Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoli, näppis ja hiiri

Marginaalissa. En ole antanut häiritä pelikokemusta.

Muuten todella valitettavaa konsoleiden kannalta. Aikanaan PS3:lla nämä pelaajat pystyttiin erottelemaan omiin karsinoihin.

Tervetuloa PSVR-pelaajaksi! Siellä on pystytty yhdistämään padi- ja hiiripelaamisen edut aseohjaimeen.
 
Marginaalissa. En ole antanut häiritä pelikokemusta.

Muuten todella valitettavaa konsoleiden kannalta. Aikanaan PS3:lla nämä pelaajat pystyttiin erottelemaan omiin karsinoihin.

Tervetuloa PSVR-pelaajaksi! Siellä on pystytty yhdistämään padi- ja hiiripelaamisen edut aseohjaimeen.

Ikinä ei ole saatu noilla adaptereilla pelaavia häiskiä mihinkään omiin karsinoihinsa ajettua. Ilmeisesti aika vaikeaa estääkkään niiden käyttöä kun konsoli tulkitsee että käytät normaalisti ohjainta. Helvetin ärsyttävä "trendi" todellakin. Tietyissä peleissä tuntuu räjähtäneen aika käsiin. Esim. siegen ranked vähän korkeimmalla tasoilla. Itsellä meni yksi peliporukka jo vaihtoon kun siellä alkoi kavereilla olla näitä hiirinäppis comboja ja kaikennäköstä antirekyylimakroviritelmää.


Tosiaan, kauppoihin on jo tullut Sonyn hyväksymä näppis+hiiricombo. Toimii siis PS4:n nettimoninpeleissä. Lisäksi on XIM-viritelmiä, joista saadaan about sama lopputulos.

Näitä pelaajia on näkynyt jo servuilla - pädipelaajat ottavat kuokkaan ihan huolella. Hiiri ja näppäimistö on ylivoimainen combo, erityisesti FPS-peleissä.

Tää on mun silmissä nauloja konsolipelaamisen arkkuun. Mieluummin pelaan wallhack-pelaajia vastaan ku hiiripelaajia. Jos tätä ei ratkaista hyvin, joko siirryn PC-pelaajaksi, tai hankin ite sen hiiren ja oon sitte ihan OP. MOLEMMAT vaihtoehtoja, joihin en haluaisi siirtyä - mutta sen verran itessä on kilpailuhenkeä, että en varmasti anna tuota etua muille pelaajille.

Miten muut aikovat reagoida?

Ihan varmaa tietoa ei itsellä ole pleikkarin puolen toiminnasta, mutta eikö nuo sonyn hyväksymät näppis + hiriicombot toimi nettimoninpeleissä mitkä tukevat niitä? Ei siis kaikissa moninpeleissä? Ainakin siis boxilla näin. Tässähän ei tälläisenään ole mitään vikaa. Boxilla esim fortniteä hiirellä pelaavat pelaavat keskenään, tai sitten pc pelaajia vastaan.

Vähän liioitellulta kuulostaa myös heitto että pelaat mieluummin wallhackeja vastaan. On niissä nyt kuitenkin aika iso ero, eikä se tatin emulointi näillä adaptereilla vastaa 1:1 hiirellä pelaamista. On se toki tarkempaa kuin tatilla pelaaminen, sitä en kiellä. Itse tullut tästä syystä pelattua Siegeäkin nyt enemmän pcllä mitä boxilla. Sielläkin toki rokkaan elite ohjain kourassa ;) Sillä erotuksella ettei tarvitse suuttua jos muilla on hiiri käytössä. Niin ja olihan siinä tietty myös 180hz, push to talk, yms. hyviä puolia.
 
Olisi parempi että hiiri + näppis sekä padi pelaajat pelaisivat erillään. Tämä olisi kaikille tasapuolista. Silti nettipeleissä, joita pelaan paljon, koen pärjääväni kaikkia vastaan. Killcamissa olen kuollut tilanteessa, jossa kaveri pääsi yllättämään selästä tai pelasi muuten paremmin. Ei niinkään siitä syystä että olisin hävinnyt omaan huonoon tähtäämiseen.

