Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Magic Duels

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Nimi: Magic Duels
Alustat: XOne, PC, iOS
Kehittäjä: Stainless Games
Julkaisija: Wizards of the Coast
Julkaisupäivä: 29.7.2015, vain digitaalinen versio saatavilla
Kotisivut: http://magic.wizards.com/en/content/magic-duels-game

Miten tästä ei ollut vielä ketjua?

Magic Duels jatkaa Stainless Gamesin vuodesta 2009 julkaistua Magic: The Gathering – Duels of the Planeswalkers -pelisarjaa, mutta muuttaa konseptia radikaalisti. Magic Duels ei olekaan enää vain vuosittaisen pelisarjan uusin osa, vaan pikemminkin alusta, johon uudet Magic the Gathering -korttisarjan laajennukset julkaistaan. Peli on niin ikään free to play, joten maksat vain pelin sisäisestä valuutasta, jos haluat siihen käyttää oikeaa rahaa. Peli ei tähän pakota, eikä siihen ole myöskään tarvetta, jos et välttämättä halua saada uusi kortteja nopeammin käyttöösi. Pelin sisäistä valuuttaa tienataan voittamalla pelejä ja tekemällä päivittäisiä tehtäviä (Daily Quests). Pelaaminen onnistuu niin tekoälyvastustajaa kuin muita pelaajia vastaan. Uudet laajennukset julkaistaan lähes heti oikean korttilaajennuksen perään, joten uusia Magic-kortteja pääsee fiilistelemään myös digitaalisesti heti.

Magic Duels on vienyt omasta peliajasta helposti isoimman siivun viimeisen vuoden aikana. Tokihan tämä johtuu osittain myös siitä, että ihan oikeilla korteilla pelattava Magic on myös lähellä sydäntä. Peliseuraa on vaan välillä vaikea löytää. Tähän rakoon Magic Duels sopii kuin nakutettu. Iso plussa myös pelisarjan uudistamisesta. Nyt ollaan lähempänä Magic Onlinea, mutta silti helposti lähestyttävässä ja ilmaisessa muodossa. Ainoa miinus liittyy pakkojen rakenteluun. Jostain kumman syystä saman kortin määrää pakassa on rajoitettu kortin rariteetin mukaan: 1 kpl Mythic, 2 kpl rare, 3 kpl uncommon ja 4 kpl common. Tämä hankaloittaa tietyn tyyppisten pakkojen rakentamista, jossa avainkorttina toimisi esimerkiksi jokin rare.

Löytyykö foorumilta yhtään Magic Duelsin pelaajia? Minkälaisia pakkoja olette väsänneet?
 
Vastaus: Magic Duels

Veikkaan, ettei konsolipelaajien foorumilta löydy kovin montaa duelistia. Jos laajennetaan aihetta kaikkiin keräilykorttipeleihin, niin itselläni on kokemusta tasan yhdestä. En ole koskaan erityisemmin välittänyt strategiapeleistä, ja korttipelin lisäksi olen hakannut lähinnä Worms-sarjaa. Pari kuukautta taaksepäin sain kuitenkin päähänpiston, että ehkä jokin vuoropohjainen strategia olisi hauskaa ajankulua ja vaihtelua aggressiiviselle trophyjahdille. Hain määrätietoisesti tietoa eri korttipeleistä muun muassa tradingcardgames.com-sivustolta, jossa on kattava lista peleistä arvosteluineen. Lopulta päädyin keräilykorttipeliin nimeltä HEX: Shards of Fate. Siinä houkuttelivat varsinkin hieno käyttöliittymä, tyylikkäät kortit, kattava yksinpelisisältö ja ennen kaikkea positiiviset arvostelut. Kyseessä on PC:lle ladattava joukkorahoitettu ilmaispeli, joka julkaistiin hiljattain Steamissa mutta on ollut betavaiheessa ja useamman vuoden. Korttien kerääminen perustuu Magic-sarjan tapaan pelaajien väliseen vaihdantaan, ja kaikki tavara on ostettavissa virtuaalivaluutalla yhteisön kauppapaikalta. HEXin Pelimekaniikat ovat hyvinkin samankaltaiset Magic-sarjaan nähden, ja Wikipedian mukaan Magicin kehittäjät ovat jopa nostaneet syytteen peliensä kopioinnista. Kopio tai ei, minusta HEX on myönteisin palautteensa ansainnut.

Kuten MMO-luokan strategiapeliltä odottaa saattoi, HEXin opetteluun meni minulta reilusti yli 20 tuntia. Kankean alkuvaiheen jälkeen jäin kuitenkin niin pahasti koukkuun, ettei muihin peleihin tullut koskettua viikkokausiin. Pelissä on arviolta 20 tunnin mittainen, tarinamainen yksinpelikampanja, jossa liikutaan kartalla taistelusta ja vuoropuhelusta toiseen. Tarinatilassa ei juurikaan voi vaikuttaa tapahtumien kulkuun, mutta korttipakkojen rakentamisessa valinnanvaraa riittää sitäkin enemmän. Itse en erityisemmin vakuuttunut kampanjasta, vaan jätin useimmat vuoropuhelut lukematta ja rynnistin sen läpi niin nopeasti kuin suinkin. Sen sijaan jäin koukkuun pelihallityyppiseen areenamoodiin, jossa taistellaan järjestyksessä samoja tietokonevastuksia vastaan. Hulluahan tässä on se, etteivät nämä vastustajat tarjoa mitään vaihtelua, vaan koko areena on tarkoitettu lähinnä palkkarahojen grindaamiseen. Siitä huolimatta jaksoin rakentaa uusia korttipakkoja, joilla voitin yhä useamman vastustajan ja sain jonkin verran kultaa uusien korttien ostamiseen. Rahaa kertyi kuitenkin niin hitaasti, että jossakin vaiheessa panin oikeaa rahaa peliin ja ostin uusia kortteja yhteensä 15 eurolla. Merkittävä panostus, sillä HEX on toistaiseksi ainoa f2p-peli, josta olen oikeasti maksanut!

Kalastin netistä kaksi mukamas hyvää pakkaa, joiden rakentamiseen kulutin kymmenen euroa oikeaa rahaa. Pelkästään niillä kahdella hakkasin areenaa arviolta 60 tuntia, mutta en selvinnyt loppuun asti kuin pari kertaa. Homma alkoi rullata vasta, kun rakensin täydellisen pakan luotettavan foorumin ohjeiden mukaan. Tällä pakalla voitin kaikki ottelut lähes joka kierroksella, ja grindasin areenaa läpi, kunnes Steamin kello näytti 110 tuntia. Sitten kyllästyin tietokonevastustajien nöyryyttämiseen, enkä ole sen koommin HEXiä pelannut. Varsinaista sisältöä eli verkkomatseja ei huvita edes kokeilla, sillä verkkopelissä ei saa käyttää samoja kortteja kuin yksinpelissä. Lisäksi olen lukenut, että pärjääminen netissä edellyttää joko hillitöntä rahan paasaamista tai yksinpelin grindaamista hulluuteen asti. Kaikesta huolimatta HEX oli kenties koukuttavin PC-peli, mitä olen koskaan kokenut: peliajalla mitattuna 110 tuntia peittoaa kirkkaasti Trials Fusionin, joka yltää kakkossijalle 70 tunnilla. Jos innokas strategianörtti haluaa kiintyä yhteen massiivimoninpeliin, HEX ei ole hullumpi vaihtoehto.
 
Vastaus: Magic Duels

Veikkaan, ettei konsolipelaajien foorumilta löydy kovin montaa duelistia. ...Loppu OT:ta...

