Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Onko se niin että jos haluan vaikka assault luokan aseita päivitellä niin täytyy ostaa monta erilaista sen luokan asetta?
Kannattaa keskittyä päivittämään tiettyä rynnäkkökiväärimallia, sillä mitä kehittyneempi ase on - sitä enemmän saat avattua uusia kilkkeitä, mitä voit liittää muihin aseisiin. Esimerkiksi jos olet kehittänyt rynnäkkökiväärin, mikä mahdollistaa "medium" tasoisen äänenvaimentimen käytön, voit käyttää tätä samaista äänenvaimenninta mm. monissa kiikarikivääreissä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Sain nyt aseiden tuunauksen auki. Miten niitä aseiden osia saa lisää? Onko se niin että jos haluan vaikka assault luokan aseita päivitellä niin täytyy ostaa monta erilaista sen luokan asetta?

Kehitä enemmän aseita. Osat eivät ole luokkakohtaisia. Eli esim voit saada grenade launcher underbarrelin vaikka snipun varrella olevaan machine guniin.

On kyllä ihan mahdotonta tuo toisten FOB:hen hyökkäys. Yhden päässyt tuurilla, mutta silloinkin oli täys alertti päällä ja kolme muuta sen jälkeen epäonnistunut jo ensimetreillä. Omaan baseen kyllä muilta onnistuu aina nuo hyökkäykset.

Niinhän sen kuulukin olla vaiketa. Itse kyllä olen lähes jokaisessa hyökkäyksessä onnistunut. Avaimet voittoon on platformin tunteminen, nopea toiminta, hälytyksen välttäminen mahdollisimman kauan (kun kerran jäät kiinni niin siitä voi sitten jo lähteä pelaamaan kovempaa peliä). Alkuun rauhallisesti elimoi pahimmat sotilaat ja sitten materiaaleiden kimppuun.

Puolustus täysille ja laita key defence zonet konttien ja siltojen viereen.
On hyvä myös lisätä useita puolustettavia henkilöitä ja katsoa tuleeko supporttia takaisin, jos ei tule niin uusia kavereita vaan.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Pelin jukaisun jälkeenhän oli kovasti otsikoissa siitä, että Konami lopettaisi kokonaan AAA -tasoiten pelien tekemisen, mutta Konamiltahan tuli ilmoitus, että eivät olisi lopettamassa konsolipelien kehittämistä ja olisivat hakemassa uusia työntekijöitä uuteen Metal Gear-peliin.

Tuosta yllämainitusta tuli vain mieleen, että onkohan mahdollista että pelistä leikattu chapter 3:ta tulee oma erillien peli, niin kuin Ground zeroesista?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Voiko tässä tehdä niin että suorittaa vain osan tehtävän tavoitteista uudella pelikerralla ja sitten lähtee helikopterilla hittoon? Kyseisessä tehtävässä kun olisi 3 tyyppiä jota pelastaa mutta pelastin eka pelikerralla vain yhden, eli voinko nyt ottaa tehtävän uusiksi ja pelastaa vain nuo 2 jäljellä olevaa tyyppiä ja sitten häipyä?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Voiko tässä tehdä niin että suorittaa vain osan tehtävän tavoitteista uudella pelikerralla ja sitten lähtee helikopterilla hittoon? Kyseisessä tehtävässä kun olisi 3 tyyppiä jota pelastaa mutta pelastin eka pelikerralla vain yhden, eli voinko nyt ottaa tehtävän uusiksi ja pelastaa vain nuo 2 jäljellä olevaa tyyppiä ja sitten häipyä?

Jos taskissa lukee pelasta 3 niin silloin joudut pelastamaan kaikki kolme keralla.

Jos on monta prisoner taskia niin sitten voi tehdä erikseen.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Jos taskissa lukee pelasta 3 niin silloin joudut pelastamaan kaikki kolme keralla.

Jos on monta prisoner taskia niin sitten voi tehdä erikseen.

Kiitokset tiedosta! Tuossa kyseisessä tehtävässä on monta prisoner taskia.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

En ole varma tästä kysymyksestä mutta parempi varmuuden vuoksi laittaa spoilertageihin


eli
<kysymys sivutehtävien suorittamisesta>
Pitääkö jotkut side opsit suorittaa useampaan kertaan. Kun jotkut on harmaana ja jotkut vaikka siinä on se tagi että olen suorittanut niin silti ne vilkkuu että ne voisi suorittaa. Sitten yksi side op on sellainen jonka olen suorittanut jo kaksi kertaa mutta silti taas se merkki on hävinnyt eli se olisi suorittamatta. Bugi vai onko niissä joku tietty järjestys miten ne pitää suorittaa?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Minun ymmärtääkseni peli vaan haluaa pitää "joka tilanteessa" jonkun tietyn minimimäärän sivutehtäviä auki niitä varten, jotka haluavat niistä suorittaa. Ihan varma en kyllä ole ja joku korjatkoon, jos on parempaa tietoa. Itsellä oli myös Afganistanissa sellainen tilanne, että muutama panttivangin pelastustehtävä oli avoinna useampaan kertaan ja pari taisin tehdäkin useampaan kertaan, kun rahaa halusin. Käsittääkseni niitä kyllä aukeaa lisää, kun suorittaa lisää päätehtäviä, joten ei niitä pakko kai ole useampaan kertaan tehdä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

En ole varma tästä kysymyksestä mutta parempi varmuuden vuoksi laittaa spoilertageihin


eli
<kysymys sivutehtävien suorittamisesta>
Pitääkö jotkut side opsit suorittaa useampaan kertaan. Kun jotkut on harmaana ja jotkut vaikka siinä on se tagi että olen suorittanut niin silti ne vilkkuu että ne voisi suorittaa. Sitten yksi side op on sellainen jonka olen suorittanut jo kaksi kertaa mutta silti taas se merkki on hävinnyt eli se olisi suorittamatta. Bugi vai onko niissä joku tietty järjestys miten ne pitää suorittaa?

Ei pidä suorittaa useampaan kertaan, mutta se on mahdollista toki. Aiemmin ketjussa joku (t0nin0t?) taisi tästä mainitakin, mutta en äkkiseltään bongannut viestiä, joten kertaukseksi:
Sideopseja on aina muutama auki per tehtävätyyppi (esim. Eliminate Armored Unit 01-xx). Suorittamattomat sideopsit näkyvät ilman ruksia. Tehtävissä olevat (sekä suoritetut - eli siis uusittavissa olevat - että suorittamattomat) näkyvät valkoisella tekstillä.

Joooo, ihan hyvin toi Joostenin likka vetää... Mut tässäpä se kiistaton MGS-kuningatar:

One Hayter, One Donna, One Hideo, One......kyl te kai tajuutte jo..
Just joo... :rolleyes: Ja tämä unohdettu (Rika Muranaka & Aoife Ni Fhearraigh - The Best is Yet To Come):
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Just joo... :rolleyes: Ja tämä unohdettu (Rika Muranaka & Aoife Ni Fhearraigh - The Best is Yet To Come):

Ei ollenkaan unohdettu, mutta ei kuitenkaan parane sotkea taidetta ja hyvää laulua keskenään ;)

Ja sitten vähän omia mietteitä noin 52% jälkeen:
Helvetin hyvä peli, mutta ehkä kuitenkin se huonoin MGS... Aikaisempia osia en ole lähellekään näin paljon jauhanut kuin tätä, mutta silti tästä tekeleestä vain puuttuu se jokin tai sitten on yritetty ja koitettu tunkea liikaa samaan pakettiin.

Konklaavin tavoin päästin valkoista savua päätökseni tehtyä (ja parissa naurettavassa tehtävässä): Helvetin kova tekele, ei kuitenkaan MGS. Ehdottomasti kokemisen arvoinen, vaikka "tarinassa" ei olekaan järkevää alkua, keskikohtaa ja lopetusta. Tosin, nauhat pääosin jäi kuuntelematta, joka kuulemma on virhe sinällään.. :(
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Ei ollenkaan unohdettu, mutta ei kuitenkaan parane sotkea taidetta ja hyvää laulua keskenään ;)

Ja sitten vähän omia mietteitä noin 52% jälkeen:
Helvetin hyvä peli, mutta ehkä kuitenkin se huonoin MGS... Aikaisempia osia en ole lähellekään näin paljon jauhanut kuin tätä, mutta silti tästä tekeleestä vain puuttuu se jokin tai sitten on yritetty ja koitettu tunkea liikaa samaan pakettiin.

Konklaavin tavoin päästin valkoista savua päätökseni tehtyä (ja parissa naurettavassa tehtävässä): Helvetin kova tekele, ei kuitenkaan MGS. Ehdottomasti kokemisen arvoinen, vaikka "tarinassa" ei olekaan järkevää alkua, keskikohtaa ja lopetusta. Tosin, nauhat pääosin jäi kuuntelematta, joka kuulemma on virhe sinällään.. :(

Terve

Samaa mieltä joucon kanssa. Itse olen nyt 80h tätä vääntänyt ja 59% pelistä läpi. Tarina on oikeestaan jäänyt sivuun kun on niin paljon kaikkea muuta tehtävää, huonona pidän tätä koska tässsä vaiheessa kun normaali MGS saisi pelaamaan pelin loppuun loistavalla tarinalla niin tämä peli on ruvennut maistumaan puulta. Sivu tehtävät eivät eroa toisistaan yhtään ja kokoajan samoissa paikoissa mennään. Nyt kun olen extremetkin saanut auki 39 missioniin saakkaa niin kyllä täytyy miettiä että mitä pelintekijät ovat ajatelleet tässä.. Muutenkin koko pelin ajan påyöritty samoissa mestoissa nyt sitten pää tehtävätkin on samoja tehtäviä hieman vaikeimmilla twisteillä, jotka kyllä ei välttämättä ole edes vaikeimpia jos on hiiviskelly peliä läpi niin kuin minä.

Lainaten yhtä (omasta mielestä) hauskaa lainausta youtuben käyttäjältä, tämä ei ole metal gear solid the phantom pain vaan metal gear solid the fulton pain.

Yksi asia mikä kans tästä ei ole tehnyt MGS:ää on ääni näyttely. Ennen snake puhu ja kertoi asioita nytten se on tuppisuuna ja ei juurikaan puhu ja kun puhuu heittää tosi monotomisia tylsiä lauseta ja äänähdyksiä.

Itseltäkin on nauhat suurimmaks osaks jääny kuuntelematta koska niitä on vaan niin perkeleesti ja mitä on kuunellu niin ovat tosi tylsiä ja eivät juurikaan tuo mitään hurjaa tietoa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Itseltäkin on nauhat suurimmaks osaks jääny kuuntelematta koska niitä on vaan niin perkeleesti ja mitä on kuunellu niin ovat tosi tylsiä ja eivät juurikaan tuo mitään hurjaa tietoa.

En mä nyt näinkään sanoisi, noh itse olen vasta 29% mutta on tullut nauhoja jotka on avannut pelimaailmaa ja itse tarinaa paremmin kuin muuten pelissä.
Mulle toi "runsas" fultonoiminen on aiheuttanut ainoastaan sitä, että täälä vaasassa päin kun ajelee niin kontin nähtyäni talon vieressä heti fulton mielessä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

En mä nyt näinkään sanoisi, noh itse olen vasta 29% mutta on tullut nauhoja jotka on avannut pelimaailmaa ja itse tarinaa paremmin kuin muuten pelissä.
Mulle toi "runsas" fultonoiminen on aiheuttanut ainoastaan sitä, että täälä vaasassa päin kun ajelee niin kontin nähtyäni talon vieressä heti fulton mielessä.

Heh, et ole ainoa. Näin pari sinistä merikonttia kodin lähellä, mieleen tuli pieni hippaailu ja konttien kerääminen parempaan talteen. Olisikohan aika pitää taukoa pelistä...
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Pelasinpa tämän eilen läpi ja spoilerissa on kommentteja siitä. 125 tuntia näyttää peliaika ja 70% suoritettuna. Tein sivutehtäviä aika aktiivisesti ja niitä onkin suoritettuna 95%, katsoo, jos viimeiset saisi tehtyä vielä tänään. Tällä hetkellä hengailen ja koetan saada unprocessed materiaaleja prosessoiduiksi, että saisi viimeisenkin osan rakennettua Mother Baseen. Elukoitakin voisi kokeilla keräillä, niitä puuttuu vielä reilusti. Nettipeliin en ole koskenut, eikä onneksi ole tarvinnutkaan.

Olen tällä hetkellä äärimmäisen katkera siitä, että Quiet lähti pois, eikä enää koskaan palaa. Mikään juttu pelissä ei ole varmaan turhauttanut näin paljon sitten Mass Effect 3 lopun jälkeen. Hei, nyt oikeasti, jonkinlainen varoitus! Olisi ollut ihan kiva tietää, niin en olisi mennyt eteenpäin enää, ilmeisesti olisi pitänyt olla menemättä Mission 41 läpi. Olisin halunnut pitää naista siellä kentällä mukana, kun koetan saada tehtävistä S-rankkia! Katosi kyllä aika tehokkaasti motivaatio pelin tehtävien parempaan suorittamiseen tämän jälkeen. Lisäksi yhdestä tehtävästä saa ilmeisesti Sniper Wolf -puvun, nyt en hyödy siitäkään mitään, enkä saanut nähdä sitä Quietin päällä :(

Mitä ihmeen pelleilyä sekin vielä on, että viimeiset päätehtävät ovat samojen aikaisempien tehtävien tekemistä mutta tietyllä tavalla tehtyinä pakotettuna. Ja muutenkin, mihin Eli ja Metal Gear katosi? Kuka se leijuva pyromaanipoika oikein oli? Miksi näitä asioita ei selitetty pelissä, pojat vain häipyivät kuvioista. Noh, netti onneksi kertoo, kuinka lopulta kävikään, ja ilmeisesti erikoisversiosta löytyy tietoa leikatusta Mission 51stä eli se pitää kaivaa jossain vaiheessa esille. Missä lopputaistelu?! Lopun twist ei ollut mikään tajunnanräjäyttävä kokemus, vielä suurempi yllätys minulle löytyi Medical Platformin kolmannesta kerroksesta,
Paz on hengissä! Niiden kohtausten katsominen oli aika rankkaa...

Muuten tykkäsin kyllä pelin tehtävistä ja juonesta. Basen rakentaminen oli hauskaa, joskin ärsyttää tällainen reaaliaikainen odottelu ja säätäminen, että saa rakennettua kaiken. Olen tykännyt tehdä myös sivutehtäviä, vaikka siinä vaiheessa alkoi puuduttaa, kun tajusin, että teen koko ajan samoja tehtäviä, mutta eri ympäristössä. Onneksi hiippaileminen on ollut hauskaa, niin se on pelastanut paljon. Rahaa olen saanut palamaan ilmeisesti kohta 65 miljoonaa :eek: Sitä saa suht helposti, mikä on ihan hyvä, koska vielä on paljon aseita päivittämättä.

Onneksi en ole koskaan katsonut 24sta, niin ei ollut mitään ennakkoleimaamista Kieferin äänen suhteen. Se häiritsi silti koko pelin ajan, miten väärältä Snaken naama näytti aikaisempiin osiin verrattuna :D Ääneen onneksi tottui, mutta vanhassa vara parempi. Aluksi ihmettelin, kun Snake ei puhu mitään, mutta kaseteissa puhutaankin sitten sitäkin enemmän.

Tehtävät menivät muuten suht kivuttomasti läpi, mutta Sahelanthropuksen kanssa tuli ongelmia, itse asiassa molemmilla kerroilla! Ensimmäinen tapaaminen oli sellainen, että se näki minut koko ajan, enkä saanut helikopteria millään laskeutumaan. Toisella kerralla piti lähteä pois tehtävästä tekemään itselleni vähän järeämpää kalustoa kentälle, kun mennyt koko peli sitä ennen aika lailla hiippaillen. Sen jälkeen se menikin vähän helpommin, kun tajusin myös pysyä piilossa kertalaakista tappavilta lasereilta...

Hauskaa oli hiippaillessa ja avointa ympäristöä tutkiessa, oli pakonomainen tarve tehdä vielä yksi tehtävä. Toistoa oli kuitenkin liikaa ja loppuratkaisut jättivät kylmäksi. Näin tiivistettynä :) Kuten pelikellosta näkee, kyllä tähän aikaa on saanut kulumaan.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Mitä nyt pitää tehdä kun ei tule uusia side opseja? Itsellä nyt tehty 135/157 eikä enää tulee uusia tehtäviä... Vaikka se naisääni sanoi että side ops updated...
 
Ylös Bottom