Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kotoa löytyvät pelilaitteet

Eiks sulta löytyn vielä steam deck:kin ??? :)

Mutta mitä lukenut nyt teiltä muiltakin vastauksia niin hyvin monelta löytyy laaja kirjo eri laitteita niin uutta sukupolvea kuin vanhempaakin.

on mulla varmaan kaikki mahdolliset rommitkin jostain metsästetty kovalevylle joita voi esim. Shieldillä emuilla pelailla :) ( luokkaa nintendon, segan ym. Vanhemmat pelit)

Kylhän sit välil on tuntun että menee ihan överiksi koko tää juttu kun niin paljon laitteita ja pelejä , mutta onhan tää vaan niin kiva harrastus : D

Huomannut et tietenkin aina uusi laite vie alussa eniten huomiota mut aina kyllästyy jonkin ajan päästä ja saattaa hyvinkin pelailla uudelleen vanhalla sotaratsulla.

Ton vr pelaamisen kanssa huomannut selvästi et tulee aina jaksoja et kiva vääntää beat saberii ym. Mut sit jää taas pölyttymään uudelleen ja ps5/ series x taas alle. Oishan se steam deckki kyl magee kanssa... ;)

Hyvä kun muistutit Steam Deckistä ja siitä tuli mieleen et löytyy Indexi myös.

Itsellä VR pelaaminen on jäänyt vähemmälle kun tietokoneella pelaaminen on vähentynyt roimasti, sen takia olenkin innostunut PSVR 2 kun konsolit käynnissä päivittäin niin varmaan sekin lisääntyy. Toinen mikä vähän syö intoa on ettei kestä kun about 20 min VR pelaamista vapaalla liikkumisella. Välillä yrittänyt totutella itteensä mut sit se aina jää. Toki joku Beat Saber on siitä täydellinen ettei siinä liikuta.
 
Hyvä kun muistutit Steam Deckistä ja siitä tuli mieleen et löytyy Indexi myös.

Itsellä VR pelaaminen on jäänyt vähemmälle kun tietokoneella pelaaminen on vähentynyt roimasti, sen takia olenkin innostunut PSVR 2 kun konsolit käynnissä päivittäin niin varmaan sekin lisääntyy. Toinen mikä vähän syö intoa on ettei kestä kun about 20 min VR pelaamista vapaalla liikkumisella. Välillä yrittänyt totutella itteensä mut sit se aina jää. Toki joku Beat Saber on siitä täydellinen ettei siinä liikuta.
Juu itsekkin pelaillut tuolla questilla sopivan lyhyitä pelisessioita juurikin ettei tulisi paha olo. Jos joutuu ohjaimella kääntyillä ilman mitään pikakääntymisiä menee itselläkin pakki sekaisin enemmästä pelaamisesta :)

Mutta onhan tuo vr kyllä aivan oma maailmansa mutta pienissä seteissä.

Kiinnostaa itseäkin psvr 2 mutta arveluttaa toi johto kun tottunut tuolla standalonella menee langattomasti.

Täytyy katsella mitä jengi siitä nyt sanoo onko kuinka huima hyppäys tuosta quest2 sta silmien seurannan ja oled näyttöjen kanssa. Ensimmäiseen aaltoon en ole kyllä heti lähdössä sitä ostamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Löytyy PS1, PS2, PS2 Slim, PS3 Slim, PS4, PS5, (+PSVR), PSP, PS Vita, Xbox 360 S, Xbox One X, Xbox Series X, PC (nuhapumppu retroiluun tai kevyempiin peleihin) ja kaksi android-puhelinta.

Kaksi ekaa tosin lienevät vahnhemmilla jossain kaapissa. Aktiivkäytössä XSX ja PS5 4k 144 Hz 32" -näytössä, satunnaisemmin kiinni myös PS3 ja X360. One X on Netflix-koneena olkkarin töllössä, joskus tulee jotain silläkin pelattua. Vitaa tulee käynnisteltyä muutamia kertoja vuodessa, olisi sillekin vähäsen backlogia. Puhelimilla silloin tällöin xCloudia jos ei konsolille pääse tai haluaa sängyssä jotain pelailla. PC:llä testasin vain, pyöriikö FFXIII. Pyöri.

