Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Moi mitä mun kannattaa tehdä, kun vaihdoin "Kun maailma ei riitä" -GBA-pelin nimimerkin Silenthunter kanssa. Hän lupasi lähetää mulle vaihdossa Battlefield 2 -PC-pelin. Sovitiin, että mä lähetän ensiksi ja sitten hän. Ku mä olin lähettänyt ja vaihtaja saanut pelin, kysyin koska hän pistää mulle ton pelin tulemaan? Hän vastasi sunnuntaina 18.4.2010 ja sanoi vievänsä pelin maanantaina postiin, jolloin on taas auki. Ok. Kysyin eilen kun koko viikkoon ei peliä ole ilmestynyt, eikä myyjä ole vastannut viesteihini, vaikka on ollut täällä. Minulla on kaikki yhteydenottoviestit tallessa. Mitä teen?
Kiitos raportista. Tiedustelen huomenna asiaa Silenthunterilta. Katsotaan mitä asialle voidaan tehdä.
 
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

asia selvitty silenthunterin kanssa . peli tuli tänään postiluukusta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

laslei:lle laitettu neutraali-palaute. Kaupat on nyt loppuunkäsitelty.

Näin kävin minunkin kanssa vuosi sitten, kun vaihdoin oman Nintendo Wii:ni Nestesaippuan Xbox 360:n. Jätti lähettämättä sovittuja tarvikkeita ja pelejä, tosin lähetti ne sitten myöhemmin. Mielestäni minulla oli oikeus laittaa hänelle siitä vähintään Neutraali palaute. Hän päätti tehdä sitten samoin minulle, vaikka lähetin kaikki tarvikkeet ja pelit mitä oli sovittu.
 
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Jäsen retropeluri on toiminut kauppoja tehdessä epäilyttävin tavoin. Hänen antamansa yhteystiedot ovat sidoksissa Huuto.net tunnukseen mikkonenfina joissa kauppapalautteesta löytyy negatiivista palautetta. Hän on yrittänyt tehdä toisen KonsoliFIN jäsenen kanssa kauppoja ristiriitaisin tiedoin asuinpaikastaan. Hänen toinen Huuto.net tunnuksensa on lordi85 Lisäksi näitä sähköposti osoitteita kannattaa välttää. dxfinn@hotmail.com, trepoika@hotmail.com, mikkonenfin@hotmail.com, wwesaatto@yahoo.com, wiifani90@hotmail.com

Lisäksi kyseinen jäsen on osallistuessaan foorumilla toiminut sääntöjen vastaisesti aluksi näkyvästi spämmien. Myöhempikin kirjoittelu on tarkastelussa osoittautunut spämmiksi, mikä on KonsoliFIN -foorumin sääntöjen vastaista. Tässä vaiheessa on helppo arvata, mistä moinen spammi on johtunut.

Tälläkertaa meillä ei ole näyttöä jossa jäsenemme on menettänyt huijauksen johdosta omaisuutta. Eikä ainakaan enää tule.

Ilmoitan siis jäsenen retropeluri saamasta bannista, jonka pituus on loputon. Kehoitan myös varomaan kauppoja hänen kanssaan. Mikäli joku on jo joutunut huijatuksi, kehoitan tekemään rikosilmoituksen, kun säädyllinen aika on kulunut, jona retropeluri:lla on ollut mahdollisuus saattaa kauppa hyvien tapojen mukaisesti päätökseen.

Tuplatunnus retrooja sai myöskin pysyvän porttikiellon foorumille.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Varoitus kauppa alueella liikkuvasta huijarista!!!

Jäsen kaupantekija paljastui jäsenen retropeluri:n kaksois nickiksi.

Pyydän jäseniämme olemaan erityisen varovaisia uusien jäsenten kanssa kauppoja hieroessa. Suomen lainsäädännön vuoksi emme pysty antamaan enempää tietoa kyseisestä henkilöstä. Hän saattaa yrittää uudelleen uudella nickillä, mutta kaverin kaikki tarvittavat tiedot ovat selvillä.

Ilmoittakaa epäilyttävästä kauppa toiminnasta heti ylläpidolle, jos sitä esiintyy. Pidetään kauppa-alueemme puhtaana ja turvallisena.

Edit: Ja myös wiifanit on sama kaveri.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Varoitus kauppa alueella liikkuvasta huijarista!!!
Huh onneksi huomasin tämän ajoissa, olin nimittäin jo kauppoja tekemässä hänen kanssaan. Kiitokset varoituksesta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Varoitus kauppa alueella liikkuvasta huijarista!!![/SIZE]

Jäsen kaupantekija paljastui jäsenen retropeluri:n kaksois nickiksi.

Okei pelit tuli perille tältä tyypiltä mutta käytti silloin nimimerkkiä trelaine90
Valehteli ja pimitti minulta pelejä kaksi viikkoa. Nyt kyseinen henkilö on näköjään kirjautunut vanhemmalla nimimerkillään wiifanit

Tämä on siis sama tyyppi kuin kaupantekijä ja retropeluri
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

[email sanoi:

Tuohon listaan voi lisätä myös wwefille@hotmail.com sähköpostiosoitteen jonka sain priva viestinä kaupantekijä nimimerkillä olevalta henkilöltä joka tunnetaan myös nimimerkillä trelaine90. Sama tyyppi on bannattu 4 eri nimimerkillä :D vieläköhän jaksaa yrittää ? Mitähän se tekee edes noin monella sähköpostiosoitteella.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Käyttäjä Premieri (jo bannattu) kanssa poliisin avustuksella asiat etenemässä. Luvannut toimittaa huijaamansa pelit ja rahat keskiviikkoon mennessä. Jos ei silloin tule niin jatketaan konstaapelin kanssa selvittelyä.

Kyseinen käyttäjä toiminut täällä aikaisemmin eri nikeilläkin (ainakin Nestesaippua), eli kannattaa varoa. Herran sukunimi on Jetsu, mutta asiat ei aina mene jetsulleen...

13.9 - Päivitys tilanteeseen: Viime keskiviikkona lähetti tekstiviestiä että "Tuliko pelit jo?". Vastasin jotta Eipä ole vielä saapuneet. Tämän jälkeen ei mitään yhteydenottoa. Sunnuntaina Vantaan poliisi soitteli ja kyseli tilanteesta. Selvitin tilanteen ja lupasivat ottavansa Santeriin yhteyttä.

16.9 - Päivitys: Jeps, tänään sitten tuli paketti Santerilta. Valitettavasti toisesta pelistä saapui vain kotelo, eikä hänelle maksamiani rahojakaan saapunut. Jatketaanpa poliisin kanssa...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Musta Wii konsoli

Et vastannut missään vaiheessa minulle vaikka jätin sinulle puhelinnumeroni,
ja myös yksityisviestivastausmahdollisuuden :mad: :mad: :mad:.

Epäilen vahvasti, että et ole myynyt pakettia kenellekkään, ja koitat näin välttää bännin tälle keskustelupalstalle.

Menettelysi ei ole hyväksyttävää eikä hyvän kauppatavan mukaista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Musta Wii konsoli

http://www.konsolifin.net/bbs/wii-laitteet-tarvikkeet/87107-musta-wii-konsoli.html

Et vastannut missään vaiheessa minulle vaikka jätin sinulle puhelinnumeroni,
ja myös yksityisviestivastausmahdollisuuden :mad: :mad: :mad:.

Epäilen vahvasti, että et ole myynyt pakettia kenellekkään, ja koitat näin välttää bännin tälle keskustelupalstalle.

Menettelysi ei ole hyväksyttävää eikä hyvän kauppatavan mukaista.
Mikäli konsoli on myyty muualle, myyjä ei ole muille kuin ostavalle henkilölle ilmoitus/yhteydenpitovelvollisuudessa. Hyvän kauppatavan mukaista se toki olisi että yhteyttä ottaneille vastattaisiin, mutta pakollista se ei ole. Lisäksi tässä tapauksessa myyjä on oikeaoppisesti ilmoittanut myynnistä ketjussaan, joten asia on sillä selvä.

Hyvän kauppatavan vastaista on sen sijaan laittaa negatiivista kauppapalautetta myyjälle, jonka kanssa kauppoja ei ole edes tehnyt. Näin olet itse toiminut ja antamasi negatiivinen palaute tullaan poistamaan. Kauppapalautetta ei anneta, ellei kauppoja olla sanallisesti sovittu. Ohjeistuksen voit lukea täältä. Jatkossa vastaavanlaisesta toiminnasta saat itse varoituksen. Aiheettomat kostopalautteet eivät kuulu kaupankäyntiin.

Mikäli ostajaosapuoli haluaa huikata hankkineensa konsoli smz:lta, se rauhoittanee epäilevien mieltä. Muuhun toimenpiteeseen ei ole näiden tietojen pohjalta syytä. Palautteesi siirretty tänne kauppaepäilyketjuun.

Yhteenvetona: Kauppoja tulee, kauppoja menee. Yhteen ei kannata juuttua.
 
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Käyttäjä "Healtti" tarjosi Ms pisteitä kun niitä tuolla OMV-ketjussa kyselin n. 3viikkoa sitten. Sanoi laittavansa koodin kun rahat näkyy. Meni viikko maksusta ja kun kyselin perään niin ilmoitti että oli unohtanut ja sanoi maksavansa VÄLITTÖMÄSTI rahani takaisin, pikku hyvityksen kera. Tästä on nyt mennyt 2 viikkoa eikä kaverista ole kuulunut mitään, ei rahoja ei mitään. Olen laittanut mailia sekä YV:tä usemman. Ilmeisesti aika kiireinen mies kun ei mitään kerkeä vastaamaan..

Edit. Asia kunnossa. Asiallisesti hoidettu, kiitos Noose01.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Healtin puolesta voin sanoa: Ei pääse kirjautumaan Kfiniin sisään.
Laita mulle YV niin hoidetaan asia kuntoon.
 
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Huomio!

Probale

Ostin häneltä Xbox pelin hintaan 30 euroa, ja maksun olen suorittanut 28.11.2010, vaan eipä ole vielä peliä postiluukusta tipahtanut.

Hänellä näyttää olevan positiivisia palautteita, mutta en tiedä mikä tässä mättää!

Yhteydenpito on huonoa, ei vastaa viestiin oikein helposti.

Seuratkaapa henkilöä!



Edit:

Probale palautti rahat, ja elämä jatkuu kuten ennen!


Anlatva
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

HUOMIO! Ilmoittakaa ylläpidolle mikäli olette tehneet kauppoja jäsenen nhlpeluri90 kanssa. Kaverilla on yhteyksiä huijauksiin Huutonetissä ja Murossa. Hänellä on useita bannattuja nickejä KonsoliFIN:ssä ja hän käyttää useita eri sähköposteja.

Ja kyllä tämä kaveri kyseessä.
 
Vastaus: 60Gt Ps3 paketti. Sisältää 12 peliä + ohjain + kaapelit

Tältä herralta en kyllä mitään ostaisi, valitettavasti tiedän oikeassa elämässä ja ei ole luotettava / rehellinen henkilö. Kaveri varmaan kirjoittaa tämän jälkeen jotain nohevia vastaväitteitä tähän, mutta jokainen voi tarkistaa esim. nuo minun palautepisteeni ja veikkailla koitanko tässä nyt huijata :)

Niin ja huomatkaa, että käyttäjällä BitLoop on yksi palautepiste vuodelta kivi ja sirppi, joten luulisi tämänkin jo varoittavan, että ei kannata kyseiseltä kaverilta varmaan lähteä 350€:lla ostamaan pleikkaria tarvikkeineen, mikäli hän niitä edes oikeasti omistaa. Mutta varoittanut olen, kukin tehköön miten parhaaksi näkee.
 
Vastaus: 60Gt Ps3 paketti. Sisältää 12 peliä + ohjain + kaapelit

Voi Tommi.. eikö sun elämässäs ole oikeasti muuta järkeä kuin tuo mun ahdistelu ja jatkuva "vittuilu" ja kiusaaminen..

Tästä tyypistä olen jo kerran poliisille ilmoituksen tehty kun jatkuvasti ahdisteli ja kertoili kokoajan vaikka mitä paskaa minusta ja häiritsi jatkuvasti viesteillä jokapaikassa ja myös ystäviäni ahdisteli ja häiritsi viesteillä ja ties mitä järjetöntä käytöstä.. Olen joutunut kaikki tuon laittamat yksityisviestit tallentamaan että on todisteita sitten jos asiaa joutuu joskus viemään pidemmälle oikeuteen jne..

Täältä voitte nähdä minun palautteeni 60Gt Ps3 paketti. Sisältää 12 peliä + ohjain + kaapelit 300.00 € - Playstation 3 -laitteet - Pelit - Huuto.net (avoin) näette myös että sähköpostiosoite on sama kuin se mitä täällä käytän joten tietää että kyseessä olen minä.. :)

Äsken juuri yksityisviesteillä sanoin Tommille että en jaksa vastata yhteenkään sen viestiin ja että jos ei nyt tajua jo jättää rauhaan niin pitää asiasta uudestaan poliisille yhteyttä ottaa..

noin vuoden verran se olikin jo rauhassa mutta ilmeisesti täällä foorumilla bongasi mun nimimerkin ja näyttää nyt jatkavan viestittelyään..

En voi käsittää että miten kauan tuollaista tuo Tommi voi jaksaa jatkaa.. tuohan menee jo oikeasti todella sairaan käytöksen puolelle ja törkeäksi ahdisteluksi.. Aikoinaan se asui täällä samalla paikkakunnallakin ja kun muutti niin luulin että osaisi jo jatkaa elämäänsä ja jättäisi rauhaan, mutta näköjään vielä vaan tahtoo jatkaa tuota. Noh, loppupeleissä itselleenhän se kokoajan hallaa tekee kun tietää että olen selvästi pyytänyt ja sanonut että jättäisi minut vain yksinkertaisesti rauhaan niin ei olisi mitään ongelmia.

Oikeasti naurattaa tuo, että nyt kun sanoin että en vastaa enää yhteenkään sen yksityisviestiin, vaan kopioin ne talteen jotta on tulevaisuudessa todisteita ja näyttöä siitä, kuka tätä riitelyä kokoajan yrittää jatkaa.. niin nyt yrittää tulla häiritsemään minun tekemiä nettikauppojakin.. Noh, aina vaan enemmän todisteita Tommia vastaan ja nämäkin tulee laitettua kyllä varmasti talteen
 
Vastaus: 60Gt Ps3 paketti. Sisältää 12 peliä + ohjain + kaapelit

Sulla kyllä mielekuvitusta ainakin riittää. Noh kukin itse päättää ketä uskoo.

Kannataisi myös opetella foorumin säännöt, huuto.net mainostus on kiellettyä.
 
Ylös Bottom