Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3/X360]

Kirai

KonsoliFIN Alumni
Näytä liitetiedosto 8436

Tästä löyty jonkinlainen ketju Xboxin puolelta vuodelta 2010, mutta sitä ei ole päivitetty, joten pistän sitten pääni pölkylle ja teen uuden multiketjun.

Kehittäjä: Big Huge Games, 38 Studios
Julkaisija: EA
Alustat: PS3, Xbox 360, PC
Tyyppi: Fantasia RPG
Julkaisupäivä: 10.2.2012 Euroopassa, Ameriikassa pari päivää aiemmin
Moninpeli: Jossain ilmoitettiin 1-2 pelaajaa, mutta ei verkkopeliä. ?


Pelin taustalta löytyy mm. sellaisia henkilöitä kuin Oblivionin pääsuunnittelija Ken Rolston, fantasiakirjailija R. A. Salvatore ja sarjakuvapiirtäjä Todd McFarlane.

Video Previkka, saattaa spoilata alkuasetelmia peliin.
[video=youtube;DSwkAkVC9B8]http://www.youtube.com/watch?v=DSwkAkVC9B8&feature=related[/video]

Destiny & Fate Trailer (valottaa hieman Destiny-systeemiä. Kannatta tsekata muutkin sarjan videot IGN:ltä jos peli kiinnostaa.
[video=youtube;djcEa8NA6HY]http://www.youtube.com/watch?v=djcEa8NA6HY[/video]

Kingdoms of Amalur will feature "5 distinct regions, 4 playable races, and 3 class trees with 22 abilities per tree." The 4 playable races are the Almain (noble Humans) the Dokkalfar (Dark Elves), the Ljosalfar (Light Elves), and the Varani (nomadic Humans). The 3 class (or ability) trees are Might, Finesse, and Sorcery; they correspond to the fighter, rogue, and mage classes respectively. The player starts off as a "blank slate," waking up in a pile of corpses after returning from the dead. The game will utilize a unique "destiny" system, whereby the player can invest in a skill-tree system to unlock various "destinies," which acts as the class system for the game. Combat works based on the timing of button presses, similar to the style of an action RPG, with occasional quicktime events like those in the God of War series. Lead combat designer Joe Quadara, however, emphasized that, "Twitch skill is only going to get you so far. Strategy and proper RPG playing is going to get you farther." 38 Studios founder Curt Schilling said that the style of the game would be a marriage between God of War and Oblivion.

Peli näyttäisi olevan graafiselta tyyliltään lähellä Fable-pelejä. Myöskin hahmonkehitys näyttää mielenkiintoiselta ja taistelut noissa videoissa erittäin hyviltä. Perinteisiä hahmoluokkia on yritetty vähän muunnella eroamaan massoista, mutta perusluonteeltaan ne on samat kuin muissakin peleissä, eli soturi, varas ja taikuri. Hahmoluokkien sijaan pelissä on Destiny-kortteja, joilla voi määrittää hahmonsa "luokan". Hahmokehitys on muutoin kyllä täysin vapaata, eli kykyjä voi ottaa vaikka jokaisesta kolmesta kykypuusta (Might, Finesse ja Sorcery) tai sitten keskittyä vain yhteen. Jossain videossa tosin pelinkehittäjät sanoivat että jos aikaa ja halua on niin pelaaja voi hallita kaikki kolme kykypuuta täysin ja olla "Jumala", mut vielä on vaikea sanoa esim. mikä level katto tässä on.

Mielenkiintoista on sekin, että peli ilmeisesti aluksi suunniteltiin MMO-peliksi, mutta päätettiin sitten tehdä yksinpeli. Tämä MMO-tausta näkyy kuulemma pelissä ja varsinkin kaupungeissa.

Pelistä julkaistaneen demo 17.1.2012 ja demon läpi pelanneet saavat bonusmateriaalia Mass Effect 3 - peliin ja myös Kingdom of Amalur-peliin. Tässä linkki uutiseen ja mitä materiaalia demoista saapi: Kingdoms of Amalur: Reckoningin demo ensi tiistaina | Xbox 360 -uutisia | Livegamers
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Itse kyllä odotan tätä varovaisen innostuneen kiinnostuneena. Hankintaan menee jos on edes kohtuullisesti toteutettu. Tämän tyyppisiä pelejä ei ole koskaan liikaa :cool:
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Täällä odotellaan tätä myös avoimen kiinnostuneesti. On muutenkin ihanaa, että roolipelejä tulee yhä enenevässä määrin konsoleille :)
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Erittäin kiinnostuneena olen tätäkin julkaisua seurannut ja odotukset on kovat, nuo videot nosti kivasti lisää. Ehkä liian karkkimainen ja WoW-tyylinen tuo ulkoasu, mutta mitä sitten. Taustajoukot on vähintäänkin loistavat ja tällä tasolla sitä peliä pitäisikin tehdä. Toivotaan että tulee parasta Salvatorea tähän mennessä. :)
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Juu itekki oottelen peliä, mutta eka pitää kyllä kattoa toi demo ja arvostelut pelistä, muuten iha kivalta näyttää. :) Ei uskalla vielä ihan ennakkotilailla.

30 minuutin pätkä pelaamisesta. IG Extended - Kingdoms of Amalur: Reckoning Preview

[video=youtube;OxKEwgCR1CY]http://www.youtube.com/watch?v=OxKEwgCR1CY&feature=g-u&context=G280f2dbFUAAAAAAAEAA[/video]
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Aattelin ekan gameplay trailerin nähtyäni että taas joku aivoton hack n slash mättö, mutta sitten kun tuota hahmonkehitystä vähän älysi niin johan nousi hypepilvi korkeelle. Ehottomasti suurin odotus alkuvuodelle Risen kakkosen ohella. Toivottavasti pelistä kumminkin löytyy haastetta tarpeeksi, eikä ole liian casualiks tehty. Pelivideoiden perusteella voisi olla jopa eka rope jossa maagin tekeminen voisi olla itelle houkuttelevaa, sen verran kivalta noi loitsut näytti. Ja noi chacram-aseet kiinnostaa kyllä, harvinaista herkkua.

Pelintekijät lupailee taas pelinkestosta mahtipontisia lukemia, kuulemma 100 % suoritus, eli kaikki questit ym tehtynä speedrunina (skipataan keskustelut ja välivideot) niin silloinkin kestoksi menee väh. 200 tuntia ja normipelailulla sitten reilusti päälle. Kuitenkin paljon näpertelyä on luvassa, sillä aseita, equipeja ja muita settejä pelissä on lukematon määrä ja aseet voi itse kasata eri osista saaden lukemattomia eri vaihtoehtoja. Kuulostaa kieltämättä hyvältä.

Tuossa vielä hyvä linkki keskusteluun mihin on kerätty kaikenlainen oleellinen ja muukin tieto mitä peli sisältää, saattaa spoilata joten omalla riskillä kurkit sinne.

Kingdoms of Amalur: Reckoning Info V. 1.0 - Kingdoms of Amalur: Reckoning Message Board for Xbox 360 - GameFAQs
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Demo on pelattu. Pelin ulkoasusta tuli hyvin vahvasti mieleen Fable III, minkä takia maailman ja hahmojen ottaminen tosissaan oli hyvinkin pitkälti mahdotonta. Peli voi olla uskottava useillakin erilaisilla grafiikkatyyleillä, mutta tämä jotenkin kuminen tyyli ei minulle maistu lainkaan, ja tässä se häiritsi vielä enemmän kuin Fablessa. Taisteluissa miekalla huitominen oli vähän jäykkää. Viihdyttävintä meno oli magiaa ja sauvaa käyttäessä.

Mitään mainittavan hienoa ei demo tosiaan tarjonnut. Näillä näkymin tämä tulee hankittua alennettuun hintaan sitten joskus.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Traileri ei hirveästi säväyttänyt, pitänee kokeilla demoa. Vannoutuneena ropemiehenä odotan tätä peliä mielenkiinnolla. Ilmestyy samoihin aikoihin FF XIII-2:n kanssa, luulisin että poimin molemmat kerralla ja arvon aloituspelin... Hirmuhyvä että lopultakin ropisee ropea PS3:llekin.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Onko porukalla tietoa millon olis tuo demo ladattavissa (PS3)?
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Onko porukalla tietoa millon olis tuo demo ladattavissa (PS3)?

On se jo vissii jenkeillä, mut eikös PSN päivity aina tiistai/keskiviikkosin? Saa nähä tuleeko tänää se sit :) Demo aika lailla ratkasee ostopäätöksen.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Demo tyypätty!
Peli menee sarjaan "ihan kiva". En varmaan ensimmäisenä ole tätä ostamassa, mutta kunhan hinta hiukan tippuu tai löydän edullisesti vaikka käytettynä, niin kyllä tähän sitten voisi sijoittaa.

Tietynlainen lapsekkuus tässä häiritsi - ainakin näin Skyrimia viime aikoina pelatessa. Lisäksi ärsytti, ettei hahmo osaa hypätä (paitsi alaspäin jostakin reunalta). Ohjeistus demossa on aika hyvä. Ärsyttävää oli myös arkkujen ja muiden tutkittavien esineiden tms. kimaltelu. "Hei! Olen täällä! Tutki minut!" Pyörivä, kompassityyppinen kartta tuntui näin tottumattomalta oudolta. GTA:ssa kaiketi on vähän vastaavanlainen?
Hahmokehittäminen vaikutti jännältä!

Aijuu. Ja vielä yksi pikkuärsytys. Naishahmoni käveli niin pahasti lanne ja perse keikkuen, ettei huippumallitkaan catwalkilla kävele niin - soturista nyt puhumattakaan :D
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Pyörivä, kompassityyppinen kartta tuntui näin tottumattomalta oudolta. GTA:ssa kaiketi on vähän vastaavanlainen?

Tuon saa itseasiassa valikosta Options-kohdasta muutettua kiinteäksi.

Itelläki nyt demo korkattuna ja hyvät fiilikset jäi. Graafisesti ihan kivan oloinen, ja kun en muutenkaan ole ikinä ollut grafiikan päälle niin näytti mun silmissä oikeinki hyvältä. Taistelut mukavan vauhdikkaita ja vähän Fablemaisia. Aikamoista rämpytystähän tuo ainaki itellä oli ja iha hyvi pärjäs. Aseina kokeilin pääasiassa tikareita ja sauvaa, ja varsinki sauva tuntui ihan kivalta. Eli ehkäpä maagi vois olla kova sana tässä pelissä. Kyllä mää tätä enemmän odotan kuin Skyrimiä odotin.

Aika paljon bugas noi keskustelut ym. mutta eipä tuolla demossa niin väliä kunhan pääpelissä toimivat. Kovasti tippuu kaikenlaista tavaraa ja se on kiva homma. Ei tämän perusteella ainakaan tee mieli peruutella ennakkovarausta, päinvastoin. Kovasti jo kutkuttas pääpeliä päästä hakkaamaan.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Täälläkin demo testattu ja tässäpä mietteitä:

Grafiikka ihan ok, mutta fps putoili varsinkin kun sauvalla huitoi. Sahalaitaa myös aika paljon. Taistelu toteutettu ihan hyvin. Äänet katos minulla n.10 min pelaamisen jälkeen ja samalla keskustelut alkoivat skippaantua automaattisesti. Välillä talosta pois tultaessa oli maassa sellainen läntti josta näki maan läpi. Kävin testaamassa myös equipmenttien tekoa ja ihan kivasti toteutettu sekin, mutta saa nähdä paljonko erilaisia tavaroita on yhdistettäväksi kokopelissä. Pisti myös silmään, että monta kertaa sain samannäköisen tavaran kuin minulla jo oli, mutta nimi oli eri. Toivottavasti on tarpeeksi paljon erilaisia tavaroita kokopelissä.

