Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

KonsoliFIN-jäsenten omat luomukset

Vastaus: KonsoliFIN-jäsenten omat luomukset

Niinkuin tilastoista näkee, kenttä on todella vaikea. Kukaan ei ollut päässyt kenttää vielä läpi (tekijää lukuunottamatta). Itse jäin niille puulevyille, joilla olisi pitänyt hyppiä sähköpallojen yli. En tiedä kuinka paljon vaikempaa vielä olisi ollut tulossa, mutta jo edellinen "ninja" kiipeily karsii varmaan useat keskivertopelaajat. Haastetta pitää olla, mutta yleensä on kiva kun pääsee kentän läpi.

Muuten kenttä oli nätti, huollisesti tehty ja piti tyylinsä, enkä ainakaan tuolla kokeilulla mitään bugeja havainnut. Mutta kun vain yksi avainsana pitää antaa, sanoisin, että vaikea.

ps. Myös minä sain viimeisimmän kentän nimeltään Plumber's dream valmiiksi. Jakoavain käteen ja putkimies hommiin, eli käykäähän kokeilemassa ja palautetta saa antaa. (PSN Sinbad99)

Jaa, omasta mielestä kenttä ei ole ollenkaan vaikea ja pääsen sen helposti kuolematta :rolleyes: Saattaa tosin johtua siitä, että olen joutunut pelaamaan kentän monta kertaa läpi etsiessäni bugeja ja huolimattomasti tehtyjä kohtia. Saatanpa sitten muokata tuohon sellaisen 8 yrityksen checkpointin. Kiitos palautteesta! Pitääpä myös testata tuota sinun kenttääsi.
 
Vastaus: KonsoliFIN-jäsenten omat luomukset

Jaa, omasta mielestä kenttä ei ole ollenkaan vaikea ja pääsen sen helposti kuolematta :rolleyes: Saattaa tosin johtua siitä, että olen joutunut pelaamaan kentän monta kertaa läpi etsiessäni bugeja ja huolimattomasti tehtyjä kohtia. Saatanpa sitten muokata tuohon sellaisen 8 yrityksen checkpointin. Kiitos palautteesta! Pitääpä myös testata tuota sinun kenttääsi.

Minä olin tästä kentästä erittäin positiivisesti yllättynyt ja ainoa kohta joka meinasi raastaa hermoja oli se ninjakiipeilu puissa, mutta sekin oli aivan simppeli kunhan oikean kikan keksi. On oikein virkistävää pelata välillä tuollaisia haastavampia kenttiä vieläpä omaperäisellä idealla.
Yhden asian voisit tosin korjata Bugs Bunny- tappelussa, jossa lähdetään Leijonakuninkaan selässä. Nimittäin jos kuolee kerran niihin ohjuksiin, on hyvin vaikea päästä enää takaisin peliin checkpointin ollessa juuri samassa kohtaa johon ohjukset iskeytyvät lähes tauotta, ei hyvä.

CD rebuild tuli myöskin pelailtua äsken ja sen verran sanoisin kommenttia, että visuaalisesti ja toteutukseltaan hieno, mutta jäi kyllä löyhäksi ja jotta tuohon saisi lisää intoa siihen pitäisi keksiä muutakin kuin suoraan eteenpäin juoksemista ja pohjustaa edes hieman lisää tarinaa. Hieno kenttä, mutta menin haukotellen läpi.

Näiden kahden kentän jälkeen sain taas innostuksen jatkaa paria keskeneräistä kenttääni joten kiitos siitä kummallekin :D
 
Vastaus: KonsoliFIN-jäsenten omat luomukset

CD rebuild tuli myöskin pelailtua äsken ja sen verran sanoisin kommenttia, että visuaalisesti ja toteutukseltaan hieno, mutta jäi kyllä löyhäksi ja jotta tuohon saisi lisää intoa siihen pitäisi keksiä muutakin kuin suoraan eteenpäin juoksemista ja pohjustaa edes hieman lisää tarinaa. Hieno kenttä, mutta menin haukotellen läpi.