Niin ja juuri tuli ensimmäinen Nintendon peli ikinä koskaan hankittua (Silent Hill Shattered Memories), mutta yhtään Nintendon laitetta ei ole koskaan löytynyt. Täytyypä miettiä, pitäisikö asia korjata. Joku kymmenisen vuotta sitten oli joku DS tullut Saksan Amazonin mustasta perjantaista tilattua, mutta taisin olla toisella paikkakunnalla pitkällä joululomalla kun se olisi pitänyt postista noutaa, niin lähti takaisin. Ei sinänsä harmittanut, säästyi köyhän opiskelijan rahat.

Mitään konsolia ei ole tullut myytyä tai luovutettua pois, paitsi eka Xbox 360, koska RRoD. Kaikki kolme vanhaa omaa pc:täkin löytyy, vaikka ovat jo kaikki kaatiskamaa kun eivät edes toimi. Pitäis asialle jotain jaksaa tehdä kun "ehtis".
 
Pelikirjaston kokoa en ole kyllä vuosiin laskenut. Hyllytilan perusteella karkeasti arvioitu fyysisten julkaisujen määrä on 500-600, ja digipelikirjastosta tulee suunnilleen sama määrä lisää. Joka tapauksessa aivan liikaa, muttei koskaan tarpeeksi. :)
Sinullakin kun on tänne postattujen kuvien perusteella aika kova tahti pelihankinnoissa, niin eikö ole missään vaiheessa tullut sitä, että ostaa vahingossa tuplia tai että siinä kirpparipöydän ääressä ei muistakaan että löytyykö hypisteltävä peli jo omasta pelihyllystä? Minulle rupesi tätä käymään ja sen jälkeen oli pakko ladata joku monista Game Collection -sovelluksista puhelimeen, jotta koko oma pelikirjasto kulkee kokoajan mukana ja aina voi tarkistaa mitä sieltä omasta pelihyllystä löytyy. Tällöin pysyy kivasti myös pelien määristä kartalla. Toki se vaati kerran kaikkien pelien kirjaamista sovellukseen, mutta kun iso työ on kerran tehty, niin sitten ne on siellä. :)

Itse käytän tätä, mutta vaihtoehtoja on: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tuyware.mygamecollection&hl=en&gl=US&pli=1
 
Itseltäni löytyy tällä hetkellä kytkettynä ja toimintavalmiina 14 pelikonsolia. Käytössä neljä televisiota. Omat pöytä-PC ja läppäri ovat vain toimistokäytössä, joten niitä en pelivehkeiksi edes laske.

TV 1 (70")
PS5, Switch, NES Classic, SNES Classic, PS1 Classic

TV 2 (65")
PS3, Wii U

TV 3 (55")
PS2, PS4, N64, GameCube, Wii

TV 4 (37")
NES, SNES

Lisäksi löytyy toimivat PS1 ja Commodore 64, jotka eivät ole tällä hetkellä käytössä.
 
Vähän olen muuten kateellinen teille, jotka voitte pitää kymmeniä konsoleita yhtä aikaa kytkettynä. Joko pitäisi ostaa ihan erilainen TV-taso ja/tai hyväksyttää johtohelvetti vaimolla. Tai ostaa toinen telkkari johonkin toiseen huoneeseen. Joka tapauksessa nykyisellä setupilla neljä konsolia menee nätisti TV:n alle ja on vielä vahvarin avulla myös nätisti kytkettävissä. Viides alkaa olla jo tilan kannalta liikaa, vaikka siihen vielä HDMI paikka riittäisikin.
 
