Konsolirallipelit

Omenanraato

Well-Known Member
Huh, ei kyllä erota WRC9:stä tätä kymppiä, career-moodi aivan 1:1 edellisen osan kanssa
Uramoodi joo. Mutta itse ajaminen ei, saati rengasvalintojne tuomat muutokset ja täyspitkät rallit. Meininki on ihan eri luokkaa. Eipä se itse uramoodi kauheasti uutta olisi kaivannutkaan, korkeintaan typerät tavoitteet toisiksi.
 

veltsu73

Active Member
CSL Elitellä pääasiassa, mutta dualsenselläkin yllättävän pelattava. Arvosteluissa ollut aika paljon juttua että 100 % padilla ajettavaks tehty, mutta eipä ratilla ajaminenkaan ffb:n osalta ainakaan huonommalta tunnu mitä wrc 8, fysiikat tietysti tekee ajettavuudesta yleisesti ottaen parempaa.


Eihän näitä kumpaakaan (WRC & DR2) voi oikein simuksi sanoa, mutta mun mielestä WRC 10 on ajettavuudeltaan ihan yhtä hauska kuin DR2, asfaltilla parempi. Kasissa auto tuntui vielä liian kevyeltä, ja sivuluisut oli vähän mitä oli, mutta nykyisellään autoa voi heitellä sladista sladiin ja massakin tuntuu sopivasti. Äänissä Dirt vie kyllä edelleen voiton, mutta tälläkin saralla parannusta on tullut selkeästi.
Okei..itse ralleja ajen ratilla..ja tähän astiset wrc: t on ollu kyllä luokattoman huonoja " sommattavia"
Dirttiä jonku verran vääntäny..mut tottahan se on..ettei oikea auto käyttäydy niinku siinä on mallinnettu..kääntyvyys siinä on hukassa..ei se tosiaan simu ole.
Ykkös dirtissä auto kääntyi aiks lailla oikein.mut ne hypyt ja se painon "simulonti" oli jotain joka ei osunu kohdilleen..
No tässäpä pikkusen omia mielipiteitä
 

JLunen

Well-Known Member
Ekassa DR:ssä ei tosiaan ollut oikein massaa ja monesti mutkaan ylikovaa tullessa vaan pienemmälle vaihteelle vaihtamalla pystyi pelastamaan tilanteen. Mutta Joo, eihän se DR2.0:kaan simu ole. RBR edelleen omaa luokkaansa fysiikoissa, valitettavasti. Mutta hauskoja nämä arcademmatkin ovat, ei siinä ja KT on kuitenkin nostanut tasoaan WRC5:stä aika huimasti.
 

RnThaPLn

Active Member
Onko muilla ongelmaa WRC10:n kanssa, ettei peli tunnu saavan yhteyttä servereille? Punainen kuvake pyörii oikeassa alakulmassa jatkuvasti…
 

Omenanraato

Well-Known Member
Pädillä tää on kyllä niin nannaa. Mulle ajotuntuma on aina kaikki kaikessa. Voin pitää kuukauden tauon, sillon ajomallin pitää olla sellainen, että siihen täytyy päästä samantien sisälle. Vähän kuin Forza Horizonissa. Voit aina hypätä ja nauttia. Ja tässä on sellainen. Oli auto mikä vain, alusta mikä vain. Kaikki tuntuu luonnolliselta, mutta nautinnolliselta.

Ja toi Viron ralli. Huh huh, ehkä parasta kokemusta ikinä rallipeleissä. Aivan huikeat pätkät. Tykkään todella isosti.

Kaiken kaikkiaan edelleen todella positiiviset fiilikset pelistä.
 

KepaGt

Well-Known Member
Pädillä tää on kyllä niin nannaa. Mulle ajotuntuma on aina kaikki kaikessa. Voin pitää kuukauden tauon, sillon ajomallin pitää olla sellainen, että siihen täytyy päästä samantien sisälle. Vähän kuin Forza Horizonissa. Voit aina hypätä ja nauttia. Ja tässä on sellainen. Oli auto mikä vain, alusta mikä vain. Kaikki tuntuu luonnolliselta, mutta nautinnolliselta.

