Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

Kai tämän voi tänne laittaa kun ei parempaakaan aihetta löytynyt.

Olen muutaman kerran tilannut cdonista kirjoja jotka on olleet adlibriksen myymiä.
Suoraan adlibriksen sivuilta en ole koskaan mitään tilannut enkä tehnyt tiliä sinne.
Äsken kuitenkin kävin adlibriksen sivuilla tsekkaamassa alita: battle angel manga tarjontaa ja koska mistään ei löytynyt tietoa eri maksu vaihtoehdoista niin heitin yhden kirjan ostoskoriin ja menin kassalle ja siellä oli kaikki omat tiedot valmiina. Siis ihan ilman sisäänkirjautumista, koska mulla ei tosiaan ole edes tiliä tuonne.

Olenko väärässä jos oletan, että syy tuohon on selaimen cookiet?
Sinänsä en tuosta stressaa, koska asun yksin ja ainoa joka tätä konetta käyttää olen minä itse, mutta onhan tuo tavallaan huolestuttavaa.
 
Kai tämän voi tänne laittaa kun ei parempaakaan aihetta löytynyt.

Olen muutaman kerran tilannut cdonista kirjoja jotka on olleet adlibriksen myymiä.
Suoraan adlibriksen sivuilta en ole koskaan mitään tilannut enkä tehnyt tiliä sinne.
Äsken kuitenkin kävin adlibriksen sivuilla tsekkaamassa alita: battle angel manga tarjontaa ja koska mistään ei löytynyt tietoa eri maksu vaihtoehdoista niin heitin yhden kirjan ostoskoriin ja menin kassalle ja siellä oli kaikki omat tiedot valmiina. Siis ihan ilman sisäänkirjautumista, koska mulla ei tosiaan ole edes tiliä tuonne.

Olenko väärässä jos oletan, että syy tuohon on selaimen cookiet?
Sinänsä en tuosta stressaa, koska asun yksin ja ainoa joka tätä konetta käyttää olen minä itse, mutta onhan tuo tavallaan huolestuttavaa.
Tuo taitaa ottaa osoitteen sähköpostin ja postinumeron mukaan jos sitä on joskus käyttänyt klarna maksuissa ym.

Testasin meinaan ihan uutta sähköpostiosoitetta ja sillä ei löytänyt mun tietoja automaattisesti, mutta vanhalla jota olen käyttänyt myös klarnalla löysi kaiken itsestään.
 
En siis syöttänyt mitään tietoja itse tuonne adlibriksen sivuille. Menin sivustolle, lisäsin kirjan ostoskoriin ja menin kassalle ja kaikki oli valmiina aina sotua myöden.
Toki osa tiedoista oli korvattu tähdillä kuten vaikka discshopista tilatessa, mutta siellä täytyy kirjautua sisään omalle tilille jotta noin pitkälle pääsee.

Klarnaa olen kyllä käyttänyt aina kun mahdollista, koska haluan aina maksaa tuotteet vasta kun ne on saapuneet perille.
Silti minkään sivuston ei pitäisi jo valmiiksi tietää mun nimeä, osoitetta, puhelinnumeroa ja sotua jos en ole koskaan edes käyttänyt kyseistä paikkaa.
Olen kyllä selannut valikoimaa sieltä, mutta olen aina ostanut ne kirjat cdonin kautta, koska silloin vältyn luomasta tunnareita taas yhteen uuteen paikkaan.

Ja siis tietenkin adlibrikselle menee mun tiedot, koska ne sen paketin mulle lähettää, mutta niiden tietojen ei mun mielestä pitäisi olla tyrkyllä ilman sisäänkirjautumista kyseiselle sivustolle.
 
Viimeksi muokattu:
En siis syöttänyt mitään tietoja itse tuonne adlibriksen sivuille. Menin sivustolle, lisäsin kirjan ostoskoriin ja menin kassalle ja kaikki oli valmiina aina sotua myöden.
Toki osa tiedoista oli korvattu tähdillä kuten vaikka discshopista tilatessa, mutta siellä täytyy kirjautua sisään omalle tilille jotta noin pitkälle pääsee.

Voisiko olla kyseessä selaimen autofill-toiminto? Ainakin Chromessa, jos sen ottaa käyttöön se täyttää lomakkeita valmiiksi.
 
Mitä mieltä ihmiset oli tosta The Surgesta? Olis tarjouksessa ja pidemmän aikaa enemmän tai vähemmän kiinnostanut toi peli ja tällä hetkellä sellainen fiilis, että vois pelata SoulsBorne tyylistä peliä.
 
Olen aina halunnut pitää Dark Souls peleistä. En ole koskaan pitänyt niistä. Halusin pitää Surgesta. En pitänyt Surgesta. Ei vain uppoa itselle noin vaikeat pelit. Soulssin ystäville varmaan uppoaa paremmin. Aikoinaan sai ainakin boxilla ihan demon ladattua siitä. Varmaan vieläkin, nii kandee itse käydä toteamassa mitä tykkää.
 
Olen aina halunnut pitää Dark Souls peleistä. En ole koskaan pitänyt niistä. Halusin pitää Surgesta. En pitänyt Surgesta. Ei vain uppoa itselle noin vaikeat pelit. Soulssin ystäville varmaan uppoaa paremmin. Aikoinaan sai ainakin boxilla ihan demon ladattua siitä. Varmaan vieläkin, nii kandee itse käydä toteamassa mitä tykkää.
Siis joo kokeilin demoa ja oli ihan mielenkiintoisen oloinen, joskin hieman tylsä.. Mutta en nyt demolta paljoa odotakkaan, kunhan pääsi kokeilee millainen on. Mutta mitä muilta kuullut niin jakaa mielipiteitä aika paljon. Tykkään kyllä Souls-peleistä vaikka pelattuna löytyy vain Ds1 ja Bloodborne.. Nekin aika hurjalla viiveellä. Mutta miks ei kun kerran toi augmented edition on tarjoukses 14e.

Eniten pelottaa kun sanottiin, että levelit ovat kaikki samantyylisiä ahtaita ja synkkiä teollisuuskäytäviä.
 
Jos CDON:sta tilaa paperilaskulla tuotteita, niin milloin ne lähettää ne tuotteet jos postilaatikkoon tulleet laskut on maksettu? Ei ole tullut edes sähköpostiin muuta, kuin että tuotteet on lähetetty ja vain laskut tulivat.
 
Jos CDON:sta tilaa paperilaskulla tuotteita, niin milloin ne lähettää ne tuotteet jos postilaatikkoon tulleet laskut on maksettu? Ei ole tullut edes sähköpostiin muuta, kuin että tuotteet on lähetetty ja vain laskut tulivat.

CDon on muovautunu itelle firmaksi mistä tilaaminen on sellanen kahden kerran ilo. Ekalla kerralla iloitset tuotteesta kun tilaat sitä ja toisella kerralla kun se saapuu postissa... mitä, olenko mä joskus tilannut tälläsen? milloin?!
Pari vuotta sitten tilasin pelin jonka saapuessa en oikeasti muistanu enää, että senki olin tilannut. Oon myös tilannu sieltä toisenki pelin jonka kanssa samaan aikaan tilasin perus kirjepostissa tavaraa Iso-Britanniasta, maateitse&autolautalla Puolasta, "kiinapakettina" Hongkongista ja perus lentopostina Japanista. Arvaa mikä oli vikana kourassa... että älä hätäile, palaile parin viikon päästä asiaan jos ei mitään kuulu.
 
^ Itselle on kertynyt parina viime vuonna joku 20-30 tilausta cdonista / vuosi ja jos on tilannut varastossa olevaa kamaa niin n.viikko siinä on mennyt.
Nyrkkisääntönä voi pitää sitä, että jos vaikka tilaa maanantaina niin tuote tulee aikaisintaan seuraavan viikon maanantaina, todennäköisesti kuitenkin ti-ke välillä.
 
Jaa'a. Itse tilasin vasta pelin ja meni yli kaksi viikkoa. Asiakaspalvelullakin kestää vastata keskimäärin puoli viikkoa aina pahoitellen kiirettä, joten kun sain asiasta laitettua viestiä/kyselyä, oli jo peli saapunut.

Peliä myös oli varastossa ja melko pian tilauksesta tuli ilmoitus lähettämisestä. Useampi päivä myöhemmin tilasin muualta muuta, joka tuli vajaa viikkoa ennen kuin CDONin tilaus.

En tilaisi yhtään mitään millä on minkäänlaista kiirettä. Todennäköisempää on ettei näy ihan heti. Lisäksi tosiaan tuo asiakaspalvelu on älyttömän hidas. Peruminen on käytännössä mahdotonta ja aina saa lähettää tuotteen takaisin sen sijaan että ehtisi perua ennen kuin "ehtii lähteä". En usko tuohon että oikeasti lähtisi niin nopeasti mutta kai siinä joku typerä systeemi on, joka estää perumisen kun se (ilmeisesti) siirtyy heti jonnekin toiseen järjestelmään tai jotain. Voi verrata vaikka Jimm'siin, josta tilasin myös vasta: meni (työ)päivä (lähettämisestä) ja tilaus kotona. Kaiken huippu se, että tilauksen tuote piti vaihtaa ja sain viestiä lauantaina(!) että vaihdettu. Tilasin perjantaina, maanantaina lähettivät ja minulla oli tiistaina. Verkkokauppa myös toimii asiakaspalvelun suhteen ja peruminen ei ole kuin painaa nappia omalla sivulla.
 
CDON:ssa on myytävänä myös tuotteita joiden toimittajana on jokin muu firma kuin CDON. Tuossa kuukausi takaperin jouduin lähettämään CDON:sta tilatun tuotteen Hollantiin asti koska toimittaja ei ollut CDON vaan joku muu firma. Vähän säätämistä se teetti varsinkin kun siellä Hollanin päässä ei tietenkään ymmärretty Suomea. Tuo CDON:n asiakaspalvelu on todella huonosti toteutettu, piti kikkailla, että sain asiakaspalveluun yhteyden koskien tuota lähetystä Hollantiin. Tuossa asiakaspalvelu systeemissä on todella paljon petrattavaa CDON:lla.
 
Oon alottanu uimaharrastuksen ja ostin uimalasit, ne vuosi nenän juuresta. Ostin toiset ja sama homma. Pitääkö tässä siirtyä snorkkelimaskilla uimaan vai onko jotain vielä tehtävissä?
 
^ Itselle on kertynyt parina viime vuonna joku 20-30 tilausta cdonista / vuosi ja jos on tilannut varastossa olevaa kamaa niin n.viikko siinä on mennyt.
Nyrkkisääntönä voi pitää sitä, että jos vaikka tilaa maanantaina niin tuote tulee aikaisintaan seuraavan viikon maanantaina, todennäköisesti kuitenkin ti-ke välillä.
Tuohon vaikuttaa selvästi missä asuukin(Itse Tampere) .. Juuri viime viikolla tilasin varastossa olevan pelin maanantaina aamulla ja torstaina oli peli jo tippunut postiluukusta.. Sitten, jos tuote ei ole varastossa, niin välillä on mennyt 2viikkoa, ennenkuin tilaus saapuu..
 
Äitimuori soitti ja esitti toiveen tabletista, jolla onnistuisi:
- YLE Areenan/MTV Katsomon katselu
- Nettipankin, Gmailin ja Pinterestin käyttö
- Wordillä kirjoittelu.

Artikkeleiden perusteella iPad näyttäisi edelleen olevan #1 valinta. Kysymys kuuluu:

1. Luonnistuuko iPadin käyttö ikäihmiseltä, jolla ei ole aiempaa kokemusta Applen tuotteista? Viimeisen ~kolmen vuoden ajan käytössä on ollut LG G6 Android luuri, jonka käyttöjärjestelmä on tullut hänelle jollain tasolla tutuksi. Joskin edelleen setvin asetuksia kuntoon lomien aikana.

2. Ottaen huomioon varsin kevyen käyttötarkoituksen (esim. pelaaminen ei kiinnosta lainkaan). Onko 32 GB tallennustila tarpeeksi suuri vai huutaako tabletti heti ensimmäisen viikon jälkeen tilanpuutteesta, jos laitteesta löytyy pari sovellusta sekä satunnaisia teksti- ja kuvatiedostoja?

Kauheasti en haluaisi köyhtyä, joten ajattelin maksimihinnan olevan 400 euron tuntumassa.

E: Suuret kiitokset vastauksista @Miika_- ja @TT-2k . Näillä tiedoilla voi hyvissä mielin lähteä Gigantin kauppaan Black Friday viikolla :)
 
Viimeksi muokattu:
Äitimuori soitti ja esitti toiveen tabletista, jolla onnistuisi:
- YLE Areenan/MTV Katsomon katselu
- Nettipankin, Gmailin ja Pinterestin käyttö
- Wordillä kirjoittelu.

Artikkeleiden perusteella iPad näyttäisi edelleen olevan #1 valinta. Kysymys kuuluu:

1. Luonnistuuko iPadin käyttö ikäihmiseltä, jolla ei ole aiempaa kokemusta Applen tuotteista? Viimeisen ~kolmen vuoden ajan käytössä on ollut LG G6 Android luuri, jonka käyttöjärjestelmä on tullut hänelle jollain tasolla tutuksi. Joskin edelleen setvin asetuksia kuntoon lomien aikana.

2. Ottaen huomioon varsin kevyen käyttötarkoituksen (esim. pelaaminen ei kiinnosta lainkaan). Onko 32 GB tallennustila tarpeeksi suuri vai huutaako tabletti heti ensimmäisen viikon jälkeen tilanpuutteesta, jos laitteesta löytyy pari sovellusta sekä satunnaisia teksti- ja kuvatiedostoja?

Kauheasti en haluaisi köyhtyä, joten ajattelin maksimihinnan olevan 400 euron tuntumassa.

Ipad on tosi helppokäyttöinen tabletti, ollut 32b ipad mini käytössä pari vuotta ja safarin kautta netin selailut sujuu yhtä näppärästi kuten muillakin selaimilla vaikka on vähän erillainen mutta tottumuksen kautta sekin alkaa sujumaan. Tila ei ainakaan itsellä ole vielä loppunut vaikka max payne sekä rome total warit on tullut ostettu ja ladattua.
 
Ylös Bottom