Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

Kysymys Amazon verkkokauppa asioista:

Jos tilaa Saksan Amazonista jotain, niin saako sen tilauksen niin ettei tule tulleja tai veroja sen päälle. Tämä uutinen josta luin jutun, oli todella vanha ja enkä tiedä miten nykyään tuo hoituu. UK sivuilta saa myös tilattua Suomeen, mutta niistä sitten joutuu maksaa tullit ja verot. Maksu ilmeisesti onnistuu Visa kortilla ja muilla? Syöttää vain kortin numerot ja tilaus tehty.

Ajattelin siksi kysyä että kuinka helppoa on ostaa Amazonista Suomeen tavaraa nykyään, ja että pitääkö ottaa muuta huomioon.
 
Jos tilaa Saksan Amazonista jotain, niin saako sen tilauksen niin ettei tule tulleja tai veroja sen päälle.
Varsinaisilla tuotesivuilla hinnat ovat hieman halvemmat kuin mitä oikeasti, eli pienen veroerotuksen Suomeen tilatessa joutuu maksamaan. Mutta se hoituu jo siinä tilauksen yhteydessä. Saksan Amazonista tilatessa ei tarvi tulleista kuitenkaan huolehtia, eli hinta on tasan se, mitä se siinä tilauksen viimeisessä vaiheessa (ennen maksamista) on.
 
Hei, voisiko joku viisas avata tätä hiukan.

Olen nyt tosiaan ostellut elokuvia aika paljon Xboxin kauppapaikan jenkkien puolelta ja huomannut sellaisen asian, että siellä elokuvissa on mukana paljon extroja, mutta Suomen kauppapaikalla ei ole yhtään mitään. Miksi näin on?
 
Hei, voisiko joku viisas avata tätä hiukan.

Olen nyt tosiaan ostellut elokuvia aika paljon Xboxin kauppapaikan jenkkien puolelta ja huomannut sellaisen asian, että siellä elokuvissa on mukana paljon extroja, mutta Suomen kauppapaikalla ei ole yhtään mitään. Miksi näin on?
En tiedä vaikuttaako se myös tuonne digipuolelle, mutta näinhän se menee fyysisissä julkaisuissakin. Jenkkien elokuvaversioissa on aina yleensä enemmän extra materiaalia. Voihan tuo olla silkkaa laiskuuttakin tai sitten luullaan, että suurinta osaa ei nuo extrat kiinnosta. Myös jotkin Copyright oikeudet ja niistä maksaminen tulee myös kenties kysymykseen. Mielenkiintoinen havainto sinänsä. Itse tulee ostettua vain fyysisiä levyversioita elokuvista ja jos haluaa noita kunnon extroja, niin sitten pitää tilata nuo elokuvat yleensä juurikin import versioina. Voihan tuota ihan piruuttaan kysäistä tuolta boksin asiakaspalvelusta ja katsoa, että mikä ihmeellinen selitys heillä tuolle asialle olisi.
 
Viimeksi muokattu:
Kävi tuossa sillä tavalla, että vanha soundbar sanoi sopimuksen irti ja hajosi. Olen tässä pohtinut mikä olisi hyvä kaveri LG C9 televisiolle. Jonkinlainen soundbar siis olisi hakusessa, kiva olisi jos tukisi dolby atmosta ym. Malleja on vaan tuhottoman paljon markkinoilla. Tuleeko kellään mieleen hyviä ehdoksia, suosituksia tai omia kokemuksia? Budjetti max. olisi 1000 euroa.
 
Kävi tuossa sillä tavalla, että vanha soundbar sanoi sopimuksen irti ja hajosi. Olen tässä pohtinut mikä olisi hyvä kaveri LG C9 televisiolle. Jonkinlainen soundbar siis olisi hakusessa, kiva olisi jos tukisi dolby atmosta ym. Malleja on vaan tuhottoman paljon markkinoilla. Tuleeko kellään mieleen hyviä ehdoksia, suosituksia tai omia kokemuksia? Budjetti max. olisi 1000 euroa.
Tälläinen itsellä ja on minulle riittävä...
 
