Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

KFIN Gran Turismo sport league, kausi 4 (Gr.2, Honda NSX)

Täytyy kyllä käydä kehumassa Fiske tätä sun raportointia ja kuvia ja videoita, ihan tässä kohta joutuu itsekin peliä ostamaan kun näyttää niin maukkaalta tuo kisailu teillä. Tosi hienoa!

Kiitos kuomasein :D Hyvä että joku näitä lukee, ettei ihan tyhjille seinille huutele!
 
Sunnuntaina kisaillaan kauden viimeinen koitos, jossa ratkaistaan molemmat mestaruudet!
Kisan jälkeen suoritetaan jo perinteiseksi muodostunut uusien autojen julkistus ja lisämausteen tuo myös fakta että vain 5 parasta tallia jatkaa kaudelle 3. Loput tallit puretaan ja heistä käydään armoton huutokauppadraft.

Kolmannella kaudella kisaillaan siis Gr.4 luokassa, 5 tallin voimin. Jokaisessa tallissa kisaa 3 kuskia!


gwrvpRa.jpg
 


Tuossa pientä koosteen tapaista alkukaudesta. Suzuka puuttuu kun meni kisa aivan tunteisiin eikä tullut tallennettua :)
 
Kaikki loppuu aikanaan. GR.3 era oli tullut päätökseen, Kausi numero kaksi oli tullut tiensä pähän. Tämän tiedostivat kaikki ja panokset olivat nähtävillä viikolla käydyissä treeneissä. Kauden "finalen" loppunäyttämönä oli mikä muukaan kuin thö legendary Interlagosin rata! Täällä radalla kun Senna ensimmäisen kerran voitti, lyyhistyi hän autoonsa annettuaan kaikkensa kotiyleisön edessä. Nähtäisiinkö Finaalissa yhtä hurmioitunutta ajoa? Kuskit pyörtyilevät (sammuvat) ja laskevat alleen jännitysnesteitä? Kaikki eväät olivat tähän olemassa, nimittäin panokset olivat kohdillaan. Henk.koht mestaruus oli auki, pieni sauma tallimestaruuteen oli vielä olemassa, peräpään kuskeilla oli tiedossa tiimien purkaminen jos ei mahdu TOP 5 tiimien joukkoon. Asetelma oli suorastaan yhtä nannaa kuin sokeririippuvaiselle Daim Bitsit.

Treeneissä molemmat Maxit väläyttelivät kuntoaan. Corveten toinen kuski oli pakottavista syistä pois pelistä, joten AA-kerholla oli oiva tilaisuus napata Tallitaiston kakkossija! Hämeen Hitaiden Muugin ja Lukan yhteiselo muistutti jo vakiintunutta pariskuntaa, näin ollen heidän isku kisassa tuli olemaan takuuvarmasti yhtä raudanlujaa mitä muissakin kisoissa!

Quali iskettiin käyntiin! Luka veti letkaa, mutta ei saanut tauluun kovaa aikaa... Max_out ja Merimax paukuttivat kierros toisensa jälkeen parempia aikoja ja kisa aika-ajo alkoikin vaikuttaa heidän näytökseltä. Tsiqi ja Fiske Hakkasivat aikansa parin sadasosan sisään, jääden kuitenkin lähes sekunnin kärjen vauhdista.
Viimeisellä vedolla... kukas muukaan kuin LUKA nappasi itsellee paalun, Lähes varjoista syöksynyt feenikslintu iski jälleen, vieden kauden neljännen paalun nimiinsä. Ekii80 näytti uutena kuskina pirteitä otteita sijoittuen pakan keskiosille.

Kisa nykäistiin käyntiin! Ensimmäinen mutka mentiin tunnustellen ja kaikki selvisivät ilman haavereita. Merimax iski heti Lukan kantaan ja tämä parivaljakko todellakin aikoi ottaa toisistaan mittaan. Taistelu jatkui viimeiseen Stinttiin saakka!
Kärjen takana Maxout ja Fiske taistelivat viimeisestä palkintokoroke sijasta. Sijoitus vaihtui lähes joka kierroksella, kun imuavun turvin toinen pääsi ohitse.

AA-kerhon Moneygunin tarvitsi saalistaa sija 10, jotta talli sija 2 varmistuisi heille. Kovan taistelun tuoksinnassa haaveet kariutuivat liukkaisiin nurmikoihin ja koviin kaiteisiin. Näin ollen Merimax tarvitsi voiton, jotta sijoitus voidaan jollain lailla pelastaa.
Ekii80 teki taustalla kovaa työtä nousten kisan puolivälissä jo kuudenneksi heti Tsiqin taakse. Hienoa nähdä uusien kavereiden iskevän kovaa kantaan.