Vähän olen muuten kateellinen teille, jotka voitte pitää kymmeniä konsoleita yhtä aikaa kytkettynä. Joko pitäisi ostaa ihan erilainen TV-taso ja/tai hyväksyttää johtohelvetti vaimolla. Tai ostaa toinen telkkari johonkin toiseen huoneeseen. Joka tapauksessa nykyisellä setupilla neljä konsolia menee nätisti TV:n alle ja on vielä vahvarin avulla myös nätisti kytkettävissä. Viides alkaa olla jo tilan kannalta liikaa, vaikka siihen vielä HDMI paikka riittäisikin.
Itselläni on onneksi ymmärtävä (ja pelaava) vaimo sekä kohtuullisen kokoinen omakotitalo. Kaikki televisiot konsoleineen on ripoteltu eri huoneisiin. Lapset ovat myöskin tyytyväisiä meikäläisen kohta 34 vuotta jatkuneeseen konsolipelaamisharrastukseen. Ei tarvitse kerjätä pelivehkeitä lahjoiksi kun iskä ostaa ne muutenkin.
 
Itselläni on onneksi ymmärtävä (ja pelaava) vaimo sekä kohtuullisen kokoinen omakotitalo. Kaikki televisiot konsoleineen on ripoteltu eri huoneisiin. Lapset ovat myöskin tyytyväisiä meikäläisen kohta 34 vuotta jatkuneeseen konsolipelaamisharrastukseen. Ei tarvitse kerjätä pelivehkeitä lahjoiksi kun iskä ostaa ne muutenkin.
Joo täälläkin pelaamisen suhteen oikein ymmärtäväinen vaimo, mutta silti ei jostain syystä saa olohuoneen lattioita, sivupöytiä ja mitä ikinä täyttää konsoleilla. Pelata saa siis oikeastaan vaikka kuinka, mutta olohuone pitää silti säilyä suhteellisen siistinä ja järkevän näköisenä. :D

Tietysti työhuoneeseen voisi hommata telkkarin, mutta tietokoneen, autosimulaattoririgin ja pelihyllyjen myötä tila on sielläkin aika kortilla. Isompaan kämppään tässä on vaan vissiin muutettava. :)
 
PS3, PS5, PSP, Switch ja NES Mini. PS2 lähti myyntiin joka ehkä hieman kaduttaa, tosin siihen oli 0 peliä joten ei ehkä sittenkään :p PS3 lähinnä sen takia että se toistaa PS1 pelejä.

Edit: Unohtui et ohan mulla vielä PS4 Pro makkarissa lähinnä netflix ym mediasoittimena.
 
Viimeksi muokattu:
Olkkarin telkkarissa kytkettyinä: PS5, XSX, Switch, PS4 Pro, WiiU, PS3 ja PS2.

Pojan huoneessa perus-PS4, Xbone X ja pojan käytössä Nintendo 3DS. Erillisessä pienessä pelihuoneessa kytkettyinä perus-PS4, perus-Xbone, WiiU, PS3 ja ikivanha desktop PC (aikoinaan oli kovakin peli-PC, mutta ei tule enää lainkaan käytettyä).

Makkarissa 2 x PSVita sekä 3DS.

Pojalla ja itselläni molemmilla vuoden vanhat iPadit. Pojalla kovassa pelikäytössä, itselläni vain satunnaisesti pelikäytössä.

Jemmassa pelihuoneen kaapissa lisäksi PS3, Nintendo Wii sekä PSP.
 
Viimeksi muokattu:
Sinullakin kun on tänne postattujen kuvien perusteella aika kova tahti pelihankinnoissa, niin eikö ole missään vaiheessa tullut sitä, että ostaa vahingossa tuplia tai että siinä kirpparipöydän ääressä ei muistakaan että löytyykö hypisteltävä peli jo omasta pelihyllystä? Minulle rupesi tätä käymään ja sen jälkeen oli pakko ladata joku monista Game Collection -sovelluksista puhelimeen, jotta koko oma pelikirjasto kulkee kokoajan mukana ja aina voi tarkistaa mitä sieltä omasta pelihyllystä löytyy. Tällöin pysyy kivasti myös pelien määristä kartalla. Toki se vaati kerran kaikkien pelien kirjaamista sovellukseen, mutta kun iso työ on kerran tehty, niin sitten ne on siellä. :)

Itse käytän tätä, mutta vaihtoehtoja on: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tuyware.mygamecollection&hl=en&gl=US&pli=1
No hitto, kiitos linkistä tuohon sovellukseen :)

Just tollaists itsekkin tarvitsisi ja mitä nopeesti katsoin niin oli helppo käyttää ja lisäillä omia pelejä sinne.

