Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

Kaikki eivät katsele hintoja ja hintatietoisille tuote näyttää halvemmalta, jos vieressä on paljon kalliimpi tuote. Eihän tuossa tapauksessa varmaan ihan hirveästi tule kaupalle voittoa, mutta Pepsi Maxin tuotantokustannukset ovat varmaan aika lähellä hiilihapotettua lähdevettä. Tuotteen kauppaajan psykologinen sodankäynti selkeästi toimii, kun se laittaa asiakkaat miettimään hinnoittelun järkevyyttä. Turha kuitenkin pelätä, että kauppa tuossa menettäisi jotain, jos halvemman limpparin myynti kasvaa.
 
Mulle tuli aliexpressilta sähköposti jossa oli koodi tilin aktivoimista varten ja se näytti ihan aidolta viestiltä.
Mulla ei vaan ole tuonne tiliä eli joko joku toinen ihminen tai botti on käyttänyt mun sähköpostia sen luomiseen.
Kysymys kuuluu, että mitä joku hyötyy tuollaisesta?

Jos mä vaikka tekisin tilin tuonne broidin sähköpostilla ja se jopa aktivoisi sen niin mä kuitenkin joutuisin lisäämään omat maksutavat ja muut, mutta kaikki kuitit menisi sille.
Pari kuukautta sitten mulle tuli myös tekstarina twitterin aktivointi koodi enkä mä käytä sitäkään joten en tiedä onko siellä joku tuollainen käytössä. Joku epämääräinen linkki siinä oli myös mukana.
 
Mulle tuli aliexpressilta sähköposti jossa oli koodi tilin aktivoimista varten ja se näytti ihan aidolta viestiltä.
Mulla ei vaan ole tuonne tiliä eli joko joku toinen ihminen tai botti on käyttänyt mun sähköpostia sen luomiseen.
Kysymys kuuluu, että mitä joku hyötyy tuollaisesta?

Jos mä vaikka tekisin tilin tuonne broidin sähköpostilla ja se jopa aktivoisi sen niin mä kuitenkin joutuisin lisäämään omat maksutavat ja muut, mutta kaikki kuitit menisi sille.
Pari kuukautta sitten mulle tuli myös tekstarina twitterin aktivointi koodi enkä mä käytä sitäkään joten en tiedä onko siellä joku tuollainen käytössä. Joku epämääräinen linkki siinä oli myös mukana.
Ettei sun sähköposti ja puhelinnumero vaan ole vuotanut jotakin kautta?

Täältä saa tarkistettua jos omia tietoja on ollut tietovuodoissa https://haveibeenpwned.com/
 
Eihän nykyään tarvitse edes varsinaisesti sähköpostin vuotaa mistään kun siihen tulee jo ties mitä seksiseura roskapostia.
Nykyään vaan on niin hyvät filtterit, että vain todella harvoin tuollaiset pääsee perille asti.
Mulle tulee ehkä kerran 3-4kk aikana sellainen klassinen seksiseura roskaposti ja ehkä kerran parissa kuukaudessa joku huijausyritys jossa muka netflix ilmoittaa etteivät saa kuukausimaksua veloitettua joten klikkaapa tuota epämääräistä linkkiä niin alkaa homma toimimaan.
Ihan kiva kusetus yritys, mutta mulla ei ole netflix tiliä, koska käytän broidin tunnareita ja lisäksi jo lähettäjän osoitteesta näki ettei se ole netflixin lähettämä.
Toisaalta lähettäjän osoitekin on äärimmäisen helppo muuttaa.

Aika sama homma on puhelinnumeroiden kanssa.
Ellet ole jo lukenut niin io techin puolelta kannattaa lukaista "soittoja oudoista numeroista" ketjua.
Viime kesänähän alkoi ihan kunnon kusetus yritys jossa ihmisille tuli soittoja mukamas microsoftin tuesta ja yleensä siellä oli joku intialainen selittämässä kuinka kone on hyökkäyksen kohteena ja ne on mukamas havainneet sen omalla koneellaan (kuka helvetti tuonkin oikeasti uskoo).
Kivan tuosta teki se, että sun luurissa näkyi ihan suomalainen numero vaikka puhelu tuli ulkomailta ja jotkut soitti noihin numeroihin takaisin ja sieltä on saattanut vastata joku vanha suomalainen mies joka ei luonnollisestikaan tiedä asiasta mitään.
Nuo numerot on äärimmäisen helppo feikata ja kenen tahansa meidän numeroillakin on saatettu soittaa tuollainen puhelu jollekkin.

