Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Klassikkopelit jotka eivät koskaan löytäneet Suomeen

RickNash#61

New Member
Kaikki retropelaajat varmasti haaveilevat paluusta lapsuuteen ja retrokonsoleiden äärelle. Kyytiä saivat Megamanit ja Ducktalesit, hieman myöhemmin Killer Instinct ja Judge Dredd. Myöhemmällä iällä paljastui että rapakon toisella puolella oli todella pelikirjasto joka ei Pohjolaan koskaan löytänyt. Käsittämätön kokoelma hyviä pelejä. Päälimmäisenä näistä tulee mieleen Chrono Trigger joka videoista ainakin vaikuttaa täydelliseltä peliltä. Muita mainioita Super Mario RPG ja Final Fantasy II & III.

Osaisiko joku enemmän asiaan perehtynyt mainita enemmän näitä mahtavia klassikoita joista me jäimme junnuina paitsi? Ja näkisikö jostain listaa niistä USA-peleistä jotka eivät toimi suomalaisessa snesissä muuntajan avulla :(
 
Vastaus: Klassikkopelit jotka eivät koskaan löytäneet Suomeen

Pari heti kättelyssä mieleen tulevaa ovat Secret of Mana 2, joka ei koskaan saapunut edes jenkkeihin sekä Taiton Don Doku Don -pelit. Myös Nintendon Starfi (Stafy) -pelit jäivät vain japanilaisten riemuksi. Harmi sinänsä, hyviä pelejä joka ikinen.
 
Vastaus: Klassikkopelit jotka eivät koskaan löytäneet Suomeen

Itse olin onnekas pienenä. En tiennyt juurikaan regioneista mitään ja Gamehouse myi minulle ja veljelleni NTSC SNES:in ja pääsin julkaisussa Chrono Triggeria pelaileen, joten se peli ei jääny harmittamaan, mutta sen lisäksi olisin halunnut nähdä pelit Star Ocean ja varsinkin Tales of Phantasian julkaistavan ainakin NTSC:nä (koska tosiaan NTSC-konsolin omistin).

Edit: Gamehouse tosiaan myi tuolloin USA-pelejä ja koneita. Vasta ostettuamme Super Mario All Star PAL-version huomasimme, että eri versioita on liikenteessä, kun se ei toiminut meillä.

Edit2: Vielä off-topiccina. Onko täällä ketään muita, joka osti Tampereen Gamehousesta NTSC SNES:in silloin aikoinaan?
 
Vastaus: Klassikkopelit jotka eivät koskaan löytäneet Suomeen

Osaisiko joku enemmän asiaan perehtynyt mainita enemmän näitä mahtavia klassikoita joista me jäimme junnuina paitsi? Ja näkisikö jostain listaa niistä USA-peleistä jotka eivät toimi suomalaisessa snesissä muuntajan avulla :(

List of Super NES enhancement chips - Wikipedia, the free encyclopedia Ilmeisesti mikään noista tuolta listalta ei toimi. Sitten on kai vielä sellaisia pelejä jotka tarkistaa pyriikö kone oikealla nopeudella ennen kuin käynnistyvät.
 
Gamehouse tosiaan myi tuolloin USA-pelejä ja koneita.

Myös Tikkurilan alkuperäinen VPD myi ainakin USA-pelejä. Koneista en tiedä, mutta asiantunteva myyjä oli aina valmis neuvomaan adaptereiden kanssa. USA-ropeja ja muitakin erikoisuuksia tuli haettua kovaan tahtiin.
 
Vastaus: Klassikkopelit jotka eivät koskaan löytäneet Suomeen

Jos on halua lukea erittäin pitkä ja kattava juttu RPG-helmestä nimeltään Earthbound, niin suosittelen klikkailemaan TÄSTÄ NÄIN. Tuo SNES-tuotoshan ei koskaan tuotu Eurooppaan, ellen ihan väärässä ole. USA-versiota pelanneet tietävät, että kyseessä on todella hauska ja todella viihdyttävä roolipeli, jonka pääosassa heiluu Super Smash Bros. -peleissä mätkinyt Ness. Pelin musiikit ovat omaan korvaan muuten suht timanttia kun niitä kuuntelee näin monen vuoden jälkeen. Esimerkiksi jo aavikolla soinut simppeli "radioviisu" toimii vieläkin.
 
Vastaus: Klassikkopelit jotka eivät koskaan löytäneet Suomeen

Chrono Trigger edelleen yksi parhaista RPG-peleistä, joihin itse törmännyt. Secret of Manat ja vanhat FF:t myös aivan loistavia. Itse olisin tuota Earthboundia tarjonnut myös, mutta sekin kerettiin jo mainita, vaikkakin sen eeppisen hypetyksen arvoinen kyseinen peli ei ollutkaan. Super Mario RPG on aivan kauhea. Omasta puolestani Bowserit ja Yoshit saa istuttaa autojen rattiin tai tiilipalikoiden alle pomppimaan ennemmin.
 
Ylös Bottom