Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kuinka paljon on yhteistä Tekken-sarjalla kamppailulajeihin? Judokat vastaavat.

  • Viestiketjun aloittaja P33RO
  • Aloituspäivämäärä
P

P33RO

Guest
Tekken%207.jpg


KonsoliFINin ja LiveLähetin videosarjassa tutkitaan kuinka paljon yhtymäkohtia oikeilla itsepuolustus- ja kamppailulajeilla on Tekken-sarjan hahmokaartin kanssa. Ensimmäisessä osassa tutustuttiin aikidoon, ja nyt vuorossa on judo.

Judokat.PNG


Judokat Jouko Marttila ja Timo Korpiola kertovat itse lajista ja vertailevat sitä Tekkenin nopeatempoiseen mätkintään. Mihin lopputulokseen päädyttiin?

Tekken 7:n arvostelun voi lukea linkin takaa ja videosarjassa käytettyyn ohjaimeen voi tutustua artikkelin muodossa.

Lue sivustolla...
 
Erittäin mielenkiintoinen juttusarja! Katsoin mielenkiinnolla aikaisemman aikidoa koskevan jutun ja muistan silloin toivoneeni samanlaista judosta, koska itse olen aikanaan muksuna ja teininä harrastanut kuntoilumielessä lajia 14 vuoden ajan ja suorittanut asteet siniseen vyöhön asti. Tuota judo-aiheista videota, joka löytyy saitin etusivulta ja myös alta, oli mukavaa katsoa ja toi mieleen paljon muistoja omilta harrastusvuosilta.



Näin itsekin harrastaneena voisin tuosta "esitellä" pari tekniikkaa, jotka tunnistin. Kohdassa 9:00 nähdään heitto, joka oikeaoppisesti tehtynä judomielessä on itse asiassa "pystystä tehty käsilukko, joka jatkuu mattoon vientiin". Tekniikan nimi on japaniksi juji gatame, jonka loppuun viety suoritus näyttää osapuilleen tältä:
Juji.jpg


Kohdassa 9:14 taas näemme kahden käden käsivarsiheiton, jota judossa kutsutaan nimellä ippon seoi nage, joka näyttää kuvasuoritteena osapuin tältä:
ippon-seoi-nage_med_hr.jpeg
ippon-seoi-nage_med_hr.jpeg


Kiinnostuneille voin kertoa lisääkin judon saloista, jos vaan kysyttävää tai kiinnostuneita löytyy. Erittäin hieno laji, joka tosiaan sopii kaikille iästä riippumatta. Löytyy kaikkea kuntojudosta kisaajille.
 
Ylös Bottom