Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Vuoden vaihteessa oli keskustelua MGS -sarjan tulevaisuudesta. Tässä esimakua:

Konami-ds1-670x377-constrain.jpg


[video=youtube;rszPXD8PSdY]https://www.youtube.com/watch?v=rszPXD8PSdY[/video]

Snake Eater Remake kyllä kelpaisi: sarjan parhaimmat pomotaistelut & tarina yhdistettynä TPP:n pelimoottoriin & pelattavuuteen. Kenttäsuunnittelun osalta vaikutteita voisi ottaa UC4:sta (ts. laajat mutta lineaariset kentät). Tulee ihan hiki pelkästä ajatuksesta. Harmi ettei näin koskaan tapahdu.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Onhan tuo vähän surullista, mitenkä tätäkin sarjaa lypsetään vielä Kojiman lähdön jälkeen.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Moi! Ajattelin vihdoin ostaa tämän pelin. Tuleeko perusversiossa onlinee mulaba ? Huomasin et tästä löytyy joku kalliimpi versio myös :eek:
 
Hieman yllättäen The Phantom Pain sai kuin saikin PS4 Pro -päivityksen. Tosin kun asialla on Konami, lopputulos olikin sit lievä pettymys. 1080p-telkkaria käyttävät eivät eroa tule juuri huomaamaan. Peli kun pyöri jo tavallisella PS4:llä varsin tasaisella 60 fps:llä, ja PS4 Pron Boost Mode tasoitti ne pienetkin heilahtelut. Mutta sen sijaan että Pro-tuki olisi tuonut korkeammasta resoluutiosta supersamplingin kautta käsitellyn kuvan ja/tai parempilaatuisia efektejä, ei luvassa ole muuta kuin parannusta jo muutenkin erinomaiseen ruudunpäivitykseen. 4K-telkkareilla sentään saa jonkin verran tarkempaa kuvaa.

If you have a PS4 Pro and 4K screen, you can now enjoy #MGSVTPP at a higher resolution and a more stable frame rate.

&

Even if you have a 1080p screen, you’ll enjoy the improved #MGSVTPP performance thanks to today’s patch.

Lisäksi Konami on ottanut erikoisen linjan, ja päättänyt olla päivittämättä Ground Zeroesia - paitsi jos on ostanut MGSV:TPP Definitive Editionin, jolloin myös GZ saa Pro-tuen.

Finally, if you’ve got #MGSVTDE, the patch also brings with it performance improvements to #MGSVGZ.

Lähde: Twitter (@metalgear_en)
 
Viimeksi muokattu:
Minä jo ihmettelinkin että onpas tämä vanha peli laadukkaan näkönen kun aloittelin tänään :-D
 
Pelaako kukaan tätä vielä? Ite pelannut jo kertaalleen läpi, mutta kävi tuuri ku sain kolarista aivovamman ja osittain halvaannuin (onneks kädet toimii!), niin pääs pelaamaan tätä uudestaan "uutena" pelinä. Täähän on grafiikaltaan hämmentävän hyvä edelleen vuosien jälkeen. 10/10. Mites online puoli, tarina vielä kesken, niin en vielä voinut aloittaa. 22 tarinatehtävää takana, sideopseja sitten reilusti enemmän. Pelitunteja jo +100 tuntia.

Eli onko tuo online hyvä, ja pelaako sitä vielä kukaan?
 
Pelaako kukaan tätä vielä? Ite pelannut jo kertaalleen läpi, mutta kävi tuuri ku sain kolarista aivovamman ja osittain halvaannuin (onneks kädet toimii!), niin pääs pelaamaan tätä uudestaan "uutena" pelinä. Täähän on grafiikaltaan hämmentävän hyvä edelleen vuosien jälkeen.
Osanottoni onnettomuudesta ja ikävistä seurauksista. Mutta vastauksena kysymykseen: kyllä pelailen edelleen. Itse pääjuonen tehtävät meni läpi jo kauan sitten. Pelikelloon oli karttunut tunteja silloin muistaakseni n. 70+. Aikojen saatossa on silti tullut hierottua sivutehtäviä sun muuta pientä sälää. Tuossa parisen viikkoa sitten meni viimeinenkin 157 sivutehtävästä läpi. Pelituntien määrä on tässä välissä paisunut jo yli 160:een.