Löytyy tai ei, kyseessä on kuitenkin videopeli. Jopa ihan konsolillakin julkaistu, joten oikealla foorumilla ollaan. Minulla on käynyt juuri päinvastoin. Olen pelannut käytännössä vain toisia ihmispelaajia vastaan. Tekoäly tuntuu nostavan pakasta juuri ne kortit, joita tarvitsee ja käyttäytyy muutenkin ennalta arvattavasti. Tämä ei sinänsä ole yllätys, mutta juuri siksi moninpeli koukuttaa huomattavasti enemmän. Peliaikaa on nyt Xbox Onen pelihubin mukaan hieman vajaa 10 päivää.

Useita pakkoja on tullut rakenneltua. Toisaalta kuten aloitusviestissä mainitsin, tietyn kortin ympärille on välillä hankala rakentaa, kun jokaista korttia ei saa käyttää neljää kappaletta per pakka (toisin kuin virallisessa Magic the Gatheringissa). Varsinkin mythicien ja rarejen ympärille on hyvin hankala rakentaa. Tämä johtaa siihen, että monet pelaavat niin sanottuja goodstuff-pakkoja, joihin on laitettu parhaat kortit pelattavilta väreiltä. Teen näin myös itse. Onneksi myös uncommoneista löytyy kortteja, kuten Rise from the Tides tai Sphinx's Tutelage, joiden ympärille saa kasattua varsin toimivia kokonaisuuksia. On mukava huomata, että vastaan tulee enemmän ja enemmän kaiken näköisiä virityksiä, eikä vain pelkkiä hyvien korttien pinoja.
 
Vastaus: Magic Duels

Tämä on mennyt itseltä täysin ohi ja pitää laittaa testiin. Aikaisempia MTG pelejä on tullut konsoleilla pelailtua ja oikeilla korteillakin aktiivisemmin -90 luvun puolivälissä. Booster draftia tulee satunnaisesti pelailtua vielä nykyäänkin.
 
Vastaus: Magic Duels

Tämä on mennyt itseltä täysin ohi ja pitää laittaa testiin. Aikaisempia MTG pelejä on tullut konsoleilla pelailtua ja oikeilla korteillakin aktiivisemmin -90 luvun puolivälissä. Booster draftia tulee satunnaisesti pelailtua vielä nykyäänkin.

Jos aikaisemmat konsolimagicit naposteli, niin ehdottomasti testiin. Tämä on kuitenkin eheämpi ja tarjoaa paljon enemmän pelattavaa - ilmaiseksi. Booster draftille iso peukku. Se on hyvällä porukalla ihan mahtipuuhaa.

Pakkojen rakentelusta vielä. Niinkuin oikeilla korteillakin pelattavassa mätsikissä, myös tässä päteen sama ydinsääntö: manabase kuntoon. Liian paljon näkee neljä tai jopa viisi värisiä pakkoja, jotka sitten kompastuvat omaan mahdottomuuteensa, kun kaikkia erikoismaita (tuottavat useampaa väriä) ei ole vielä saatu. Ja vaikka kaikki kortit olisikin hallussa, neljä ja viisi väriset pakat vaativat paljon manafiksausta ollakseen varmatoimisia pelistä toiseen. Usein on järkevämpää rakentaa hyvä ja toimiva yksi, kaksi tai kolme värinen pakka, vaikka siihen ei silloin saisikaan ihan jokaista lempikorttia mahdutettua.

Oma viimeisin viritys on Reanimator -pakka, jossa kalliit creaturet, kuten Omnath, Locus of Rage, Gaea's Revenge ja Emeria Shepherd nostellaan animointiloitsujen (Necromantic Summons, Rise from the Grave ja Ever After ) avulla hautuumaalta takaisin kentälle. Kortit kuten Artificer's Epiphany, Catalog ja Nagging Thoughts auttavat kaivamaan isot möröt pakasta ja heittämään ne sitten kädestä suoraan hautuumaalle. Pakka pelaa pääväreinä sinista ja mustaa ja sitten vielä hieman valkoista. Parasta onkin se, että saa pelata "parhaita" creatureja kaikilta väreiltä, koska ne tulevat pöytään vain hautuumaan kautta. Tällöin esim. vihreää manaa tuottavia maita ei tarvita. Pakka on toiminut yllättävän hyvin. Se, että pääsee hyökkäämään esim. Gaea's Revengellä vuorossa viisi on yleensä ihan kova pelaus.
 
Vastaus: Magic Duels

Kaikkia versioita on hakattu. Korttivalikoima on tosin näissä ikävän suppea.. digitaalisen Magicin paras muoto onkin tämä!
 
Vastaus: Magic Duels

Kaikkia versioita on hakattu. Korttivalikoima on tosin näissä ikävän suppea.. digitaalisen Magicin paras muoto onkin tämä!

Jep, Magic Online on ehdottomasti paras vaihtoehto digitaaliseen kortin läpsytykseen, mutta ei myöskään halvin. Se kun vaatii jonkin verran alkupanostusta ja sen jälkeen jatkuvaa pärjäämistä, ettei tarvitse syytää peliin kokoajan lisää rahaa. Magic Duelsia voi pelata ilmaiseksi, vaikkakin suppeammalla korttivalikoimalla.

Magic Onlinea (eli MODOa) on tullut myös pelattua, ja nyt uusien liigojen myötä sitä pystyy vähän hektisemmässäkin arjessa pelaamaan. Väittäisin silti että Duelsille on paikkansa pahvisten korttien ja modon rinnalla. Peli on äärimmäisen helposti lähestyttävä ja kuten niin monta kertaa mainittu - ilmainen.
 
Vastaus: Magic Duels

Uusi pakka jälleen rakennettu. Tällä kertaa perinteisempi valkoinen Death and Taxes. Pakan idea on siis pelata pieniä halpoja valkoisia miehiä, jotka lyövät kovaa ja hidastavat ominaisuuksillaan vastustajan peliä.

Pakan kovia suorittajia ovat muun muassa, Selfless Spirit, Thalia, Heretic Cathar, Vryn Wingmare, Bygone Bishop ja Consul's Lieutenant. Creaturejen ulkopuolelta hyvää tukea antavat Always Watching, Declaration in Stone, Gideon, Ally of Zendikar ja Angelic Destiny.

Pakka on suorittanut todella hyvin. Voittoja on ehkä 70-80% pelatuista moninpelimatseista. Creaturet ovat manacostiinsa nähden todella hyviä. Ja vastustajan pääseekin yleensä yllättämään "housut kintuissa". Jos tällä pakalla pääsee niskan päälle, sieltä on vaikea vastapuolen nousta. Always Watching on varsinainen allstar, samoin Gideon, Ally of Zendikar. Nämä vahvistettuna hyvillä creatureilla = myrkkyä vastustajalle.

Ettei menisi ihan yksinpuheluksi, niin minkälaisia pakkoja olette rakennelleet?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Magic Duels

Onko tätä peliä lainkaan PS4:lle tulossa?

Viimeisimpien tietojen valossa Magic Duelsia ei olla julkaisemassa PS4:lle.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1778226485754895&id=1613598768884335&p=0&refid=52

With that in mind, we’ve decided, after much consideration, to indefinitely delay a PlayStation 4 version of Magic Duels. This means there’s no active development on a PlayStation 4 version and we have no plans to deliver a PlayStation 4 version in the future.
 
Vastaus: Magic Duels

Ettei menisi ihan yksinpuheluksi, niin minkälaisia pakkoja olette rakennelleet?

Tuollaisen viestin jälkeen ei muutaman pelitunnin nyyppä edes kehtaa lähteä pakkojaan avaamaan.

Viihdyttävää läiskettähän tämä on niinkuin MtG yleensäkin. Isoin harmituksen aihe on se ettei L-näppäin enää zoomaa edelliseen pelattuun korttiin. Aiempiin vuosipäivityksiin verrattuna pelinlukemisesta on tullut huomattavasti vaikeampaa.
 
Vastaus: Magic Duels

Tuollaisen viestin jälkeen ei muutaman pelitunnin nyyppä edes kehtaa lähteä pakkojaan avaamaan.

