Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MBA-tutkinto

Sirpsss

New Member
Moikka! Oon jo kauan miettinyt, harkinnu ja haaveillu MBA-tutkintoa! Nyt oon päättänyt tehä sen, mutta en ihan tiiä että missä koulussa. Löysin nämä kaksi koulua www.henley.fi ja www.utu.fi ja näissä voi tämän kyseisen tutkinnon suorittaa. Kukaan suorittanut tämän tutkinnon jommassa kummassa koulussa? minkälaatuista opetusta?
 
Itse aloin tutustui aiheeseen joskus vuonna 2013, ja silloin totesin, että Suomessa on tasan kaksi koulua, joissa MBA kannattaa suorittaa, jos haluaa parasta. Aalto Executive Education ja Henley Business School. Itse halusin sellaisen tutkinnon, joka tunnistetaan myös ulkomailla, joten hain Henlyyn ja aloitin siellä syyskuussa 2013. Viime vuoden syyskuussa kävin Englannissa koppaamassa todistuksen matkaan.

jyri_ka%CC%88ttelee_dekaania.jpg


Syy näihin kahteen vaihtoehtoon oli aika yksinkertainen: MBA tutkintona on aika vapaasti määritelty, joten jonkinmoista laatukriteeristöä valvoo kolme akreditointitoimistoa. Maailmassa on ~60 MBA-ohjelmaa, joilla on kaikki kolme (triple accredited MBA), ja näistä Suomessa Aalto ja Henley.

Opetus ja opiskelukaverit ovat arvatenkin laadukkaita, mutta hommasta selviytyminen vaatii vaivannäköä. Itse lopetin yhden harrastuksen kokonaan opiskelun ajaksi ja stressitasot olivat kolmen vuoden ajan korkealla. Kokemus oli silti käsittämättömän hyvä ja väitän saaneeni rahoille vastinetta.

Jos haluat kysellä tarkemmin Henleystä, niin laita vaikka privaa. Kerron mielelläni lisää.
 
Ylös Bottom