme verkkoon tunkeutumisen olemme tehneet seuraavat toimet:

Sulkeneet tilapäisesti PlayStation Network- ja Qriocity-palvelun.
Palkanneet arvostetun ulkopuolisen turvallisuusalan yrityksen tutkimaan asiaa.
Aloittaneet nopeasti järjestelmän rakentamisen uudelleen. Tarkoituksenamme on parantaa ja vahvistaa verkkoinfrastruktuuria ja suojata henkilökohtaiset tiedot paremmin.

Arvostamme kärsivällisyyttäsi, ymmärrystäsi ja hyvää tahtoasi ja pyrimme ratkaisemaan ongelman mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti.

Tapauksen tutkiminen on edelleen kesken, mutta uskomme hyökkääjien saaneen käsiinsä seuraavat palveluun antamasi tiedot: nimi, osoite (kaupunki, osavaltio/provinssi, postinumero), maa, sähköpostiosoite, syntymäpäivä, PlayStation Network- / Qriocity-salasana ja -kirjautumistunnus ja PSN-online-tunnus (PSN online ID). Mahdollisesti myös profiilitietosi mukaan lukien ostohistoria ja laskutusosoite (kaupunki, osavaltio/provinssi, postinumero) sekä PlayStation Network/Qriocity-palvelun turvakysymysten vastaukset ovat voineet joutua vääriin käsiin. Jos tiliisi liittyy alitili, myös sen tiedot ovat saattaneet päätyä tietomurron tehneiden henkilöiden haltuun. Luottokorttitietojen varastamisesta ei ole toistaiseksi merkkejä, mutta emme voi sulkea mahdollisuutta poiskaan. Jos olet antanut luottokorttitietosi PlayStation Networkissa tai Qriocityssa, myös luottokorttisi numero (pois lukien turvakoodi) ja voimassaolon päättymispäivä ovat saattaneet vaarantua.

Oman turvallisuutesi vuoksi kehotamme varomaan sähköposti-, puhelin- ja postihuijauksia, joissa kysytään henkilökohtaisia tai arkaluontoisia tietoja. Sony ei ota sinuun sähköpostilla tai millään muulla tavalla yhteyttä kysyäkseen luottokorttisi numeroa, sosiaaliturvatunnusta, verotunnusta tai muuta vastaavaa tunnusta tai henkilökohtaista tietoa. Jos sinulta kysytään tällaisia tietoja, voit olla varma, että kysyjä ei ole Sonyn edustaja. Kun PlayStation Network- ja Qriocity-palvelut ovat jälleen käytössä, suosittelemme, että kirjaudut sisään ja vaihdat salasanasi. Jos käytät PlayStation Network- tai Qriocity-palvelun käyttäjänimeäsi tai salasanaasi muissa palveluissa tai käyttäjätileissä, suosittelemme vaihtamaan salasanasi myös niissä.

Henkilöllisyysvarkauksien ja taloudellisten tappioiden välttämiseksi suosittelemme tarkistamaan tiliotteiden ja luottokorttilaskujen tiedot tarkasti.

Kiitämme kärsivällisyydestäsi tutkiessamme asiaa ja pahoittelemme aiheutunutta haittaa. Työskentelemme asian parissa kellon ympäri ja pyrimme avaamaan palvelut uudelleen mahdollisimman pian. Sony ottaa tietosuojan erittäin vakavasti ja pyrkii jatkossa lisäämään turvatoimia henkilötietojen suojelemiseksi. Laadukkaiden ja turvallisten viihdepalveluiden tuottaminen asiakkaille on meille äärimmäisen tärkeää. Jos sinulla on kysyttävää, ota meihin yhteyttää osoitteessa fi.playstation.com/psnoutage.

Kunnioittaen,
Sony Network Entertainment- ja Sony Computer Entertainment –tiimit



Sony Network Entertainment Europe Limited (aikaisemmin PlayStation Network Europe Limited) on Sony Computer Entertainment Europe Limitedin tytäryhtiö ja PlayStation Network / Qriocity -palvelujen henkilötietojen hallitsija.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Kukaan muu saanu emailia PSN??? Mulle ja vaimolle tuli tänää..



Mulle tuli kans tänään.Sonyn laittama viesti,ihmeen myöhässä tuli kun viikon ollu jo psn kiinni!
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Kukaan muu saanu emailia PSN?
Kyllä, tuli tänään varhain aamuyöllä.

Ja ei, kaikkien ei tarvitse hokea perässä, että "mullekin tuli".

Mulle tuli kans tänään.Sonyn laittama viesti,ihmeen myöhässä tuli kun viikon ollu jo psn kiinni!
Tuo perustuu tiistaina julkaistuun tiedotteeseen, eli kolmisen päivää kesti kääntää suomeksi.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Sonyn Twitterissä sanottiin, että kaikille keiden tilit on hackeroitu, lähetetään viesti. Onko kukaan saanut tuota viestiä? Vai onkohan sekin viesti vielä käännettävänä? Jännittää vähän, vaikkei ole korttitietoja siellä.

Niin ja tämähän on muuten mahdollisesti maailman suurin (tilimäärältään) hackerointi. Toivottavasti saavat kovat tuomiot, jos/kun jäävät kiinni. Ymmärrän niiden syyt tähän, mutta ei järki päätä pakota, kun tälläisen tempun teki.
 
Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Onko kukaan saanut tuota viestiä?
Nyt hieman ryhtiä! Asiasta keskusteltiin juuri aiemmissa viesteissä.

US-tunnuksille maileja läheteltiin jo toissapäivänä, mm. japsitunnuksille ja brittitunnuksille meilejä sateli eilen, ja tänään on tullut postia niille PSN-tunnuksille, joiden kotimaaksi on valittu Suomi.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom