Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Knack

  • Viestiketjun aloittaja OK
  • Aloituspäivämäärä

OK

Well-Known Member
rsz_1knack-ps4-game_zps5928f0b3.jpg


Kehittäjä: SCE Japan Studio

Julkaisija: SCEA
Alusta: PS4
Julkaisu: 29.11.2013
Genre: Toimintaseikkailu
Moninpeli: Offline co-op
Ikäraja: PEGI 7
Kotisivut: Facebook Playstation.com
Muuta: Suomenkielinen duppaus
Metacritic: 59

Vähemmälle huomiolle jäänyt Knack tarjoaa samankaltaista seikkailua kuin mitä mm. Ratchet & Clank on aikaisemmin tarjonnut. Pelihahmona ohjastetaan pientä robottia, jonka erikoisuutena on kyky kerätä pelimaailmasta materiaalia ja täten tarjoten uusia kykyjä hahmolle.

Sony Japan studion ohella kehityksestä vastaa
Mark Cerny, joka on ollut taustapiruna useissa Sonyn pelisarjoissa. Näihin lukeutuun esimerkiksi Crash Bandicoot, Spyro, Jak and Daxter sekä Ratchet & Clank. Ennen kaikkea Mark Cerny on ollut pääarkkitehtina Playstation 4:n suunnittelussa. Japan Studion viimeisemmät tuotokset ovat olleet Gravity Rush, Gravity Rush, Patapon- ja LocoRoco pelisarjat. Kotikonsolin ohella, Knackia voi pelata Vitalla jota demottiin Playstation 4:n lehdistötilaisuudessa.

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Knack

Reveal trailer:
[video=youtube;q59tHyhDMkI]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=q59tHyhDMkI[/video]

Knack Remote Play Demo
[video=youtube;fWfjdk8LiL0]http://www.youtube.com/watch?v=fWfjdk8LiL0[/video]
 
Vastaus: Knack [Hype]

Gamescon 2013 -traileri:
[video=youtube;aNiG9osRHc4]http://www.youtube.com/watch?v=aNiG9osRHc4[/video]

Kyllä tämä alkaa näyttää yhä enemmän pakkohankinnalta tähän perheeseen.

Kun kaveri Spyron, Bandicootin, Jakin ja Ratchedin takaa luo jotain uutta, niin silloin pitää olla kuulolla. Ilmeisesti Cerny on tähän saakka mielellään vain ollut hiljaa taustalla, että miehestä ei tiedetä juuri mitään toisin kuin esim. Miyamotot & kumpp. joita pidetään pelialan rockstaroina. Kyllä Cerny menee ihan samaan kategoriaan tässä suhteessa. Ja juuri siksi Knackista on lupa odottaa laatupeliä.
 
Vastaus: Knack [Hype]

Totisesti! Infamous: Second sonin ja The Order: 1886 lisäksi tämä on pakkohankinta.

Tiedä vaikka sitä eksyisi seuraavan vuoden loppupuoliskolla jo uuden pleikkarin ostoon. Sen verran houkutteleva kattaus erilaisia pelejä saapuu tarjolle.
 
Vastaus: Knack [Hype]

Gamescom traileri nostatti kieltämättä odotuksia sekä ennen kaikkea toiveita pelin menestymisen puolesta.

Mistäs sitä tietää jospa pelistä voisi muodostua Sonyn uusi Crash :)

579631_146197332219219_935355153_n.jpg


Trailerin ohella, messuilla myös vahvistettiin Knackin sisältävän lapsiystävällisen co-op tilan:

In order to make Knack even more kid-friendly, Mark Cerny announced at Gamescom that Knack will feature co-op and that it is built with younger players in mind to help them get through the game in an easier fashion. The second player will control a robot version of the main character, Knack, who’s main purpose is to help Knack throughout the game. For example, as Knack takes damage, he becomes smaller and weaker but the second player controlling the Robo-Knack can donate party of his body to allow the first player to regain his lost size and power.

Cerny hopes that through this co-op mode Knack can be appealing to everyone as even an unskilled parent or child can help out the first player get through challenging areas of the game without resulting in frustration.
 
Vastaus: Knack [Hype]

Cerny hopes that through this co-op mode Knack can be appealing to everyone as even an unskilled parent or child can help out the first player get through challenging areas of the game without resulting in frustration.
Tämä on jotain, jonka ainoastaan Lego pelit ovat tajunneet 2010-luvulla. Hienoa, että konsolin julkaisussa tulee 1st partyna tämänkaltainen peli. Ei ole mötikkä kiinni telkkarissa "ainoastaan isi pelaa kaikkea lapsilta kiellettyä"...
 
Vastaus: Knack [Hype]

Kyllähän tämä kiinnostaa, voisi jopa avovaimon kanssa pelailla silloin tällöin. Katsotaan onko peli hittikamaa vai vain "ihan ok"-julkaisupeli.
 
Vastaus: Knack [Hype]

Mark Cerny esittelee pelinsä japaniksi ja englanniksi.

[video=youtube_share;UdlorIynne4]http://youtu.be/UdlorIynne4[/video]
 
Vastaus: Knack [Hype]

Knack on nyt ladattavissa - ja vieläpä ilmaiseksi! (Tosin iOS-versiona.)

Näytä liitetiedosto 11835
Knack, the hero born on the PlayStation®4, makes his app debut! Collect parts and make Knack grow! You can use items you collect in the app within the PS4™ title KNACK™. Enjoy KNACK’s Quest™ together with the PS4 title KNACK™! (The Item Send function will be available in the next software update.)
https://itunes.apple.com/fi/app/knacks-quest/id727485111

Kyseessä on siis Applen vehkeille saatavilla oleva "yhdistä 3"-tyyppinen peli, jonka avulla voi jo etukäteen avata roipetta PS4:n Knack-peliin.
 
Vastaus: Knack [Hype]

Videolla esitellään, miten Knack toimii kaverin kanssa. Itse en edes tiennyt, että pelistä löytyy co-op.

[video=youtube;eGEjVDPBGrs]http://www.youtube.com/watch?v=eGEjVDPBGrs[/video]
In Knack, a second player can drop in or drop out at any time, and controls Knack's shiny metallic helper called Robo Knack. Robo Knack has a move set somewhat similar to Knack's, but in addition Robo Knack can donate parts to Knack and heal him with a touch of the Triangle button. If you have a non-gamer, or a light gamer in the house, it's a great way to bring them into the world of Knack -- just start the game on Easy and drop in from time to time to help them through the game.

Knack on yksi niistä peleistä, joka varmasti lähtee julkkarina kaupan hyllystä mukaan.
 
Vastaus: Knack [Hype]

Gametrailers antoi Knackille arvosanaksi 5
IGN antoi 5.9

Molemmat kritisoi Knackia siitä että se on tylsä peli, taistelut vihollisten kanssa käy itseään toistavaksi nopeasti, kenttäsuunnittelu on ollut melko suoraviivaista ja puzzlet ovat naurettavan helppoja. Esim. salaovet on tehty niin että et voi olla huomaamatta niitä eivätkä ne vaadi mitään älyllistä haastetta.

Pelin kesto on noin 10 tuntia, ja sen jälkeen siihen ei tee mieli palata.

Harmi, tää vaikutti ihan lupaavalta :/
 
Vastaus: Knack [Hype]

Gametrailers antoi Knackille arvosanaksi 5
IGN antoi 5.9

Molemmat kritisoi Knackia siitä että se on tylsä peli, taistelut vihollisten kanssa käy itseään toistavaksi nopeasti, kenttäsuunnittelu on ollut melko suoraviivaista ja puzzlet ovat naurettavan helppoja. Esim. salaovet on tehty niin että et voi olla huomaamatta niitä eivätkä ne vaadi mitään älyllistä haastetta.

Pelin kesto on noin 10 tuntia, ja sen jälkeen siihen ei tee mieli palata.

Harmi, tää vaikutti ihan lupaavalta :/

Harmin paikka, sillä Knack vaikutti Resogunin ohella konsolin mielenkiintoisimmalta julkaisupeliltä. Näin ylipäätään Sonyn kolmesta suuresta yksinoikeustittelistä, vain yksi on nähtävästi vakuuttanut eli Resogun.
 
Vastaus: Knack [Hype]

Onhan tuo aika pettymys. Odotin keväältä saakka suht paljon peliä ja olikin pitkään se mielenkiintoisin teos tälle tulevalle konsolille. Expoilla pääsin sitten peliä kokeilemaan ja ensimmäisenä jäi erittäin pettynyt olo ja "meh"-fiilikset. Nyt sitten nämä arvostelutkin laski mielenkiinnon kokonaan nolliin enkä tiedä tulenko edes koskaan hankkimaan Knackia, ehkä alelaarista joskus tai jopa tulevaisuudessa ps-plussan avulla.
 
Vastaus: Knack [Hype]

Heh, Yoshida on laukonut taas pari melko legendaarista kommenttia:

"I was hoping Knack could score in the mid 70s"

Kuinka huono peli silloin on kyseessä, jos fiman johtoportaassakin odotellaan hyvin keskinkertaista tuotosta. Tuolta lähdelinkin takaa löytyvästä haastattelusta löytyy pari muutakin aika muikeaa kommenttia. Kannattaa tarkistaa. Veikee kaveri.

Lähde: Videogamer
 
Vastaus: Knack [Hype]

Kuinka huono peli silloin on kyseessä, jos fiman johtoportaassakin odotellaan hyvin keskinkertaista tuotosta.

Suorapuheisuus, asetettujen odotusten maltillisuus ja realistisuus on ihailemisen arvoisia piirteitä. Haastatteluiden sekä satunnaisten videoiden perusteella Shu on niitä harvoja pelialan ammattilaisia, joka arvostaa kilpailijoita eikä alennu jatkuvan pr-jargonin jauhamiseen. Jenkkilän pukuherrat olisi spinnannut tämänkin asian päälaelleen.
 
Vastaus: Knack [Hype]

Knack kohdeyleisönä on Mark Cernyn mukaan pelaamisen ensikertalaiset. Ehkä kaiken kokenut ja nähnyt peliarvostelija ei löytänyt tästä hakemaansa.

Lähde: http://www.edge-online.com/news/dev...s-knack-to-be-the-on-ramp-for-console-gaming/
Niin voihan tuon taakse piiloutua. Olisi sentään vähän dynaamisempaa miljöötä odottanut Knackin ympärille. Eilenkin PS4-livestreamejä seuratessa hämmästelin, kuinka tylsiltä ja elottomilta, vaikkakin värikkäiltä, ympäristöt näyttävät.
 
Ylös Bottom