Hefnerin Fiske teki virheen 14 kierrosta ennen maalia ja käväisi nurmikolla. Palkintopallisijoitus alkoi karkaamaan käsistä, näin ollen hän teki radikaalin muutoksen ja kävi hakemassa hardit alle ja yritti näillä ajaa loppuun asti. Taktiikka osoittautui heikoksi ja Lopulta Max out repi 10 sekuntia lisää eroa maaliin kisan viimeisillä kierroksilla.

Lukan käsittämätön varikkopeli, (jätti yhden käynnin välistä, mitä hele)? osoittautui Kuolettavaksi Merimaxin voittohaaveille ja näin hän vei kauden neljännen voiton nimiinsä!

Näin Kruunaamme Lukasta mestarin ja Hämeen hitaat (Muugiman ja Luka) Kovimmaksi tiimiksi! Onnea heille!

Kisan jälkeen TOP5 tallit pääsivät ilmoittamaan seuraavan kauden GR.4 luokan ajokkinsa. Tämän jälkeen huutokaupattiin Tippuneiden tallien kuskit Top 5 talleihin. (3 kuskia jokaisessa tallissa)
Tästä tulee uusi postaus kunhan kaikkien Liveryt on julkistettu. Tähän kylkeen on tulossa vielä muuta mukavaa joten stay tuned!

Kausi kolme alkaa siis ensi sunnuntaina ja Paikkana Bluemoon infield A II!

5846262831400355336_0.jpg


5845704271438284288_0.jpg

Luka vs Merimax_87

5837260030192125448_0.jpg

Moneygun's Slippery car!

5980812262543197696_0.jpg

Max_out_FIN vs Fiske

5836692682259300864_0.jpg

The last metres
 
Viimeksi muokattu:
FqHzCMy.png


Kruunu tiktik tikittää kuten kuuluisassa balladissa lauletaan. Tulevana sunnuntaina alkaa siis kaikkienaikojen suomalaiskausi GT sportissa! Viime kaudella nähtiin kovia yksittäissuorituksia, koettiin kovia pettymyksiä ja niitä on varmasti odotettavissa tälläkin kaudella. Uudet kuskit tulivat rytinällä radoille ja hyvä näin, saatin lisää säpinää koko gridin leveydeltä!

Uuden kauden kynnyksellä on jo kulisseissa viritelty pientä vastakkain asettelua ja koitettu hakea henkistä yliotetta vastustajasta, Treeniradalla ja sen ulkopuolella. Haetaan softspotteja muiden kuskien aivokuoresta. Ei ihme että jotkut tässä turvautuvat kahteenkymmeneenneljään henkiseen valmentajaan. Kausi on kuitenkin suht pitkä ja todella intensiivinen, kun mennään viikko per kisa tahdilla. Allekirjoittanuthan elää täysin Aki Hintsan oppien mukaan, jotta suorituskyky pysyy maximaalisena.

Käydään kohta Draftin kohokohdat läpi ja pidetään tulevan kauden talliesittely myös alta pois. Tuleva kausi siis kaahaillaan GR.4 luokassa ja jo tuttuun ja totuttuun tapaan autovalinnat olivat vapaat. Ainoa rajoitus oli, että kaikilla talleilla täytyi olla eri auto. Pieniä muutoksia tuli tallijakoon, eli viime kauden 3 huonointa tallia purettiin ja vapautuneet pelaajat Draftattiin Top 5 talleihin. Näin jokaisessa tallissa ajaa tällä kaudella 3 kuskia.

Seuraavassa listassa näkyy Draftin tulokset ja tulevan kauden talliluettelo kuskeineen. Eli ensimmäisesta kaudesta lähtien ajaneet Ikäeroracing ja Monkey Brothers tippuivat leikistä pois kuten myös viime kaudella uutena tallina tullut Absolut racing. Aa-kerho ja Hefner HC racing ovat siis ainoat tallit jotka ovat ajaneet kaikki 3 kautta samalla kokoonpanolla. Road Blocks talliin liittyi Draftin kautta uusi nimi Flyingkonna, joka on ajellut kyllä jo pitkään Kfinin formulasarjaa

Hämeen hitaat

Muugiman
Luka__83
Ekii80


Hefner HC racing

JPKo2o
Fiskemann
Snow_man_FIN


AA-kerho

VaseliiniVeijo84
Merimax_87
Moneygunx


HHM racing team

Tsivqeljil51
Redspeed111
H4MT4RO_FIN


Road Blocks

Ihmepoika-
Max_out_FIN
FlyingKonna

6917612595374458385_23.jpg

Hämeen Hitaat!

4693340223185093148_0.jpg

Hefner HC racing

8502823590860718097_23.jpg

AA-kerho

6926637389031933449_23.jpg

HHM racing team

8512398136439768081_23.jpg

Road Blocks

Tässä siis tämän kauden ajokit! tarkemmat speksti löytyvät etusivun linkistä. Treenien perusteella kaikki autot ovat ajallisesti todella lähellä toisiann, joten odotettavissa tiukkaakin tiukempi kausi!

Ei viimeisenä eikä vähäisimpänä juttuna, Laitetaas linkki tänne ja etusivulle. ELI nyt kaikki te miljoonat jotka käytte seuraamassa KFIN GT sport leaguen tapahtumia teillä on mahdollisuus vaikuttaa.
Pistetään siis tulille kaikkienaikojen kuumottavin LIVERY äänestys! Kaikki saavat käydä heittämässä äänensä linkin ohjeiden mukaan. Äänestys päättyy tämän kauden viimeiseen kisan jälkeen, jolloin tulokset julkistetaan. Palkinnothan näissä on aina aivan hävyttömät!

Äänestykseen täältä
 
Tän kisan otsakkeena vois olla allekirjoittaneelle "No Pics and didn't happen'. Noh aloitetaas ihan alusta eli mistä lähettiin ja mikä oli lopputulos.
Offseason treeneissä alkoi pikkuhiljaa valjeta kenen pussissa ne ruudit olivat kutenkin ne kaikkein kuivimmat, joten oletukset voitiin pikkuhiljaa karsia pois.
Autot ovat tasaisia, mutta pieniä eroja näistä löytyy ja etenkin Bluemoonin erikoisella radalla nämä pienet ominaisuudet kertautuivat sfääreihin. Rata siis suosi hyvin balanssissa olevaa autoa ja tämä tulikin harjoituksissa näkyville. HHM racinging toyota ja Hämeen Hitaiden citikka olivat vahvoilla. Myös AA kerhon Lexus pääsi tasolle ok/hyvä. Hefner HC:n Ferrarissa potkua ei puuttunut, mutta pieni balanssivaje toi ainakin allekirjoittaneelle pienen pahanolon tunteen sisuksiin.
Ei auttanut kuin iskea qualiin ja yrittää parhaansa, himmaileen ei lähdetä!
Quali eteni oppikirjamaisesti Maestron johdolla, ja edellämainitut veikkaukset kävivät toteen kuten mun joka viikoisessa Eurojackpot arvonnassa. Eli lopputuloksena aika-ajossa Luka ampaisi paalulle, merimax toiseksi ja 3/4 paikan jakoivat Tsiqi sekä Redspeed.
Pienenä sivujuonteena mainittakoon Fisken GT sport uran ensimmäinen tallikaverilleen hävitty aika-ajo. Tästä pointsit Snow_man_FINille joka liittyi tälle kaudelle talliin!
Kisa iskettiin käyntiin ja heti ensimmäisessä ja samalla radan vaativimmassa mutkassa alkoi tapahtua, Molemmat AA-kerhon autot, veijon ja Moneyn sinkoutuivat holtittomasti seinään ja taisi pari muutakin jamppaa olla mukana showssa. Kisaa jatkettiin ja letka pysyi tiiviinä. Ohituksia nähtiin tiiviisti ja välillä mentiin kolmen rinnan mutkiin, heitettiin kortiia ja katsottiin kuka selviää sieltä ehjin nahoin. Virtaa oli selvästi ilmassa! Kierroksella 3 jo palkintosijoituksille noussut Fiske teki radikaalin virheen, takarenkaat nappasivat nurmikkoa ja loppu voidaankin kirjoittaa hänelle uran huonnoimmaksi ajoksi. Näin Redspeed111 pääsi puhtaalle baanalle ja iskemään rakoa kolmantena ajavaan.

Kisan aikana nähtiin useita törmäyksiä ja ehkä erikoisimpana aspektina nähtiin kun Hefner HC tallin varikkohenkilökunta kieltätyi ottamasta JPK autoa varikolle... Palkat maksamatta?? Näinollen Jpk joutui keskeyttämään kisan ensimmäiseen stinttiin! Katastrofaalista!

Voittajaa en teille kerro! mutta toiseksi tuli Redspeed111 puhtaalla suorituksella hänkin. Kolmannelta sijalta löytyykin uusi nimi, nimittäin 100-kertainen Kfin F1-liigojen mestari Simo911. Hän tuli paikkaamaan poisjääntiä ja napsikin mukavasti sijoituksia, muiden pyöriessä nurmikolla.

Myönnettäköön että kisan jälkeen kivisade oli kova! Tästä päättelen, että rata ei ollut mieluinen kisailijoille, mutta ei hätää! Ensi viikon rata Dragon Trail on profiililtaan huomattavasti ns. normaalimpi ja uskon että täällä nähdään tällä kertaa useammalta ehjä kisa! Näin saadaan Tiimitaistelun osalta pakkaa tiiviimmäksi!


6269586894131068952_0.jpg

Green light!

6269586894131069976_0.jpg

Rainbow boys

6134474507462673424_0.jpg

Faster than a speeding ticket!

6125467310760165400_0.jpg

Fiskemannn's race is done

6124904358657163288_0.jpg

Muugitrain

6278589697686011920_0.jpg

Merimax_87, AA-kerho
 
Viime sunnuntain Dragon Trailin kisasta muodostui KAIKKIEN AIKOJEN hävyttömin ja kimurantein kisa kaikkine uskomattomine juonenkäänteineen. HUH! Lähetääs purkaan vyyhtiä.

Viikon aikana käydyssä treeneissä porukka buustasi omaa egoaan tuttuun ja totuttuun tapaan heittelemällä PSN-keskusteluun screenshotteja, toinen toistaan kovemmista qualikierroksista. Mitenkäs sitten qualissa kun on n.3 kierrosta aikaa vetää se treeneissä hinkaama huippuaika tauluun? Kyllä siinä monella tulee tärinä persiiseen, jos ei mentaalivalmentaja ole käden ulottuvilla.

Top kuskeista Luka oli poissä tästä kisasta, joten kärkikamppailusta voitiin odottaa tiukkaa. Tällä kaudella kärkikamppailuista ovat pääpiirteitäin taistelleet Toyota tallin kuskit, Merimax ja Max_Out_FIN.
Ensimmäinen juonenkäänne tapahtui treeniviikolla, kun AA-kerhon talli aloitti itkuvirren heidän autonsa huonoudesta, Puhutaan siis Lexuksesta. Todisteena kehnoja ja epäselviä screenshotteja sieltä ja täältä, renkaat kuluu ja jne... right. Noh! Porukkaäänestyksen ja AA-kerhon uhkailujen siivittämänä päädyttiin lopputulokseen, että AA-kerho saa vaihtaa autonsa. AA-kerho jatkaa matkaansa loppukauden Lambo Hurcanilla. Tuokoon tämä heille parempaa kisaonnea!

Koitti sunnuntai, tiimikaverit oli buustattu täyteen raivoa...kilpakumppanit oli haukuttu PSN-ryhmässä, tämä kuullosti hyvinkin perinteiseltä kisapäivältä, oujea!

Quali rytmitettiin samoilla tahdeilla, kuten lähes poikkeuksetta joka kisassa. Molemmat Maxit paukuttivat purppuraa sektoreille, mutta kokemuksen äänellä ja (puhtaalla?) suorituksella merimax leiskautti Lambon paalulle. Max_outin Audi ja Toyotat heti perässään. Hefnerin Ferrarin vaikeudet jatkuivat jälleen ja Fiske hävisi toisen aika-ajon peräkkäin tallikaverilleen. Alkuperäistallin glooria alkaa rapistua! sijat taisivat olla Hefnerille 7,8 ja 9

Letka päästettiin irti ja kisa oli käynnissä! Max veti letkaa ja takana tultiin siistissä jonossa. Näin mentiin jopa 2 kierrosta, ennen kuin alkoi tapahtumaan. Pakan keskivaiheilla JPK:n perään ajettiin ja hän menettikin useita sijoituksia. Hetkeä myöhemmin ekii80 menetti autonsa hallinan pitkissä shikaaneissa ja tästä Moneygun saikin kärsiä tästä karvaasti.. Moneyn auto heittelehti holtittomasti seinään ja loppu kisa olikin nilkuttamista ja kiroilua.

Kärjessä valta vaihtui pitstoppien välillä (lähinnä Maxien välillä) mutta koko kisa mentiin kissahiiri leikkiä! Kisan puolenvälin tienoilla ensimmäiset kuskit jo hieman väsyivät ja Kuoleman shikaaniksi nimetty mutka korjasi satoaan. Ihmepojan tarina pääättyi kyseiseen seinään ja taisipa muutama muukin hajoittaa autonsa samaan valliin. (shikaani on siis kaasupohjassa ajettava mutkayhdistelmä jossa vauhtia noin 220-230kmh, mutka on nuoltava molemmin puolin valleja, mutten auto osuu suoraan vastapuolen betonivalliin).

Merimaxin karattua takantulijoilta kohti selvää voittoa, toisena tuleva Tsiqi kärsi todella sulaneista renkaista. Lähdettiin viimeiselle kierrokselle... Tsiqillä oli vielä 2 sekunnin kaula kolmantena tulevaan Max_outiin, mutta rusettiluisteluksi muutuneen ajotavan takia Max_out kuittasi kakkospaikan paria mutkaa ennen maalia.
Takana tulleista Fiske oli tehnyt hyvää nousua jo sijalle neljä mutta... VIIMEISEN kierroksen takasuoran korkea kanttari teki tepposet loppuun sulaneille renkaille ja pyöräytti ferrarin suoraa seinään! Lopulta Redspeed ja vaseliiniveijo menivät ohi, joten tästäkään kisasta ei jäänyt koirille kerrottavaa.

AA-kerho juhli hyvin onnistunutta kisaa ja glooriaa satoi PSN-ryhmässä kunnes.... Jälkimainingeissa tehdyt tarkastukset osoittivat Merimaxin, MrPurkerin ja Ekii80 käyttäneen kiellettyjä apuja eli default jarruja ja automaattilaatikkoa (ekii80) Tästähän syntyi monta päivää kestänyt CSI tutkinta. Paikalle hälytetty Horatio selvitti tapauksen..jätti raportin meille, heitti reiskat silmille ja poistui.. Lopputulemana kävi sitten näin: Merimaxin, MrPurkerin ja Ekii80 kisatulokset mitätöitäisiin.
Horatio korosti kuitenkin raportissaan, että ei ole selkeitä todisteita tahallisesta toiminnasta, joten menkööt tämä huolimattomuuden piikkiin.

Tapauksesta tehtiin virallinen esitys ja viestintuojahan siis jälleen kivitettiin lähes hengiltä, mutta Maxin rehellisen kommentin jälkeen kaikki tyytyivät tulokseen. Näin Max_out julistettiin lopulta kisan voittajaksi! ja kisa jatkuu entistä tiukempana.

Lisää juonenkäänteitä luvassa seuraavassa jaksossa! Stay tuned!

4981628871174521856_0.jpg


5125181116274181120_0.jpg


5116736858382925824_0.jpg


5116736860532507656_0.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Myönnän että kuvaus hommat kaikessa tohinassa jäi hieman unholaan, tulossa ovat tunnen sen!

Viime viikon sunnuntain kisä jäi osaltani ajamatta, koska olin täysin kykenemätön linkittäytymään virtuaalimaailman syövereihin. Syyksi laitettakoon vappupallojen kanssa karkelointi. Näiltä osin syvääluotaava kisa-analyysi saattaa jäädä semisti pintapuoliseksi. Koitan täyttää sen ammottavan aukon sitäkin turhanpäiväisemmällä jerryn heitolla ja huonolla suomenkielellä varustetuilla lauseilla.

Asiaan.

Kolmos kausi on siis kääntynyt ehtoopuolelle ja ehkä voidaan todeta tämän jo kausia kestäneen hypen ohittaneen kiimapisteensä. Eletään seesteistä vaihetta, jossa truebelieberit ovat vielä matkassa mukana. Yli kymmenen kuskia on joka kisassa ollut mukana, mistä voidaan äkkiä laskea, että GT sport kultti on hyvässä hapessa.
Alustavien tutkimusten mukaan nähdään vielä ONE MORE YEAR! Eli 4 kausi pyöräytetään vielä 10 kuskin voimin käyntiin. Autoluokkakin voidaan jo paljastaa, eli seuraava kausi tullaan ajamaan GR.2 luokan Honda raybring NSX autolla! Tämän jälkeen toiminta hyvin todennäköisesti hiljenee kesätauolle :)

Viime kisa käyntiin Maggiore Westin radalla. Luka oli päässyt takaisin tosi toimiin ja otti aika-ajoissa oman paikkansa paalulta. Takana todella kovia otteita läpi kauden esittänyt Max_out_FIN. kolmannesta ruudusta starttasi Ihmepoika, tämä rata selkeästikkin sopi hänelle.

Kisassa kärkikamppailusta tuli tiukempaa kuin koskaan. Max_out piti Lukaa todella ahtaalla lähes koko kisan ajan ja Lukan omien sanojen mukaan kisa olikin yksi tiukimmista ikinä!

Kärjen osalta maaliintulo järjestys oli lähes sama, poikkeuksena Tsiqin nousu ihmepojan ohi kolmannelle tilalle. Pieniltä pusuilta ei tässäkään kisassa vältytty ja yksi tutkintapyyntökin lähetettiin tuomaristolle. Hefnerin JPKo2o ja Snow_man_FIN väillä oli tapahtunut pientä kontaktointia, joka jatku vielä jälkipeleinä keskusteluissa. Kysymys kuuluu, että onko tämä syy miksi Hefner talli on tällä kauella VIIMEISENÄ tallien välisessä taistossa?? Kulisseissa siis tapahtuu..

Ensi viikon kisa käydän Kyoton sykkyräisellä radalla, josta on kehuja sadellut tähän suuntaan! kiitos kaikille ja tästä on hyvä jatkaa sunnuntaihin!
 
Kyoto antoi ja otti, toisille toista ja mulle se lottopotti! No ei tullu lottopottia vaan ihan jotain muuta.

Koko kauden kestänees rämpimiseen oli tässä kilpailussa oiva tilaisuus saada hieman balsamicoa haavoille. Radalle starttasi tällä kertaa vain 9 kuskia, joten kunhan ajat maaliin vaikka pakki päällä niin pisteet on varmat, easy as fu*k rite?

Luka oli tästä kisasta pois ja se saattaa näytellä suurtakin roolia henk.koht mestaruuskampailussa kauden finaalissa Brands Hatchissa.
Itse Kyoton qualissa toyotat olivat jälleen vahvoja ja Tsiqi veikin paalun loistavalla suorituksellaan, Toiseksi qualissa ajoi tuttakin tutumpi turuilta ja toreilta, nimittäin Merimax. Fiske jatkoi samaa rataa ja sijoittuen kuudenneksi.

Tässä kisassa oli siis muillakin kuskeilla hyvä tilasuus kerätä muheva potti pisteitä.
Kisa ampaistiin käyntiin ja tsiqi veti letkaa, merimaxin painoistaessa lähes joka mutkassa. 6 kierroksen jälkeen lähes kaikki paitsi Fiske tulivat varikolle. Luu ulkona ykköspaikalla ajaen, allekirjoittanut sortui yliyrittämiseen ja suorittikin kaikkien aikojen hienoimman kaksoistulpinkolmella kierteellä, radan vaikeimmassa kohdassa. Kisa oli jälleen siinä. Loppu kisa menikin ihaillessa maisemia ja lähtösuoralla olevia muuttolintuja. Ajoin niin lujaa kuin suinkin uskalsin, jotta kerkeisin nähdä vielä vilauksen näistä upeista linnuista, jotka liihottivat lähtösuoralla. JES vieläkin kerkesin ne nähdä... 7 kierroksen jälkeen kyllästyin kun totesin lintuparven lentävän samassa kohdassa kierros toisensa jälkeen... Olenko vaipunut deliriumiin?? Loppuuko tämä kisa koskaan..

Kisan puolenvälin tienoilla tsiqin ja merimaxin kissahiiri leikki päätyi lopulta Merimaxin ratin hajoamiseen.. Vahvalla ajolla Tsiqi taisi napata KFIN uransa toisen voiton!!
Merimax taisteli lopulta neljänneksi, hieno suoritus. Ekii taisteli myös itsenä palkintopallille, josta kaikki kaksi peukkua pystyyn! Myös hämeen hitaiden pitkäaikainen kuski Muugiman nappasi palkintopallisijoituksen itselleen!

Viimeinen kisa ajetaan todella mielenkiintoisissa asetelmissa, kun Tsiqillä on mahdollisuus voittaa mestaruus , kunhan sijoittuu seuraavassa kisassa viidenneksi! Entäs kuinka käy Tiimimestaruuden?? AA-kerho on tällä hetkellä piikki paikalla mutta Merimaxin ratti on hajonnut?! Kuinka näissä tulee käymään ja mitä kirjoitetaan historian kirjoihin... sehän selviää ensi viikon sunnuntaina klo18 alkaen!

h6UcyNq.png

T7WxA7P.png

PS. käykää äänestään etusivulla olevasta linkistä kaikkien aikojen hienointa Liveryä!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kertaa tiimimestaruus ratkaistiin ehkä hieman tylsähkösti kun AA-kerhon äidit olivat istuttaneet poikansa kakkujen ja leivonnaisten ääreen, joten he olivat ähkystä kykenemättömiä kisaamaan, ymmärrettävää olihan Äitienpäivä!

Näin Moneygunille jäi raskas viiri heiluttavaksi, mutta hienosti hän omalta osaltaan siitä selvisi.


Kuskimestaruudesta käytiin kuitenkin kova kamppailu! Tsiqin oli siis saalistettava vähintään sija 5 turvatakseen mestaruuden. Ei ihan läpihuuto juttu näin hävyttömän kovassa seurassa!


Kisa käytiin Brands Hatchin sykkyräisellä radalla, missä on ennenkin vuodatettu verta ja kyyneliä. Treeneissä oikeastaan jokainen autokunta väläytteli nopeita aikoja, joten treenien perusteella ei sijoituksia vielä jaettu.

Aika-ajossa maestro Luka saalisti jälleen yhden paalun vyölleen. Tsiqi hurautti sijalle kaksi.
Finaali avattiin rauhallisissa merkeissä. kaikki selvisivät hengissä ensimmäiset mutkat ja tästä lähdettiinkin rakentamaan ultimaattisia varikkostrategioita kanssa kilpailijan päihittämiseksi. Kärjen takana Fiske oli jäädä tallikaverinsa JPK jalkoihin ja päättikin lähtä poikkeamaan ennalta sovitusta varikkosetistä ja samalla antaa tilaa tallikaverilleen. Muutaman kierroksen jälkeen kärjessä Luka teki VIRHEEN! hän ei olekkaan botti; taisi joku huudahtaa kisan jälkimainingeissa.
Tämä avustuksella Tsiqi kuittasi kärkipaikan itselleen, mutta vain ensimmäisen stintin ajaksi.

JPK yhtä varikkokäynti lyhempi taktiikka alkoi näyttää todella hyvältä kisan loppupuoliskolla ja kuittasikin Muugin sekä Fisken heidän ollessaan varikolla.

Lukan voittaessa ja Tsiqin tullessa toiseksi ratkesi mestaruus Tsiqin hyväksi parin pisteen erolla! Kruunattiin siis uusi mestari kuljettajien keskuudessa!

Loistavalla ajolla ja taktiikalla ajanut JPKo2o päräytti Ferrarinsa palkintokorokkeelle! Taisipa olla hänen ensimmäinen laatuaan, hienoa!
Muugi kuittasi fisken varikolla ja tuli näin ollen neljänneksi maaliin.

Hämeen hitaiden kaikkien kuskien osallistuttua kisaan ja muiden tiimien kuskien poissaolojen avustuksella Hämeen hitaat siis vei toista kertaa peräkkäin mestaruuden! Onnea Heille!



Tällä viikolla Tallit jaettiin uudelleen ja 10 kuskia päätti vielä osallistua kaudelle 4, ennen kun aloitetaan kesä vietto!

Tässä tallit:

AA-kerho: Moneygunx ja Merimax_87
Hefner HC racing: Fiskemannn ja JPKo2o
HHM racing: tsiqi ja Ihmepoika
ei vielä nimeä: Max_out_FIN ja Snow_man_FIN
ei vielä nimeä: Vaseliiniveijo84 ja Ekii80


Pirellin virallinen rengastestaaja (JPKo2o) testasi rengas setit ja päädyttiin seuraavaan ratkaisuun: SS kielletty. kulutukset 7x rengas ja 5x bensa.
Joka kisaan on myös ennakkoon määrätty Mandatory renkaat, eli mitä renkaita on pakko käyttää kisassa.

Tulossa siis jälleen erilainen ja uskoaksemme kaikkien aikojen tasaisin kausi! stay tuned!



Ja sitten äänestyksen tuloksiin!

Kautta aikain komeimman Liveryn voitti........................................... AA- kerhon kolmannen kauden auto! Eli GR.4 Lexus! (kyseisellä autolla ajettiin kuitenkin vain yksi kisalähtö. lue ylempää mitä tapahtui!)
 
So morooo!
Viime sunnuntaina iskettiin jälleen uusi KFIN GT sport kausi tulille ja kisa äityikin välillä ihan oikeaksi kilvanajoksi. Esporttailu käy sekin oivasta grilimakkaroiden sulatus talkoista!
Ihan ensialkuun käydään läpi tämän kauden kuskin ja tallit, take a look:


AA-Kerho: Merimax_87 ja Moneygunx
4764834805320777745_23.jpg


Hupi Racing: Vaseliiniveijo84 ja Ekii80
6196966292751123473_23.jpg


HHM racing team: Tsiqvejlil51 ja Ihmepoika_
7134367090074453001_23.jpg


Abflug SRT: Max_out_FIN ja Snow_man_FIN
8583953324461523993_23.jpg



HEFNER HC racing: Fiskemannn ja JPKo2o
8224145765221565956_0.jpg



Viikon aikana ennen kisaa käytiin mukava nippu treenejä porukalla läpi. Pienoinen kiihottuminen uutta autoa ja uutta kautta kohtaan väreili selvästi ilmassa. Oihan tämä Japanin super GT auto selvästikkin munakkaampi mitä viimekauden tuhkamunat. Asian kääntöpuolella oli toki se fakta, että auto vaati selkeästi totuttelua ja selkeästi enemmän tarkkuutta kaasun avaamiseen mutkista. Tämä tietenkin aiheutti pientä kiroiluryöppyä PSN-keskusteluissa. Onneksi lähes pariterapian tasolla oleva ryhmähenki PSN- keskusteluissa auttoi näidenkin kasvukipujen ylipääsemisessä. Oltiin siis valmiita Sunnuntaille.

Kisa käytiin Dragon Trail Gradenssin uudella radalla, lokit liihottivat ja kirkuivat taivaalla (joka kierroksella samassa kohdassa) kun autot ampaisivat matkaan varikolta.
Molemmat maxit ajoivat tasaista qualikiekkaa, kunnes Fiske pisti 9 kympän pohjat. aika taisi olla luokkaa 1:22.0xx. (aika-ajot ajetaan soft renkaalla). Porukka haki uudet setin alle ja lähdettiin viimeiselle stintille. Fiske iski uudet pohjat 1.21.5xx ja lievästi jo tuuletin kun tuli PB sopivasti qualiin...Nyt se paalu tuli! Vaan viimeisellä kierroksella Max_out höyläsi vielä ajasta 0.007 sekuntia pois ja nauroi räkäisesti napatessaan paalun itselleen.
Ihmepoika, tsiqi, vaseliiniveijo+kumppanit tulivat takana todella pienillä marginaaleilla.

