Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Vastaus: 60Gt Ps3 paketti. Sisältää 12 peliä + ohjain + kaapelit

Sulla kyllä mielekuvitusta ainakin riittää. Noh kukin itse päättää ketä uskoo.

Kannataisi myös opetella foorumin säännöt, huuto.net mainostus on kiellettyä.

Tuostahan voisi tälläkertaa moderaattorit itse päättää miten asian tulkitsevat.. koska tuo on vain "todiste" siitä että kuka olen.. ei varsinainen mainostus.. koska tuolta näkyy sähköpostiosoite ja tuo että olen verkkopankkitunnuksilla tunnistautunut. Mutta tottakai poistan tuon jos moderaattorit niin haluaa? :)

Halusin vain tehdä selväksi että kuka täällä yrittää valehdella ja kuka ei..

Tässä muuten vielä kopio tuolta huuto.netin tiedoistani:

Olet tunnistautunut verkkopankkitunnistuksella. Verkkopankista saamamme tunnistetieto on seuraava:
Rekisteröity nimi: KINNUNEN ARTO JUHANI

Näistä tiedoista pankin meille ilmoittama nimesi välitetään myyjälle voittaessasi tunnistautumista edellyttävästä kohteesta käytävän huutokaupan.

Tunnistautumisesi on voimassa 24.05.2011 19:02 saakka

Sä olet Tommi nolannut itsesi nyt kyllä pahemman kerran.. siis ihan oikeasti.. nämä tulee kyllä kaikki pistettyä talteen ei näitä muuten kukaan missään ilman todisteita voi uskoa että olet tuollainen :D


Niin ja en usko että Tommi on siis täällä kauppoja tehdessään mikään huijari tms.. Eli varmasti sen kauppapisteet täällä yms on kunnollisia ja luotettavia.. Se on vain jostain syystä ottanut minut nyt niin inhokikseen ja kohteekseen eli tahtoo jatkuvasti minuun tuota kiukkuaan purkaa.. Mutta eli kyllä sen kanssa varmaan kauppoja uskaltaa tehdä en sitä väitä :)

Ja jos moderaattorit tai kuka vaan kaipaa lisätodisteita siitä kuka olen tai että olenko huijari tms.. niin todisteita kyllä sitten löytyy koska ei todellakaan ole mitään epärehellistä menossa.. ainakaan itselläni.. ja tuskin Tommillakaan mutta kuhan vain nyt yrittää paskaa puhumalla saada aiheutettua kiusaa mulle :)

Toisaalta, jos mahdollista.. niin tämän aiheenhan voisi siirtää johonkin syrjään ja säilöön täällä konsolifinissä? Jos se siis on edes mahdollista siirrellä viestejä? Ajattelin vain ihan siltä kannalta että jos Tommi tuota jatkaa ja koettaa esimerkiksi tehdä tätä samaa jossain muualla foorumilla tai näillä sivuilla muissa keskustelu osioissa niin voisin sitten tämän aiheen nostaa esille ja esimerkiksi aikaisemmista tapahtumista. Ettei tarvitsisi aloittaa uudestaan kaikkea kertoilua vaan porukka voisi itse täällä käydä lukemassa miten asiat ovat.

edit: mitä te muuten olette mieltä että onko "laitonta" kaupata tuotetta sekä täällä että huuto.netissä yhtäaikaa?? kun Tommi sanoi laittaneensa huuto.netin ylläpidolle ilmoituksen minusta (olihan se arvattava että jotain se yrittää kun kiukuttaa näköjään kun ei voinut lavastaa mua huijariksi) Mutta tosiaan huuto.net sivuilla lukee että "Ilmoittaessaan tuotteen huutokaupattavaksi käyttäjä sitoutuu siihen, että hänellä on kyseinen tuote hallussaan huutokauppa-ajan päättyessä ja että hän myy sen korkeimman tarjouksen tekijälle, mikäli hintavaraus on saavutettu tai sellaista ei ole määritelty. Tämä sitoutuminen merkitsee sitä, ettei huutokaupattavaa tuotetta voi samanaikaisesti myydä pois toista kautta."