Viihdyttävää läiskettähän tämä on niinkuin MtG yleensäkin. Isoin harmituksen aihe on se ettei L-näppäin enää zoomaa edelliseen pelattuun korttiin. Aiempiin vuosipäivityksiin verrattuna pelinlukemisesta on tullut huomattavasti vaikeampaa.

Tottakai kannattaa lähteä avaamaan pakkojaan. Olisi mahtavaa kuulla minkälaisilla virityksillä porukka täällä pelailee. Pelaat ilmeisesti tietokoneella. Xboxilla zoomaaminen toimii, kun pelattava kortti on vielä stackissa. Tosiaan harmillista, jos tätä mahdollisuutta ei enää PC-versiossa ole.

Olen viime päivinä pitänyt vähän kirjaa vastustajien pakoista, jotta osaisin muokata omia dekkejä vastaamaan vastustajan tekemisiin paremmin. Pelattavat pakat, eli meta, muuttuu jokaisen julkaistun setin myötä. Tässä hieman huomioita Eldritch Moonin (julkaistu 20.7.2016) jälkeiseen metaan.

- Tribaalipakat ovat kovassa suosiossa. Vastaan tulee paljon vampyyreita, tonttuja ja ihmisiä. Tämä ei sinänsä yllätä. Tribaalipakkoja on helppo pelata ja ne ovat nopeita. Niillä saa silloin tällöin "ilmaisia" voittoja, jos vastustajan alkupeli kangertelee. Useat kortit myös hyötyvät tietyistä hahmotyypeistä. Tällaisia ovat muun muassa Heron's Grace Champion, Stromkirk Condemned, Thalia's Lieutenant ja Dwynen, Gilt-Leaf Daen. Onkin hieman yllättävää, ettei zombeja tai ihmissusia juurikaan näy, vaikka näihinkin tribaaleihin löytyisi kelpo kortteja, kuten Cryptbreaker, Gisa and Geralf, Spirit of the Hunt ja Howlpack Resurgence.

- Delirium on mekanikka, jossa kyseisen ominaisuuden omaavat kortit saavat erilaisia etuja, jos pelaajalla on neljä tai sitä useampi korttityyppi hautuumaalla. Tämä on uusin muotivillitys. Vielä ei ole tullut vastaan mitään kovin hyvää Delirium-pakkaa, mutta eipä voi porukkaa yrityksen puutteesta syyttää. Yleensä Delirium-pakat pelaavat vihreää ja mustaa. Pakkaan sopivia kortteja tuntuisi löytyvän useita, mutta silti voittoja ei heru kovin kummoisesti. Yksi suurin syy on varmasti Sphinx's Tutelage-pakkojen (lisää tuonnempana) suosio, joita vastaan itsensä millaaminen (omien korttien tahallinen hautuumaalle laittaminen) on varsin surkea taktiikka. Hautuumaata hyödyntävät taktiikat ovat yleensä Magicissa olleet vahvoilla, kunhan vaan saisi kasattua sen optimaalisen 60 kortin kasan. Pakan ongelma on ehkäpä siinä, että se vaatii vähän kaikkea - riittävän määrän enabler-kortteja, joilla saadaan heitettyä lappuja nopeasti hautuumalle ja sitten kortteja, jotka tästä hyötyvät. Lisäksi pakan pitäisi toki sisältää jotain vastauksia vastustajan uhkiin ja tarpeeksi monta korttityyppiä, että Deliriumin aktivoituu. Muutamia mainitsemisen arvoisia kortteja: Deathcap Cultivator, Crop Sigil, Gnarlwood Dryad, Grapple with the Past, Liliana, the Last Hope ja Inexorable Blob.

- Millaus, eli Sphinx's Tutelage-pakka. Matsin voi voittaa muutenkin kuin tekemällä vastustajaan vahinkoa. Pelin voittaa myös silloin, jos vastustaja ei pysty nostamaan korttia pakastaan. Tätä taktiikkaa hyödyntäviä pakkoja on pyörinyt moninpeleissä julkaisusta asti, mutta viime aikoina vielä normaalia enemmän. Tämä johtunee uusista Eldritch Moonin mukana tulleista taktiikkaa tukevista korteista. Eritoten edukseen erottuu Collective Defiance . Monikäyttöinen kortti tappaa vastustajan creature, ampuu vastustajaa suoraan ja erityisesti nostaa kortteja. Eldrich Moon toi myös toisen hyvän ja halvan kortin noston: Take Inventory. Nämä yhdistettynä jo muutenkin hyvää repertuaariin kortin nostoa ja vastustajan pelin häirintää, millaus elää aikamoista nousukautta. Muutkin ovat toki huomanneet tämän ja pakoissa on näkynyt enemmän enchantment-vihaa kuin koskaan aikaisemmin. Siitäkin huolimatta millaus on erittäin hyvä strategia tällä hetkellä.

- Control. Eliminoi vastustajan uhat, hanki korttietua ja pelaa itse paremmat uhat. Ahhh, vanha kunnon kontrolli. Erilaisia variaatioita on pyörinyt julkaisusta asti, mutta korttivalikoiman laajentuessa pelaajilla on nyt käytössään todella kattavat (massa)poistot, counterit ja pelin lopettavat kortit. Kontrollia pelataan paljon. Tämä on eritoten otettava huomioon jos itse pelaa nopeaa pieniin ukkoihin luottavaa pakkaa. Ei välttämättä kannata löydä koko kättä tiskiin ensimmäisen viiden vuoron aikana ja huomata sitten creatureidensa kuolevan esim. Planar Outburstiin tai Radiant Flamesiin. Planeswalkereita löytyy joka väreille. Nämä ovat pöydän tyhjentämisen jälkeen varsin murskaavia. Kontrollit pelaavatkin usein kolmea tai jopa neljää väriä saadakseen mahdollisimman monta planeswalkeria käyttöönsä. Manabase hieman kärsii värien lisäämisestä, mutta uudet kahta väriä tuottavat duallandit ja manlandit (creatureiksi animoituvat landit) helpottavat tilannetta. Massapoistojen lisäksi yksittäiset poistotkin ovat parantuneet uusien settien julkaisujen myötä. Uusimpina muun muassa Imprisoned in the Moon ja Murder.

Mitä sitten nykyisessä metassa kannattaisi pelata? Valkopohjainen ihmispakka tuntuu vahvimmalta tribaalipakalta. Siniseen ja punaiseen pohjaava millaus on erittäin hyvin sijoittunut. Samoin erilaiset Planeswalker- kontrollit, eritoten valkoinen-vihreä-musta väriyhdistelmällä. Tämä antaa käyttöön parhaimman kattauksen planeswalkereita, useamman eri massapoiston ja todella hyviä yksittäisiä vastauksia vastustajan pelauksiin.

Ainahan sitä ilahtuu nähdessään porukoiden omia metasta poikkeavia virityksiä. Niilläkin voi toki pärjätä. Viimeaikaisten pelien perusteella yllä mainittuja sieltä tuntuisi kuitenkin tulevan useimmiten vastaan.
 
Vastaus: Magic Duels

Uusi setti Kaladesh julkaistaan Magic Duelsissa 28.9.2016. Setti sisältää 167 uutta korttia. Setin julkaisu tuo lisäksi mukanaan full art landit ja korttisuojat. Pakkaansa voi siis jatkossa "pimpata" muutenkin kuin foilaamalla kortteja. Mukana on tietysti myös uusi kampanja ja uusia Skill Questeja esittelemään uuden setin mukanaan tuomia pelimekaniikkoja.

Lähde: wizards.com
 
Vastaus: Magic Duels

Kaladesh on nyt saatavilla Magic Duelsissa. Korttilistaus kuvineen löytyy ainakin täältä.

Uudet Vehicle-kortit vaikuttavat mielenkiintoisilta Skysovereign, Consul Flagship ja Smuggler's Copter etunenässä.
 
