Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metallimusiikki ja soittimet

Löytyykö täältä metallin ystäviä? Elikkäs kuunteletko esim heavy, trash, death, black metallia? Soitatko minkään näköistä soititinta, onko omaa bändiä?, jos löytyy ja kotisivutkin omistatte niin pistäkää tänne.
 
Lähinnä pelkkää metallia tulee kuunneltua ja lähes kaikki Moonspellista ja Kingston wallista aina Gloomy Grimiin ja Dimmu Borgiriin menee.
Joskus tulee vähän läiskittyä rumpuja.
 
TYKKÄÄN TRÄSHISTÄ JA SIITÄ KUN KERRY VINGUTTAA KITARAA KORVAANI.

eli joo menee raskaampi musiikkikin. entombed (hooray tulee suomeen!), opeth (hooray tulee suomeen!), the haunted, meshuggah ja viimesenä tulee mieleen uhmm humm SLAYER.
 
Sujuvasti kuuntelen metallia, mutta soittaa en osaa mitään. Asenne, pomppu ja death metalli kolahtaa eniten.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Toljanteri
Lähinnä pelkkää metallia tulee kuunneltua ... Kingston wallista ...

hmm? vaikka ei tuo kategorointi nyt ole lempipuuhaani niin ei kw kyllä metalliin mene millään.
 
No tuleehan sitä kuunneltua kaikenlaista metallia, vaikken itse soitakaan. Isoveli soittaa kannuslaisessa metalli-bändissä. Iron Maiden, Ozzy, Hammerfall, Helloween, Children of Bodom, Rainbow, Dio, Stratovarius ja moni muukin kasaribändi on mieleen. Oikein hävettää, kuinka vähässä meitä metallin ystäviä on:(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Toljanteri
Lähinnä pelkkää metallia tulee kuunneltua ja lähes kaikki Moonspellista ja Kingston wallista aina Gloomy Grimiin ja Dimmu Borgiriin menee.
Joskus tulee vähän läiskittyä rumpuja.


Oletkos kuullut dimmun uusimman Death cult armageddon levyn?
ilmestyy syksyllä joskus, en muista tarkkaa päivämäärää. se on loistava levy, minun mielestäni dimmu meni vähän piloille enthrone darkness triumphantin jälkeen (spiritual black dimensions, ja puritanical...) mutta nyt on löytynyt murhaava ote jälleen borgirilla. vanhemmat levyt ovat hyviä, mutta nyt on jäänyt vuosien mittaan vähemmälle huomiolle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Toljanteri
Kingston wallista

Miten ihmeessä tämä lasketaan metalliksi? Siksi kuin se on saatanan hyvää? ;)

Mutta joo, aika vähän metallista tykkään. Tai no riippuu miten genret määritellään. Metallin pioneereistä Zeppelin ja Sabbath iskee kovaa. Kasarimetallista Metallica innostaa eniten. Maiden ja Megadeth on kovia myös. Uudemmasta Dream Theateria on tullut kuunneltua. Opethin uusi on mainio, tosin se nyt ei oikein metallia (Luojan kiitos) enää olekkaan.

Death/Black-metallia sekä asenne/nu-metallia vihaan aivan uskomattoman paljon.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80
:confused:
Kuinka niin vähän? Metallia kuunnellaan suomessa erityisen paljon.

Mutta sen tunnustavia ihmisiä tarkoitan lähinnä. Moni ei tunnusta tykkäävänsä metallista jottei katu-uskottavuus mene:rolleyes: . Ja kyllä teinipoppia silti vain aika paljolti enemmän kuulee kuin metallia. Metallin asema mediassakin on aika perseestä monesti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dekstar
hmm? vaikka ei tuo kategorointi nyt ole lempipuuhaani niin ei kw kyllä metalliin mene millään.

En kyllä tarkoittanut että KW olisi metallia, taisi tulla vai huono/ liian vaikea sanavalinta. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zos kia cultus
Oletkos kuullut dimmun uusimman Death cult armageddon levyn?
ilmestyy syksyllä joskus, en muista tarkkaa päivämäärää. se on loistava levy, minun mielestäni dimmu meni vähän piloille enthrone darkness triumphantin jälkeen (spiritual black dimensions, ja puritanical...) mutta nyt on löytynyt murhaava ote jälleen borgirilla. vanhemmat levyt ovat hyviä, mutta nyt on jäänyt vuosien mittaan vähemmälle huomiolle.

Uusinta en ole vielä kuullut ja vanhat norjankieliset rox.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Mutta sen tunnustavia ihmisiä tarkoitan lähinnä. Moni ei tunnusta tykkäävänsä metallista jottei katu-uskottavuus mene.

No tuo on kyllä roskaa. Tai en tiedä sitten miten teillä päin, mutta ei täällä sitä häpeillä. Muutenkin on typerää että jotain pitäisi morkata musiikkimaun takia.

Kyllä joskus ala-asteella joku sai kuulla kun Pantera oli jonkun lempibändi, mutta ei tollasta enää nykyään tapahdu ollenkaan.
 