Ja toi Viron ralli. Huh huh, ehkä parasta kokemusta ikinä rallipeleissä. Aivan huikeat pätkät. Tykkään todella isosti.

Kaiken kaikkiaan edelleen todella positiiviset fiilikset pelistä.
Pitänee hakea, kun Omppu tykkää! Omput suositukset on aina osunu kohilleen, kiitos niistä!
 

Omenanraato

Well-Known Member
Samaa ongelmaa esiintyy täällä PS5 version kanssa, herjaa nettiyhteydestä vaikka kaikki on ok. Hetken pelailun jälkeen toimii taas.
Mulla teki ekana päivänä tota, mutta ei enää. Eiköhän Noo vaan servereis vikaa.
Sellainen tuli muuten vielä mieleen, että ainakin Virossa Ogier ja Tänak taisteli kärjessä, sen jälkeen Evans ja breen taisteli sijoista 3-4. Rovanperä oli sit viidentenä ja fordit siellä hännillä, samoin Hyundain loput autot ja katsuta. Eli AI on nyt selvästi aidommin tuloslistalla kuin ennen. Eli sekin positiivisena sanottavana tästä.

Lisäksi siellä on nyt joku 50 vuotis moodia missä ajellaan vanhoilla autoilla, on esim kankkusen Lanciaa ja celicaa, sekä vatasen pösöä jne. Mutta niillä ei ajetakaan nykypäivän EK:lla, vaan siellä on esim yhdestä Sardinian, tai safarin EK:sta tehty eri versiot eri vuosille. Esim 70 luvun pätkällä oli yleisöä tiellä jne. Täytyy siihen joskus tutustua lisää.
Testailin niitä eri autoja ja en aja noita ikinä, koska pädillä joku b ryhmäläinen on kauhea ajaa, saati takavetoinen stratos. tämä koskee kaikkia rallipelejä. Mutta nyt ei. Todella mukana ajella pädillä myös stratosta, tuntui tappopeliltä, mutta se oli kesytettävissä.

Ekaa kertaa sitten PS2 aikakauden WRC pelien kun rallipeli tuntuu pädillä näin kivalta. Sillä erolla, että nyt tuntuu samaan aikaan edes semisimulta ja osa EK:sta on auton levyisiä ja sitä pystyy ajamaan nauttien.
 
Viimeksi muokattu:

KepaGt

Well-Known Member
Peli tilattu coolshopista, joten edullinen hankinta, mutta Omppuun vahva luotto ja odotan innolla peliä!
 

KepaGt

Well-Known Member
No, tykkäsin kyllä Wrc 9:stä tosi paljon ja senkin ostin, kun luin sun kokemuksia pelistä. Eikä haittaa, mikäli menee joskus väärin, mutta olet aika hyvin aina kuvannut pelin ominaisuuksia ja toimivuutta, joten edelleen luotto on kova
 

codriver

Member
Uratilassa ärsyttävä bugi/tms. Chilessä El Puman pätkän alussa peli kaatui kolmesti peräkkäin ja sit kun käynnisti uudelleen niin olinkin muka keskeyttänyt sen pätkän. Näin kävi molempiin suuntiin ajaessa jwrc:llä.
 

Vesgu

Member
Omenan suosituksien ja hehkutusten takia on tähänki osotteeseen ostettu jos ei muuta niin ainaki pari osaa WRC:tä Vähän epäröin tän uusimman hommaamisen kans (taas) mutta pitihän se sitte käydä kaupasta hakemas.

Eipä noita aikasempiakaa oo mitenkää puhki tahkottu mutta oon sen verran tyhmä että aina sitä,varsinki tän pelisarjan kohalla,on halunnu sen uusimman osan kun rallikärpänen purasee.

