Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

KonsoliFIN 2014

jryi

Vastaava päätoimittaja, teknoniilo
Ylläpitäjä
KonsoliFIN on jo pitkään ollut Suomen suosituin harrastelijavoimin pyöritetty videopelisivusto, mutta viime vuosina se on ollut enemmän tai vähemmän tuuliajolla. Pidimme muutama viikko takaperin ylläpidon kevätpalaverin, jossa puimme nykytilaa ja kehittelimme ideoita toiminnan piristämiseksi. Tärkeimpänä lopputuloksena oli toiminnan organisoiminen uudella tavalla ja selkeiden vastuiden jakaminen.

Isoin vastuu kaikesta on nyt minulla. Jos mikä tahansa sivustolla on persiillään tai harmittaa tai ei toimi, niin lopulta minä olen syyllinen. Osasyyllisyyttä ovat jakamassa eri tiimien vastuuhenkilöt ja jokainen KonsoliIFNin ylläpidon jäsen. Tietysti vastuu on täysin turha, jos ei siihen liity valtuuksia, ja siksi osastojen päälliköt tekevät myös kaikki päätökset omalta alueeltaan, eli hyväksyvät uusia ylläpidon jäseniä, potkivat epäaktiivisia ulos, päättävät toiminnan linjauksista ja tavoitteista ja hoitelevat kaikki yllätykset...

Omia ajatuksiani esitän tänään julkaisemassani artikkelissa: http://www.konsolifin.net/playstation/jutut/261/

Jos tulee jotain kommenttia KonsoliFINin toiminnasta, niin palautekanaviahan riittää. Tähän ketjuun voi jatkoksi heittää ajatuksia tai niitä voi lähettää sähköpostilla joko toimituksen osoitteeseen (toimitus (at) jne jne, se on kauhee spammisaavi, joten en halua kirjoittaa osoitetta tähän) tai suoraan minulle (jyri.jokinen@konsolifin.net, mua ei spammit haittaa).
 
Vastaus: KonsoliFIN 2014

Noniin. Jryin aloitusviesti on viime vuodelta, jolloin organisaatiota myllerrettiin hieman uusiksi. Nyt pitkän odottelun jälkeen uudet sivut alkavat olla taputtelua vaille valmiit ja ne heitetään linjoille tiistaina, 11.8. Vaikka testaus onkin ollut ankaraa, jää lapsentauteja varmasti huomaamatta. Siispä mahdolliset ilmoittelut bugeista ja toimimattomuuksista voi pistää tähän ketjuun. Myöskin ihan perustellut parannusehdotukset otetaan taatusti huomioon tai pistetään ainakin korvan taakse. Nyt vain sormet ristiin ja menoksi.

Innolla palautetta odotellen,
KonsoliFINin toimitus
 
Vastaus: KonsoliFIN 2014

Miettisin vielä kerran onko musta / tumma tausta oikea valinta etusivulle? Teillä on ennen ollut vaalea, joka on helpommin lähestyttävä uusien käyttäjien kannalta.

Toinen on tuo AdBlock, eli sitä ei saa klikattua pois jos vaikka sattuisi olemaan eri mieltä.

Kiitos :)
 
Vastaus: KonsoliFIN 2014

Sivustolla profiilikuvaa ei voi asettaa. Antaa modaalissa ikkunassa virheilmoituksen käyttöoikeuksien riittämättömyydestä. Eli profiilikuvan asettamisvalinta pois tai oikeudet kuntoon :)

Hyvä uudistus ulkoasun puolelta. Ehkä hieman väritön ja mauton, mutta sopii hyvin nykyhetkeen. Edellinen olikin jo erittäin vanhentunut.
 
Vastaus: KonsoliFIN 2014

Onko RSS-syötteet hukattu täysin muutoksen yhteydessä vai enkö vain löydä niiden linkkejä enää mistään?
 
Vastaus: KonsoliFIN 2014

Henkilökohtaisesti en ole kovin iloinen uudesta selaustavasta, eli tuosta etusivun oikealla yläpuolella olevasta napista, josta valitaan foorumi, arvostelut, jne. Edellisessä versiossa käytetty navigointijärjestelmä oli mielestäni paljon käyttäjäystävällisempi, joka myös tarjosi avaramman näkymän siitä, mitä kaikkea sivustolla oli juuri sillä hetkellä tapahtumassa(kuumimmat puheenaiheet foorumilla, jne).

Nyt kaikki on eroteltu tuon valikon kautta eri "ryhmiin" ja näin ollen informaatio ei välity yhtä nopeasti käyttäjälle, kuin aikaisemmin.

EDIT. Olihan siellä ne muutkin samalla sivulla, mutta jostain syystä selain ei osannut bongata niitä.

Toisin sanottuna: Anteeksi. *Kävelee häpeissään ovesta ulos*.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KonsoliFIN 2014

Juuh, nykyinen taipuu tosiaan mobiilille huomattavasti paremmin kuin vanha sivusto. Se tosin olikin älyluureja ja tabletteja edeltävältä aikakaudelta.
 
Vastaus: KonsoliFIN 2014

Uutis-feedi on edelleen olemassa http://www.konsolifin.net/feed/feed.php osoitteessa, mutta arvostelu-feedi näyttää kadonneen samoin kuin linkit etusivulle niihin.