Kiitos, Simulaatio! Myönnän, etteivät kenttäni ole mitenkään tarinavetoisia, mutta tulevaisuudessa yritän tehdä enemmän kenttiä, joissa on jonkinlainen tarina. Ei välttämättä mitään järisyttävää, mutta jotain kuitenkin.
 
Vastaus: KonsoliFIN-jäsenten omat luomukset

Minä olin tästä kentästä erittäin positiivisesti yllättynyt ja ainoa kohta joka meinasi raastaa hermoja oli se ninjakiipeilu puissa, mutta sekin oli aivan simppeli kunhan oikean kikan keksi. On oikein virkistävää pelata välillä tuollaisia haastavampia kenttiä vieläpä omaperäisellä idealla.
Yhden asian voisit tosin korjata Bugs Bunny- tappelussa, jossa lähdetään Leijonakuninkaan selässä. Nimittäin jos kuolee kerran niihin ohjuksiin, on hyvin vaikea päästä enää takaisin peliin checkpointin ollessa juuri samassa kohtaa johon ohjukset iskeytyvät lähes tauotta, ei hyvä.

Joo, ajattelinkin että pitäisi varmaan hidastaa niitä porkkanoitten tuloja. Näin siitä lopusta tulisi kuitenkin mielestäni liian helppo (törkeän helppo se on kyllä jo nyt), ja en keksi miten muuten toteuttaisin tuon kohdan. Toisaalta taitaa olla myös mahdollista hypätä leijonakuninkaan pään päälle ja välttää porkkanat, joten kaikkea tällaista pientä kyllä löytyy. Pitänee tehdä pieni isompi "korjauseditti" sitten, listalla on jo tuo viimeinen ajelu ja sitten elämät tuplaava checkpoint laudalla hyppimiseen.
 
Vastaus: KonsoliFIN-jäsenten omat luomukset

Kiitos, Simulaatio! Myönnän, etteivät kenttäni ole mitenkään tarinavetoisia, mutta tulevaisuudessa yritän tehdä enemmän kenttiä, joissa on jonkinlainen tarina. Ei välttämättä mitään järisyttävää, mutta jotain kuitenkin.

Jees... Tarinan ei todellakaan tarvitse olla mitenkään järisyttävä, mutta itseä jäi vain harmittamaan kun ei saanut minkäänlaista käsityksen tapaistakaan mitä paikkaa olen tarkistamassa ja minkä varalta? Kuka minut käski tarkastamaan? Kuka minä olen? Ihan tuollaisia simppeleitä asioita.
Mikä tärkeintä, mielestäni erittäin tyylikkäästi ja toimivasti toteutetuissa esteissä ei ollut järin suuria yllätyksiä vaan lähes samantyylistä mitä on jo nähty tuhansissa muissakin kentissä.

Niin ja vaikka viesteissäni korostan paljon näitä negatiivisia puolia, oli kenttäsi silti keskivertomassasta hyvin erottuva visuaalisen puolensa ja laadukkaan, bugittoman toteutuksensa ansiosta. Sanon myös heti perään, että omia taitojani katsomalla minusta ei todellakaan olisi arvostelemaan muiden kenttiä pätkääkään. :)

Virheraportille vielä sellainen kommentti, että sinusta se tietenkin tuntuu törkeän helpolta koska olet sen itse rakentanut ja tiedät kaikki kikat mitä siitä löytyy (mm. juurikin nämä porkkana-ohjukset ja sitten se puuninjailu). Mutta mietipäs ihmistä joka pelaa kenttää ensimmäistä kertaa, eikä tiedä mitään mitä eteen on mahdollisesti tulossa. LittleBigPlanet on siitäkin hieman epäkiitollinen että ensivaikutelman jälkeen kentälle ei toista vastaavaa kukaan suo, valikoiman ollessa niin laaja. Kovin monia kenttiä ei myöskään toistaa kertaa tule kukaan pelaamaan muuta kuin vahingossa tai jos kyseessä on jotain älyttömän kovaa laatutyötä.
 