Linkkaa hyvin eri sivustoihin lisätiedot peleistä mitä sinne valitset .... Iso käsi sinne ;)

Jotain hyötyä oli heti tästäkin ketjusta ... On kyllä aika julmettu homma tehdä toi urakka....
 
Jotain hyötyä oli heti tästäkin ketjusta ... On kyllä aika julmettu homma tehdä toi urakka....
Kerran kun tekee, niin sitten ne on siellä. :) Sen jälkeen se on yksittäisten pelien lisäilyä, kun ostelee jotain uutta.

Lisäksi tuolta saa myös exportattua koko oman kokoelman exceliin, mikä on ihan hyvä ominaisuus. Mutta tosiaan suosittelen ihan vaan kirjanpito mielessä jo, kun pelejä alkaa olla satoja.
 
Mielenkiintoinen ketju!
Itse selvästi vähemmistössä kun aina olen myynyt vanhat laitteet uusien tieltä pois. Pitkään ollut tilanne, että löytyy pelikelpoinen pc, sekä yksi konsoli. Vanhemmat konsolit ovat lähteneet joko lahjoituksena tai myytynä eteenpäin.
Tällä hetkellä löytyy PC sekä Switch. Ja Switchin lisäksi 2DS XL toki myös, edelleen kovassa käytössä lähinnä Zelda-laitteena. Tästä oli tarkoitus luopua, mutta Switchin heikko retropelivalikoima(sekä heikommat versiot OoT & MM) ei tätä vielä sallinut.

Fyysiset pelit myynyt joko heti pelaamisen jälkeen, tai sitten konsolin mukana pois, joten hyllystä ei löydy tällä hetkellä yhtäkään peliä :eek:Suurimmilta osin on tullut siirryttyä digitaalisiin peleihin.
Elokuviakaan ei hyllystä löydy enää ainuttakaan, kirjojakin hyllyssä vain kourallinen, kirjastosta lähinnä haen kirjani. Kirjastoa tuli hyödynnettyä paljon myös varsinkin PS3 -PS4 aikaan, kun tajusin että tuollahan on hyvät valikoimat! Joten en vaali fyysistä tavaraa juuri lainkaan enää.

Paljon tulee pelailtua retropelejä, mutta nämä hoidan joko Swichillä, 2DS:llä tai PC:llä emulaattoreilla(jos ei saa järkevään hintaan mistään hankittua)

Välillä sitä toki unelmoinut omasta pelihuoneesta, jossa olisi kaikki koneet siististi hyllyssä ja valmiiksi kytkettyinä. En kuitenkaan tuohon lähtisi enää, vaan olen tyytyväinen tähän tilanteeseen.
 
Mielenkiintoinen ketju!
Itse selvästi vähemmistössä kun aina olen myynyt vanhat laitteet uusien tieltä pois. Pitkään ollut tilanne, että löytyy pelikelpoinen pc, sekä yksi konsoli. Vanhemmat konsolit ovat lähteneet joko lahjoituksena tai myytynä eteenpäin.
Tällä hetkellä löytyy PC sekä Switch. Ja Switchin lisäksi 2DS XL toki myös, edelleen kovassa käytössä lähinnä Zelda-laitteena. Tästä oli tarkoitus luopua, mutta Switchin heikko retropelivalikoima(sekä heikommat versiot OoT & MM) ei tätä vielä sallinut.