Eli minä käsitän tuon näin, että kun minulla ON hintavaraus huuto.net kohteessa.. niin voin silloin kaupata sitä täälläkin? Koska jos hintavaraus ei ylity, ei minun ole mikään pakko myydä tuotetta jos en halua. Eli silloin voin päättää mitä kautta kaupat teen ja mihin hintaan? Jos esimerkiksi huuto.netissä minulla on ps3 paketissa 400€ hintavaraus ja sinne huudettaisiin 320€ ja täällä joku tarjoaisi 350€ niin voisin ihan hyvin täältä kautta kaupat tehdä? Eikö tuo ole ihan sama juttu kuin että laittaisi useampaan sanomalehteen myynti-ilmoituksia.

Erijuttu sitten jos huuto.netissä ei ole hintavarausta niin minun on pakko myydä se sielä huudettiin siitä mitä tahansa.. ja tämän takia oltava ainoastaan sielä kaupanteossa..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

60Gt Ps3 paketti. Sisältää 12 peliä + ohjain + kaapelit -kauppaketjusta siirretty sinne kuulumatonta viestimistä (yllä olevat neljä postausta) tänne huijausepäilytriidiin.

Ihan ensimmäiseksi kauppaketjuun avautuneelle biokkalle ja samalla muillekin tiedoksi:

1. Mikäli sinulla on epäily huijausyrityksestä kauppa-alueellamme, tee se aina tähän ketjuun tai raportoi ylläpidolle, mutta älä koskaan myyjän tekemään kauppailmoitukseen. Kaikki kauppaketjut on rauhoitettu puhtaasti kaupankäynnille ja/tai kohdetta koskeville asiallisille lisätiedusteluille.

2. Kauppa-alueen säännöt kannattaa lukea huolella ensin itse ennen kuin lähtee niillä opastamaan muita. Jos jäi epäselväksi mitä tällä tässä yhteydessä tarkoitetaan, alla kaksi olennaisinta lainausta koskien muiden jäsenten kauppailmoituksiin postaamista:

O/M/V-ketjut ovat vain kaupankäyntiä varten. Ulkomaisten nettikauppojen supertarjoukset tehdään omiin tarjousketjuihinsa, ei muiden jäsenten kauppaketjuihin. Hintatasosta voi huomauttaa, mutta vain jos on tavarasta itse kiinnostunut. Epäonnistuneiden kauppojen jälkipuimiset ja muut tyhjänpäiväiset jorinat voi käydä privateitse tai kasvokkain, ei itse kauppaketjussa. Suuremmat kuprut, väärinkäytökset tai huijaukset voi ja kannattaa ilmoittaa viralliseen epäilyketjuun, tai suositellummin raporttina kohdepostauksen vasemmanpuoleista punakolmiota klikkaamalla tai jonkun moderaattorin privaan. Asiaa selvitetään yhdessä siitä eteenpäin.

+

Lisäpäivitys: kauppa-alueen rikkeet ja sanktiointi (voimassa 11.1.2010 alkaen)

Kaupankäynnin häirintä (V2, 6kk): Kauppa-alue on vain kaupankäyntiä varten. Jos et ole tavarasta kiinnostunut, älä kommentoi alueelle. Koskee niin hintahuomauttelua kuin muutakin avautumista. Jos epäilet huijausta tai olet epäselvän kaupan osapuoli, ota yhteys ylläpitoon.

3. Valistus ja varoittelu on aina hyvästä ja tervetullutta, mutta niin on myös kohteliaisuus ja tahdikkuus. Vaikka kuinka omistaa "tuhatkolmesataakahdeksantoista" positiivista kauppapalautetta, sitä ei sovi käyttää lyömäaseena esittääkseen vahvistamattomia väittämiä jäsenen suuntaan, jolla sattuu olemaan vain yksi vaivainen kauppapalaute ja sekin jäätävän kaukaiselta jurakaudelta. Miksikö?

Ohjeistuksiin on ihan syystäkin lisätty käytännön vinkit ja varmistukset vähäpalautteisten myyjien kanssa toimimiseen, joten muiden jäsenten ei tarvitse erikseen toimia kauppaketjuissa varoituksen apostoleina. Alla vielä lainaukset, jotta ei jää epäselväksi mihin viitataan:

Näin vältät joutumasta huijauksen kohteeksi:

Koska myyjiä on moneen lähtöön eivätkä kaikki toimi rehellisten pelisääntöjen mukaan, ostajien kannattaa olla kaupanteossa aina terveellä tavalla varovaisia. Etenkin myyntitarkoituksessa vasta rekisteröityneiden ja kauppoja vielä tekemättömien jäsenten kanssa kannattaa toimia huolellisesti. Alla kolme tapaa hoitaa kaupat 100% varmasti ilman taloudellisen menetyksen vaaraa.

