Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Tässä kans näkökulma, ajatelkaa jos nyt eim. Kojima ei olisi saanut tehdä pelistä/peleistään semmoisia kun on suunnitellut, kun saa tehdä näin niin syntyy tälläinen hyvä peli. Haaveillessani joskus mietin, että aika monta hyvää ideaa on mennyt hukkaan kun joku ei vain ole samaa mieltä. Nomut datsdat hyvä peli :cool:
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Tässä kans näkökulma, ajatelkaa jos nyt eim. Kojima ei olisi saanut tehdä pelistä/peleistään semmoisia kun on suunnitellut, kun saa tehdä näin niin syntyy tälläinen hyvä peli. Haaveillessani joskus mietin, että aika monta hyvää ideaa on mennyt hukkaan kun joku ei vain ole samaa mieltä. Nomut datsdat hyvä peli :cool:

Todella hieno fiili on jäänyt, että Kojima tavallaan nosti rimaa runsaasti tässä pelissä. Mikäli Konami aikoo jatkaa sarjaa (jota pidän todennäköisenä), niin eivät tule pääsemään helpolla. Harmillista lukea peliuutisista, että pelistä puuttuu kokonainen kappale. Riippuen siitä, kuinka pitkällä kyseisen kappakleen rakentaminen on, toivotaan, että julkaisisivat tuon viimeisen kappaleen esimerkiksi DLC:nä.

Peli alkaa pikku hiljaa avautua ja hyvä fiilinkin on tällä hetkellä meneillään. Tuossa jos vaikkapa seuraavan tehtävän jälkeen ottaisi Free Roamin ja rekrytoisi hieman enemmän väkeä ja hakisi resursseja.

Hieman juttua hahmoista:
On mielenkiintoista nähdä vanha ja viisaampi Ocelot, mutta samalla on kieltämättä ikävä sitä Metal Gear Sold 3:ssa nähtyä Revolver Ocelottia. Prologissa tuli jo heti hymyn nokare, kun näki, että Ocelot on toteuttanut unelmansa villistä lännestä.

[video=youtube;ItvclICnwgI]https://www.youtube.com/watch?v=ItvclICnwgI[/video]
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Todella hieno fiili on jäänyt, että Kojima tavallaan nosti rimaa runsaasti tässä pelissä. Mikäli Konami aikoo jatkaa sarjaa (jota pidän todennäköisenä), niin eivät tule pääsemään helpolla.
Miksi pidät todennäköisenä?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Huutelen sivusta, mutta onhan Konami jo useampaan otteeseen vihjaillut että sarja voi jatkua ilman Kojimaa.
Esim:
http://m.ign.com/articles/2015/09/28/konami-metal-gear-series-can-continue-without-kojima

IGN uutisen vihjailut ovat tulleet yhteisövastaavan suusta, joten on odotettavaa että kommentit ovat tämän suuntaisia. Mies tekee vain työtään. Korulauseiden sijasta antaisin enemmän painoarvoa varsinaisille teoille. Konamin haista paska asenne sekä kehittäjiä kuin pelin faneja kohtaan on ollut sen verta räikeää kuluvan vuoden aikana, että vaikea nähdä sarjan jatkuvan. Ei ainakaan samassa mittakaavassa mihin pelaajat ovat tottuneet.

Muutoinkin onhan Konami myös seuraavanlaisesti kommentoinut Silent Hill -sarjan tulevaisuutta:

"Konami is committed to new Silent Hill titles, however the embryonic Silent Hills project developed with Guillermo del Toro and featuring the likeness of Norman Reedus will not be continued," according to the statement provided to Polygon.
- Polygon: Silent Hills canceled, Konami confirms

Uskovatko pelaajat myös, että SH sarja edelleen jatkuu? Itse en.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

hieman alle 100 tuntia ja peli läpi. ai että mikä paska tarina tässä on.. niin suuri pettymys loppuun ja tarinaa. ei tää mikään MGS oo. joku turha kopio GTA:sta. ois kannattanu jättää neloseen niin ois jääny hyvä fiilis tästä peli sarjasta mutta tääoli kyl niiniso pettymyus. Huomaa kyllä että nuorempaa sukupolvea yritetään saada ostaa..

oli mukavaa siihen 50 tuntii saakkaa sen jälkee itsensä toistoo ja sontaa...
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Alkuinnostuksesta huolimatta tämä peli on itelle ollut pettymys. Pelavattavuus on huippuluokkaa ja kaikki toimii mahtavasti mutta tuppaa itellä kyllä jäämään nämä avoimen maailman pelit nykyään helposti kesken. Tietty on pelin parissa ihan hauskaa ollut tähän asti että jos silleen mitataan niin oli ostamisen arvoinen. Oon kuitenkin vastan 10 päätehtävää ja kasan sivutehtäviä tehnyt mutta peli alkaa jo maistua vähän puulle. Pitääks avoimen maailman pelin sisältää aina joku 100 tuntia tekemistä varsinkin kun iso osa siitä on itseään toistavaa mekaanista suorittamista.


Harmittavaa että tässäkin on lähdetty vähän tuohon Ubisoft muottiin. En oikein ymmärrä enää näitä “avoimen maailman” pelejä, tässäkin lyödään iso kartta mistä suurin osa pinta-alasta on tyhjää tietä ja kallioita. Lyödään sinne muutamia kyliä ja paikkoja ja sitten farmataan noita samoja alueita tuntitolkulla.


Ei siinä mitään että pää- ja sivutehtävät sijoittuu samoihin paikkoihin mutta siinä ohella pitäis sit vielä harrastaa free-roaming ja keräillä kukkia ja resursseja jotka on kaikki kiltisti merkattu karttaan. Se löytämisen riemu puuttuu tästä ihan kokonaan. En ymmärrä mitä hauskaa on free-roaming kun se pelaaminen mekaanista suorittamista jossa vain katsot kartalla että jahas, tuolla on bensaa tai tuolla kukkia. Ratsastanpa sinne 15 minuuttia ja kerään ne pois. Sit puolen tunnin päästä ne samat resurssit on ilmestynyt siihen samaan hökkeliin mistä ne just hain, jaa pitäskö käydä siellä uudestaan taas hakemassa lisää. Aika immersiota syövää touhua.


Mun mielestä avoimen maailman pelit pitäis olla niinkuin Fallout tai Skyrim missä kartta on täynnä paikkoja ja koko ajan löytää jotain uutta. Ja kun joku paikka on tyhjennetty niin se on sitten “cleared” eikä sinne tarvi enää palata koska maailma on täynnä uusia paikkoja koluttavana. Se on sitä true open world meininkiä jolloin pelkkä kartalla samoilu on kivaa koska joka kulmalta löytyy jotain uutta. Tässä pelissä nuo kylät on nuohottu äkkiä läpi ja sitten pitkitetään peliä koluamalla samoja paikkoja.


En voi myöskään ymmärtää ratkaisua tehdä tehtävistä omia episodeja Joitain ei ehkä häiritse mutta minua häiritsee suuresti tällainen ratkaisu varsinkin kun tehtäviä on kymmeniä ja ne on kaikki samanlaisia. Olisin ymmärtänyt ratkaistun jos päätehtäviä olis ollut vaikka 10 ja ne olisi jokainen ollut laajempia kokonaisuuksia missä olisi ollut eri alueita ja tarina olis edennyt niissä jne. Silloin tuo ratkaisu olisi toiminut. Nyt tuntuu todella kömpelöltä ratkaisulta ja katkaisee ikävästi pelin flow:n.


