Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

Hei onko täällä Helsinkiläisiä. Varmaan on. Kysyisinki että kuinka todennäköistä on joutua huijatuksia Narinkkatorilla myyjien toimesta? Siis kun tein eilen "sähkösopimuksen" narinkkatorilla ja kyseinen yhtiö ei ainakaan vielä näe sitä sopimusta eilen. Myyjä kyllä sanoi että saan keskiviikkona eli huomenna sopimuksen sähköpostiini. En ole koskaan odottanut mitään sähköpostia yhtä innokaasti. Se mikä tässä nyt pelottaa on se, että menin tyhmyyksissäni antamaan henkilötunnuksen koska oletin tietenki että se oli oikea myyjä. Siinä oli kyllä toinenki myyjä lähistöllä. Mutta ongelma on se että ainakaan vielä sähköyhtiö ei näe sitä sopimusta heillä. Jos tästä selviän niin en tee enää koskaan sopimusta yhdenkään kenttämyyjän kanssa.


Mä olen kyllä oikea idiootti vai olenko vaan turhaan nyt paniikissa. Toivottavasti olen turhaan paniikissa ja se sähköposti tulee huomenna.
Ehkä turhaan paniikissa. Ne popup-pisteiden myyjät täyttävät vain lomakkeen sun puolesta ja jossain vaiheessa nää lomakkeet pistetään sähköpostilla ajastetusti "oikeille myyjille", jotka tarkistavat noi tiedot ja pistää ne sähköyhtiön järjestelmiin, josta ne lähtee virallisia reittejä asiakkaille. Jos on ollut kiireinen kesäpäivä ja myyjät saaneet myytyä paljonkin sähkösopimuksia ulkona pörrääville lomalaisille, niin ei sähköyhtiön kesälomien vuoksi noita kerkiä kaikkia käsitteleen niin nopeasti kuin muulloin.
 
Hei onko täällä Helsinkiläisiä. Varmaan on. Kysyisinki että kuinka todennäköistä on joutua huijatuksia Narinkkatorilla myyjien toimesta? Siis kun tein eilen "sähkösopimuksen" narinkkatorilla ja kyseinen yhtiö ei ainakaan vielä näe sitä sopimusta eilen. Myyjä kyllä sanoi että saan keskiviikkona eli huomenna sopimuksen sähköpostiini. En ole koskaan odottanut mitään sähköpostia yhtä innokaasti. Se mikä tässä nyt pelottaa on se, että menin tyhmyyksissäni antamaan henkilötunnuksen koska oletin tietenki että se oli oikea myyjä. Siinä oli kyllä toinenki myyjä lähistöllä. Mutta ongelma on se että ainakaan vielä sähköyhtiö ei näe sitä sopimusta heillä. Jos tästä selviän niin en tee enää koskaan sopimusta yhdenkään kenttämyyjän kanssa.


Mä olen kyllä oikea idiootti vai olenko vaan turhaan nyt paniikissa. Toivottavasti olen turhaan paniikissa ja se sähköposti tulee huomenna.
Tuskin on huijattu sua. Kyllä sieltä huijarit ja luvattomat myyjät äkkiä poistettaisiin.
 
Hei onko täällä Helsinkiläisiä. Varmaan on. Kysyisinki että kuinka todennäköistä on joutua huijatuksia Narinkkatorilla myyjien toimesta? Siis kun tein eilen "sähkösopimuksen" narinkkatorilla ja kyseinen yhtiö ei ainakaan vielä näe sitä sopimusta eilen. Myyjä kyllä sanoi että saan keskiviikkona eli huomenna sopimuksen sähköpostiini. En ole koskaan odottanut mitään sähköpostia yhtä innokaasti. Se mikä tässä nyt pelottaa on se, että menin tyhmyyksissäni antamaan henkilötunnuksen koska oletin tietenki että se oli oikea myyjä. Siinä oli kyllä toinenki myyjä lähistöllä. Mutta ongelma on se että ainakaan vielä sähköyhtiö ei näe sitä sopimusta heillä. Jos tästä selviän niin en tee enää koskaan sopimusta yhdenkään kenttämyyjän kanssa.