1. Tee kaupat kasvokkain. Myyjä antaa tavaran ja ostaja rahat. Klassinen kaupantekemisen muoto, jota kannattaa vaalia jos mahdollista.
2. Tee postiennakkokaupat. Pyydä tavara postiennakolla ja lisää mahdollisuus tarkistaa paketin sisältö postissa ennen maksua.
3. Älä maksa ennakkoon myyjän tilille, jos et ole vakuuttunut myyjän luottamuksesta. Tarjoa yllä mainittuja vaihtoehtoja aina isojen kauppojen kanssa.

Kaikki kolme pääkohtaa yllä on tarkoitettu varmistamaan, että myyjät saavat myyntirauhan ja ostajat saavat riittävät työkalut ongelmatilanteiden/epäilyjen selvittämiseen ja esilletuomiseen.

Biokkalle kuuluisi tästä automaattisesti varoitus kaupankäynnin häirinnästä, mutta nyt tehty julkinen selvitys ja yleinen ohjeistus menköön poikkeuksellisesti läpi sellaisesta. Jatkossa mennään kauppa-alueen ja foorumin yleisten sääntöjen mukaan.

Myyjä BitLoopille: Olemme ylläpidossa toivoneet, ettei KonsoliFINissä kaupattaisi mitään Huuto.net-kohteita, jottei satu vahingossakaan päällekkäiskauppoja eikä muitakaan epäselvyystilanteita kummankaan sivuston suuntaan. Tästä ei olla virallista sääntöä tehty, mutta näin ohjeistettu, kun on tilanne tullut vastaan. Meillä ei luonnollisesti ole resursseja/halua seurailla Huuto.netiä päällekkäistapausten varalta, joten olemme tyytyneet tiedottamaan + pyytämään poistamaan jommasta kummasta paikasta ilmoitus, kun sellainen on vastaan tullut.

Tässä tapauksessa Huuto-palautteesi olisi kovasti luotettavuuden toteamisessa eduksi sekä itsellesi että ostajille, mutta samaan tilanteeseen joudutaan nytkin päätymään. Eli jommalta kummalta sivustolta pitäisi kohde poistaa. Useimmiten se on tehty täältä KonsoliFINin päästä, mutta valinta on sinun. Vastata voit tähän ketjuun tai privateitse.

PS. Nykyisessä Huuto.net-linjauksessamme on mielestäni parantamisen varaa etenkin tämmöisissä kaupankävijöiden luotettavuutta todentavissa tapauksissa, joten aiheesta tullaan käymään ylläpidossa keskustelua. Nykyisillä säännöillä joka tapauksessa mennään kunnes toisin ilmoitetaan.

Tosiaan olkaahan herrasmiehiä täällä KonsoliFINissä toisillenne, myös kaupankäyntipuolella.
 
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Todella asiallista käytöstä Corca:lta ja hyvin kirjotettu ja selvennetty asiat :)

Käynkin heti poistamassa huuto.net kohteen ja jatkan täällä kaupittelua ihan vain jo senkin takia kun näkyy moderaattorit näin nopeasti ja asiallisesti suhtautuvan tälläisten asioiden käsittelyyn ja hoitamiseen.

Voitteko mahdollisesti myös Biozelille laittaa ilmoituksen että aihe on siirretty tänne ja että voi täältä käydä lukemassa mitä olette asiasta mieltä? Koska sehän tämän sotkun kuitenkin aloitti niin olisi aiheellista varmaan senkin tietää että mikä on kiellettyä ja mikä ei ettei jatkossa tapahdu tälläisiä kauppojen häiriköintiä yms..

Itse en kyllä tämän asian käsittelyä enää tämän enempää jatka kun saatiin kaikki väärinkäsitykset ja nuo Biozellin huijaus yritykset selvennetyä..

Kiitokset vielä asiallisesta ja nopeasta toiminnasta! :)
 
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

BitLoop sanoi:
Voitteko mahdollisesti myös Biozelille laittaa ilmoituksen että aihe on siirretty tänne ja että voi täältä käydä lukemassa mitä olette asiasta mieltä?
Biokkaa tiedotettu tapahtuneesta ja vastaili ymmärtävästi privateitse, eli kaikki tältä osin ok.