Ok. Arvostelu-feedin puute ei varmaan suuremmin haittaa niin kauan kuin arvosteluista tulee myös uutinen.

En ole käyttänyt uudistettua sivustoa niin paljoa, että voisin antaa perusteltua palautetta kuin sen osalta, että sivuston mainokset voisivat liittyä edes jotenkin aiheeseen. Minulla on oletuksena kaikki mainokset estettyinä ja mikäli sallin ne, tulee vastaan geneerisiä mainoksia, joissa ehdotellaan mm. thaimaalaista vaimoa. Haluaisin kyllä tukea sivustoa jollain tavalla, mutta tarpeettomilta tuntuvat mainokset ja mainoksien myötä huonontuva käytettävyys estävät sen tällä hetkellä.
 
Vastaus: KonsoliFIN 2014

En ole käyttänyt uudistettua sivustoa niin paljoa, että voisin antaa perusteltua palautetta kuin sen osalta, että sivuston mainokset voisivat liittyä edes jotenkin aiheeseen. Minulla on oletuksena kaikki mainokset estettyinä ja mikäli sallin ne, tulee vastaan geneerisiä mainoksia, joissa ehdotellaan mm. thaimaalaista vaimoa. Haluaisin kyllä tukea sivustoa jollain tavalla, mutta tarpeettomilta tuntuvat mainokset ja mainoksien myötä huonontuva käytettävyys estävät sen tällä hetkellä.

Sama täällä, mieluummin nakkaisin toisinaan muutaman euron yhdistyksen kassaan, kuin katselisin mainoksia.
Minulla ovat edes jotenkin pelaamiseen/lisälaitteisiin liittyviä, onko nuo "räätälöityjä" evästeistä, sivuhistoriasta tms.?
Minulla pukkaa Thomannia ja G2A:ta joilla olen vieraillut, et kai vaan ole käynyt tuhmilla sivuilla havukainen... :D
 
Vastaus: KonsoliFIN 2014

Kyl mää nii kauhhiast järkytyin. Ehkä tohon sit vaan tottuu, niinku muuhunkin.
Siihen en kyllä tule tottumaan, että foorumin vasemman ylänurkan "KONSOLIFIN bbs" logo vie etusivulle, eikä foorumin juureen. Eihän se ennen ole ollut näin?
 
Vastaus: KonsoliFIN 2014

Vähän varottamatta iski tuo uusi etusivu naamalle, kun en ollut ihan perillä siitä, että tällainen muutos tulee. Ei paha juttu silti ollenkaan! Tottumista varmaan vaatii vähän aikaa, mutta jo ensisilmäyksellä kyllähän tuo on ehdottomasti nykyaikaisemman näköinen kuin entinen etusivu. Yläpeukut täältä ja jatkoon ehdottomasti! :)
 
Vastaus: KonsoliFIN 2014

Siihen en kyllä tule tottumaan, että foorumin vasemman ylänurkan "KONSOLIFIN bbs" logo vie etusivulle, eikä foorumin juureen. Eihän se ennen ole ollut näin?
Tämä on ollut vuosia näin, kenties edellisestä rempasta lähtien :) mutta ei aina tosiaan. Tuon voisi kuitenkin vaihtaa siten, että foorumin ylälaidassa olisi logolinkit erikseen foorumille ja etusivulle.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Tämä uusi KonsoliFIN:n ulkoasu on jotenkin tyly. Tulee mieleen Livegamersin aikaisempi punamustavoittoinen ulkoasu. KF:n aikaisempi tyyli oli jotenkin ilmavampi ja rennompi. Onko tälle ulkoasumuutokselle perusteluja ja tehtiinkö mitään äänestystä asian suhteen? En tässä tietenkään mitään protestia ala esittää, jos hallitus vain on päättänyt muuttaa tyyliä...
 
Vastaus: KonsoliFIN 2014

En ole käyttänyt uudistettua sivustoa niin paljoa, että voisin antaa perusteltua palautetta kuin sen osalta, että sivuston mainokset voisivat liittyä edes jotenkin aiheeseen. Minulla on oletuksena kaikki mainokset estettyinä ja mikäli sallin ne, tulee vastaan geneerisiä mainoksia, joissa ehdotellaan mm. thaimaalaista vaimoa. Haluaisin kyllä tukea sivustoa jollain tavalla, mutta tarpeettomilta tuntuvat mainokset ja mainoksien myötä huonontuva käytettävyys estävät sen tällä hetkellä.

Thaimaalaisia vaimoja minullekin tyrkytetään, mutta varmaan kyseessä sielläkin tuo sivun alimmainen mainos. Tuo on ihan uusi banneri koko vissiin, niin se ei ole kerennyt optimoitumaan, kun kyseesä juuri tehty banneri -koodi. Estin tuon mainoksen nyt.

Tämä on ollut vuosia näin, kenties edellisestä rempasta lähtien :) mutta ei aina tosiaan. Tuon voisi kuitenkin vaihtaa siten, että foorumin ylälaidassa olisi logolinkit erikseen foorumille ja etusivulle.

Logo vie itse sivuille, teksti "Keskustelualue" -vie foorumin etusivulle. Näin muistaakseni ollut vuosia.
 
Vastaus: KonsoliFIN 2014

Single-sign-on olisi hyvä sivuston ja foorumin välillä. En tosin tiedä mitä hyötyä on kirjautua sivuston puolelle. :)
 
Ylös Bottom