Täytyy varmaan aloittaa The Last Of Us ja pelailla tätä aina tehtävä tai pari silloin tällöin kun tulee halu hiippailla. Ehkä tän vuodessa saa pelattua läpi mutta pitkiä sessioita tätä ei kyllä jaksa vaikka pelaaminen hauskaa onkin.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

En ymmärrä mitä hauskaa on free-roaming kun se pelaaminen mekaanista suorittamista jossa vain katsot kartalla että jahas, tuolla on bensaa tai tuolla kukkia. Ratsastanpa sinne 15 minuuttia ja kerään ne pois.
Ja mikä parasta viimeisin päivitys muutti materiaalien/resurssien varastointia siten, että huomattava osa yksinpelistä kerätyistä resursseista siirtyy pelaajan FOB varuskuntaan (tämä avautuu pelin puolivälissä), mistä muut pelaajat voivat käydä ryöstämässä nämä itselleen. Onneksi Konami sisällytti samaiseen päivitykseen insurance -ominaisuuden eli oikeaa rahaa vastaan anastetut resurssit hyvitetään takaisin sinulle :rolleyes: Siinä missä Witcher 3 paranee jokaisen päivityksen myötä, tapahtuu päinvastoin MGSV:ssa.

Niin, ja vielä lopuksi tuohon mainitsemaasi toistoon. Odota kun pääset Chapter 2:een, missä saat pelata jo aiemmin pelattuja päätehtäviä uudestaan.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

hieman alle 100 tuntia ja peli läpi. ai että mikä paska tarina tässä on.. niin suuri pettymys loppuun ja tarinaa. ei tää mikään MGS oo. joku turha kopio GTA:sta. ois kannattanu jättää neloseen niin ois jääny hyvä fiilis tästä peli sarjasta mutta tääoli kyl niiniso pettymyus. Huomaa kyllä että nuorempaa sukupolvea yritetään saada ostaa..

oli mukavaa siihen 50 tuntii saakkaa sen jälkee itsensä toistoo ja sontaa...

100h olet pelannut ja voi kun on HUONO peli...? Älä nyt hulluja puhu. Selvästi nautit suuresti pelimekaniikasta sun muusta tunnelmasta tai jotain. Ei kukaan pelaa vapaaehtoisesti huonoa peliä 100h.

---

Niin, ja vielä lopuksi tuohon mainitsemaasi toistoon. Odota kun pääset Chapter 2:een, missä saat pelata jo aiemmin pelattuja päätehtäviä uudestaan.

Käsittääkseni pelissä oli alunperin kolme chapteria, mutta se kolmas jäi pois. Minä väitän, että tarkoitus oli laittaa emopeliin vain Chapter 1, ja myydä sitten loput kaksi erikseen DLC-latauksina.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Ja mikä parasta viimeisin päivitys muutti materiaalien/resurssien varastointia siten, että huomattava osa yksinpelistä kerätyistä resursseista siirtyy pelaajan FOB varuskuntaan (tämä avautuu pelin puolivälissä), mistä muut pelaajat voivat käydä ryöstämässä nämä itselleen. Onneksi Konami sisällytti samaiseen päivitykseen insurance -ominaisuuden eli oikeaa rahaa vastaan anastetut resurssit hyvitetään takaisin sinulle :rolleyes: Siinä missä Witcher 3 paranee jokaisen päivityksen myötä, tapahtuu päinvastoin MGSV:ssa.

Niin, ja vielä lopuksi tuohon mainitsemaasi toistoon. Odota kun pääset Chapter 2:een, missä saat pelata jo aiemmin pelattuja päätehtäviä uudestaan.

Täysin hyvä päivitys, turhaa niitä materiaaleja yksinpelissä hamstraa. FOB:eista olis tullut täysin turhia ellei kyseistä päivitystä olisi tullut.

Isurance juttu nyt on aivan helvetin turha. Konami se vain koittaa pelotella ihmisiä ostamaan sitä, vaikka ei siitä edes ole hyötyä (menetät nuket jne...)