Kiitokset vielä asiallisesta ja nopeasta toiminnasta! :)
Eipä mitään, mukavaa ja sopuisaa kauppaa molemmille jatkoon. :)
 
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

jep, no asia on nyt minun osaltani asia sitten käsitelty loppuun :) tosin yksityisviesteillä se näyttää edelleen minua lähestyvän mutta jätän ne tästä lähtien vain huomioimatta ja lukematta niin pääsee paljon vähemmällä :p
 
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Kyllä, ei minullakaan enään mitään ole, kiitoksia ylläpidolle tosiaan sääntöjen tarkennuksista, tulipahan hyvää kertausta myös itselle.

Halusin vain kysyä, että onko hänellä jotain dokumentaatiota tai muita todisteita liittyen
"Tästä tyypistä olen jo kerran poliisille ilmoituksen tehty kun jatkuvasti ahdisteli ja kertoili kokoajan vaikka mitä paskaa minusta ja häiritsi jatkuvasti viesteillä jokapaikassa ja myös ystäviäni ahdisteli ja häiritsi viesteillä ja ties mitä järjetöntä käytöstä.. Olen joutunut kaikki tuon laittamat yksityisviestit tallentamaan että on todisteita sitten jos asiaa joutuu joskus viemään pidemmälle oikeuteen jne.."

Yllättäen, niitä en saanut ja vastaus oli "minun ei tarvitse sinulle mitään todistella".
 
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Biokka ja Bitloop.

Voitteko selvitellä nämä henkilökohtaiset ongelmanne KonsoliFINin ulkopuolella? Sovitaan vaikka siten, ettei kumpikaan teistä ota tämän postauksen jälkeen yhteyttä toisiinsa yksityisviestillä tai muutenkaan viestitellen. Näin vältytte keskinäisiltä sanakahnauksilta ja säilyy muutenkin yleinen keskustelurauha foorumilla.

Tähän ei tarvitse välttämättä kummankaan enää vastata, vaan voitte jatkaa kukin tahoillanne keskustelualueen normaalia käyttöä. Kiitokset.
 
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

sanon vain että sopii minulle :)

nyt katoan vähin äänin ja jatkan kaupantekoa tuolla missä ilmoitukseni on
 
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Myyjänä: Skarpa. Pelit maksettu noin 20 vrk sitten. 2 kpl pelejä saapumatta. Yhteydenpito ei toimi. (asia hoidettu)

------
Ylläpidon terveiset: Myyjä Skarpalle laitettu toimintakehoitus yksityisviestinä ja sähköpostiin. Toivottavasti pelit saapuvat piakoin sinnepäin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Pelit ovat nyt saapuneet. Asia nyt kunnossa ja hoidettu.
 
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Jäsen Riksulla ostajaraportin mukaan noin viikon verran viivästynyt Ipad-kauppa päällä, eikä myyjään saada yhteyttä ostajan tahi ylläpidon toimesta. Jäsen silti käynyt viimeksi eilen foorumilla, joten yksityisviestit pitäisi olla perillä. Pyydämme Riksua toimittamaan laitteen mahdollisimman pian ostajalleen tai palauttamaan kauppasumman takaisin ostajan tilille.

Muita jäseniä pyydämme pidättäytyämään kaupankäynnistä Riksun kanssa, kunnes tämä tapaus on käsitelty loppuun.
 
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Jäsen Riksulla ostajaraportin mukaan noin viikon verran viivästynyt Ipad-kauppa päällä, eikä myyjään saada yhteyttä ostajan tahi ylläpidon toimesta. Jäsen silti käynyt viimeksi eilen foorumilla, joten yksityisviestit pitäisi olla perillä. Pyydämme Riksua toimittamaan laitteen mahdollisimman pian ostajalleen tai palauttamaan kauppasumman takaisin ostajan tilille.

Muita jäseniä pyydämme pidättäytyämään kaupankäynnistä Riksun kanssa, kunnes tämä tapaus on käsitelty loppuun.
Ostaja on tehnyt Riksusta rikosilmoituksen ja myyjälle ylläpito on antanut huomautuksen epäselvästä kaupankäynnistä.

Mikäli Riksu ei saa kauppaa normaaliväylän kautta hoidettua kuntoon ja mahdollinen rikostuomio tulee, päättyy jäsenen kaupustelu KonsoliFINissä erittäin suurella todennäköisyydellä siihen.

Vielä kerran varmuuden vuoksi kaikille kaupankävijöille:

Pyydämme kaikkia käseniä pidättäytyämään kaupankäynnistä Riksun kanssa, kunnes tapaus on selvitetty.

Kiitokset.
 