Vastaus: KonsoliFIN-jäsenten omat luomukset

Ensimmäinen kunnollinen kenttäni sai näki juuri päivänvalon, käykääpä ihmeessä kokeilemassa. Kentän nimenä Blue Mist Indians: Lost Warrior ja luojana deviq. Tarkoituksena on etsiä naapuriheimoon kadonnutta intiaanisoturia. Tähdet, sydämet ja kommentit tervetulleita :)

Ja mikäli joku suurempi bugi löytyy, niin laittakaa ihmeessä kommenttia siitä, niin yritän korjailla.
 
Vastaus: KonsoliFIN-jäsenten omat luomukset

Varmaan rupean piankoin kasaamaan ensimmäistä kenttää LBP 2:ssa. Sen verran voin kertoa suunnitelmista että kenttä sijoittuu suomalaiseen fiktiiviseen metsään. Metsä on täyttä esteitä ja muita esteitä. Tuossa sunnuntaina varmaan alan tekemään sisältöä eli puita, esteitä, ansoja, siltoja yms.
 
Vastaus: KonsoliFIN-jäsenten omat luomukset

Itse olen nyt tehnyt ensimmäisen kenttäni lbp 2:ssa.Kentän nimi on Level what plays itself. Kenttä on kyllä hieman lyhyt, mutta aina välillä pidentelen sitä.Ideoita kentän pidentämiseen voisi laittaa kentän kommentteihin jos niitä löytyy.:D
 
Vastaus: KonsoliFIN-jäsenten omat luomukset

Minun toinen Lbp2 kenttäni on Save in water. Pääasia kentässä on vesi. Kommentoikaa ja kertokaa paranuksia kentäsä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KonsoliFIN-jäsenten omat luomukset

Olisiko järkevää tehdä oma ketju LbP2:sen kautta tehdyille omille kentille? Olen ymmärtänyt, ettei LbP1:sen kautta pääse niihin käsiksi.. Ihan vain selvyyden vuoksi.
 
Vastaus: KonsoliFIN-jäsenten omat luomukset

Julkaisin ensimmäisen LBP2-kenttäni:

Sackbot X - Arena Battle

Kyseessä on yhden ruudun kokoinen areena, jossa 1-4 pelaajalle spawnaa vihollisia, joita pitää tuhota ja väistellä niiden ammuksia kahden minuutin ajan.

Käytössä olevaa asetta pystyy vaihtamaan L1/R1-painikkeista. Pelaajilla on toistaiseksi neljä asetta käytössään:

Normaali
Tulikanuuna ( -10 pistettä per käyttö)
Vesikilpi ( -50 pistettä per käyttö)
Sähköbumerangi

Tulikanuuna tuhoaa vihollisen yhdestä osumasta verrattuna normaaliin ja bumerangiin, jotka vaativat yhdeksän osumaa per vihollinen. Vesikilpi suojaa vihollisten ammuksilta. Ruudun ylälaidassa näkyy, mikä ase kullakin pelaajalla on käytössä.

Vihollisten tuhoamisen lisäksi pisteitä saa myös jäljellä olevasta terveydestä. Täydellä terveydellä jokainen pelaaja saa 10 pistettä joka sekunti, ja jokainen osuma vähentää tätä pistekertymää yhdellä ennen kuolemaa. Kyseessä on yhteispeli, eli pelaajat jakavat tämän terveyspalkin; yksi ottaa osumaa, kaikki kärsii.

Tässä kuvia kentästä:

arena2.jpg


arena1.jpg


.. ja tässä yhden sackbotin logiikkapiirit :) :
sackbot_x.jpg



Tämä on tietyllä tapaa vain testikenttä tulevaa Sackbot X -peliä varten, joka imitoi jossakin määrin Mega Man pelejä.
 
Vastaus: KonsoliFIN-jäsenten omat luomukset

Julkaisin ensimmäisen LBP2-kenttäni:

Sackbot X - Arena Battle

Lisätty jonoon tulevaisuutta varten.