Chapter 2:ssa tarvinnut pelaa yhtää tehtävää uudestaan.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

100h olet pelannut ja voi kun on HUONO peli...? Älä nyt hulluja puhu. Selvästi nautit suuresti pelimekaniikasta sun muusta tunnelmasta tai jotain. Ei kukaan pelaa vapaaehtoisesti huonoa peliä 100h.

---
.
Kyllä pelaa kun toivossa elää että tarina olisi hyvä tai jotain. Myös kun ei ole muuta pelattavaa tällä hetkellä niin kyllähän sitä turhaa jaksaa jauhaa.

Sekin että meikäkin jämähti kahdesti siihen että oli PAKKO pelaa sivutehtäviä jotka vaan toisti itseään että saisi lisää pää tehtäviä ja nopeasti pelin loppuun.

Tuo aika vaan tarkoittaaa sitä että olen hiiviskellyt aina kaikki paikat siksi noin paljon pelitunteja. Olin siinä toivossa että pelissä on hyvä tarina mutta toisin kävi.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Mikäli kauheasti kauhistuttaa se asia että osa yksinpelistä kerätyt materiaalit menee FOBiin, niin ei muuta kun offline päälle-->grindaa/kerää niin paljon kun sielusi sietää-->päivitä mother base=Problem solved! Ite keräsin offlines niin paljon kamaa kun mahollista ja päivitin Mother Basen tappiin, nyt sit ihan sama mihii ne materiaalit menee, mielummin sinne FOBiin että siitäki jotain hyötyä, nyt sit päivitellään FOB basea tappiin.

Insurance tosiaan epätoivonen rahastuskeino, mulla nyt tällähetkellä FOB tukikohta level 19-27 (riippuen miten monta tukikohtaa on valmiina), sekä mitä koittanut niin level 10 Fobiin tunkeutuimen on jo melko haastellinen. Et jos joku onnistuukin sun FOBia ryöstää et sä siinä koko elämää menetä. Mikäli ihmisiä edes kiinnostaa koko FOB touhu, itse täysin koukussa siihen, siinä välissä sit tekee parit story tehtävät ja välillä sit muutamat online matsit.

On tässä jotain oikein tehty, kun ei vieläkään ole peli alkanu oksettaa tai kyllästyttää. Tehtäviä olen tehyt 30 ja online hahmo rank kolmannella "prestigellä" tuskin jaksaisin pelaa näin paljon jos tämä olisi eha pska peli.

Mut ei siinä, kaikki näkee asiat eri tavalla ja nauttii eri asioista eri tavalla jne höttölömölö.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Chapter 2:ssa tarvinnut pelaa yhtää tehtävää uudestaan.
Ainakin itsellä on ainoastaan yksi päätehtävä auki, joka on juurikin vanhan kertaamista. Ehkä tässä sitten pitäisi suorittaa lisää leikkaa-liitä sivutehtäviä (=jee), että saan auki uusia päätehtäviä? Oli miten oli, lopputulos on silti sama: paskaa pelisuunnittelua. Toki varmasti tällekin löytyy omat faninsa, kuten viimeiselle päivitykselle.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Minä väitän, että tarkoitus oli laittaa emopeliin vain Chapter 1, ja myydä sitten loput kaksi erikseen DLC-latauksina.

Oma veikkaus on, että tässä on käynyt klassiset. Eli alkuperäinen visio oli aivan liian kunnianhimoinen, minkä myötä peli viivästyi toistuvasti. Lopulta julkaisijalta loppui maltti ja TPP:lle asetettiin julkaisupäivä, mistä ei lipsuta. Tämän myötä kehityksessä olleet alueet/peliominaisuudet jätettiin pois lopullisesta versiosta. Muistissa on edelleen Giant Bombcastin keskustelut, missä Konamin edustajat kommentoivat MGSV:n sisältävän viisi avointa pelialuetta, joista kaksi ovat Afganistan ja
Afrikka.