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Tuplanickeilyt ovat kiellettyjä ja kauppa-alueella itsensä kanssa keskusteleminen ei käy laatuunsa. Varsinkaan kauppapalautteissa. Ylläpito on alustavana toimena bannannut nämä toisiinsa sidoksissa olevat nickit, toivoen samalla, että mitään ikävää ei vielä tapaukseen liity. Eli seuraavat nickit ovat bannattu:Kribbeboy, Keräilijä, Suizaboy ja Gayman.

T.Ylläpito
 
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Tuplanickeilyt ovat kiellettyjä ja kauppa-alueella itsensä kanssa keskusteleminen ei käy laatuunsa. Varsinkaan kauppapalautteissa. Ylläpito on alustavana toimena bannannut nämä toisiinsa sidoksissa olevat nickit, toivoen samalla, että mitään ikävää ei vielä tapaukseen liity. Eli seuraavat nickit ovat bannattu:Kribbeboy, Keräilijä, Suizaboy ja Gayman.

T.Ylläpito

Tämä Keräilijä ei ole vastannut nyt viikkoon viesteihini eikä ole toteuttanut osuuttaan vaihdosta. Oman pelini olen hänelle lähettänyt. Profiili väitti hänen olleen online viimeksi puoli neljä.

EDIT: Tänään saapui peli, case closed.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Pistetääs tännekkin ketjuun toi mun viesti tuolta toisesta ketjusta (joka on näköjään väärässä paikassa)
19.10.2011 kirjotettu.
"Noniin. Alkaa mennä käpy käyttäjän Akiman kanssa jonka monet tietävän gamestopin heebona.
Ostin pari levyä (cd ja dvd)reilu kk takaperin joista toinen tuli mutta toinen ei. Ja siitä viimeisestä on yhteydenotto akin suunnalta 26.9 että kohta laittaa postiin jonka jälkeen ei ole viesteihin vastannut.
Tällä hetkellä on täälläkin linjoilla pitkästä aikaa mutta ei vastaile yksityisviestiin.
Loppuu multa keinot tähän hätään.

E: Mainitaan vielä että 9.9.2011 olen levyt maksanut"
 
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Eipä täältäkään apuja saa, vaikka ois voinu olettaa.
 
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Eipä täältäkään apuja saa, vaikka ois voinu olettaa.
Kaikki ei tapahdu hetkessä, kuomaseni. Ylläpidon resurssit ovat rajalliset, ja näiden epäilyjen varmentaminen vie aina oman aikansa.
 
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Pistetääs tännekkin ketjuun toi mun viesti tuolta toisesta ketjusta (joka on näköjään väärässä paikassa)
19.10.2011 kirjotettu.
"Noniin. Alkaa mennä käpy käyttäjän Akiman kanssa jonka monet tietävän gamestopin heebona.
Ostin pari levyä (cd ja dvd)reilu kk takaperin joista toinen tuli mutta toinen ei. Ja siitä viimeisestä on yhteydenotto akin suunnalta 26.9 että kohta laittaa postiin jonka jälkeen ei ole viesteihin vastannut.
Tällä hetkellä on täälläkin linjoilla pitkästä aikaa mutta ei vastaile yksityisviestiin.
Loppuu multa keinot tähän hätään.

E: Mainitaan vielä että 9.9.2011 olen levyt maksanut"

Kehotamme välttämään kaupppoja käyttäjän Akiman kanssa toistaiseksi. Syynä yllä oleva keissi, jota ei ole vieläkään selvitetty. Akiman ei ole vastannut myöskään ylläpidon kehotuksiin hoitaa kaupat Trollbutcherin kanssa kunnialla loppuun, vaikka on foorumilla vieraillut.

t: Ylläpito
 
Vastaus: KonsoliFINin kauppa-alueiden huijaukset ja epäselvät kaupat

Käyttäjän Mokoma kanssa ongelmia, vaihdettiin pelit, lähetin omani perjantaina , hänen piti kanssa. No, nyt sunnuntaina sanoi että vie heti maanantaina, että on joko tiistaina tai keskiviikkona, syyksi sanoi että hautajaishommia ym. Ja ei vielä tänäänkään mitään laatikossa, oman pelinsä sai jo maanantaina, yksityisviesteilläkin olen kysellyt asiasta, ei vastausta vaikka paikalla on ollut.


Merkilliseksi homman tekee, että pari kauppaa jo suoritettuna kaverin kanssa, hyvin ovat menneet mutta tämä nyt ei.
 
Ylös Bottom