Fyysiset pelit myynyt joko heti pelaamisen jälkeen, tai sitten konsolin mukana pois, joten hyllystä ei löydy tällä hetkellä yhtäkään peliä :eek:Suurimmilta osin on tullut siirryttyä digitaalisiin peleihin.
Elokuviakaan ei hyllystä löydy enää ainuttakaan, kirjojakin hyllyssä vain kourallinen, kirjastosta lähinnä haen kirjani. Kirjastoa tuli hyödynnettyä paljon myös varsinkin PS3 -PS4 aikaan, kun tajusin että tuollahan on hyvät valikoimat! Joten en vaali fyysistä tavaraa juuri lainkaan enää.

Paljon tulee pelailtua retropelejä, mutta nämä hoidan joko Swichillä, 2DS:llä tai PC:llä emulaattoreilla(jos ei saa järkevään hintaan mistään hankittua)

Välillä sitä toki unelmoinut omasta pelihuoneesta, jossa olisi kaikki koneet siististi hyllyssä ja valmiiksi kytkettyinä. En kuitenkaan tuohon lähtisi enää, vaan olen tyytyväinen tähän tilanteeseen.
Sä oot järkevöinyt että peli läpi ja vaihtoon ja uudet kamat kun tulee uutta markkinoille. Tavallaan järkevää rahallisestikin...ootko saanut yleensä ihan hyvät hyvitykset laitteista ja peleistä vai myynyt vaan johonkin hintaan veke???

Mulla tuntuu että aina jää noita pelejä pelaamatta kun uutta puskee koko aika eikä raatti myydä pois mihinkään alehintaankaan koska huomannut että kiva jälkikäteenkin noita ollut jatkaa...vaikka retroilun merkeissä ;)

Itse tosiaan ajattelin tämän genin jälkeen hypätä sivuun ja jää viimeisiksi laitteiksi itselle. Siinä onkin sit loppuelämä vääntää pelaamattomia pelejä ja skidi tulee kovasti perässä. Just pelaillaan straytä yhdessä.... Mä oon ohjeet ja likka pelaa eteenpäin. Sopii tosi hyvin se peli ns. Perhepeliksi. Itse ei saa vain hitto soikoon koskea ollenkaan ohjaimeen : D
 
Sinullakin kun on tänne postattujen kuvien perusteella aika kova tahti pelihankinnoissa, niin eikö ole missään vaiheessa tullut sitä, että ostaa vahingossa tuplia tai että siinä kirpparipöydän ääressä ei muistakaan että löytyykö hypisteltävä peli jo omasta pelihyllystä? Minulle rupesi tätä käymään ja sen jälkeen oli pakko ladata joku monista Game Collection -sovelluksista puhelimeen, jotta koko oma pelikirjasto kulkee kokoajan mukana ja aina voi tarkistaa mitä sieltä omasta pelihyllystä löytyy. Tällöin pysyy kivasti myös pelien määristä kartalla. Toki se vaati kerran kaikkien pelien kirjaamista sovellukseen, mutta kun iso työ on kerran tehty, niin sitten ne on siellä. :)

Itse käytän tätä, mutta vaihtoehtoja on: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tuyware.mygamecollection&hl=en&gl=US&pli=1
Hämmentävän harvoin itse asiassa! Fyysiset pelit ovat hyllyssä alusta- ja aakkosjärjestyksessä joten kotoa käsin verkosta tilaillessa ne on helppo tarkistaa. Tuplakappaleita olen silloin tällöin ostanut, mutta usein harkitustikin osana jotain isompaa settiä. Nehän voi vaihtaa lähimmässä divarissa taas uusiin käytettyihin peleihin. :) Luultavasti jossakin vaiheessa tämä asia saattaa kuitenkin aiheuttaa isompiakin ongelmia, joten jonkinlainen kokoelman kirjaaminen olisi varmasti hyödyksi. Kiitos linkistä!
 
Commodore 64
Sega Megadrive
Sega Saturn
Sega Dreamcast
Atari Jaguar
3DO
Playstation 1
Playstation 2
Playstation 4 Pro
Minikonsolit: Playstation 1, Sega Megadrive, Commodore 64 mini, Commodore 64 mini V2, Nintendo
Lisäksi kaikki kaksiruutuiset Game & Watchit
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom