Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

NGO:sta tai siitä eläinorganisaatiosta:
muistaakseni karhunmetsästyssideopsin jälkeen tuli ilmoitus, että Mother Baseen olisi tuloillaan NGO-platform. Miten se rakennetaan vai tuleeko se automaattisesti? Ja milloin? :) Ja mitähän sillä tekee?

Automaattisesti tulee. Siinä ilmoitetaan, että joku taho maksaa kaikki kulut. En tarkkaan muista koska se oli, mutta siinä muistaakseni myös ilmoitetaan se koska valmistuu ja löytyy medical platformin kautta. Esim. Mother Baseen kutsut kopterin, hyppäät kyytiin ja jos sulla on se mahdollisuus kierrellä kopterin kanssa Mother Basen platformeilla menet Medical platformin päälle ja painat kolmiota.

Kasveja siellä ainakin oli kasvamassa ja voi ihailla Fultonoituja eläimiä :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Kiesus mikä peli! Tuli väännetteyä vähän videota pelistä. Vähän, yli tunnin mittainen. Videolla käyn läpi peliä ja vähän niitä negatiivisiakin asioita. Yleensä teen tämmöisen videon noin 5-15 pelitunnin jälkeen, pelistä riippuen. Tähän peliin meni melkein 70 tuntia ennen kun tuntui, että voisi tehdä ... No onko se hyvä? -videon. Yksi syy tietysti oli se, että pelaamista oli todella vaikea lopettaa sen aloitettua. Video on suurinpiirtein spoilerivapaa (stoori spoileri), yksi lipsahti, mutta videolla varoitus ennen sitä, JOS näet Youtube merkinnät (annotations), mutta se on kohdassa 30:04-30:51. Jos spoilaantuu siitä, että näkee pelissä jonkun aseen ja mitä panoksia se käyttää, niin ei varmaan kannata kauheasti katsella videoita ennen, kun itse pelannut peliä.

[video=youtube;7dRKI-VfJcI]https://www.youtube.com/watch?v=7dRKI-VfJcI[/video]
https://www.youtube.com/watch?v=7dRKI-VfJcI
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Tuli eilen turhauduttua tehtävään numero 18

Se loppupuoli missä ne pennut pitää pelastaa ja yks niistä ei pystyy kävelemään. Skidit lähtee liikkumaan ilman käskyä, ylhäällä lentää taisteluhelikopteri ja vartijat menevät hälytystilaan tietyssä kohdassa aina. Pari tuntia tuli taisteltua ja lopulta nappasin raketinheittimen, ammuin kopterin ja vartijat sillä ja pääsin läpi. Repesin nauruun kun näin rankin: S-RANK :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Tuli eilen turhauduttua tehtävään numero 18

Se loppupuoli missä ne pennut pitää pelastaa ja yks niistä ei pystyy kävelemään. Skidit lähtee liikkumaan ilman käskyä, ylhäällä lentää taisteluhelikopteri ja vartijat menevät hälytystilaan tietyssä kohdassa aina. Pari tuntia tuli taisteltua ja lopulta nappasin raketinheittimen, ammuin kopterin ja vartijat sillä ja pääsin läpi. Repesin nauruun kun näin rankin: S-RANK :D
Jooh ei se S-Rank saavutuksessa vaati täydellistä suoritusta. Tappaminen/alertin/checkpoint käyttäminenkin jälkeen saa S-rank esim. vankien pelastamisella vähän kompensoi pisteillä. :rolleyes:
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Jooh ei se S-Rank saavutuksessa vaati täydellistä suoritusta. Tappaminen/alertin/checkpoint käyttäminenkin jälkeen saa S-rank esim. vankien pelastamisella vähän kompensoi pisteillä. :rolleyes:
No on kumma, kun muille S-rankin saaminen ei tuota ongelmia. Olen tehnyt tässä vaiheessa neljä päätehtävää ja korkein rank mitä olen saannut on A. Esim. yhden tehtävän kohdalla:

1) en tappanut ketään
2) en käyttänyt reflex -modea
3) viholliset eivät nähneet kertaakaan meikäläistä
4) kiersin tehokkaasti viholliset & tainnutin vain muutaman

= Lopputulema: B :mad:
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

No on kumma, kun muille S-rankin saaminen ei tuota ongelmia. Olen tehnyt tässä vaiheessa neljä päätehtävää ja korkein rank mitä olen saannut on A. Esim. yhden tehtävän kohdalla:

1) en tappanut ketään
2) en käyttänyt reflex -modea
3) viholliset eivät nähneet kertaakaan meikäläistä
4) kiersin tehokkaasti viholliset & tainnutin vain muutaman

= Lopputulema: B :mad:

Käytitkö kenties chicken hattia? :D No ei, mites checkpoint restartit tai support helicopterit? Välillä ihan yllättynyt miten helpolla tullut tietyistä tehtävistä S, kun ei ole ollut suoritukseensa mitenkään tyytyväinen. Harvoin olen kyllä malttanut heikompiakaan suorituksia uusia (ellen sitten ole ottanut kesken kokonaan restart), vaikka se kannattavaa olisikin. Etenkin eka visiitti
Afrikkaan oli sellainen katastrofimissio ettei toista. Harva vihamielinen palkkasotilas jäi sillä käynnillä eloon. Piti ihan lopettaa pelaaminen pettymyksen vuoksi. Se B on kyllä uusittava kiiltävämmäksi. Ei meinaan liian vaikealta edes vaikuttanut.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Aikahan noissa tehtävissä vaikuttaa aika paljon rankkiin, ite pari tehtävää hitaasti hiippaillu niin ei toivookaan että B parempaa tulis :(
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Eikö kannattais vaan nauttia siitä pelistä ja olla välittämättä niistä rankeista, ei ne meikäläiselle ainakaan tuo minkään näköstä onnistumisen/epäonnistumisen tunnetta oli se arvosana S tai D.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Eikö kannattais vaan nauttia siitä pelistä ja olla välittämättä niistä rankeista, ei ne meikäläiselle ainakaan tuo minkään näköstä onnistumisen/epäonnistumisen tunnetta oli se arvosana S tai D.

Joo, todellakin näin. Saa enemmän irti, kun ei rankista liikaa kuumottele - etenkään ekalla yrityksellä. Tietty aina sitä koittaa pelata parhaalla mahdollisella hiiviskelytavalla jopa sideopseja.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Itselläkään ei nuo rankit niin paljon meinaa, vaikka kyllähän sitä aina päätehtävän lopussa vähän kiinnostaa, minkä arvosanan sai :D Kymmenkunta tehtävää takana ja yksi(1!) S-rankki tullut kuitenkin, muuten aikalailla A-B on se lopputulos. Ideana kuitenkin mennä hiippaillen ja tainnutellen, mutta muutamassa tehtävässä vähän enemmän joutunut räiskimään.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Itsekin olen pelannut ihan hyvin tilastojen mukaan, mutta ilmeisesti liian hidas pelaaminen on estänyt S-rankit. Mitä sellaisesta hyötyy pelissä? Saako siitä jotain lisää kehitettävää tavaraa?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Aika tosiaan taitaa olla merkittävä tekijä noissa rankingeissa.
Tein alkupään tehtävän, jossa piti eliminoida vihollisen upseeri, olisikohan ollut tehtävä kolme.
Menin tukikohdan laitamille ja ammuin tarkkuuskiväärillä tämän lasin läpi ja juoksin karkuun.
S-rank tulla tupsahti.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Käytitkö kenties chicken hattia? :D No ei, mites checkpoint restartit tai support helicopterit?
Support helicopteria en käyttänyt ja kerran jouduin aloittamaan checkpointista, kun tipuin D-Horsen kanssa kalliolta. Mutta vihdoin-ja-viimein sain S-rankin. Kyseessä oli 6 tehtävä ja nähtävästi aiemmin tein pari asiaa täysin väärin. Suurin virhe oli juurikin se että tosiaan hiiviskelin vihollisten ohi enkä kuulustellut/ampunut pääosumia tainnutusaseella. Tästä on nyt hyvä jatkaa :) Alun perusteella vaikuttaa kyllä todella hyvältä. Huomattavasti paremmalta mitä GZ.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Näemmä ilmestynyt päivitys versioon 1.03, kokoa 435 Mb. Korjaa tämän Quiet-tallennustiedosto -bugin.

Pitääkös tämä paikkansa?
Itse olen nyt tuossa chapter 2:ssa ja en ole uskaltanut ottaa Quiettia mukaan tehtäviin kun luin tämän.
Minkälainen bugi tämä yleensä nyt edes on ollut?

Eli uskaltaako sen Quietin nyt ottaa tehtäviin mukaan (toisaalta ärsyttää sen hyräily siihen mikkiin :))
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Ite olin aluksi siinä uskossa että juuri kaikki nämä ilmapallot/pahvilaatikot ym pilaisivat muuten realistisen meininkin, oli myös yksi syy miksi osittain en pelistä kiinnostunut. Onneksi olin väärässä, nämä ilmapallot jne eivät lainkaan pilaa tätä meininkiä ja kaikki tämä huumori mihin olen törmännyt on oikeesti tehty hyvin ja välillä tulee todella hauskoja tilanteita. Esim basessa lyöt sotilasta naamaan, johon hän vaan "thanks for that boss". Peli on vakava, mutta osaa olla myös hauska.

Onhan noita "fultoneja" ollut oikeasti, kehitettiin vuonna 1909

[video=youtube;UsTIeZ03Hk8]https://www.youtube.com/watch?v=UsTIeZ03Hk8[/video]
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Minkälainen bugi tämä yleensä nyt edes on ollut?

Eli uskaltaako sen Quietin nyt ottaa tehtäviin mukaan (toisaalta ärsyttää sen hyräily siihen mikkiin :))
Käytännössä peli ei enää edennyt yhtään mihinkään tuon bugin osuessa kohdalle. Nyt se on kuitenkin korjattu ja Quiet on turvallista ottaa mukaan mihin tehtävään vaan.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Selvä, kiitoksia tiedosta!
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Viimein saatiin miehen uskollisin ystävä mukaan kentälle. Löytää vihuja, mihin muuhun olette D-Dogia käyttäneet? Mahtava peli.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Viimein saatiin miehen uskollisin ystävä mukaan kentälle. Löytää vihuja, mihin muuhun olette D-Dogia käyttäneet? Mahtava peli.
Myöhemmin, kun DD saa lisää varusteita niin se voi tappaa/vahingoittaa/tainuttaa/jopa laittaa kohteen fultoniin käskystä. DD on kieltämättä Quietin jälkeen hyvä buddy kentällä minun mielestä. :p
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

En ole minäkään saanut vielä S-rankia ja kymmenisen päätehtävää suoritettu. Mutta onhan nuo rankit ja lisäobjektiivit olemassa sen takia et noihin tehtäviin palattais uudelleen, ei niitä nyt ole ajateltukaan ensimmäisellä yrityksellä otettavaks :) Itselle tuollaiset ovat juuri sopivaa viihdettä sen jälkeen kun itse peli on jo pelattu läpi :)
 
Ylös Bottom