Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kumpikätinen olet?

Vastaus: Kumpi kätinen olet?

Ei tässä mielestäni mitään outoa ole :cool:
Vasenkätinenhän minä, mutta tarvittaessa myös käytä oikeaa kättäni monessa asiassa. Eli taidan olla hieman molempikätinen. Vasen kuitenkin se the black hand.
 
Vastaus: Kumpi kätinen olet?

Oikeakätinen. Vasemmalla kädellä ei onnistu mikään. :)
 
Vastaus: Kumpi kätinen olet?

Asiaan liittyen:
"Oikeakätinen elää keskimäärin yhdeksän vuotta pitempään kuin vasenkätinen."

Oon oikeakätinen :D
 
Vastaus: Kumpi kätinen olet?

Oikea vastaus lienee kädetön (ehhe), mutta oikealla kädellä koitetaan useimmat asiat tuherrella. Joskus tosin vasurilla veivataan sieraimet puhtaaksi ja nypitään rusinat pullasta, mutta muuten kätisyyden jakosuhde puoltaa oikealle.

PS. On tuassilteensä triidillä taas jällehen paiskattu ja piti vielä männäh ja vastata. Mutta kaikki tietohan on hyvästä, onhan? :)
 
Vastaus: Kumpi kätinen olet?

Vasenkätinen olen. Tytär ja vaimo on myös vasenkätisiä. Eikä muuten ahdista yhtään.
 
Vastaus: Kumpi kätinen olet?

Oikeakätinen, joka on tällä hetkellä kipsissä. Joutunut opettelemaan paljon asioita vasurilla, onneksi xboin ohjain kuitenkin pysyy hyvin kädessä.
 
Vastaus: Kumpi kätinen olet?

Polli olisi ollut mielenkiintoinen, mutta ilman sitä nyt mennään.

Itse olen vahvasti vasenkätinen muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Nuorempana koulussa oli "pakko" opetella soittamaan kitaraa oikeakätisittäin, ja se ei alkuvaikeuksien jälkeen ole ollut ongelma. Myös palloa potkaisen oikealla jalalla, syystä tai toisesta...

Suurin ongelma minkä vasenkätisyys on mukanansa tuonut lienee pesäpalloilu. Heitän vasemmalla kädellä, mutta mielellään myös kopittelisin samalla (varmaan juontaa juurensa sinne, että tarjolla esim. koululiikunnassa ja kotona oli vain oikeakätisten (=vasemman käden) räpylöitä.

Toinen, pelaamiseen liittyvä, ongelma tuli Wiin mukana, kun täytyi opetella motella tähtäileen oikealla kädellä, vaikka vasemmalla se olisi luonnostaan hoitunut. Tattia/nunchaa ei meinaa ollut mitään jakoa käyttää oikealla peukulla kun koko elämänsä on sitä luonnollisesti vasemmalla käyttänyt.
 
Vastaus: Kumpi kätinen olet?

Polli olisi kyllä mukava saada,viitsisikö joku siihen kykenevä tehdä? Tällä hetkellä 35:stä vastaannesta 10 on vasureita, laskin emp2u:n oikeakätiseksi,eli tuo 10% vasureita ei tällä hetkellä pidä ihan paikkaansa :) Jos saadaan polli, niin voitaisiin katsoa että moniko on vasuri vaikka 100:stä ihmisestä.

Itsekkin opettelin soittamaan oikeakätisten tavoin bassoa, koska vasureille ei kuulemma olisi saanut niin laadukkaita bassoja. Pikkubroidikin on vasuri.
 
Ylös Bottom