Tatilla tähtäämisen oppii. Tässä on nyt varmaan sen 15 vuotta pelattu FPS moninpelejä konsoleilla. Nyt olisi parempi napata Xbox Elite ohjain kouraan, jos menisin pelaamaan moninpelejä PC:llä. Luultavasti pärjäisin sillä paremmin kuin hiiri + näppis -yhdistelmällä.

Toisaalta uuden moninpelin opetteleminen on aina vaikeampaa mitä parempia pelaajia on heti kättelyssä vastassa. Tähän ei auta se että eri ohjaintavoilla pelaavat sotketaan keskenään.
 
Oikeastaan FPS ja RTS pelit ovat ainoita missä hiiri/näppiksellä on etunsa. Ja RTS pelejä ei konsoleilla juurikaan ole.

Otetaan esim tappelupelit niin näppiksellä ei ole mitään etua, tai vastaavasti kaikki mahdolliset ajo/urheilupelit.

Mutta siis ymmärrän, että tälläinen on pe*seestä ihmisille jotka pelaavat pelejä missä hiiri combolla on selvä etu (Bf, Cod, Fortnite ynm).
 
Täs näyttäis olevan aitoa XIM Apex -pelimatskua PS4 BF V:stä. Sanotaan nyt näin, että vaikka se ei ole 1:1, on tuon käyttä aika OP/chiittaamista. Mielummin pelaan wallhack-pelaajia vastaan - tässä pelissä (Battlefield V) on kuitenkin spottiflaret ja askeleiden äänet...

Niin, kuten myös itsekkin sanoin: "On se toki tarkempaa kuin tatilla tähtääminen". Lasken sen siis myös itse samaan kategoriaan muiden huijausohjelmien kanssa, vaikka en sitä pahimpana pitäisikään. Battlefieldia en juuri ole pelannut, mutta ymmärrän jos siinä kokisi wallhacking olevan pienempi uhka kuin tier god aimin. Itsellä pyörii lähinnä codi ja R6 boxissa, missä kokisin että seinien läpi näkeminen olisi paljon pahempi uhka.

Yksi Siegestä videoita tekevä tubetta teki aiheesta taannoin videon ja käski kommentoimaan videota että käyttäisikö noita adaptereja pelatakseen padipelaajia vastaan, jos olisi hiirinäppiscomboille oma playlisti. Yllättävän tasaisesti tuntui jakautuvan kommentit, mutta todellisuudessa väitän todella suuren osan käyttävän kyseisiä vermeitä puhtaan edun tavoitteluun. Vaikea nähdä että on aluksi käytetty ~100€ että saadaan hiirinäppis pelaamaan ja jos yhtäkkiä tulisi mahdollisuus pelata ilman adaptereita niin se 100€ sijoitus laitettaisiin kaappiin kun kyseinen kokoonapano toimisi ilmankin.
 
Juu, kyllä mietintään menee itsellekin nuo chiittilaitteet. Aina kun tekee sit mieli puunata, niin kaivaa esiin hiiren ja näppiksen. Tylsäksi vain menee konsolipelaaminen - edelleen kun 8 tuntia päivässä tulee vietettyä näppiksen ja hiiren kanssa, ei oikein jaksais samaa ergonomiaa himassa... :(

Itsellä ei mahdu ymmärrykseen ajattelumalli missä tuollaisesta tulee hyväksyttävää vain siksi että muutkin sitä tekevät. Suosittelisin enemmän pcllä siirymistä, niin ei tarvisi muiden pelejä pilata.
 