Varsinaiseen nettipelipuoleen en ole lyhyttä testausta lukuun ottamatta koskenut, mutta kyllähän nuo käyvät ottamassa matsia keskenään ilman aktiivista ohjaustakin, kunhan vaan niihin Weekly Leagueihin jaksaa käydä osallistumassa.

Vaikka MGSV ei ole kaikkien mieleen, eikä se juonellisesti ole läheskään parasta ”Metakiaa”, on se pelillisesti aivan loistava - ehkä jopa paras.
 
Varsinaiseen nettipelipuoleen en ole lyhyttä testausta lukuun ottamatta koskenut, mutta kyllähän nuo käyvät ottamassa matsia keskenään ilman aktiivista ohjaustakin, kunhan vaan niihin Weekly Leagueihin jaksaa käydä osallistumassa.

Vaikka MGSV ei ole kaikkien mieleen, eikä se juonellisesti ole läheskään parasta ”Metakiaa”, on se pelillisesti aivan loistava - ehkä jopa paras.

Pari päivää sitten aukesi nuo FOB online missionit itellä. Periaatteessa aika houkuttelevalta vaikuttaa lukeman perusteella, pääsee toisen pelaajan apajille varkaisiin. Mutta oliko niin, että jos jäät kiinni, niin vastapelaaja pääsee hyökkäämään omaan tukiasemaan.? Ite ku tykkään käyttää etupäässä äänekästä, rinnakkaispiippusta haulikkoa, joten hälytyksiä tulee pakostikin välillä.

Samaa mieltä tarinapuolesta, tästähän ei tajua varmaan juuri mitään, ellei ole kokemusta aiemmista mgs-peleistä. Ite ekaluokkalaisena. EDIT. Ala-asteella piti kirjoittaa, taisi olla viides luokka menossa. -alotin mgs-uran Metal Gear Solidilla PS1:llä. Snake eater jäi itellä ainoana väliin, sen takia varmaan jotain ei auennut itelläkään MGSV:stä. Mutta ite en tässä ole kaivannut väliaikaelokuvia, peli ja ohjaus on täyttä timanttia tässä. Helposti edelleen yksi parhaista PS4 peleistä ever.
 
Viimeksi muokattu:
Omituinen tapaus oli tämä peli. Julkaisussa ostin ja innokkaana pelaamaan. Ei vaan tuntunut yhtään Metal Gearilta ja jätin pelin kesken.

Nyt kevään aikana aloitin pelin uudestaan alusta ilman mitään ennakkokäsityksiä. Mahtava hiiviskely-/toimintapelihän tämä on mekaniikoiltaan ja graafisesti. Tekemistä on tuhottoman paljon ja aika kuluu mielekkäästi tämän parissa kymmeniä tunteja. Loppupuolella tehtävissä iskee jo toiston maku ja tarina ei vaan iske samalla tavalla kuin aiemmissa peleissä. Pelinä hyvä, mutta tämä ei ole minun Metal Gearini.

Ensimmäisten lopputekstien jälkeen näköjään olisi vielä pelattavaa. Tuntuu ettei vaan jaksa. Menetänkö paljonkin?
 
Omituinen tapaus oli tämä peli. Julkaisussa ostin ja innokkaana pelaamaan. Ei vaan tuntunut yhtään Metal Gearilta ja jätin pelin kesken.

Nyt kevään aikana aloitin pelin uudestaan alusta ilman mitään ennakkokäsityksiä. Mahtava hiiviskely-/toimintapelihän tämä on mekaniikoiltaan ja graafisesti. Tekemistä on tuhottoman paljon ja aika kuluu mielekkäästi tämän parissa kymmeniä tunteja. Loppupuolella tehtävissä iskee jo toiston maku ja tarina ei vaan iske samalla tavalla kuin aiemmissa peleissä. Pelinä hyvä, mutta tämä ei ole minun Metal Gearini.

Ensimmäisten lopputekstien jälkeen näköjään olisi vielä pelattavaa. Tuntuu ettei vaan jaksa. Menetänkö paljonkin?
Poikkeuksellisesti olen unohtanut melko tehokkaasti MGSV:n tapahtumat, mikä kertoo kuinka suuri irtiotto tämä oli pelisarjan aiempiin osiin, jotka tarjosivat vaikuttavan määrän ikimuistoisia juonenkäänteitä, pomotaisteluita ja tapahtumapaikkoja. Varoituksen sanana on todettava etten ole täysin varma spoilaanko vahingossa MGSV:n loppupuoliskon tapahtumia, mutta oliko niin, että ennen ensimmäistä lopputekstiä taisteltiin...

jonkin sorttista Metal Gearia

...vastaan? Jos näin on, niin mielestäni The Phantom Pain olisi ollut parempi kokonaisuus, jos peli ei olisi jatkunut ko. taisteluosuuden jälkeen. Tästä eteenpäin TPP:n toisto alkoi häiritä entistä enemmän ja ylipäätään oma suhtautumiseni peliä kohtaan muuttui aina vain negatiivisemmaksi.
 
Tossa vaiheessa varmaan vedettiin rahahanat Kojimalta kiinni koska pelin taso laskee todella paljon kun siirrytään chapter 2. Puhumattakaan chapter 3 joka on vaan bonus levyllä videon kera esiteltynä.
 
Itse tykkäsin Chapter 2:stakin, enkä joutunut yhtään niitä extreme-tehtäviä sun muita vanhojen tehtävien kierrätyksiä pelaamaan. Kaikki Chapter 2:n varsinaiset pääjuonitehtävät aukesivat ihan vaan itsestään tai sivutehtäviä pelaamalla. Jos peli muuten on maistunut, suosittelen kyllä nekin pelaamaan. Mutta jos into on jo laantunut, niin samahan se on sit vaan katsoa juonipätkät vaikka Juutupeesta.
 
mutta oliko niin, että ennen ensimmäistä lopputekstiä taisteltiin...

jonkin sorttista Metal Gearia

...vastaan? Jos näin on, niin mielestäni The Phantom Pain olisi ollut parempi kokonaisuus, jos peli ei olisi jatkunut ko. taisteluosuuden jälkeen. Tästä eteenpäin TPP:n toisto alkoi häiritä entistä enemmän ja ylipäätään oma suhtautumiseni peliä kohtaan muuttui aina vain negatiivisemmaksi.

Jep, näin se päättyi.

Ei vain peli enää nappaa. Jahka katson tulevaisuudessa youtuben kautta loput välivideot.
 
PS4 oli noin vuoden telakalla ja Koronan kunniaksi otin sen taas käyttöön. Kyllä MGSV The Phantom Pain on mukavan rauhallisen tempoinen peli verrattuna esim Call of Duty®: Modern Warfareen, jota olen juuri aloitellut. Vieläkös tätä kukaan pelaa?
 
PS4 oli noin vuoden telakalla ja Koronan kunniaksi otin sen taas käyttöön. Kyllä MGSV The Phantom Pain on mukavan rauhallisen tempoinen peli verrattuna esim Call of Duty®: Modern Warfareen, jota olen juuri aloitellut. Vieläkös tätä kukaan pelaa?
Kesken on jäänyt itsellä.
Vanha snake fani olen, mut ei tämä kolahtanut..
kaivertaa vaan sen verran, et pitäiskö tuo loppuun pelata.
 
Itsellä jäi aikoinaan testaus kesken, kun olin juuri ennen tätä pelannut liian montaa avoimen maailman peliä enkä vain jaksanut jälleen kerran zoomailla vihollisten tukikohtia ja rakentaa toimintasuunnitelmia. Toisaalta MGS, MGS2 ja MGS4 on kahlattu läpi ja pääosin olen Kojiman häröilystä tykännyt, joten ehkä tälle voisi antaa kuitenkin uuden mahdollisuuden, nyt kun ei ole enää open world -ähkyä.

On toki vähän hauskaa, että peli tavallaan kehittyy ja monilta osin parantuu pelattavuudeltaan ja meikäläinen valittaa, että vanhat putkijuoksut oli parempia :p
 
Pitihän se latailla snake aavikolle..
Nakkasin hevosen suitset kaktukseen. Ja tilasin isoimman hyökkäys vaunun.
Joka pudottamalla tuli nätisti maahan. He he
Ja lähin ryskämällä etenemään.
Kankeethan ne on ohjaukset, mut kyllä ne sieltä taas oppii.
 
Ylös Bottom