Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lentäminen

Jiz

Well-Known Member
Varmaan moni on teistä on lentänyt maasta toiseen Finnairin koneilla mutta onko kukaan ollut pienen kaksi paikkaisen koneen kyydissä? Koneen jonka siivet yms. on kangasta.

Kaverillani ja sen isällä on sellainen lentokone ja kaveri antoi mulle tässä yks päivä kyytiä sillä. Ai! Jumankekka se oli hienoa! Sitä ennen en ole ollut minkäänlaisen lentokoneen kyydissä. Se oli aivan tajuttoman hienoa kun kone nousi irti maasta parinmetrin korkeuteen ja sitten melkein pystysuoraan ylöspäin. Maisemat oli aivan uskomattoman hienoja. Veikeän tuntuinen oli myös se kun tehtiin sakkaus. Kyllä minä ostan helikopterin isona :p

Olen vieläkin ihan täpinöissäni siitä. :)
Muilla kokemusta?
 
Juu, hienoa puuhaa, tosin vielä kalliimpaa kuin konsoilu.
Laskuvarjohyppely on myös huimaa, kannattaa kokeilla.
 
Pikkupoikana isännän kyydissä on oltu moneen otteseen. Hienoa oli ja on varmasti vieläkin.
 
Kyseesä on luultavasti ollut tämmöinen ultrakevyt kone. Kone rakennataan ja huolletaan itse ja joka itseasiassa ei ole kovin kallista puuhaa. Kone maksaa n. 5000 ja lentolupakirja 2000. Itse yllätyin kun kuulin koneen materiaaleista ja etenkin moottorin materiaali, joka on alumiinia:confused:
 
Eihän sitä nyt millään ruohonleikkurilla pidä lentää, puhumattakaan siitä että hyppäisi pois täysin toimivasta koneesta!;)
Pari kertaa ollut pienen Cessna 140:n kyydissä, enkä kyllä vähemmän lightin kyytiin suostu. Ihan kiva luovia lentokoneella vastatuuleen, että pääsisi edes jotenkin kentälle.:eek:
 
Miäpäs olen ollut kaks_ ja nelipaikkasen helikopterin kyydissä. On aivan mahtavaa kyytiä. Ja lentämisen tunne on suurin mahdollinen.
 
No nyt kadehdin. En ole ikinä matkustanut edes Finnairilla, mutta ehkä sitten kun töitä saan (ja rahaa) niin voisin poiketa vaikka Tokiossa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Trevor
No nyt kadehdin. En ole ikinä matkustanut edes Finnairilla, mutta ehkä sitten kun töitä saan (ja rahaa) niin voisin poiketa vaikka Tokiossa.
Siinä olisi lentämistä jo ihan tarpeeksi;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Laskuvarjohyppely on myös huimaa, kannattaa kokeilla.
Jepulis. Koneesta hypätään polvet tutisten ja alas tullaan polvet rutisten *kräksis!*.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Laskuvarjohyppely on myös huimaa, kannattaa kokeilla.


Laskuvarjohyppy on semmonen mitä olen aina halunnut kokeilla, myös benjihyppyä haluasin kokeilla ja Jennifer Lopezia ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jiz
Laskuvarjohyppy on semmonen mitä olen aina halunnut kokeilla, myös benjihyppyä haluasin kokeilla ja Jennifer Lopezia ;)

Kaikki on koettu ja useampaan kertaan.
 
Minä olen jopa ollut kopterin puikoissa...
Ihan vinkeä fiilis kyllä :)

Intissä ehti olla kopterin kyydissä kyllästymiseen asti ja matkustajakoneita on tullut kokeiltua myös ihan riittävästi. Sen sijaan pienkoneeseen en ole vielä ehtinyt.
 
Itse ajattelin aloitella ensi vuoden puolella purjelentokurssin ja suorittaa lentolupakirjan purjelentokoneelle. Ilmailu on kiinnostanut yläasteikäisestä asti ja ensi vuoden puolella rahoituspuolikin on kunnossa.

Viimeaikoina on tullut matkusteltua paljon työmatkoja matkustajakoneella ja syksyllä voisi kokeilla helikopterimatkaa Tallinnaan.
 
Ylös Bottom