Mä en kyllä ymmärrä miksi ajopeleissä rattisetti on ok ja kaikki ajaa netissä kilpaa keskenään. Silti osa pädikuskeista vie mennen tullen. Ja rateissakin älyttömät erot, osassa kytkintä, osa tehnyt omat käsijarrut rallipeleihin, on ipadiä lisänäyttöinä kertomaan dataa autosta. On omat ajopenkit, tärinät jollain kallistukset jne. Jokainen pikku lisä vie kymmenyksiä kierrosajoista jne pois. Ja muut on vaa et oispa itelläki, siistit vehkeet sulla hei.
Lentopeleissä käytetään tikkuja ja kaikille ok.

Mut sit ku mennään fps peliin ja siihen ostetaan ihan samalla tavalla lisälaite ni se on huijaamista. En vain käsitä.
Kyllä mäki moisen olisin jo ostanut ihan oman peli-ilon vuoksi jos terveys antais mahdollisuuden käyttää käsiä siten et näppistä/hiirtä vois käyttää. Enkä näe siinä kyllä mitään huijausta. Päinvastoin se on lisälaite siinä missä rattikin ja olen kateellinen niille joilla on mahdollisuus sellaisella vetää.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, sinällään samaa mieltä mutta syyllinen on Sony (Ps4n tapauksessa). Kun se on sallittu, niin se ei ole kielletty. Mun mielestä se on chiittaamista, ja kun Sonyn mielestä se on OK, niin kai se on mukauduttava Sonyn tahtoon.

Miten sony tätä siis tukee? Tekemällä omia hiirinäppis komboja jotka toimivat vain peleissä johon KEHITTÄJÄT lisäävät niille tuen, vai olenko ihan väärässä? Näin tämä siis ainakin boxin puolella toimii. Yritin tätä tuoda esiin jo ensimmäisessä viestissäni esiin.

Asia erikseen on ne adapterin jotka käytännössä huijaavat konsolia luulemaan että kyseessä on ohjain. Esim. XIM. Sonyn omalla lisenssillä kulkevat laitteet eivät ymmmärtääkseni lukeudu näihin, vaan ovat todellakin ihan vaan hiiri ja näppis joihin on joku ps4 logo tökätty kylkeen.
 
Määrä en kyllä ymmärrä miksi ajopeleissä rattisetti on ok ja kaikki ajaa netissä kilpaa keskenään. Silti osa pädikuskeista vie mennen tullen. Ja rateissakin älyttömät erot, osassa kytkintä, osa tehnyt omat käsijarrut rallipeleihin, on ipadiä lisänäyttöinä kertomaan dataa autosta. On omat ajopenkit, tärinät jollain kallistukset jne. Jokainen pikku lisä vie kymmenyksiä kierrosajoista jne pois.

Mut sit ku mennään fps peliin ja siihen ostetaan ihan samalla tavalla lisälaite ni se on huijaamista.

Ei nuo vie yhtään kymmenystä ajasta pois, ainut mikä saattaa vähän auttaa on jarrumodi, tämä asia on todettu lukuisia kertoja monien taholta. Sitten kun puhutaan hiirestä vs tatista FPS peleissä, niin puhutaan jo merkittävästä erosta. Mun käsittääkseni virallisilla hiiri näppis laitteilla pelaavat tyypit pelaa konsoleilla keskenään omalla servulla, olettaen että peli niitä tukee.

Mitä tulee PC pelaamiseen niin sekin on aika kaukana tasaisesta kentästä, mitä tulee FPS peleihin. Osalla on 2000€ vehkeet ja 240hz näytöt, yritä siinä sitten jollain 60hz näytöllä ja huonommalla hiirellä pärjätä. Pikkusen iso ero jos verrataan 60/144/240 fps keskenään.