Mä olen kyllä oikea idiootti vai olenko vaan turhaan nyt paniikissa. Toivottavasti olen turhaan paniikissa ja se sähköposti tulee huomenna.
Kyllä noita sähkösoppareita yms. ei kannata tehdä missään katukojuissa tai puhelinmyynnin kautta. Itse olen aina asioinut suoraan sähköfirman asiakaspalvelun kautta ilman minkäänlaisia ongelmia.
 
Playstation vitan ostin käytettynä mutta kun koitan kirjautua PSN:ään niin herjaa että salasana virheellinen? Mikä avuksi?
 
Playstation vitan ostin käytettynä mutta kun koitan kirjautua PSN:ään niin herjaa että salasana virheellinen? Mikä avuksi?
Kun kaksivaiheinen varmistus on päällä, ei Vitalla (eikä PSTV:llä tai PS3:lla) voi käyttää tavallista PSN-salasanaa, vaan tarvitaan nk. Device Setup Password. Tuollaisen salasanan pääsee luomaan PSN-tilinhallinnasta.

Kun salasana on luotu, käytä sitä Vitalla kirjautumiseen, ja laita päälle asetus, että salasana muistetaan jatkossa automaattisesti.
 
Kun kaksivaiheinen varmistus on päällä, ei Vitalla (eikä PSTV:llä tai PS3:lla) voi käyttää tavallista PSN-salasanaa, vaan tarvitaan nk. Device Setup Password. Tuollaisen salasanan pääsee luomaan PSN-tilinhallinnasta.

Kun salasana on luotu, käytä sitä Vitalla kirjautumiseen, ja laita päälle asetus, että salasana muistetaan jatkossa automaattisesti.

Olipas siinä taas talkoot että elinaika lyheni taas vaivaiset 2 viikkoa. Nyt on konsoliin taas kirjauduttu.
 
Playstation vitan ostin käytettynä mutta kun koitan kirjautua PSN:ään niin herjaa että salasana virheellinen? Mikä avuksi?
Saikos Switch innostumaan näistä käsikonsoleista vai ostitko ihan muuten vaan? :D
 
Saikos Switch innostumaan näistä käsikonsoleista vai ostitko ihan muuten vaan? :D

Ostin ihan muuten vaan, kerrankin Raahessa joku laittoi konsolin myyntiin 80e hintaan kera Raymanin niin 70e kävin sen hakemassa :D sielä oliki vanhassa 16gb kortissa mikä itellä oli niin Psone pelit ja muutama vanha vitankin peli tallessa :D ei tarvinnut kaikkea alkaa lataileen heti.
 
Onkohan tässä maassa yhtään sellaista nettisivu korjaajaa jolta voisi pyytää apua. Mulla on pienimuotoinen nettisivu omaksi iloksi lähinnä, joka alkoi sekoilemaan juhannuksena. Yhdeltä firmalta pyysin apua mutta meni vaan pahempaan suuntaan. Eli olen nyt juhannuksesta saakka "tapellut" mun nettisivujen kanssa. Kai tässä maassa nyt yksi firma edes on jolta voisi pyytää apua.

1.cpanelin tiedostot kuntoon niin, että siellä ei ole mitään ylimääräistä mutta kuitenkin kaikki turha pois. (itse yritin ja melkein poistin sähköpostini. Onneks löysin ne). Muistaakseni sivujen toimiessa tila oli joku 2-2.5gb/4.80. Nyt kuitenkin 4.05. Eli jossain on yli giga ylimääräistä, vaan missä, kun esim images kansio on kadonnut kokonaan


2.kotisivun etusivu kuntoon niin, että linkit vasemalla, jotka aukeaa oikealle + yläreunassa etusivulla kuva, jossa sivun nimi ja pieni selitys sivun sisällöstä

En ole mikään ammattilainen mutta toi ei liene iso homma vai onko... Mutta kuitenkin kuten mainitsin kokeilin itse ja melkein kadotin kaikki, joten turha yrittää itse.
 
Voisiko joku viisas hiukan avata minulle miksi tuo Suomen Xboxin Store on ihan susi kun leffoista kyse?

Olen nyt alkanut ostelemaan todella paljon digitaalisena elokuvia, kaikki Jenkkien Xbox Storesta, ja siellä on niin hienosti hoidettu tuo. Heti kun vaihtaa Suomen puolelle, ei niitä leffoja saa mitenkään fiksusti selattua, ei näy tarjouksia eikä mitään.
 
Voisiko joku viisas hiukan avata minulle miksi tuo Suomen Xboxin Store on ihan susi kun leffoista kyse?

Olen nyt alkanut ostelemaan todella paljon digitaalisena elokuvia, kaikki Jenkkien Xbox Storesta, ja siellä on niin hienosti hoidettu tuo. Heti kun vaihtaa Suomen puolelle, ei niitä leffoja saa mitenkään fiksusti selattua, ei näy tarjouksia eikä mitään.
Mulla ei edes toimi koko leffaosasto kunnolla, jos pidän boksin lokaationa Suomea ja kielenä English - United Statesia. Näyttää, että siellä on uusia leffoja, mutta kun painaa jotakin leffaa, niin tulee ilmoitus ettei sitä löydy ja tuota ongelmaa ollut jo Xbox Onen julkaisusta asti :D

Olenkin luovuttanut jo tuon suhteen ja käytän nykyään pelkkää jenkkistorea, niin kaikki toimii.

Saisivat kyllä panostaa tuohon toimivuuteen täällä meillä, kun välillä tuntuu, että vain jenkeillä on väliä ja muut maat saa jäädä nuolemaan näppejään. Ja saisi tulla se Microsoft Rewards systeemikin tänne jo.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mihin hetkeen matkustaisit jos pääsisit kerran joko menneisyyteen tai tulevaisuuteen ja sitten takaisin nykyhetkeen? Katsomaan joku lapsuusmuisto uudestaan? Vai kenties katsomaan etukäteen kuolemasi?

Ite oon miettinyt että jos olis aikamatkustus mahdollista niin houkuttaisi nähdä kuinka vanhaksi sitä itse elää...
 
Noh laitetaan tänne kun en tiedä onko parempaa ketjua. Eli kiinnostaisi Black Fridayn yhteydessä hankkia uusi Wifi 6 reititin/modeemi, mutta en oikein tiedä miten valita sellainen "paras" tai edes hyvä peruslaite, kun näissä on niin ihmeelliset ilmoitukset noista nopeuksista.
Mietittyttää että miksi niissä on jokin perusnopeus ja sitten on reilusti kasvatettu nopeus ja miksei koko ajan mennä sillä suurimmalla ja tukeeko oikeastaan mikään sitä suurimpaa nopeutta. Ei vaan ymmärrä/tiedä mitään näistä.
Ääriesimerkkinä vaikka tämä https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...1ax-reititin-ax6000-musta-tarjous-norm-539-90
- Äärimmäisen nopea WiFi - 12 stream 6000 Mbps
*
Tiedonsiirtonopeus
802.11ac: Jopa 1000 Mbps (Eri wifi teknologia)
802.11ac (5GHz): Jopa 4333 Mbps (Eri wifi teknologia)
802.11ax (2.4GHz): Jopa 1148 Mbps (Wifi 6)
802.11ax (5GHz): Jopa 4804 Mbps (Wifi 6)
Tai sitten tästä https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...lireititin-802-11ax-musta-tarjous-norm-144-90
Tekniset tiedot:


Rauta
Tiedonsiirtonopeus: 574 + 4804 Mbps (AX5400)
Mitä tuo meinaa?

Ajatuksena olisi ainakin se että jos tulisi sellainen huhuttu VR päähine missä on Wifi 6 tuki mahdollisemman nopeaa ja viiveetöntä kommunikointia Wifi verkon yli omalle koneelle niin se ei siinä takkuaisi. Tosin varmaan senkin yhteydessä ehdotetaan että VR päähine ja laskentalaite yhdistetään suoraan toisiinsa mutta olisihan se kiva varmuuden vuoksi ja parempi Wifi olisi kuitenkin bonusta.
 
Mietittyttää että miksi niissä on jokin perusnopeus ja sitten on reilusti kasvatettu nopeus ja miksei koko ajan mennä sillä suurimmalla ja tukeeko oikeastaan mikään sitä suurimpaa nopeutta. Ei vaan ymmärrä/tiedä mitään näistä.
Ei noita kannata liikaa miettiä. Näitä teoreettisia maksiminopeuksia ei käytännössä mitenkään normaalissa tilanteessa kukaan saavuta, koska siihen vaikuttaa niin monta tekijää. Perussääntönä langattomaan verkkoon kytkeytyvät laitteet toimivat niin nopeasti kuin rauta sallii. Samassa verkossa voi kuitenkin olla eri ikäisiä laitteita, joista toiset tukevat esim. vain Wi-Fi 5:ttä tai jopa vielä vanhempia, tai osa ei ymmärrä 5 gigahertsin taajuuden päälle lainkaan. Ja tällä sitten on oma, jonkin verran hidastava vaikutuksensa uudempiin laitteisiin. Mutta noin käytännön tasolla esim. noilla Asuksen purkeilla saat kyllä riittävän hyvät yhteydet laitteeseen kuin laitteeseen.

Mulla on täällä kotona verkossa jopa yli 40 laitetta kiinni, ja silti Wi-Fi 6:tta tukevat laitteet toimivat erittäin nopeasti, ja gigaisella kaapelimodeemiyhteydellä kellottavat 700-800 megabittiä sekunnissa.
 
No siis wifi 6 = 802.11 ax, jonka teoreettinen tiedonsiirtonopeus on 4804 Mbps, x+x ilmaus tarkoittaa varmaan, että kyseessä on kaksikanavainen lähetin, jonka maksiminopeudet on tuossa ilmaistu. Tuossa tapauksessa siis samaan aikaan lähettää 2,4 GHz:n taajuudella nopeudella 574 Mbps ja 5,0 GHz:n taajuudella 4804 Mbps nopeudella.

Olennainen pointti wifi 6:ssa on parantunut latenssi.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tällä foorumilla joku raja milloin voit aloittaa uuden ketjun?

Yritin tehdä ketjua Voice Of Cardsille kun ei näköjään sellaista löytynyt mutta ei ole mahdollisuutta aloittaa?
 
Onko tällä foorumilla joku raja milloin voit aloittaa uuden ketjun?
On. Raja taitaa mennä nykyään 50 viestissä. Tämä on laitettu sen takia, ettei kaiken maailman botit sekä toistaitoiset amatöörit perusta ketjuja ihan tuosta noin vaan, vaan pitää olla suhteellisen aktiivinen foorumikäyttäjä.

Jos osoittaa olevansa luottamuksen arvoinen, voidaan tuo raja käyttäjäkohtaisesti myös ohittaa, jotta ketjuja pääsee perustamaan jo aiemmin.
 
Onko Soul Calibur 6 kuinka "aloittelijaystävällinen"?

Olisi tarjouksessa ja vähän kiinnostaisi lähinnä kahden hahmon takia(Geralt ja 2B) mutta omat tappelupeli kokemukset rajoittuu Mortal Kombattiin enkä koskaan ole oikein syventynyt 3D tappelupeleihin.

Ja olisiko täällä mahdollisesti peliseuraa kyseiseen peliin?
 
Pystyykö gmail asetukset jotenki nollaamaan ilman ettei sähköpostit katoa? Kun jostain syystä vastaanottaja ei saa mun sähköposteja
 
Ylös Bottom