Konsolirallipelit

spydeZ6

Valetoimittaja
Ylläpitäjä
Eilen löin WRC Generationsin pitkästä aikaa tulille ja ilokseni ratti viimein toimi. Toimia on hieman kyseenalainen ilmaus, sillä ajaessa ei ollut juuri minkäänlaista tuntumaa. Tuntui kuin auto leijuisi ja polkimet reagoivat huonosti. Kaivelin sitten netistä hieman parempia säätöjä ratille ja sen seurauksena auto ei kääntynyt enää ollenkaan. Seuraavaksi nollasin asetukset, mutta auto ei edelleenkään kääntynyt. Käynnistin pelin uusiksi ja loin uuden ohjausprofiilin vakioasetuksilla, mikä poisti kääntymisongelman. Ajelin hetken, suljin pelin, poistin sen ja vein tänään vaihtoon pelikauppaan.

pelle

Well-Known Member

Onhan tässä vaikka mitä ongelmaa.
Video kiteytettynä:

- Takavedoissa on säädöt myös etu ja keskidiffille eli niissä on nelivetojen säädöt. Hauskinta on se, että noiden olemattomien diffien säätö myös vaikuttaa autoon.
- Kuivankelin renkaat on paremmat sateella kuin sadekelin renkaat.
- Auto lähtee kunnolla liikkeelle vasta kun kaasu on melkein kokonaan pohjassa. Tämä koskee myös ainakin ihan xboxin ohjaintakin joten ei ole pelkkien rattimiesten ongelma.
- Vaihteistoa säätäessä tarjolla on vain viisi vaihdetta vaikka autossa niitä olisikin kuusi.

Itse myös huomasin eilen ettei mun kannata ottaa kovia sorarenkaita käyttöön sillä ainakin toyotan hybridillä ne kului tasan samaa tahtia pehmeiden kanssa joten nyt monte on ainoa jossa täytyy hiukan katsella mitä laittaa alle. Muualla pelkkiä pehmeitä renkaita mukaan oli sitten soraa tai asfalttia, satoi tai paistoi.

Huomasin myös sellaisen äänibugin, että sateen ääniefekti on jotenkin onnistuttu sitomaan auton moottorin ääniin eli jos sateessa näpyttelet kaasua nopeasti niin sateen ääni pätkii samaa tahtia ja sama taitaa päteä myös yleisön ääniin, mutta sitä en ole tarkemmin testannut.

Ja miks hemmetissä tässä on pakko luoda joku nacon tili jotta voi ladata muiden maalauksia.
Mitään käytännön syytähän tuolle ei ole sillä eilen ja edellispäivänä mä pystyin lataamaan ja käyttämään niitä ilman mitään tili kyselyitä, mutta tänään en joten tuo toiminto ei oikeasti vaatisi mitään tilin luomista.
Se mikä tuossa on vielä typerämpää on se, että nyt mä en pystyisi laittamaan autooni edes oma tekemää maalausta ilman tilin luomista.

Omenanraato

Well-Known Member
Kyllä mulla ainakin on todella raju ero sadekelin renkailla. Kuivankelin luistelee ku jäällä.
Minkä lisäksi jossain rallissa softit sulaa ihan alle. Kuluma vaihtelee rallikohtaisesti.

pelle

Well-Known Member
En muista mikä ralli oli mutta mulla oli softit edessä ja hardit takana ja 13km jälkeen edessä oli n.55% jäljellä ja takana 53%.
Lopussa oli yksittäinen aika samanpituinen pätkä jossa mulla oli pelkät softit alla ja kulumisen erot ihan samat.
Oli ralli mikä tahansa niin softeilla pääsen yli 20km.
Toki mulla on myös ne kaikki uramoodin pitoa ja kestoa parantavat perkit käytössä.

Viimeksi muokattu:

spydeZ6

Valetoimittaja
Ylläpitäjä
Pädillä pelasin careeria rattitukea odotellessa ja kyllähän niissä kisoissa tapahtui kaikkea outoa. Esimerkiksi sadekelillä tekoälyn ajat heitteli aivan järjettömästi. Ensin saattoi olla tasaista vääntöä ja yhtäkkiä siellä joku kisaaja veti lyhyellä pätkällä puolen minuutin kaulan kaikkiin muihin:D

pelle

Well-Known Member
Pädillä pelasin careeria rattitukea odotellessa ja kyllähän niissä kisoissa tapahtui kaikkea outoa. Esimerkiksi sadekelillä tekoälyn ajat heitteli aivan järjettömästi. Ensin saattoi olla tasaista vääntöä ja yhtäkkiä siellä joku kisaaja veti lyhyellä pätkällä puolen minuutin kaulan kaikkiin muihin:D

Mä olen jo vuosia sitten oppinut ottamaan väliaikatiedot pois päältä niin pystyy ajamaan paljon tasaisemmin kun ei välillä näe jääneensä likemmäs 10 sekuntia.
Kyllä sen sitten maalissa näkee miten kävi.

Mulla on nyt toinen wrc1 kausi menossa. Eka oli ihan hemmetin helppo 100% tasolla joten heitin vaikeuden 150%.
Monten voitin kahdella sekunnilla, mutta ilman rangaistuksia se olisi ollut yli 10 sekuntia, mutta tuo johtuikin vaan siitä ettei tekoäly osaa ajaa tuolla ja ruotsissa jäin yli minuutin.
Joten tiputus 125% ja silläkin ajat vaihtelee todella paljon ja esim keniaa edeltävä ralli tuli voitettua 20 sekunnilla ja sitten keniassa yli 10 sekuntia turpaan. Seuraavana estonia joka kuulemma on taas sellainen jossa voittaa isolla erolla.

On tää hieno parannus ajotuntumalta aiempiin versioihin nähden =) Jo hetken tätä padilla pelanneena aloitin uran private-moodissa ja siitä sit valitsin sponsorin ja otin rally2-auton alle ja sponsori tarjosi seitsemän kisaa, tavoitteena olla sijalla 7. kokonaispisteissä kauden päätteeksi. Tulin kahdennakseksi (8) häviten 7. sijan pisteellä.. xD Toi Privateam antaa kivasti aikaa opetella tän pelin fysiikoita ja joksiinkin pätkiä vaikka sää voi olla eri seuraavalla kertaa =)

Nyt alko kausi 2. privatessa ja päätin hankkia Rally1-auton. Otin Huyndain= Monte on mennyt hienosti toistaiseksi, ja vain 0,8 sekuntia Tänakin perässä ennen 2 vikaa ajopäivää =)) Kivalta tuntuu ja helpompi auto rally1- on ajaa kuin rally2- auto =) Hybridikartat-tuo lisää mielenkiintoa/ valinnan vaikeutta.. mutta 2-kartalla oon montessa vielä pärjännyt =) 1-hybridikartta on ilmeisesti esim Power-pätkiä varten?

109-taso on ai difficulty tällä hetkellä.

8-kisaa on tällä kaudella Rally1 ohjelmassa =) Livery-editorista löytää hienoja muiden tekemiä luomuksia, joten jos auto on hieno se on myös nopea? =)

Ylös Bottom