Eli jos haluaa pelata FPS pelejä tasaisella kentällä, missä ei varmasti joudu itse huonompaan asemaan, pitää pelata PC:llä maksimi vehkeillä.Eikä sekään riitä, koska PC:llä on ihan helvetisti huijareita, eli pitää alkaa itsekin huijariksi jos haluaa olla aivan varma :D
 
Viimeksi muokattu:
Ei nuo vie yhtään kymmenystä ajasta pois, ainut mikä saattaa vähän auttaa on jarrumodi, tämä asia on todettu lukuisia kertoja monien taholta. Sitten kun puhutaan hiirestä vs tatista FPS peleissä, niin puhutaan jo merkittävästä erosta. Mun käsittääkseni virallisilla hiiri näppis laitteilla pelaavat tyypit pelaa konsoleilla keskenään omalla servulla, olettaen että peli niitä tukee.
Pelkästään ratti vie useamman sekunnin ajoista pois isolla osalla pelaajista. Jarrumodi vie myös aikaa pois. Samoin kuin esim kytkin, H-kaavio jne joilla on todella iso vaikutus.

Esim. Dirt Rallyssä puhuttiin meikäläisellä 10-20 sekunnista. Ratapeleissä 1-3sek. Puhumattakaan tasaisuudesta.
Useamman tyypin kanssa olen ajanut myös netissä, jotka ovat siirtyneet rattiin ja pienen totuttelun jälkeen ratilla menneet ihan eri lukemiin.

Väitän että ero on vielä rajumpi kuin hiirellä fps pelissä. En usko et alkaisin itse saamaan yks kaks vaikka 50/15 statsin sijasta saamaan 100/10 statseja bäfässä vaikka varmasti paranisi.

Se, että porukka osaa ajaa myös pädillä hyvin rattikuskeja vastaan on ihan sama kuin osa osaa vetää pädillä fps:ää häviämättä hiirelle. Isossa massassa totuttelun jälkeen sillä ratilla saadaan valtavat erot. Varmasti eroa tulee myös hiirellä. Mutta ei läheskään niin paljon, ellei ole jo pohjaa pc:llä pelaamisesta.
 
Lasken kuitenkin ratit ja lentojoystickit eri kategoriaan ku näppiksen ja hiiren. Edellämainitut lisäävät todenmukaisuutta tai immersiota.
Lisää toki, mutta 70e halpisratti ei tuo vielä käytännössä hyötyä pädiim verrattuna, mutta kun aletaan sijoittamaan satoja euroja, jopa tuhat euroa aletaan etuja saamaan paljon. Puhutaan ihan hävyttömistä summista millä jengi sitä immersiota hakee, mutta saa myös samassa suhteessa isoa apua pelaamiseen muita vastaan. Dirt Rallyssäkin ajetaan paljon nettisarjoja ja ratapeleissäkin konsolilla pädikuskit ajaa esim. kfinin kisoissa ristiin rattien kanssa.

Sit taas hiiri/näppis konsolille, niin lähdetään 50-100e luokasta, jolloin kuka tahansa voi jättää yhden pelin ostamatta ja ostaa tuollaisen. Eli tuo on rahallisesti jo niin halpa panostus ja ei vie tilaa kuten ratti. Eli periaatteessa ”kaikilla” on varaa/tilaa tuollaista käyttää, mutta rattia ei. Siksi en pidä tuota yhtään mitenkään huijaamisena kuten en ratilla ajoakaan. Vaikka ei minkään immersion tms vuoksi hankitakaan. Se on lisälaite siinä missä mikä tahansa muukin.

Bäfää vedin pe-su välillä taas varmaan lähes 20h ja varmaan 90% peleistä olin top 5 joukossa ja 50% top 3 joukossa omalla puolellani. Koskaan ei kärkimies ollut esim tapoissa mitenkään maagisen paljon edellä ja yleensä mulla on vähiten kuolemia servulla.
Itse pelasin melkein 20v näppis/hiiri combolla ja pädillä eka fps peli oli 2017 joulukuussa ostettu BF1, jota pelasin sinne maaliskuulle 2018 ollen KD osalta siellä 0,5 tuntumassa.
Vasta BF V julkaisussa aloin seuraavaksi pelaamaan fps peliä ja sitä on nyt takana vajaat 240h ja nyt olen itse huomannut valtavan kehityksen omassa pädipelaamisessa. Nyt liikkeet tulee takaraivosta enkä hiirtä enää kaipaa.
Jos nyt viimeisen 100 pelitunnin aikana on hiirityyppejä ollut samoilla servuilla (ja varmasti osa on ollut) niin en sitä ole huomannut, enkä ole kokenut koskaan että en jotain tyyppiä vastaan voi mitään. Joku voi tappaa mut vaikka neljästi putkeen ja sit alkaa ärsyttää jolloin skarppaan ja provosoidun ja teen kyseisen pelaajan elämän hankalaksi ja hoitelee sen useamman kerran putkeen.