Laittakaapa kaikki sitten linkki LBP.me:hen kentästänne, kun postaatte niitä, niin pääsee helposti testaamaa. LBP.me ratkaisee kyllä uskomattoman hyvin LBP1:n ongelmia tuolta käyttäjien kenttien puolelta. Niin helppoa ja vaivatonta.
 
Vastaus: KonsoliFIN-jäsenten omat luomukset

Cyrus, ootko luomispuuhissa yhtään osallisena tässä pelissä? Susta voisi olla suurta apua jos kehittelen tätä Arena Battle konseptia pidemmälle, kun ymmärrät varsin hyvin pisteidenmetsäsyksen päälle.

Tällä hetkellä koitan kehitellä muutamaa erilaista vihollistyyppiä tähän nykyiseen kenttään, ja muutenkin tarvitsen enemmän nimenomaan kaikenlaisia makeita vihollisia. Jos täältä yhteisöfoorumilta löytyy ketään, kuka haluaisi osallistua meikäläisen projektiin (saa oman nimensä creditseihin tietty) luomalla vastustajia Sackbot X:lle, nostakaa kätenne. :)
 
Vastaus: KonsoliFIN-jäsenten omat luomukset

Ykkösessä en jaksanut opetella luomista, vaikka se olisi sinänsä kiinnostanukin ihan perhanasti. Saa nähdä kakkosen kanssa miten käy. Jos jaksan ja ehdin opetella, niin voin olla mukana mahdollisesti, jos nyt enää silloin satut itse noita kehittelemään. Tällä hetkellä en siis itse vielä edes omista peliä, vaikka olen kyllä jo pelannut ja loistavaksi todennut. Odottelen pientä alea, jos nyt vaan kärsivällisyys antaa myöten.
 
Vastaus: KonsoliFIN-jäsenten omat luomukset

Julkaisin ensimmäisen LBP2-kenttäni:

...

Ohhoh, näyttääpä hienolta. Ja tuo Sackbotin logiikka.. huhhuh. En ymmärrä tuosta yhtään mitään, kun on niin monimutkaisen näköistä. :p Mutta LBP.me:stä tosiaan laitan nyt tuon jonoon ja kohta testailemaan.

Ja itsekin olen pari päivää sitten julkaissut ensimmäisen LBP2-kenttäni, joka kulkee nimellä "LBP2 Basketball" (versus-kenttä 2-4 pelaajalle, voi pelata toki yksinkin). Tosiaan, vasta eilen pelasin tarinaa eteenpäin ja vastaan tuli tekijöiden oma koripallokenttä, jota en siis ollut tosiaan edes nähnyt saati pelannut ennen kuin tuon oman kenttäni tein. Eli mitään apinointia sieltä ei löydy. :p Olishan tuossa paljonkin parantamisen varaa, mutta haluan keskittyä nyt tulevien kenttien rakenteluun. Tällä hetkellä työn alla jokin perinteisempi tasoloikkakenttä, mutta yritän keksiä uusille työkaluille jotain käyttöä.

Juuri tsekkasin tuolta ja 200 pelikertaa ylitetty, woo, bileet! Ärsyttää tosin jotkut ääliöt, jotka antaa luultavasti vain tahalleen huonon arvion, koska eivät itse osaa tehdä mitään. Siis tässä yksi esimerkkiarvostelu:

defy_gravity280 pelasi tätä kenttää. Arvioi sen :( -arvoiseksi.
go die, this gave me cancer it was so bad

Ahaa...

...

:D
 
Vastaus: KonsoliFIN-jäsenten omat luomukset

Lähetitkin Execta palautetta tosta kentästä LBP2:n sisällä. Niin, eli mitään tähtäystä ei pysty harrastamaan vaan aseilla pystyy ampumaan vain vasemmalle tai oikealle, aitoon Mega Man tyyliin. :) Muutamiin aseisiin saatan tehdä jonkinlaisen tähtäysvaihtoehdon, mutta yleensä ottaen pitää valita sopiva ase jolla pystyy ampumaan haluttuun kohteeseen.

