Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kirjoittaminen harrastuksena

Fly

Toimittaja, graafikko
Ylläpitäjä
Asiatekstien ohella tulee kirjoiteltua silloin tällöin novelleja. Suurin osa aiheista on saanut inspiksensä muun muassa Miikka Nousiaisen ja Tuomas Kyrön kirjoista, joihin olen soveltanut omia juttujani. Kirjoittelu on hieman jäänyt, mutta tarkoituksena olisi käynnistää kipinä uudelleen.

Blogissani on tekstejä luettavissa. http://happopitoista.blogspot.fi/
Käykäähän kahlaamassa ja kertokaa mielipiteenne. Ihastuttaako vai vihastuttaako?

Onko Konsolifinissä muita, joissa asuu pieni kirjailija? Jakahaahan tekstinne. :)
 
Vastaus: Kirjoittaminen harrastuksena

Työn alla on ollut jo jonkin aikaa yksi sarjakuva sekä kolme romaania, jotka tulevat jonain päivänä ilmaiseksi saataville kaikille niin suomeksi, englanniksi ja venäjäksi.

Sen lisäksi minulla on yksi kesken jäänyt suomeen sijoittuva komediallinen teos, jonka voin jakaa, mikäli jotain sattuu kiinnostamaan.

PS. Tai noh, miksipä ei pultata sitä tähän viestiin mukaan. Tietyssä vaiheessa en nähnyt järkeväksi jatkaa tätä, vaan keskittyä nimenomaan sarjakuvaani ja kolmeen tarinaan, joiden toivon piristävän ihmisten elämää ympäri maailmaa.... Kunhan ne joskus valmistuvat.

Tässä pienessä pätkässä(jonka oli tarkoitus olla tarinan ensimmäinen "jakso") ilmenee tietyllä asteella kirjoitustyylini sekä pieni fonteilla leikkiminen, jota tykkään harrastaa. Valitettavasti jakson nimi ei suostunut kääntymään fontille, jonka olin alunperin sille valinnut.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kirjoittaminen harrastuksena

Ohoh, propsit monikielisyydestä. Ei mikään helppo haaste.

Toki aina komiikka kiinnostaa. Jakoon vaan!
 
Vastaus: Kirjoittaminen harrastuksena

Ohoh, propsit monikielisyydestä. Ei mikään helppo haaste.

Toki aina komiikka kiinnostaa. Jakoon vaan!


PDF -versio liitetty alkuperäiseen viestiin. Hyviä/ankeita lukuhetkiä, riippuen siitä kuinka paljon tämän kaltainen teksti iskee.

Kirjoitusvirheitä voi löytyä "muutama", sillä kärsin lukihäiriöstä, enkä näin ollen ole hirveän hyvä eliminoimaan kielioppi bugeja. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kirjoittaminen harrastuksena

Blogissani on tekstejä luettavissa. http://happopitoista.blogspot.fi/
Käykäähän kahlaamassa ja kertokaa mielipiteenne. Ihastuttaako vai vihastuttaako?
Pankkiryöstö.

Olipahan miellyttävä yllätys. Aluksi teksti vähän laahasi, mutta sitten meno yltyikin oikein hupaisan koomisiin mittoihin. Olisin oikeastaan toivonut loppukohtauksen eskaloituvan verbaaliseen käsirysyyn, mutta kyllä teikäläisen tarinasta näinkin nautti.

Minä-kertojan taidokkaasta käytöstä erityispropsit. Tästä on hyvä jatkaa!
 
Vastaus: Kirjoittaminen harrastuksena

Kiitokset kommenteista. Olen samaa mieltä, että teksti laahaa alussa. Pidän itse Luomumunia-tekstistä enemmän, joka on tavallaan Pankkiryöstön esiosa.

En vielä kerinnyt tarkastamaan sun tekstiä, mutta tsekkaan läpi heti kun on sellainen väli!
 
Vastaus: Kirjoittaminen harrastuksena

Kiitokset kommenteista. Olen samaa mieltä, että teksti laahaa alussa. Pidän itse Luomumunia-tekstistä enemmän, joka on tavallaan Pankkiryöstön esiosa.

Eipä kestä. Lueskelenpa tuon luomumuna kirjoitelman myös.

Näin erikseen on mainittava, etten ole missään kirjassa nähnyt aikaisemmin tämän kaltaista minä-kertoja tyyliä. Kaikki tuntuvat keskittyvän aina vain yhteen henkilöön, mutta sinun teksti käytti virkistävän kaltaista "teleportaatio" taktiikkaa monen hahmon pään sisäisen maailman avartamiseen. Suosittelisin menemään sen kanssa vielä pidemmälle.
 
Vastaus: Kirjoittaminen harrastuksena

Hyvänoloista tekstiä molemmilla kirjoittajilla!

Olen melkein läpeensä scifi-miehiä, joten redditin r/HFY on tullut hyvin tutuksi. Itse en ole saanut jakoon kuin yhden tarinanpätkän, mutta työn alla on jo pitkään ollut useita. Kirjoittaminen on vain aika vaikeaa ilman mitään pohjia, eikä englanninkielisen proosan sujuvaksi saaminen ole helppoa. :rolleyes:
 
Vastaus: Kirjoittaminen harrastuksena

. Itse en ole saanut jakoon kuin yhden tarinanpätkän, mutta työn alla on jo pitkään ollut useita. Kirjoittaminen on vain aika vaikeaa ilman mitään pohjia, eikä englanninkielisen proosan sujuvaksi saaminen ole helppoa. :rolleyes:

Aikamoista settiä. Nautin valtavasti englannin kielisten kirjoitelmien lukemisesta, eikä tämä ollut poikkeus. Juuri sellaista mikä iskee minuun. Meikäläisen englannin kielen tuotto on niin tahmeaa,(ymmärrän kaiken mitä minulle sanotaan/kirjoitetaan, mutten osaa vastata selkeästi takaisin, jne) että joudun käyttämään virallista kääntäjää. Tulee maksamaan aika ruhtinaallisesti, mutta se vain tarkoittaa, että pitää säästää palkasta osa sivuun.

Onneksi sarjakuvan osalta tarvitsee käännättää lähinnä vain repliikit sekä tiettyjen paikkojen nimet. Piirtäjän pentele vaatineekin sitten jo aika ikävän kokoisen summan näkemästään vaivasta. Minä kun en tyydy mihinkään kiroilevan siilin tasoiseen ulkoasuun.
 
Vastaus: Kirjoittaminen harrastuksena

Työn alla on ollut jo jonkin aikaa yksi sarjakuva sekä kolme romaania, jotka tulevat jonain päivänä ilmaiseksi saataville kaikille niin suomeksi, englanniksi ja venäjäksi.

Sen lisäksi minulla on yksi kesken jäänyt suomeen sijoittuva komediallinen teos, jonka voin jakaa, mikäli jotain sattuu kiinnostamaan.

PS. Tai noh, miksipä ei pultata sitä tähän viestiin mukaan. Tietyssä vaiheessa en nähnyt järkeväksi jatkaa tätä, vaan keskittyä nimenomaan sarjakuvaani ja kolmeen tarinaan, joiden toivon piristävän ihmisten elämää ympäri maailmaa.... Kunhan ne joskus valmistuvat.

Tässä pienessä pätkässä(jonka oli tarkoitus olla tarinan ensimmäinen "jakso") ilmenee tietyllä asteella kirjoitustyylini sekä pieni fonteilla leikkiminen, jota tykkään harrastaa. Valitettavasti jakson nimi ei suostunut kääntymään fontille, jonka olin alunperin sille valinnut.

Tämähän oli ihan leppoisaa luettavaa. Muistutti jotenkin Terry Pratchettin kynäilyjä. Olin tekstin alussa hyvin perillä tapahtumista, mutta jossain vaiheessa pointti ehkä hieman katosi. Pidin kyllä.

Aphex sanoi:
Olen melkein läpeensä scifi-miehiä, joten redditin r/HFY on tullut hyvin tutuksi. Itse en ole saanut jakoon kuin yhden tarinanpätkän, mutta työn alla on jo pitkään ollut useita. Kirjoittaminen on vain aika vaikeaa ilman mitään pohjia, eikä englanninkielisen proosan sujuvaksi saaminen ole helppoa. :rolleyes:

Scifi on myös omaa sydäntä lähellä. Tekstisi oli erittäin sujuvaa ja helppolukuista enkkua. Pointsit taidokkuudesta. Vaikka itsekin osaan englantia tarpeeksi hyvin, en osaisi kirjoittaa vastaavaa tekstiä mitenkään. Tämä sinun tekstisihän voisi olla jopa Mass Effect 4:n uusi kässäri? ;)
 
Vastaus: Kirjoittaminen harrastuksena

Tämähän oli ihan leppoisaa luettavaa. Muistutti jotenkin Terry Pratchettin kynäilyjä. Olin tekstin alussa hyvin perillä tapahtumista, mutta jossain vaiheessa pointti ehkä hieman katosi. Pidin kyllä.

Vertaus Terryyn on omasta mielestäni ehkä turhan yliampuva. Miekkonenhan oli suorastaan legendaarinen kynäilijä. Kiitos toki kehuista.

Niin. Kyseessä oli siis ensimmäinen luku, josta käytin nimeä "jakso", sillä ideanani oli kirjoittaa tätä tv -sarja tyylisesti, jolloin kunkin jakson loppu vihjaisi uudessa jaksossa odottavan aina uuden mysteerin. Minulla on olemassa toinenkin jakso, mutta siitä ei muotoutunut loppujen lopuksi hirveän eheä. Koko pointti visiossani oli, että joukko immeisiä yrittää selviytyä maailmassa, jossa yllättävä raaka kuolema on enemmänkin sääntö, kuin poikkeus.

Samalla halusin käsitellä erilaisia vammaantumisen tiloja, joista meidän maailmamme ihmiset kärsivät paljon. Khombin ollessa mykkä, Sarttonin oli taasen tarkoitus olla kehitysvammainen.

Voin tuon toisenkin jakson tänne laitella, mikäli lukea haluat.
Se tosin on vain kiihkeämpää verbaalista hupailua. Vakavan osa-alueen oli määrä alkaa vasta kolmannessa jaksossa.

Juuri nyt suurin intohimoni on kohdistunut koulukiusaamista käsittelevän tarinan tekemiseen.

Tämä sinun tekstisihän voisi olla jopa Mass Effect 4:n uusi kässäri? ;)

Kieltämättä Aphexin tekstistä saisi koottua loistavan alun hyvälle videopelille. Tuossa on oikeasti potentiaalia isommankin luokan teokseksi. Toivoisin, että jatkaisit sitä, Aphex, milloin ikinä sinulta aikaa liikeneekään.



EDIT. Jap, jap. Miksipä minä teiltä lupia kysyisin. Tässäpä tämä toinenkin jakso. Kärsikää, ihan vaan huomisen äitienpäivän kunniaksi. Tämän vanhan projektini viimeiseksi kipaleeksi jääneen jakson poikasen nimessä on ihan jopa se oikea fontti, jonka mokomille alunperin olin tarkoittanut.

Voi pentele, että on nälkä ja kaupat aukeaa vasta about kymmenen tunnin päästä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom