Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mega Man Battle Network

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ghegs
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ghegs

Member
Kertookaas tietävämmät vähän pelistä. Jäi kaupan hyllylle ainakin toistaiseksi, kun takakannen "löydä ja kerää 175 erilaista whateveria ja vaihtele niitä kavereidesi kanssa" toi ikävästi mieleen ****monit.
 
Pokemon-pelit voidaan mieltää konsoliropeiksi, kun niissä näkyy selvästi ötököiden statsien kasvavan ja kehittyvän, joten ei vielä helpota. Tarina se RPG:n tekee, sano.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ghegs
Kertookaas tietävämmät vähän pelistä. Jäi kaupan hyllylle ainakin toistaiseksi, kun takakannen "löydä ja kerää 175 erilaista whateveria ja vaihtele niitä kavereidesi kanssa" toi ikävästi mieleen ****monit.

Minkä kaupan hyllylle? Onko se jo ilmestynyt?
 
Helsingissä ainakin tunnelin Anttilassa ja Stockmannilla näkyi. Vajaan neljänsadan markan hintalapulla varustettuna.
 
"Pokemonit-pelit voidaan mieltää konsoliropeiksi, kun niissä näkyy selvästi ötököiden statsien kasvavan ja kehittyvän, joten ei vielä helpota. Tarina se RPG:n tekee, sano."

Ei niitä ole täysin roolipeleiksi luotukaan, vaikka niissä hyvät vaikutteet ovatkin. Itse mieltäisin pelin jonkinasteiseksi seikkailun ja toiminnan hybridiksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tilt
"Pokemonit-pelit voidaan mieltää konsoliropeiksi, kun niissä näkyy selvästi ötököiden statsien kasvavan ja kehittyvän, joten ei vielä helpota. Tarina se RPG:n tekee, sano."

Ei niitä ole täysin roolipeleiksi luotukaan, vaikka niissä hyvät vaikutteet ovatkin. Itse mieltäisin pelin jonkinasteiseksi seikkailun ja toiminnan hybridiksi.

Minusta Pokémon on toimintaseikkailu roolipelielementeillä, mutta tämä viestiketjuhan käsittelee Mega Man: Battle Network-peliä, joten ehkäpä jatketaan aihetta siitä.

- Esa
 
Viestiketju on enemmän tai vähemmän kuollut, joten yhtä hyvin voidaan väitellä mihin genreen Pokemonit kuuluvat. ;)

Mutta alkuperäinen huoleni ei ole poistunut, jos Esa kertoo Battle Networkin yhdistävän roolipelaamista ja toimintaa, ja Pokemonin kans...Esa, koskas tulee arvostelua?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ghegs
Mutta alkuperäinen huoleni ei ole poistunut, jos Esa kertoo Battle Networkin yhdistävän roolipelaamista ja toimintaa, ja Pokemonin kans...Esa, koskas tulee arvostelua?

En ole saanut vielä tästä peliä mutta yritän ensi viikolla saada sitä käsiini. Itse en oikein tämäntyyppisistä peleistä ymmärrä, joten Griever sen arvostelun varmaankin tekee.

Peli kuitenkin pitäisi saada ensin!

- Esa
 
Mega Man Battle Network vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta, vaikken uskokaan, että se on kovimpien MM-fanien mieleen. En näe mitään pahaa siinä, että hahmoon yritetään tuoda syvyyttä tutustuttamalla uusia pelityyppejä sen pariin.

Ja mitä Game Boyn Pokémoneihin tulee, niin viihdyttäviä pakkauksiahan ne ovat ja ehdottoman laadukasta jälkeä. Samoilua ja keräilyä parhaan seikkailuperinteen mukaan.
 
Minua taas ei alkuperäiset Mega Manit ikinä hirveästi kiinnostanut, kun kaikki pelit tuntui niin samanlaisilta, mutta roolipelit kelpaa aina (ja nehän on kaikki aaaiivan erilaisia toisistaan ;) )

Juu, kyllähän minäkin Pokemon Redin olen vetänyt läpi :o Mutta se oli ihan puhtaasti tutkimuspohjalta. Kyllä. Juu-u.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ghegs
Minua taas ei alkuperäiset Mega Manit ikinä hirveästi kiinnostanut, kun kaikki pelit tuntui niin samanlaisilta
Eeeiiiih! Mitä menitkään sanomaan! Hällä väliä jos ne on samanlaisia, kunhan ne on taattua MM-laatua.
 
Tuossa Prisman hyllyltä löytämässäni Gameboy Advance Magazinessa oli arvostelu.
"Imagine taking all the bad bits from a sub-par RPG and tarting them up with the Megaman facade. Not good."
Pisteitä peli sai 35%.
 
Hmm.. enpä tiedä mitä te muut pelistä mietitte, mutta itse hämmästelen tuon Ragitaghan osoittaman lehden pisteitä saatuani pelin tänään.. kyllähän se ainakin minusta erittäin hyvältä peliltä vaikuttaa, tämä Mega Man: Battle Network.

- Esa
 
Asiassa on kyllä se hyvä puoli, että kerrankin jonkun lehden arvostelija osaa olla rehellinen. Koska hän ei henkilökohtaisesti pitänyt pelistä, sai hän antaa pelille huonon arvosanan. Yleensähän näissä brittilehdissä ei uskalleta antaa kovin huonoja pisteitä, pelin menekkihän voi tästä laskea. Jos on sopinut pelitiimin kanssa YKSINOIKEUS-sopimuksen, ja sitä on hypetetty mahdottomasti niin pakkohan sille on ainakín 90 pointsia antaa.
 
Huomasin kyseisen ongelman aikoinaan N64-magazinen kanssa. Raren pelit tulivat toimitukselle arveluttavan aikaisessa vaiheessa niin ennakkoarviointiin, kuin itse arvosteluun. Arvosanat olivat varsin huikeaa luokkaa, eivätkä aina välttämättä edes ansaittu. Joka arvostelussa luki tietysti kissan kokoisin kirjaimin "Exclusive- World´s first review!"
 
Tilt! antoi (siis se ohjelma :D) antoi muistaakseni 9 pistettä ja sanoi peliä yhdeksi sekä Mega Man-sarjan että GBA:n parhaimmaksi peliksi... Tämä siis Tiltissä. Repikää siitä mitä tahdotte :D
 
Ylös Bottom