Eihän nykyään mikään enää yksityistä ole kun nettisivut on täynnä evästeitä jotka tallentaa ties mitä.
Muutama viikko sitten kävin perumassa after dawnin uutiskirjeen ja tsekkasin eväste asetukset ja siellä oli yhtään valehtelematta vähintään 30 eri tahoa jotka olisi saanut oikeuden...no mitä ikinä se saitti tallentaakaan. Vitustako minä tiedän ja siksi en koskaan hyväksy mitään evästeitä jos se on mahdollista.
 
Tuo konsolifin kauppapaikka näyttää vähän kuolleelta niin mihinkä kannattaisi näitä tarjota? Vaimo siivoaa... :D
 

Liitetiedostot

  • ps2 2.jpg
    ps2 2.jpg
    1,4 MB · Lukukerrat: 41
  • ps2 1.jpg
    ps2 1.jpg
    1,4 MB · Lukukerrat: 41
Tuo konsolifin kauppapaikka näyttää vähän kuolleelta niin mihinkä kannattaisi näitä tarjota? Vaimo siivoaa... :D
Facebook-kirppiksellä, Tori.fissä tai huuto.netissä varmaan menee kaupaksi kunhan hinta on sopiva. Könttänä tietysti saattaa olla hankalampaa myydä kuin yksittäin. Toki voi ne täälläkin mennä kaupaksi.

Jos nämä menee johonkin yksittäin myyntiin niin minuakin voisi jokunen kiinnostaa, joten vinkkaa sitten :)

Oikea vastaus toki on, että sanot laittavasi myyntiin ja pidät itsellä. :D
 
Aikamoista. Tuosta innostuneena tuuppasin tuonne retrokirppikseen täkyn. pahoittelut jo etukäteen kun taisi mennä nyt jälkeenpäin ajateltuna vähän promoamiseksi vaikka alkuperäinen ajatus oli lähinnä vaan udella missä täällä suomessa noista pääsisi helposti eroon ilman mitään turhaa säätämistä
Onhan siinä se toinenkin vaihtoehto olemassa, että pelien sijaan vaimo saa lähteä. Itse en tuollaisista suostuisi enää luopumaan, jos ne on kerran vaivalla hankittu ja jos ei ole mitään erityistä syytä myydä pelejä.
Nämä ei tottapuhuen ole meidän. Sukulaispoika meni heittämään lusikan nurkkaan ja sitä kautta tullut meille aikanaan. Ja nyt on aika luopua tuommoisesta 'rainasta' mistä on ollut vaikea luopua aiemmin. Aikansa kutakin
 
Viimeksi muokattu:
Onhan se tietysti eri asia, jos ei ole omaa kokemusta peleistä ja siksi ei näe niillä nostalgia-arvoa, mutta kuten pelle kommentoi, osalla noista peleistä on myös ihan kohtuullinen keräilyarvo.
 
Suositelkaa hyvää ja edullista (tottakai) älykelloa vasta-alkajalle. Kriteereinä on Android ja kohtuu hyvä akunkesto sekä kyky seurata unenlaatua ja spotify. Samsung galaxy watch 4 olisi muuten valintani, mutta huono akunkesto ei kyllä houkuta.
 
Onko kenelläkään antaa suosituksia kuulokkeista? (EI pelikuulokkeista) vaan sali/ulkoliikunta käyttöön, mielellään sanka kuulokkeet, hinta 50-150e väliin.
 
Onko kenelläkään antaa suosituksia kuulokkeista? (EI pelikuulokkeista) vaan sali/ulkoliikunta käyttöön, mielellään sanka kuulokkeet, hinta 50-150e väliin.
Langalliset vai langattomat? Over-ear vai on-ear? Minkä laitteiden kanssa niitä on tarkoitus käyttää? Pitääkö tukea useita laitteita yhtä aikaa? Pitääkö olla vastamelu? Pitääkö olla oikeasti vesitiivis vai riittääkö pelkkä roisketiiviys?

Eli tarttis hiukan lisää speksiä.
 
Langalliset vai langattomat? Over-ear vai on-ear? Minkä laitteiden kanssa niitä on tarkoitus käyttää? Pitääkö tukea useita laitteita yhtä aikaa? Pitääkö olla vastamelu? Pitääkö olla oikeasti vesitiivis vai riittääkö pelkkä roisketiiviys?

Eli tarttis hiukan lisää speksiä.
Langattomat, On-ear ja musiikin kuuntelua varten puhelimesta. Ei tarvitse tukea useita laitteita, vastamelu plussaa, ei pakollinen, roisketiiviys riittää.
 
Langattomat, On-ear ja musiikin kuuntelua varten puhelimesta. Ei tarvitse tukea useita laitteita, vastamelu plussaa, ei pakollinen, roisketiiviys riittää.
JBL Live 460NC ois Rtingsin "Best on-ear headphones for running" -valinta. Näissä on oikeastaan kaikki muu paitsi roisketiiviys. En ole itse urheiluihmisiä, mutta en ole kyllä yksiäkään langattomia kuulokkeita rikki saanut hikoilemalla tai edes kevyessä vesisateessa. Joten IP-luokituksen puute ei sinällään tarkoita, että luurit ei kestäisi kosteutta lainkaan.

https://www.rtings.com/headphones/reviews/jbl/live-460nc-wireless

Hintaa näillä näyttää olevan aika lailla joka paikassa 89 euroa, ja se on Hinta.fi:n mukaan halvin, mitä noilla on koskaan vielä ollutkaan.
 
JBL Live 460NC ois Rtingsin "Best on-ear headphones for running" -valinta. Näissä on oikeastaan kaikki muu paitsi roisketiiviys. En ole itse urheiluihmisiä, mutta en ole kyllä yksiäkään langattomia kuulokkeita rikki saanut hikoilemalla tai edes kevyessä vesisateessa. Joten IP-luokituksen puute ei sinällään tarkoita, että luurit ei kestäisi kosteutta lainkaan.

https://www.rtings.com/headphones/reviews/jbl/live-460nc-wireless

Hintaa näillä näyttää olevan aika lailla joka paikassa 89 euroa, ja se on Hinta.fi:n mukaan halvin, mitä noilla on koskaan vielä ollutkaan.
Noita katsoin myös, mulla tällä hetkellä käytössä vanhemmat Jbl kuulokkeet, joissa surkea akku ja äänenlaatu mielestäni, ajattelin oisko muiltakin merkeiltä vastaavilla spekseillä. esim. Jabra https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...cy1GuSKjSWntqT_sfUqmWsgS0O_pfHVxoCOZAQAvD_BwE
Näissä vesitiiviys ja hieman halvemmat.
 
Noita katsoin myös, mulla tällä hetkellä käytössä vanhemmat Jbl kuulokkeet, joissa surkea akku ja äänenlaatu mielestäni, ajattelin oisko muiltakin merkeiltä vastaavilla spekseillä. esim. Jabra
Noi näyttää erittäin passeleilta myös, ja näyttää saaneen hyviä arvosteluja kautta linjan.
 
Noi näyttää erittäin passeleilta myös, ja näyttää saaneen hyviä arvosteluja kautta linjan.
Tuli nyt ostettua testiin noi JBL Live 460, powerin outletistä alennuksineen 53e, alkutuntuma tosi hyvä, eikä vaikuta mitenkään heivöröisiltä. :) Kevyet päässä eikä paina juuri. Ainakin vanhoihin verrattuna paljon paremmat, jotka oli siis Jbl siellä 30-40e hintaluokassa.
 
Ylös Bottom