Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lahti?

jeejeepete

New Member
Olen nyt vähän aikaa miettinyt lähteväni armeijan jälkeen Lahteen päin opiskelemaan.
Niin kysyisinkin jos joku satttuu kyseisellä suunnalla asumaan, että
- minkä hintaisia asunnot (yksiöt..) suunnilleen muuhun suomeen verrattuna ovat (itse olen tampereelta.)?
- minkälaisia palveluita tai huvituksia Lahdesta löytyy?
- millä liikutaan?

Ainiin, onko hyvän näköisiä naisia;) (oman muijan joutuis kuitenkin jättään tänne)?
 
Kannattaa seurata poliisi-TV:tä, Lahdesta tulee juttua melkolailla joka jaksossa. Aina on siellä joku hullu on päättänyt lyödä jotain täysin tuntematonta ohikulkijaa puukolla selkään tms.

Ihan hullua porukkaa lahdessa, ei sinne kannata mennä...pysy tampereella tai ala katseleen muihin suuntiin (paitsi tietenkin poriin, joka on vähintäänkin yhtä höpö paikka kun lahti) :D

Itse suosittelen Turkua. Vaikka kaikki aina puhuukin ko. kaupungista kaikkia tosi hauskoja juttuja, niin totuus on kuitenkin se, että opiskelukaupunkina todella hyvä. Kesällä suorastaan kurko!

On baareja ja jokilaivoja...ja tietenkin niitä muijia, jotka kulkee aurajoen rannassa kesällä juuri vesirajan peittävät hameet päällä. Siinä on kuule kiva maata nurmikolla, nauttia bisseä ja kattella maisemia. :D

Jollei turun murre ärsytä liikaa, niin sinne (siihen turtuu muutamassa viikossa, jonka jälkeen se ei enää haittaa)

Voisi siellä ehkä muutenkin kuvitella asuvansa, mutta IT-alan töitä on tosi nirkosesti...

P.S. Jyskälästä oon kuullut myös pelkkää hyvää, se voisi olla myös ihan jees? Joku muu voi kommentoida sitä...
 
Joo turun murre tosiaan kuulostaa liian pahalta mun korvaan.. jopa niin pahalta etten vois kuvitella muuttavani sinne.

Tahtoisin jonkun mainosalan/graafikko koulutuksen ja Lahden ammattikorkea on kuulemma SE paikka.
Mitä hulluihin tulee niin nehän pyörii siellä ulkosalla, minä sisällä yksin xboxini ja tyhjien olutpullojen seurassa, opiskelijatyyliin..

Joka tapauksessa maisemaa haluaisin vaihtaa Hetkeksi, mutta Turku, Pori ja Tamperetta pohjoisemmassa olevat kaupungit eivät hirveästi nappaa..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jeejeepete
- minkä hintaisia asunnot (yksiöt..) suunnilleen muuhun suomeen verrattuna ovat (itse olen tampereelta.)?

Muun Suomen tasosta en juuri tiedä, eikä täältäkään mitään kattavaa kokemusta ole. Ilmeisesti kuitenkin tarkoitat vuokra-asuntoja? Mun kämppä on 33,5 neliön yksiö ja vuokra ~330e. Matkaa keskustaan (jos kauppakeskus Trio lasketaan keskustaksi) n. 1 - 1,5 km eli kaupungilta selviää jopa kauheessa tuubassa kävellen kotiin. Ja käsittääkseni tämä on sieltä hintahaitarin ylemmältä puoliskolta, mutta on mulle niin hyvällä paikalla että ei oo paha. Opiskelijalle varmaan liian kallis jos ei töissä käy, mutta varsinaisia opiskelija-asuntojakin kyllä löytyy.

- minkälaisia palveluita tai huvituksia Lahdesta löytyy?

Eiköhän ne samat palvelut löydy kuin muistakin kaupungeista.

- millä liikutaan?

Mitäs luulet? Pieni vihje: ratikkaa tai metroa ei ole.
Lahden Liikenne

Ainiin, onko hyvän näköisiä naisia;) (oman muijan joutuis kuitenkin jättään tänne)?

Tietenkin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Missä on Lahti? Jossain itäsuomessa?
~100km helsingistä pohjoiseen (ja hitusen koilliseen) motaria pitkin, niin pitäis tulla lahti vastaan. Siitä kun vielä jatkaa kolmisenkymmentä kilsaa samaa matkaa, niin tuleekin heinolaan :p

Mutta kyllähän lahdessa kaunottaria on. Ne vaan saattaa kävellä nenä niin pystyssä, etteivät näe sua (no okei, ei tietenkään kaikki). Mitä sinne joskus menny ryyppäämään, niin meininkiä on kyllä ollut. Diva ja Starlight ihan ok-mestoja (paina varsinkin jälkimmäinen mieleen, jos lahteen eksyt)..
 
Ylös Bottom