Mistäs sen näkikään mitä on pelannut vuoden aikana eniten? Eikös Sony julkaissut listan siitä ainakin viime vuonna :)
 
Viime vuonna tilastot tuli tammi-helmikuun vaihteessa. Mulle tuli 04.02.2021 ihan sähköpostia kun tilastot julkaistu. Toivottavasti tulis tänäkin vuonna.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä tehdä kun ostettu/ladattu peli ei toimi PS5:lla?

Aikanaan ostin Larry Wet dreams dry twice pelin. Peli ei toiminut oikein PS5:lla. Nyt latasin saman pelin tarjouksesta. Peli ei edelleenkään toimi oikein. Voiko ladatun pelin palauttaa? Raportoida jotenkin viasta?
 
Mitä tehdä kun ostettu/ladattu peli ei toimi PS5:lla?
Aloita vaikka sillä, että kuvaile tarkemmin, millä tavalla se toimimattomuus ilmenee. Tarkka virheilmoitus/virhekoodi on hyvä alku.

Ite ostin ko. pelin nyt alennuksesta, ja kyllä se ainakin käynnistyi muitta mutkitta, ja New Game -valinnalla peli alkoi.
 
Larry ei mene heti seuraavassa ruudussa -> Larrys Room. Peli vaan looppaa samaa kohtaa uudelleen ja uudelleen.
Aivan, nyt ymmärrän. Peli yrittää siinä opettaa, miten pelissä voi siirtyä lähimpään ”huoneeseen” tuplanäpäyttämällä ristiä. Eli paina ensin L2:ta, jolloin tulee se keltainen To Larry’s Room -pylpyrä, ja sit paina ristiä nopeasti kahdesti.

Ei siis ole bugi, vaan ehkä vähän huonosti itsensä selittävä tutorial-ominaisuus.
 
Itsellä tulee tuo ohje ikkuna kokoajan uudelleen ja uudelleen. Larry ei vain mene alas.
Tuolla kuvailemallani tavalla mulla onnistui, kun tuossa äsken kokeilin. Oleellisinta siinä oli se, että L2:lla valitsi sen Larryn huoneen sisäänkäynnin ensin. Ei pitänyt siis liikkua itse yhtään mihinkään. Eli ristillä vaan kuittasin sen ohjeistuksen, painoin L2:ta ja sit tuplapainallus ristiä.
 
Eli L2 ja sitten tupla painallus X näppäintä. Ruutu pimenee ja sama ohje ikkuna tulee uudelleen.
Ja L2:ta painamalla se keltainen pylpyrä ilmestyy ja To Larry’s Room -teksti näkyy?

Se että samaa outoutta on ollut myös Steam-versiossa kertoo mielestäni sitä, ettei PS5:llä ole tämän ongelman kanssa mitään tekemistä.

Tuolla Steamin puolella kehotettiin ottamaan kaikki ylimääräiset laitteet USB-porteista pois. Lisäksi ite vielä vaihtaisin konsolin käyttöjärjestelmäkielen englanniksi. Joskus peleissä voi olla tosi hämyjä bugeja, jos kielenä on suomi.
 
Vaihdoin kielen English US. Mitään USB laitetta ei ole kiinni. Sama ongelma jatkuu.

Olen painellut x näppäintä useaan otteeseen. Ja ihan ’sarjatulellakin’.
 
Vaihdoin kielen English US. Mitään USB laitetta ei ole kiinni. Sama ongelma jatkuu.
Jaa-a. Tuossa vielä uudestaan kokeilin pariinkin kertaan (aloittaen pelin aina alusta), ja sen tuplanäpäytyksen pitää olla aika nopea. Eli onnistuessaan Larry ehtii ehkä askelen verran oikealle tallustaa, kun ruutu jo pimenee, ja sitten ollaankin pienen lataustauon jälkeen Larryn huoneessa.
 
Ylös Bottom