Minun mielestäni se on ihan hyvä että suurin osa metallista ei ole sortunut kaupallisuuteen, ei tule sellaista pop ilmiötä, että musiikkia tehdään vain ja ainoastaan rahan takia.
koska silloin musiikin omaperäisyys kuolisi luultavasti hyvin äkkiä, ja musiikin tekeminen alkaisi pikkuhiljaa laiskistua, ja kohta kaikki tehtäisiin valmiilla sampleilla, eikä paljoa panoistettaisi musiikkiin. tuo oli vain minun teoriani, eikä varmastikkaan kovin hyvä, pitänee kirjoittaa vähän parempi jossain vaiheessa, kun ei niin paljoa väsytä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dekstar
No tuo on kyllä roskaa. Tai en tiedä sitten miten teillä päin, mutta ei täällä sitä häpeillä. Muutenkin on typerää että jotain pitäisi morkata musiikkimaun takia.

Kyllä joskus ala-asteella joku sai kuulla kun Pantera oli jonkun lempibändi, mutta ei tollasta enää nykyään tapahdu ollenkaan.

Täällä tuo on normaalia. Vaikka tykkääkin, niin heti jos joku haukkuu kiljumiseksi niin ollaan mukana haukkumassa. Oletinkin asian olevan paremmin kyllä yleisesti. Täällä nyt ollaan hieman suvaitsemattomia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zos kia cultus
Minun mielestäni se on ihan hyvä että suurin osa metallista ei ole sortunut kaupallisuuteen, ei tule sellaista pop ilmiötä, että musiikkia tehdään vain ja ainoastaan rahan takia.
koska silloin musiikin omaperäisyys kuolisi luultavasti hyvin äkkiä, ja musiikin tekeminen alkaisi pikkuhiljaa laiskistua, ja kohta kaikki tehtäisiin valmiilla sampleilla, eikä paljoa panoistettaisi musiikkiin. tuo oli vain minun teoriani, eikä varmastikkaan kovin hyvä, pitänee kirjoittaa vähän parempi jossain vaiheessa, kun ei niin paljoa väsytä.

Juu. Olen kyllä oikeastaan aika tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen. Hyvää musiikkia löytyy mieleeni tarpeeksi, eikä tarvitse jokaisen kanssa riidellä onko Blaze parempi kuin Dickinson;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Mutta sen tunnustavia ihmisiä tarkoitan lähinnä. Moni ei tunnusta tykkäävänsä metallista jottei katu-uskottavuus mene:rolleyes: . Ja kyllä teinipoppia silti vain aika paljolti enemmän kuulee kuin metallia. Metallin asema mediassakin on aika perseestä monesti.

Tuo katu-uskottavuus juttu taitaa olla ihan teinipoikien hommaa. Kyllä minäkin muistan kun yläasteella pidettiin outona minua ja muutamia jotka kuunneltiin metallia. Jotkut tytöt jopa väittivät, että en minä siitä oikeasti muka pidä, vaan tahdon esittää "kovista". :D
Nyt vielä yli parikymppisenäkin minä vain "esitän" pitäväni metallista. ;)

Ja kyllä minun mielestä ainakin YleX soittaa yllättävän paljon metalliksi lueteltavaa musiikkia, eihän ne kaikkia voi miellyttää, mutta metallia se Linkin park ja Trio Niskalaukauskin on.

Eikä minusta mikään ärmy metalli minusta radioon sovi päiväs aikaan. Itsehän sitä saa soittaa stereoista sitä mistä todella pitää. Ei minua haittaa se pitääkö siittä muun, vai ei.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80
Tuo katu-uskottavuus juttu taitaa olla ihan teinipoikien hommaa. Kyllä minäkin muistan kun yläasteella pidettiin outona minua ja muutamia jotka kuunneltiin metallia. Jotkut tytöt jopa väittivät, että en minä siitä oikeasti muka pidä, vaan tahdon esittää "kovista". :D
Nyt vielä yli parikymppisenäkin minä vain "esitän" pitäväni metallista. ;)

Ja kyllä minun mielestä ainakin YleX soittaa yllättävän paljon metalliksi lueteltavaa musiikkia, eihän ne kaikkia voi miellyttää, mutta metallia se Linkin park ja Trio Niskalaukauskin on.

Eikä minusta mikään ärmy metalli minusta radioon sovi päiväs aikaan. Itsehän sitä saa soittaa stereoista sitä mistä todella pitää. Ei minua haittaa se pitääkö siittä muun, vai ei.

Juu. Eikä sitä pitäisi kyllä väkisten tuputtaakaan toisille. Kummasti kyllä porukkaa kerääntyi mankan luo kun Iron Maiden soi. Jopa tyttöjäkin, vaikkakin moni vain nauroi musiikille. Silti pidän kyllä itse metallista kiinni, vaikkei sillä naisia saakaan;)
 
Itse olen oppinut, että kuuntelemalla musiikkia oppii myös pitämään tai todella vihaamaan sitä. Iron maidenista en oikein välittänyt vielä vuosi sitten, mutta nyt se on ykkönen. Bodomista en välittänyt ennen kesää, mutta kesällä mieli muuttui, ja sitäkin tulee kuunnelta joskus, vaikkakin kohtuu harvoin.
 
Ylös Bottom