Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

aeris: Ah, kiitos. Tapatalk ei näytä noita viestien otsikkoja, joten jäi tuo oleellinen tieto välittymättä. Ja hyvä, etten ruvennut vastaamaan omien olettamuksien perusteella, koska olisin veikannut kännykkää tai tietokonetta. :D
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Oon ulkomailla käymässä ja paikallisesta nerflixistä löytyy 4 tuotantokautta Blacklist nimistä tv-sarjaa, eli pari kautta enemmän kuin mitä Suomen Netflixistä.

Netflixiin on tullut nykyään mahdolliseksi ladata sarjoja offline, joten mieleeni tuli, että voinko vain ladata sarjan offlineen ja katsoa sen ajan kanssa Suomessa ettei tartte täällä reissun päällä katsoa kun olisi muutakin tekemistä. Onnistuuko tämä nerokas suunnitelma siten, että pidän vaan mobiililaitteen offline tilassa siihen saakka, että olen jaksot katsonut, joten netflixin kirjastokanta ei pääse päivittymään Suomen kirjastoon
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

https://help.netflix.com/en/node/54816

Once the title has completed downloading, you can access it from the My Downloads section of the app. Please note that different titles have different expiration windows, so be sure to check your My Downloads page for expiration information.

*You will need to be signed in to your Netflix account to access your downloaded titles. To ensure you always have access to your downloads, we recommend remaining signed in to your Netflix mobile app.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Osaatteko sanoa missä lienee vika kun mulla on Sony xperia z5 compact syksyl pari v vanha. Niin mulla on lähes aina noi kenttäpalkit silleen et on vaan 1 palkki ja esim. frendillä eri puhelin ja sama TELIA liittymä niin näin ei ole? Johtuuko puhelimesta tai jostain asetuksista?
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Nyt *****.. Ajateltiin vaimon kanssa että katsotaan meidän lemppari elokuva "4k:na" eli bram stokerin Dracula ja eihän tuo mikään 4k versio ole! Jopa ps4 pro alkoi levyä lukemaan ja xbox one s pyöritti sitä 1080p resolla :D mistä noin harhaan johtavasta mainonnasta voi valittaa?
d4394fd724eeabdce900d5460d5ccbf9.jpg
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Nyt *****.. Ajateltiin vaimon kanssa että katsotaan meidän lemppari elokuva "4k:na" eli bram stokerin Dracula ja eihän tuo mikään 4k versio ole! Jopa ps4 pro alkoi levyä lukemaan ja xbox one s pyöritti sitä 1080p resolla :D mistä noin harhaan johtavasta mainonnasta voi valittaa?
d4394fd724eeabdce900d5460d5ccbf9.jpg
Tekstihän tarkoittaa vain että masterointi on tehty 4k tarkkuudella. Kieltämättä hieman harhaanjohtavaa, mutta merkintä on käsittääkseni ollut jo tovin käytössä.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Tekstihän tarkoittaa vain että masterointi on tehty 4k tarkkuudella. Kieltämättä hieman harhaanjohtavaa, mutta merkintä on käsittääkseni ollut jo tovin käytössä.
Joo on todella harhaan johtava, eikös tällöin normi blu-ray soittimen pitäisi tuo pyöräyttää 4k resolle?
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Joo on todella harhaan johtava, eikös tällöin normi blu-ray soittimen pitäisi tuo pyöräyttää 4k resolle?
Ei. Se on vaan masteroitu 4K-tarkkuudella ja sen jälkeen pakattu ja alasskaalattu 1080p:ksi, vrt. videopelimaailman super sampling. Toki siitä saa hieman paremman kuvanlaadun kuin jos olisi ollut pelkkää 1080p:tä ketjun kaikissa vaiheissa.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Ei. Se on vaan masteroitu 4K-tarkkuudella ja sen jälkeen pakattu ja alasskaalattu 1080p:ksi, vrt. videopelimaailman super sampling. Toki siitä saa hieman paremman kuvanlaadun kuin jos olisi ollut pelkkää 1080p:tä ketjun kaikissa vaiheissa.

Pitääpä olla varuillaan kun ostelee noita, näköjään discshopilta saa myös oikean 4k uhd version tummilla koteloilla 30e hintaan nykyään.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Kuten Miika_- jo puhuikin, niin 4K UHD leffat tunnistaa erilaisista kansista. Tummat reunat ja teksti UltraHD tai UHD.

landscape-1453290512-uhd-blu-ray.jpg


Samaa mieltä tuosta harhaanjohtavasta mainonnasta. Aika törkeää ylipäätään kirjoitella koteloon 4K yhtään mihinkään, jos kyseessä on kuitenkin perus blu-ray.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Joo on todella harhaan johtava, eikös tällöin normi blu-ray soittimen pitäisi tuo pyöräyttää 4k resolle?

BD-toistin ei pysty lähettämään 4k-signaalia kuin korkeintaan itse skaalaamanaan. Jos toistin osaa lukea 4k-levyjä, silloin se on jo UHD-toistin.

Tuo "mastered in 4k"-brändäys lanseerattiin kun 4k-televisioiden markkinointihypetys oli kuumimmillaan. Parannus kuvanlaadussa perustason sinisäteeseen verrattuna on lähinnä teoreettinen. Vaikka termi onkin teknisesti paikkansapitävä, onhan sillä ratsastaminen ihan tietoista kuluttajan harhaanjohtamista.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Toi on Sonyn masterointimetodi ja/tai markkinointikikka, jonka detaljit selitetään esim. http://www.ultrahdtv.net/articles/mastered-in-4k/. Teoreettisesti levyn upskaalauksen pitäisi olla 4K-televisioiden matemaattisella kaavalla parempi verrattuna johonkin muuhun 1080p BR-levyyn. Pitäisi olla aika vähän liikkeellä tätä erikoiskäsittelyn saanutta sarjaa, kyseessä ei siis ole mikään vedätys että lätkitään toi slogan nyt jokaiseen tusina-blu-rayhin. Kannethan on UHD-levyillä täysin erilaiset.

Ehkä se mun silmään pistävä asia on lähinnä se, että Coppolan Dracula on kuvattu Eastmanin EXR 500T 35mm filmille, joten missä vaiheessa se on digitoitu ja mistä lähteestä digitaaliset uusintapainokset ylipäätään masteroidaan, se jää tässä epäselväksi :p
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Osaatteko sanoa missä lienee vika kun mulla on Sony xperia z5 compact syksyl pari v vanha. Niin mulla on lähes aina noi kenttäpalkit silleen et on vaan 1 palkki ja esim. frendillä eri puhelin ja sama TELIA liittymä niin näin ei ole? Johtuuko puhelimesta tai jostain asetuksista?

Kuulostaa siltä että verkossa ei ole vikaa jos kaverilla kuitenkin toimii. Ensiapuna voisit kokeilla nollata puhelimen verkkoasetukset. Sonysta se löytyy kohdasta asetukset - yhteydet/mobiiliverkko - matkapuhelinverkot - kolme pistettä - palauta oletukset. Polku voi poiketa mallista riippuen mutta android laitteissa se menee yleensä tuolla kaavalla. //Merja@TeliaPartio
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Kuulostaa siltä että verkossa ei ole vikaa jos kaverilla kuitenkin toimii. Ensiapuna voisit kokeilla nollata puhelimen verkkoasetukset. Sonysta se löytyy kohdasta asetukset - yhteydet/mobiiliverkko - matkapuhelinverkot - kolme pistettä - palauta oletukset. Polku voi poiketa mallista riippuen mutta android laitteissa se menee yleensä tuolla kaavalla. //Merja@TeliaPartio
En löydä matkapuhelinverkkoasetuksista tota palauta hommaa, mutta löysin jonkun "lataa internet ja mms asetukset" pitääkö mun lataa ne vai vaikuttaako mitenkään. 4G lukee yleensä aina mutta kenttä on yleensä 1 tai palkkia, riippuu vähän missä on, mutta esim kotona Espoossa ei pitäs olla 1 palkki. Kun puhun puhelimessa niin vastapuolelle kuuluu heikosti välillä mitä sanon.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

En löydä matkapuhelinverkkoasetuksista tota palauta hommaa, mutta löysin jonkun "lataa internet ja mms asetukset" pitääkö mun lataa ne vai vaikuttaako mitenkään. 4G lukee yleensä aina mutta kenttä on yleensä 1 tai palkkia, riippuu vähän missä on, mutta esim kotona Espoossa ei pitäs olla 1 palkki. Kun puhun puhelimessa niin vastapuolelle kuuluu heikosti välillä mitä sanon.

Se asetus on Z5 Compactissa Settings -> Personal - Backup & Reset -> Network Settings Reset. Ei se puhelinverkkojen laadun suhteen muuhun koske kuin muuttaa mobiiliverkkovalinnan automaattiseksi ja verkkotyypin parhaaksi mahdolliseksi, nää pystyy kyllä tarkistamaan ja muuttamaan käsinkin juuri siitä valikosta missä parhaillaan olit, eli Settings -> Wireless & Networks -> ... More -> Mobile Networks ja sieltä Preferred Network Type -> "kaikki" ja Network Operators -> Search Mode "Automatic".

Kannattaa kanssa vilkaista että sulla on uusin mahdollinen Android käytössä, eli Settings -> pohjalta About Phone -> Software Update. Latauksessa mielellään jos pitää firmis päivittää.

Mulla on englanninkielinen käyttis, mutta toivottavasti osaat noiden perusteella arvata mitä ne suomeksi on. Compactitkin näyttää kyllä viittä palkkia, jos kaikki on kunnossa.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

En löydä matkapuhelinverkkoasetuksista tota palauta hommaa, mutta löysin jonkun "lataa internet ja mms asetukset" pitääkö mun lataa ne vai vaikuttaako mitenkään. 4G lukee yleensä aina mutta kenttä on yleensä 1 tai palkkia, riippuu vähän missä on, mutta esim kotona Espoossa ei pitäs olla 1 palkki. Kun puhun puhelimessa niin vastapuolelle kuuluu heikosti välillä mitä sanon.

Saitko tuolla @Aeris ohjeella resetoitua asetukset? Voidaan toki täältäkin yrittää kaivella vielä tarkempaa ohjeistusta jos tarvit! //Merja@TeliaPartio
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Mites valuutan vaihto euroista esim. Prahassa? Visa kortilta, käteisestä vai tilisiirtona? Siis valuutan vaihto paikoissa ulkomailla...
 
Ylös Bottom