On tuossa kyllä aika vahvasti semmonen vuosipäivityksen maku mutta ohjauksessa on tapahtunu jotain kun säädin ratin kääntösädettä pikkusen pienemmälle ja thats it.Omaan makuun istuu oikein mukavasti käteen noilla perussäädöillä.Varmaan paremmaksikin sais ku tietäs vaan miten säätää Mutta enivei, hyvin on noillakin asetuksilla auto pysyny ojien välis.

Muutama tunti peliä takana ja menny lähinnä Monten,Ruottin ja kertaalleen Kroatian tahkoomiseksi ku pomppasin WRC3 luokasta heti ku oli mahollista niin kakkoseen ja kausi alko taas alusta.Uramoodi on yks yhteen aikasemman osan kans ja onhan se toimiva,vaikkakin hieman nähty jo jos on aikasempaa osaa pelannu.

Rengaspeli on kyllä hauska uudistus ja samaten mukavan olosia noi spessukisat jossa pääsee ajeleen B-ryhmäläisillä jne.Kokonaisuutena erittäin hyvältä tämä vaikuttaa.

Pelailen Series X:llä ja Logitechin G920 käytössä.Forcet on suht onnettomat,niinku aikasemminki.Joissain pätkis jonnin verran screen tearingiä havaittavis mutta eipä noi oo peliä pilannu.Ja jotenkin kaasu pätkii aina välillä?Niin tässä kuin edellises osaskin? Onko muilla vastaavia ongelmia vai onko meikän polkimet vaan tulossa tiensä päähän?
 

Revolveri

Well-Known Member
Loistavahan tämä WRC10 on aivan kuten ysikin. Dualsensellä pelaillut ja aivan uuden kimmokkeen olen saanut padilla pelailuun. Ei ole tullut ratti/ polkimia kaivettua esiin reiluun vuoteen. Tämä WRC sarja on aina padilla maistunutkin.
Tuli ajettua tuo Anniversary mode läpi ja kyllä meinasi muutamalla pätkällä usko loppua että pääsenkö ikinä läpi. Paljon kiroilua ja hikoilua mutta sain vaikeimmatkin pätkät läpi ja onnistumisen fiilis kuittasi aina pettymykset. En yleensä tälläisiä jaksaisi paukuttaa mutta halusin uramuotoon auki sen privateer moden. Se lisää alkuun mahdollisuuden ostaa auton ja lisäillä sponsoreita sun muuta. Ja auton saa livery modessa tuunata millaiseksi haluaa. Myös muutama sponsori skilli kykypuussa mukana. Ei loppujen lopuksi mitään ihmeellistä mutta tuo ainakin itselle lisäintoa uraan kun saa autoa koristella. Mutta aivan järjetön idea laittaa tämä lukituksi anniversary moden läpäisyn taakse joka on sen verran vaikea ettei vähemmän rallia ajavat tule koskaan tuota läpäisemään.
 

Rallycar

New Member
WRC10 muutaman tunnin testauksen jälkeen tuntuu ihan hyvältä peliltä,mitä asetuksia käytätte pädillä siinä ohjausasetuksissa? tahtoo olla aika herkällä, vähänkin liikuttaa ohjaustattia niin penkka kutsuu.
 

Omenanraato

Well-Known Member
WRC10 muutaman tunnin testauksen jälkeen tuntuu ihan hyvältä peliltä,mitä asetuksia käytätte pädillä siinä ohjausasetuksissa? tahtoo olla aika herkällä, vähänkin liikuttaa ohjaustattia niin penkka kutsuu.
Mä laitoin ohjauksen miinus kolmoselle ni tuntunu hyvältä.
 

heeke

Member
Oisko tämä nyt silleen, että kun itsellä series x ratilla , että ps5 pelkällä adaptive ohjaimella niin, fiksuinta olis hommaa joko wrc9 boxille rattiajoon tai wrc10 ps5 ohjaimelle? Mitä lueskellut niin ohjaimella ps5 100x parempi juuri noiden adaptiivisten ohjausjuttujen takia. Ja onko jopa niin että wrc9 on parempikin sitten taas ratilla.
 
Ylös Bottom