Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoli, näppis ja hiiri

En hyväksy tuota näppis hiiri kombinaatiota konsolilla moninpeli FPS:ssä. Jos haluaa sillä yhdistelmällä pelata niin pelaa sitten PC:llä. Konsolilla FPS-pelejä on kuitenkin pelattu jo monia vuosia padilla ja sen myötä on syntynyt konsolille oma padipelaamisen kilpascenekin, nyt on vain tullut lähiaikoina nämä XIMit ja muut sotkemaan touhua. Scuffit ja elite ohjaimet ei nyt niin kovaa etua anna että ne pitäisi bannia. Ihme rapidfire/turbo ohjaimet jotka esim. antavat ampua FPS pelissä semi-auto asetta täysin automaattisena ovat huijaamista.

Ratti ei ole sama asia kuin näppis ja hiiri. Autopelejä monesti markkinoidaan rattipelaamiseen ja kyse on päästä mahollisimman lähelle oikeaa ajamista.
 
Varmaan voi olla poikkeuksiakin, mutta ymmärtääkseni tappelupeliturnauksissa saa käyttää fightstickejä ? Ajopelien kilpaskenestä olen täysin pihalla, mutta tuskin sielläkään millään xbox kapulalla huristellaan. Konsolipuolen fps skenessä taas on jyrkästi kielletty käyttämästä hiirtä. Erilaiseiset ohjaimet missä tähtääminen tapahtuu analogitatilla (elite, scuff, razer) ovat kuitenkin sallittuja. Turbonäppäimet yms. makrot myös pannassa
 
Mielenkiintoisia pointteja ratti vs. padi. Minusta padilla on aina ollut helpompi ajaa kuin ratilla. Ratin ja polkimien kanssa on realistisempaa, mutta vaikeampaa. Minulla menee aina rallissa metsähallituksen puolelle. Tai sitten se on tottumiskysymys, kun kotona ei ole rattia.

Ja todellakin, hiiripelaajat saisivat pelata keskenään tai sitten PC-pelaajien kanssa.
 
Siegen uusi siison tuo mukanaan "operation mousetrapin", jonka olisi tarkoitus saada adapteri + hiiri combolla sohijat kuriin. Dataa kerätty ilmeisesti jo useita kuukausia, ja saatu aika hyvä vainu miltä huijaaminen näyttää. Bannien sijaan luvassa lisättyä input lagia kun peli havaitsee että tulee hiiren inputtia. Sitten kun muutaman pelin pelaa ohjaimella, niin palautuu normaaliksi. Hyvin mielenkiintoista. Sinällään olisi ollut kiva nähdä iso banaanien aaltokin, mutta ehkä siinä riskinä menettää liian iso osa pelaajakannasta. Noh, pääasia että olisi jatkossa mahdollisimman reilua peliä ohjainlaitteiden suhteen myös konsolirintamalla. Kuten videollakin sanotaan, tämä on ongelma jota ei ole vielä kukaan kehittäjä saanut ratkaistua, joten innolla jäämme odottamaan miten Ubi suoriutuu haasteesta. :cool:

 
Ylös Bottom