Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kumpi VGA-kaapeli?

Nupe_31

Member
Itse tuossa tilasin oman boxini ja ajattelin sen laittaa kiinni 19" tft näyttöön ja nyt pitäisi hommata kaapeli sitä varten.

Huomasin, että aika monella on boxi kiinni tietokoneen näytössä niin kumman VGA-kaapelin olette hankkineet, Microsoftin oman vai puolet halvemman tarvike kaapelin? Onko kuvanlaadussa mitään eroa?
 
Vastaus: Kumpi VGA-kaapeli?

Nisupulla sanoi:
Microsoftin kaapelissa tulee tarpeellinen naaras-naaras -välikappale [kuva]

Mutta eihän tuota tarvitse jos tft näyttöön laittaa kiinni? Jos itse liitin on uros ja näytössä oleva liitin naaras.
Audio adapteriakaan ei varmaan tarvike mallissa ole mukana?
 
Vastaus: Kumpi VGA-kaapeli?

Nupe_31 sanoi:
Audio adapteriakaan ei varmaan tarvike mallissa ole mukana?

Itselle tuo adapteri oli tärkeä, monitorista kun löytyy omat skobet ja liitäntä myös korvalapuille. Kätevä tarvittaessa.
 
Vastaus: Kumpi VGA-kaapeli?

Nisupulla sanoi:
Itselle tuo adapteri oli tärkeä, monitorista kun löytyy omat skobet ja liitäntä myös korvalapuille. Kätevä tarvittaessa.

Juu kyllähän tuo kätevä olisi itsellekin jos äänet laitan tietokoneen kautta. Mutta mitä tuolla naaras-naaras liittimeellä teet?
 
Vastaus: Kumpi VGA-kaapeli?

Nupe_31 sanoi:
Juu kyllähän tuo kätevä olisi itsellekin jos äänet laitan tietokoneen kautta. Mutta mitä tuolla naaras-naaras liittimeellä teet?

Tuolla liittimellä boxi saadaan kiinni (vanhempiin) näyttöihin, joissa ei ole irroitettavaa vga-kaapelia tai sisääntuloa vga-signaalille, vaan ainoastaan piuha joka tulee suoraan sieltä näytön takaa jossa vga-liitin (uros) päässä.

Itse hommasin tuon joytechin piuhan, ja siihen erikseen tuon adapterin kun kiinnitin tietokoneen 17" putkinäyttöön kiinni. Nyt tykissä kiinni niin ei tarvi adapteria ollenkaan.

Toi joytechin piuha toimii hyvin. Laadullisista eroista en osaa sanoa kun en voi vertailla, mutta uskaltaisin väittää mikkisoftan kaapelin olevan laadukkaampi. Tosin huomaako eroa kuvanlaadussa, siitä en tiedä...
 
Vastaus: Kumpi VGA-kaapeli?

Masi sanoi:
Toi joytechin piuha toimii hyvin. Laadullisista eroista en osaa sanoa kun en voi vertailla, mutta uskaltaisin väittää mikkisoftan kaapelin olevan laadukkaampi. Tosin huomaako eroa kuvanlaadussa, siitä en tiedä...

Eipä kaapeleilla juuri ole ainakaan silmämääräisesti arvioituna kuvanlaattun vaikuttavia laadullisia eroja. Virallisen MS-kaapelin etuna ovat lisävarusteet (joita eivät toki kaikki tarvitse). Mitä tulee itse kaapelin jämäkkyyteen, Joytechin malli tuntuu sormituntumalla selkeästi paremmin eristetyltä, kun taas Microsoftin kaapeli on lähinnä löysä letku.
 
Vastaus: Kumpi VGA-kaapeli?

Xbugs sanoi:
Joytechin malli tuntuu sormituntumalla selkeästi paremmin eristetyltä, kun taas Microsoftin kaapeli on lähinnä löysä letku.
vai olisiko niin että MS käyttäisi monisäikesempiä johtoja?
 
Ylös Bottom