Väitän edelleen etten ole hyvä fps pelaaja pädillä, päinvastoin. Mutta en ole hetkeäkään ajatellut et hitto ku toi vetää varmasti hiirellä ni siksi se on noin kova, tai etten pysty vastaamaan. Mutta ajopeleissä jokaisessa online sessiossa näen kaukaa jo miksi en pysy perässä..syy on ratti.
 
Tottakai ratilla saadaan iso ero realistisissa ajopeleissä verrattuna padiin, ne pelit on kehitetty ratille.
mun pointti oli se että kaiken maailman lisä härpäkkeet ja vaikkapa suoraveto ratti ei tee sinusta automaattisesti yhtään nopeampaa kuskia, verrattuna vaikkapa G25.
Ainut mikä auttaa varmasti on jarrumodi, sillä saa tasaisuutta kierrosaikoihin.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä ei ole henkilökohtaista kokemusta näistä xim laitteista, mutta videoita olen niistä katsellut ja ne ilmeisesti toimii nykyään suhteellisen hyvin ilman suuria lageja yms. Kyllähän näppis hiiri combo on aivan op setup verrattuna padeihin. Tähtäimen siirtonopeus ja hallinta on aivan next level verrattuna padiin. Tollaisen salliminen pilaa kaikki vähänkään comp fps pelit kuten vaikka siege ja cod. Konsoleiden vahvuuksia nimenomaan on ollut suhteellisen samanlaiset lähtökohdat menestyä. Muistan viellä ajat kun scuffejakin pidettiin aivan epäreiluina.
 
Eihän tää toimi kun jossain harvoissa peleissä.
Ainakin x puolella hiiri pelaajat esim. fortnitessä ohjautuvat pc puolelle.
 
Mut sit ku mennään fps peliin ja siihen ostetaan ihan samalla tavalla lisälaite ni se on huijaamista.

Olen tavallaan kanssasi samaa mieltä, mutta vertauksesi eivät toimi.

Rattiohjain on parempi ajopeleissä, koska ratilla ohjataan oikeaakin autoa. Lentotikku on parempi lentosimulaattoreissa, koska vastaavanlaisilla ohjaimilla lennetään oikeaakin lentokonetta.

Hiiri ja näppäimistö EI OLE parempi, koska vastaavanlaisilla vekottimilla oikeasti tapetaan porukkaa sodassa. Jos keskustelunaiheena olisi samanlaiset aseen runkoa muistuttavat ohjain/immersioavusteet kuin PSVR:llä on, olisivat vertauksesi relevantteja.
 
  • Like
Reactions: XYU
Eihän tää toimi kun jossain harvoissa peleissä.
Ainakin x puolella hiiri pelaajat esim. fortnitessä ohjautuvat pc puolelle.

XIMiä yms. muita sen kaltaisia adpatereja käyttäjät pelaajat ihan samoilla servuilla padipelaajien kanssa, koska adapteri muuttaa nimenomaan näppäimistön ja hiiren inputit muotoon että boxi tulkitsee sen ohjaimeksi.

Ongelma ei ole mainitsemasi oma playlisti missä kaikki pelaajat pelaavat lähtökohtaisesti hiirellä.

E:
Se XIM ilmeisesti huijaa konsolin luulemaan että pelataan pädillä, vaikka onkin hiiri ja näppäimistö.

Sonyn homma olis laittaa tolle stoppi. Niin kauan tuo jatkuu ja lisääntyy, kun sen annetaan jatkua ja lisääntyä :)

Ugh :confused:. Kirjoitin juuri pitkähkön viestin ja onnistuin sen kadottamaan johki bittiavaruuten. Yritetään tiivistäen kirjoittaa samat asiat uusiksi.

En ymmärrä tekniikasta yms. konsolien sielunelämästä niin paljoa, että osaisin spekuloiuda kuinka vaikeaa on mahdollisesti estää tuollaisten 3rd party adapterien käyttö. Meneekö mahdollisesti tuki joiltain muiltakin usb porttiin tökättäviltä laitteilta?

Argumenttia " se on mahdollista = se sallitaan" tunnutaan soveltavan myös pelien ulkopuolella. Yllättäen ei myöskään kauhen positiivisissa merkeissä. Tähän tuntuu usein myös liittyvän vastuun vierittäminen "sallivan" osapuolen harteille.

Katsoin n. viikko sitten dokumentin Brittien rikollisista mopojengeistä. Lyhyesti siis nuoret ryöstelee mopojen kanssa kun pääsee kätevästi poliiseja karkuun ajelemalla kävelykaduilla yms. Mutta tässäkin kun näitä tulevaisuuden toivoja haastateltiin, niin päällimmäinen ajatus oli yleensä se että vika oli aina ryöstön kohteeksi joutuvan. Miksei jalokiviliikkeen setä vain antanut minulle niitä koruja? Oma syy, kun piti heittää happoa naamalle. Miksei täti kiinnittänyt huomiota ympärilleen? Oma syy, kun pääsin lähellä ja varastin kännykän.

Siegen pc puolella oli tuossa syksymmällä oikea huijareiden buumi. Joku tubaaja sitten haastatteli muutamaa jannua, jotka siellä olivat mm. vihujen respaan spawnailleet ja aimbotilla koko tiimi kylmäksi kun rundi alkaa. Päällimmäinen ajatus myös näillä kavereilla tuntui olevan että "ubisoft on paska, kun on tehnyt näin paskan pelin, missä me voidaan cheettailla. Syyttäkää ubisoftia. Ne teki tästä tämmöstä. Me vaan pelataan niiden säännnöillä."

Omat psykologian opinnot rajoittuvat kahteen alkeiskurssiin, joten en osaa "vatipäätä" tarkempaa analyysiä tehdä, siitä mitä pitää päässä liikkua että voi omaa perseilyään oikeuttaa tälläisellä ajattelutavalla. Oli tässä varmaan joku punainen lankakin. Niin joo, älkää käyttäkö niitä adaptereja konsoleilla :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Itseäni ärsyttää hiiripelaajat konsolilla. Ei ole mitään makua vetää r6 siegeä ns. tosissaan, kun vastaan tulee todella usein pelaajia jotka kyykkii, nojailee vasen/oikea -comboa menemään ihan mielipuolena. Semmoista vain ei millään pysty ohjaimella tekemään. Bäfässä hiiripelaajan etu on vähän pienempi, koska vahva aim assist pitää pädipelaajat "imussa" iskuetäisyydellä mukana, mutta ketjussa linkattujen juttujen perusteella etua saa ilmeisesti melko paljon. Vaikea siinä on sanoa ketkä pelaa hiirellä ja ketkä ei.

Ainakin ajopelien leaderboardit kertoo suoraan onko kierrosajat ajettu ratilla vai pädillä ja muutenkin homma on paljon läpinäkyvämpää. FPS-peleissä kertoo XYU:n esille tuoma pointti, jossa peliohjaimet esittävät olevansa pädejä vaikka ovatkin ihan muuta. Saisi samalla tavalla näkyä pelaajan nimen vieressä kuvake, kuka mitäkin ohjainta käyttää. Mielestäni hiiripelaaminen pitäisi pyrkiä täysin estämään tai sitten lopettaa salamyhkäily. Mieluiten ensimmäinen. Konsolipelaamisessa tykkään juuri siitä, että ollaan suurin piirtein samalla viivalla. Joo näytöissä on eroja ja nyt on tehokkaampaa konsoliakin saatavilla, mutta eipähän tarvi esim. grafiikoita säädellä minimiin näkyvyyden parantamiseksi yms.
 
Mä en kyllä ymmärrä miksi ajopeleissä rattisetti on ok ja kaikki ajaa netissä kilpaa keskenään. Silti osa pädikuskeista vie mennen tullen. Ja rateissakin älyttömät erot, osassa kytkintä, osa tehnyt omat käsijarrut rallipeleihin, on ipadiä lisänäyttöinä kertomaan dataa autosta. On omat ajopenkit, tärinät jollain kallistukset jne. Jokainen pikku lisä vie kymmenyksiä kierrosajoista jne pois. Ja muut on vaa et oispa itelläki, siistit vehkeet sulla hei.
Lentopeleissä käytetään tikkuja ja kaikille ok.

Mut sit ku mennään fps peliin ja siihen ostetaan ihan samalla tavalla lisälaite ni se on huijaamista. En vain käsitä.
Kyllä mäki moisen olisin jo ostanut ihan oman peli-ilon vuoksi jos terveys antais mahdollisuuden käyttää käsiä siten et näppistä/hiirtä vois käyttää. Enkä näe siinä kyllä mitään huijausta. Päinvastoin se on lisälaite siinä missä rattikin ja olen kateellinen niille joilla on mahdollisuus sellaisella vetää.

Tähän päälle vielä taistelupelien tikut. Kaikilla kavereilla Street Fighterissa fight stickit, koska normi-padilla tulee kuokkaan rankedissa kaikilta silveriä paremmilta. Tätä ei kukaan katso huijaamiseksi, eikä peli käsittääkseni jaottele tikkupelaajia omiin karsinoihinsa.

EDIT: Itse pidän tuota adapteripelaamista yhtä vähän arvossa, kun kaikkia muitakin lisälaiteapuja. Yhtä lailla voitaisiin samalla poistaa MP-puolelta myös kaikki ratit autopeleistä, fight stickit tappelupeleistä ja joikkarit lentopeleistä puhumattakaan näistä erilaisista elite-, scuf-, raiju- ja turbo-ohjaimista, jotka tuntuvat jäävän monelta tämän arvostelun ulkopuolelle. Vedetään kaikki vanillana, niin ei tuu kenellekään paha mieli, kun toisella on paremmat lelut.
 
Viimeksi muokattu:
Tosiaan, kauppoihin on jo tullut Sonyn hyväksymä näppis+hiiricombo. Toimii siis PS4:n nettimoninpeleissä. Lisäksi on XIM-viritelmiä, joista saadaan about sama lopputulos.

Näitä pelaajia on näkynyt jo servuilla - pädipelaajat ottavat kuokkaan ihan huolella. Hiiri ja näppäimistö on ylivoimainen combo, erityisesti FPS-peleissä.

Tää on mun silmissä nauloja konsolipelaamisen arkkuun. Mieluummin pelaan wallhack-pelaajia vastaan ku hiiripelaajia. Jos tätä ei ratkaista hyvin, joko siirryn PC-pelaajaksi, tai hankin ite sen hiiren ja oon sitte ihan OP. MOLEMMAT vaihtoehtoja, joihin en haluaisi siirtyä - mutta sen verran itessä on kilpailuhenkeä, että en varmasti anna tuota etua muille pelaajille.

Miten muut aikovat reagoida?

Saanko kysyä että mistä tiedät että joku pelaa hiirellä ja näppäimistöllä, kun sanot että olet nähnyt näitä servuilla? Eiköhän nämä ole aika marginaalissa vielä.
 
Ylös Bottom