Ruutulippu lähetti kisaajat matkaan. Max_out otti heti parin sekunnin kaulan, koska lähti softeilla kisaan ja fiske lähti hardeilla. Oli siis ilmiselvästi tulossa mielenkiintoinen kisa jo varikkotaktiikoidenkin puolesta. (tällä kaudella on käytössä mandatory renkaat, eli tässä kisassa oli pakotettu käytettäväksi Hard/soft rengasseokset).

Merimax teki vahvaa nousua soft renkailla ja painelikin max_outin perään. Ei aikaakaan kun alkoi tapahtua. Vahvasti treeneissä esiintyntyt hefner racingin JPK otti pientä nokittelua Vaseliiniveijon kanssa ja ajautuikin hieman ulos optimilinjalta..Seuraavan mutkan liian hanakka kaasujalka aiheutti sen, että auto iskeytyi seinään ja meni veltoksi kuin JPK:n grillissä ollut savustetu Turska. Kisa oli aikalailla siinä ja loppu olikin karviaismarjojen nielemistä.

kolmannella kierroksella kärjessä ajanut Max_out teki virheen ja pyöräytti autonsa silmänneulamutkassa, toiseksi noussut Fiske kuittasi keskari pystyssä johtoaseman itselleen. Kisan aikana nähtiin useita läheltä piti tilanteita ja seinäkosketuksia. Merimaxin omien sanojen mukaan, hän kävi korjaamassa autoa jopa 5 kertaa?!
Kisan lopusta oli tulossa trilleri! Max_out oli noussut takaisin kärkeen loistavan taktiikan ansioista, Fisken käytyä hakemassa uudet soft setit alle ja hetkeä myöhemmin Max_haettua Hardit alle oli heidän välillään enää muutamia sekunteja. kolmanneksi viimeisellä kierroksella Fiske pääsi imuun ja kuittasi johtoaseman takaisin pääsuoran mutkassa. Max_out ei antanut kuitenkaan periksi vaan teki huikaisevan Häkkimäisen ohituksen takasuoran silmänneulamutkaan. Tämän jälkeen Max ei enää fiskeä päästänyt ohi ja lasketteli o.7 sekunnin erolla voittoon! Fisken esport uran ensimmäinen liigavoitto jäi jälleen haaveeksi... 0,7 sekuntia!!?! Huomioinarvoista oli myös se että Tsiqi ajoi sijalle 5. murtuneella jalalla! On se äiä!

Kisan huippuhetket lyhentämättömänä voitte käydä kattoon osoitteesta 48.30 minuutista eteenpäin!

Huippukisan ajanut Vaseliiniveijo nappasi itselleen 3 sijan HHM racingin ihmepojan nokan edestä! hienoa.
Ekii80, JPK ja Moneygun kärsivät pienistä ensimmäisen kisan synnytysvaikeuksista. Mutta mikä positiivista, kaikkien kausien kaikki kisat ainoana ajanut Moneygunx ei uhannut tällä kertaa lopettavansa ajamista! iso peukku siitä!

Ensiviikolla jatketaan Bluemoon II kimppuun. Tunti himokasta kieppumista ovaalilla!

Kenellä lentää leksa ja kuka ottaa parhaat imut??

Cheers guys!

6278665572513251352_0.jpg


6134545975584260120_0.jpg


6133983036907226136_0.jpg


6269653975277011984_0.jpg


6125543175047119888_0.jpg


6133995129319490584_0.jpg
 
Viimeksi muokattu:
No terve vaan kaikille, still alive!
Nostetaan käsi pystyyn pienen virheen merkiksi, eli muuttohommien jne takia omalta osaltani kausi aikalailla päättyi edelliseen postaukseen. Urhoollisesti muutamat jampat järjestivät loput kauden kisat ja kausi saatiin ns. virallisesti päätökseen. täydet propsit heille!
Hieman ehkä epävirallisen mestaruuden voitti tällä kaudella Max_out_FIN!

Näiden lyhyiden saatesanojen jälkeen Kfin GT sport sarja vaipuu onnellisesti määrittelemättömälle grillaus ja lomailu tauolle! Nyt nautitaan kesästä ja palatkaamme hikisiin koppeihimme taas syksyviimojen palattua kiusaamaan eloamme :)

Fiske kiittää ja kuittaa, todella hienosta talvesta ja keväästä !

Ps. Sepponaattori666 järkkää PS4 assetton puolella kesäsarjaa, joten jos kiinnostuit nii laita vaikka mulle psn viestiä! psn: fiskemannn
 
Ylös Bottom