Tässä nyt jotain mitä tuli mieleen. Teksti on varmaan aika sekavaa, koska kirjoitin vaan mitä mieleen tuli.

E: Niin ja tosiaan pelistä jäi ihan positiivinen fiilis. Pelistä tulee hiukan mieleen DA.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Ärsyttääkö ketään muuta Amalurin nimet? Esimerkkejä:

Rodut:
Ljosalfar
Varani
Dokkalfar
Almain


Keskeisiä henkilöitä:
Agarth, Fateweaver
High King Titarion
Templar Octienne
General Tilera
Fomorous Hugues


Mukulana keksin loistavan nimigeneraattorin tietsikkaropejen hahmoilleni: löin sormet sokkona näppäimistöön ja muokkasin siitä jotenkin järkevän erisnimen. Sama tekniikka on näköjään käytössä Salvatorellakin!
Tekee kovin paljon mieli uppoutua ja tutustua uuteen fantasiamaailmaan, kun se jo nimien puolesta tuntuu teinin fanfictionilta. Omalla kohdalla tämä on niitä asioita, joka tajuamisen jälkeen tekee vakavan suhtautumisen peliin kokolailla mahdottomaksi.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Iha jees, graffat tollaset wowi tyyliset, mukavasti värikkyyttä. FPS ei mulla ainakaan tiputellu, taistelut oli mukavia. Tulee hankittua myöhemmin kun hinta vähän tipahtaa :)
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Paukuttelinpa demon läpi (oli muuten poikkeuksellisen pitkä demoksi) ja positiiviset viilikset jäi. Kyllähän tällaista fabledragonage2 -settiä mielellään pelailee. Minäkin pidin grafiikoista, mukavaa vaihtelua paskanruskean eri sävyihin jota nykypelit niin usein käyttää. Alun wowista repäistyt gnomet kyllä hymyilytti. Taistelu voisi olla hitusen sulavampaa, mutta tuollaisenaankin parempaa kuin monessa tämäntyylisessä poolirelausmäiskeessä.

Enpäs aiemmin tiennytkään että itse bulkkifantsun kruunamaton kuningas R.A. Salvatore on pelin kynäillyt. Aikoinaan tuli ahmittua miekkosen Forgotten Realms -tuotoksia antaumuksella. :p
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]

Pikatestasin demoa eikä nyt heti ainakaan aiheuttanut miltään valtavaa intoa. Kyllähän se heti kutitteli kivasti lootfest-hermoa, mutta taistelu oli jotenkin latteaa ja yleisilme omaan makuun turhan lapsenomainen. Tuli heti mieleen Torchlight, eikä pelkästään hyvässä. Valikot olivat myös hieman kankean oloiset, inventaarion selaaminen tuntui tylsältä sen sijaan, että omia varusteitaan jaksaisi selata ja vaihdella, kuten esim. Dark Soulsissa.

Jos saa kovia arvosanoja, niin annan ehkä toisen mahkun ja pelaan demon kokonaan. Ehkä peli muistuttaa liikaa myös wowia, joka ei ole ikinä innostanut edes vähää alusta.
 
Vastaus: Kingdoms of Amalur: Reckoning [PS3, Xbox 360 Hype]


Itsellä nousi nyt odotusmittari taas pykälillä ylöspäin. Grafiikan fablemaisuus on ihan mukavaakin vaihtelua Skyrimissä vietettyjen tuntien jälkeen 8) Itse olen havainnut mm. skyrimissä että kun hyvät varusteet on löytänyt niin ei niitä paljoa ole tarvinnut vaihdella. Silti olen hirveä loottaaja, kaikki pitää kerätä,korjata ja myydä :D
 
Ylös Bottom