Silti on sanottava, että mainitsemasi julkaisumalli olisi ollut omaan makuun parempi.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Ylläoleva on aika lähellä totuutta verattuna felluun.

Kojiman ja niinkö kaikkien hyvällä tavalla nerojen visio todnäk lähti vähän käsistä ja lopputulous ois ollu hieno nähä parinvuoden päästä.

Ite kyllä viihdyin vaikka paskin Metal tuo silleen oli ja ois GOTY jos ei ois jotain Geraltia tullu tänä vuonna. HEART OF STONEE
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Tehtävänä oli henkilökaappaus. Todella hieno fiilis tuli, kun onnistuin löytämään reitin ilman vartijoita, mutta huoneeseen sisäänmennessä menin hieman sekasin näppäimisissä.Onnistuin tainnuttamaan henkilön, mutta hälytys tuli, joten katolle evakoimaan henkilö tuolla ilmapallolla. Jäin hieman pussiin, kun vihollinen piiritti kummaltakin puolelta minut rakennuksessa, mutta ikkunasta ulos ja karkuun. Kävin samalla vielä nappaamassa porukkaa yhdestä tietullista, tosin ei siellä paljoa tarvikkeita ollut. Tietenkin olisin ehkä voinut odottaa pimeää ja katsella, kuinka vartijoiden asemat muuttuu. Tuleeko oville vartijat kun henkilö nukkuu tms. Tosiaan täytyy mainita, että en pidä ollenkaan lopputekteistä tehtävien välillä.

Muutama kyssäri:
Jos lähtetän porukkaa ilmapalolla Motherbaseen, niin eikös nuo mene automaattisesti rekrytoitavien joukkoon?
Näkyykö kentältä rekrytoitavien tasot?
Mistä napista Big Boss heittää lippaa?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Jos lähtetän porukkaa ilmapalolla Motherbaseen, niin eikös nuo mene automaattisesti rekrytoitavien joukkoon?
Näkyykö kentältä rekrytoitavien tasot?

Peli laittaa automaattisesti porukat niille sopiviin hommiin mother basessa ja jos joku osasto on täynnä ja saat paremman tyypin tilalle niin peli korvaa sillä huonomman.
Kunhan kehität sen kiikarin paremmaksi niin se näyttää vihujen tasot ja sitten kun kehität sen vielä paremmaksi niin se näyttää myös niiden skillsit eli ne "machine gun expert, troublemaker" jne.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Varoitus niille jotka pelaa/meinaa pelata FOBia!

Älä missään nimeessä tee nuclear weaponia, (paitsi jos haluat trophyt) siitä ei ole mitään konkreettista hyötyä. Ydinase vaan möllöttää sun basessa ja on suuri houkutin tunketujille, ite menetin samantien kun ydinase valmistui 50k heroic pointseja ja musta tuli Demon Snake, sarvi kasvoi hervottoman kokoiseksi ja olin tahrittu verellä, kaiken lisäksi olisi pitänyt purkaa koko pommi samantien niin olisin saanut edes sen toisen trophyn MUTTA siinä ei varmaa menny kun vaivaiset 5 minuuttia niin koko ydinase oli jo varastettu ja lopullisesti menetetty. Koko saakelin pommin kesti valmistua se 30h (tosielämän aikaa), siihen meni rahaa, siihen meni materiaaleja, siitä ei jäänyt mulle muuta kun paha mieli, sarvi, heroic pointsien menetys jne. Jatkossa sitten kun teen tämän, niin jätän sen tyyliin ihan viimeiseksi trophyksi. Eli jos meinaatte tehää, niin kantsii purkaa se samantien nii saatte edes ne molemmat trophyt (toinen vaihtoehto on että yritätte varastaa toisilta sen ja purkaa), ohan siitä sen verran hyötyä että alle 150k heroic pointseja omistavat eivät voi tunkeutua, mutta niitä kun ei tyyliin edes ole enää joilla sitä on niin vähän. Turha vehe!
 
Ylös Bottom