Vastaus: Magic Duels

Jatketaan yksinpuhelua. Peli on maistunut edelleen erittäin hyvin. Pelikello näyttää yli 14 päivää ja nyt aletaan lähentelemään eniten pelaamani konsolipelin rajaa. Saattaa olla, että on menty jo ohi. Muistelen, että CoD 4:sta tuli pelattua reilut 14 päivää. Tämä kertoo omalla kohdalla aika paljon Magic Duelsin vetovoimasta. Peli koukuttaa päivittäin julkaistavien questien ja uusien korttien oston merkeissä.

Reilu viikko sitten tulikin kaksi merkkipaalua täyteen: 500 voittoa onlinessa (ja siitä achievementti) ja sain myös ostettua kaikki julkaistut kortit. Nyt kun julkaisutahti on otettu kiinni, onkin syytä kerätä coinsseja ennen Aether Revoltin julkaisua tammikuun lopussa. Aether Revolt on niin sanottu pienempi lisäri, joka ainakin edellisten lisäosien valossa tarkoittaa sitä, että tarvitaan 9600 coinssia, jotta setin saa ostettua kokonaan. Ei auta kuin grindailla versusta ja daily questeja. Sieltä se tulee.

Kaladeshin jälkeisessä metassa vehiclet ovat osoittautuneet odotetun vahvoiksi. Ne väistävät sorcery poistot ja ovat manacostiinsa nähden varsin hyvillä ominaisuuksilla varustettuja. Eritoten Smuggler's Copter tuntuu löytyvän joka pakasta - ja ihan syystä. Meta on toki myös sopeutunut tähän ja nyt pelataankin paljon enemmän instantteja. Sekä poistoja, bounceja että countereita. Vaikka vehiclet ovatkin runsain mitoin edustettuina, en näe mitään suurta tasapainoitusongelmaa. Metan pitääkin sopeutua. Koptereihin ynnä muihin ajoneuvoihin löytyy kyllä vastauksia. Se vain pitää ottaa huomioon pakkaa rakentaessa.
 
Vastaus: Magic Duels

Jatketaan yksinpuhelua. Shadows Over Innistrad ja Eldritch Moon setit ovat nyt alennuksessa. Normaalin 150 kolikon sijaan boosterit maksavat nyt 100 kolikkoa kappale. Alennus jatkuu aina 3.tammikuuta asti.

Lähde: twitter.com
 
Vastaus: Magic Duels

Uusin sarja Aether Revolt julkaistaan Duelsissa samoihin aikoihin varsinaisten korttien kanssa. Aether Revoltin kortit ovat saatavilla Duelsin kaupasta 19.1.2017.

Kaikki Magic Dueslsiin saapuvat Aether Revoltin kortit löytyvät täältä: http://imgur.com/a/3CR8A
 
Vastaus: Magic Duels

Magic Duels oli päivittynyt heti näin aamulla Suomen aikaa - Aether Revolt on nyt saatavilla. Lisäksi päivitys toi mukanaan muutamia muitakin parannuksia, kuten selkeämmät ja monipuolisemmat hakuvaihtoehdot korteille pakan rakennuksessa.

Community Manager ja Lead Game Designer kertovat Aether Revoltin tuomista uudistuksista tarkemmin:
[video=youtube;SKHbluTjU_w]https://www.youtube.com/watch?v=SKHbluTjU_w[/video]
 
Vastaus: Magic Duels

Uuden setin julkaisu lähestyy vauhdilla. Amonkhetin kortit tulevat saataville 27.4.2017.
Community Manager ja Lead Game Designer höpöttelevät jälleen setin tuomista uusista jutuista. Tällä kertaa uusien korttien lisäksi lähinnä liiskataan bugeja:


Lista uusista korteista löytyy ainakin Magic Duelsin Facebook-feedistä: https://www.facebook.com/magicduels/photos/a.1907289032848639.1073741836.1613598768884335/1907289116181964/?type=3&notif_t=notify_me_page&notif_id=1492445717109736
 
Ylös Bottom