Tausta on tosiaan tehty vain graafista ilmettä ajatellen. Varmasti kyllä hämää alkuun kun kuvittelee että LBP:n tyyliin voi liikkua syvyyssuunnassa.
 
Vastaus: KonsoliFIN-jäsenten omat luomukset

Lähetitkin Execta palautetta tosta kentästä LBP2:n sisällä. Niin, eli mitään tähtäystä ei pysty harrastamaan vaan aseilla pystyy ampumaan vain vasemmalle tai oikealle, aitoon Mega Man tyyliin. :) Muutamiin aseisiin saatan tehdä jonkinlaisen tähtäysvaihtoehdon, mutta yleensä ottaen pitää valita sopiva ase jolla pystyy ampumaan haluttuun kohteeseen.

Tausta on tosiaan tehty vain graafista ilmettä ajatellen. Varmasti kyllä hämää alkuun kun kuvittelee että LBP:n tyyliin voi liikkua syvyyssuunnassa.

Juu, Mega Maneja en ole koskaan pelannut, joten siksi pelattavuus oli vähän hakusessa (joten mun kommentteja ei kannata ottaa ihan tosissaan, ei ole varmasti yleinen mielipide :D). Ihmettelin vain, kun jäin sinne kentän vasempaan alanurkkaan, niin ne Pac-Manit(?) tuli kaikki päälle ja ympäröi mut tullen monista eri ilmansuunnista, niin en mä pystynyt osumaan niihin kehenkään, koska niitä tuli suoraan ylhäältäpäin ja tyyliin jostain koillisesta. Mut pitääpä yrittää myöhemmin uudestaan. Selviydyin kahdella yrityksellä hengissä vain maksimissaan 20 sekuntia. :D
 
Vastaus: KonsoliFIN-jäsenten omat luomukset

Myönnetään, se kenttä on aika haastava. Et ilmeisesti pysynyt hengissä niin pitkään että näit mun eilen lisäämän lohhari-pahiksen joka tulee siinä n. 45 sekan kohdalla kimppuun? :)

Sillä tulipalloaseella pystyy muuten tuhoamaan sekä yläpuolelta että alapuolelta vihollisia kätsysti, kannattaa käyttää sitä jos haluaa päästä mahdollisimman helpolla.

Logiikasta muuten uteliaimmille vähän selitystä tästä kuvasta:

sackbot_x.jpg


Eri mikropiirien funktio:
Valkoinen (oikean alakulman iso piiri): Hyppääminen (kyllä, kaikki tuo logiikka sitä varten että hyppy toimii kunnolla ;))
Keltainen: Liikkuminen vasemmalle / oikealle
Ruskea (vasen alakulma): Osumapiiri, eli huomaa jos pelaajaan osuu pahis / pahiksen ammus tai muuta vastaavaa, ja aiheuttaa oikean määrän vahinkoa
Turkoosi: Aseen valinta ja ampumisnapin logiikka (painamalla ampumisnappia pohjassa ase latautuu kunhan saan ladatut versiot aseista valmiiksi)
Punainen: Aseiden emitterit - kahdeksan asetta ja yhdet kopiot sekä vasemmalle että oikealle ampumiseen

Lisäksi voisin mainita kätevän featuren jota kaikki eivät ehkä tiedä, eli mikropiirien tai minkä tahansa muunkin logiikan ikonia pystyy muuttamaan tarratyökalulla. Muutin kaikki aseiden mikropiirien ikonit, jotta pysyn paremmin itse kärryillä mikä piiri oli millekin aseelle. Muuten niitä olisi vaikea tunnistaa toisistaan:
custom_microchip.jpg
 
Vastaus: KonsoliFIN-jäsenten omat luomukset

Vois sit itekki täs mainostaa, kyseessä on vanha kenttä LBP1 ajoilta, josta puolet poistin ja muokkasin uudestaan johtuen siitä kun kenttä oli aivan liian pimeä sekä tuli lisättyä hieman lisää härpäkkeitä ja toimintaa ym. Horror Factory 2.0 By OmieR - LBP.me

Kaikenlainen palaute hyvistä/huonoista jutuista on tervetullutta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom