Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metsästys- ja kalastuspelit

Ei onnistu sitte millään Cape Buffalon keuhkojen lävistys jousipyssyllä. Toiseen keuhkoon oon osunu, mutten molempiin. Ihan tunteja oon yrittäny, eikä onnistu sitte millään.
 


Jottain julkistetaan konsoli-Angleriin liittyen viikon päästä 29.8. Tietyt vihjeet viittaavat siihen, että peli julkaistaisiin heti tuolloin, mutta jää nähtäväksi.
 

Nyt on kovaa ajoa!! The Angler huomenna ja suoraan Game Passiin jne.
 
Täytyy kyllä sanoa, että The Angler on nihkeiden arvostelujen ja pitkän konsoliversion odotusajan jälkeen yllättänyt mielettömän positiivisesti. Onhan pelissä omat karheutensa, mutta parhaimmillaan se tavoittaa kalastuksen ja luonnossa liikkumisen hienoudet mielettömän hyvin. Varsinkin hieman heikoimmilla vehkeillä kalastettaessa väsytystaistelut ovat todella tyydyttäviä. Samoin vieheiden ja kalojen ominaisuuksia pelistä opiskelemalla tuntuu pystyvän oikeasti parantamaan onneaan. Tai sitten voi vain rennosti olla ongella ja ihastella maisemia!

Suosittelen siis kokeilemaan, jos aihepiiri yhtään nappaa. Peli on ilmeisesti jonkin verran parantunut tässä vuoden mittaan sitten pc-julkaisun.
 
Noin parikymmentä tuntia kalastelua takana the Anglerin kauniissa maisemissa, joista erityisesti Norjan vuoristot ja vuonot miellyttävät silmää! Niistä ohessa pari ruutukaappausta.

Peli kyllä tarjoaa mukavaa vaihtelua väkivaltaisiin ja reaktioherkkiin räiskintöihin tarjoten ennemminkin rauhaa ja sielunruokaa pääpainon ollessa virtuaaliluonnosta nauttimisessa. Toki taustalla jyllää saalistusvietistä kumpuava koukutus ja dopamiini - aina on saatava se seuraava, entistä isompi kala.

Viikottaisessa striimissä pelin yhteisöheppu lupaili, että seuraava isompi sisältöpäivitys julkaistaisiin aivan pian. Myös seuraavasta peliin tuotavasta ympäristöstä kuullaan pian.
 

Liitetiedostot

  • Call of the Wild_ The Angler™-2023_09_15-06_18_03.png
    Call of the Wild_ The Angler™-2023_09_15-06_18_03.png
    8,2 MB · Lukukerrat: 8
  • Call of the Wild_ The Angler™-2023_09_15-09_11_12.png
    Call of the Wild_ The Angler™-2023_09_15-09_11_12.png
    2,7 MB · Lukukerrat: 7
  • Call of the Wild_ The Angler™-2023_09_15-09_01_24.png
    Call of the Wild_ The Angler™-2023_09_15-09_01_24.png
    3,7 MB · Lukukerrat: 7
Kokeilin Game Passista, mutta ei The Angeler oikein vakuuttanut. Kiinnosti nähdä, että onko yhtään modernimpi tai pelimaailma ja tekniikka mennyt eteenpäin Call of the Wild: Hunterista. Eipä ollut.

Graafikat todella rujot, pelimekaanikat voisi olla paljon paremmat, hahmon muokkaus ainakin pelin alussa ihan nollissa. Lisäksi kaverilla oli koripalloilijan jalat ja pikkumiehen ylävartalo.

Casuaali pelaajalle ei oikein iskenyt, mutta kalastajille eri kalat, xp:n keräys jne. varmasti tuovat ihan hyvin syvyyttä peliin.

Itse mielummin kalastan vaikka RDR2:ssa, mutta se nyt ei kunnon kalastajille riitä.
 
Kokeilin Game Passista, mutta ei The Angeler oikein vakuuttanut. Kiinnosti nähdä, että onko yhtään modernimpi tai pelimaailma ja tekniikka mennyt eteenpäin Call of the Wild: Hunterista. Eipä ollut.

Graafikat todella rujot, pelimekaanikat voisi olla paljon paremmat, hahmon muokkaus ainakin pelin alussa ihan nollissa. Lisäksi kaverilla oli koripalloilijan jalat ja pikkumiehen ylävartalo.

Casuaali pelaajalle ei oikein iskenyt, mutta kalastajille eri kalat, xp:n keräys jne. varmasti tuovat ihan hyvin syvyyttä peliin.

Itse mielummin kalastan vaikka RDR2:ssa, mutta se nyt ei kunnon kalastajille riitä.
Joo, kyllä pelistä nauttiminen vaatii tiettyjen puutteiden kanssa sinuiksi pääsemistä. Melkoista kankeutta on erityisesti konsolille heikosti käännetyssä käyttöliittymässä, mutta sen sijaan itse kalastus toimii padilla intuitiivisesti ja tärinät tuovat kokemukseen paljon lisää. Hahmonluonti oli tosiaan vitsikkään huono, mutta enemmän ruudulla kaloja ja kalavehkeitä katsellaan.

Kasuaalimittarilla tämä on kaiketi melko kasuaali moniin muihin kalastuspeleihin verrattuna. Kalaa siis tulee ihan suht kovaa tahtia, joskin tämä on itse tasapainotettavissa niillä varusteilla, joita käyttää.

Grafiikoista olen samaa ja eri mieltä. Melko paljon ja pahoja grafiikkabugeja pelissä vielä on, mutta itse maailmasuunnittelu on kaunista ja vesi ym. valoefektit paikoin todella maukkaita. Grafiikat ovat siis riittävät kokemuksen välittämiseksi, mutta eivät mitään maata mullistavaa.

Summa summarum kaikesta näkee, että kyseessä on melko pienen studion peli, jossa kuitenkin on hyvä kehitysaihio. Mainostavat tätä sumeilematta live service pelinä, eli kehitys ei pääty julkaisuun.
 
Olisiko joku niin ystävällinen että laittaisi ison tai "ison" listan neuvoja tosta Way of the hunterista kun tuli tänään hommattua (muttei vielä alotettua) mutta kohtapuoliin varmaan voisi alotella jos ei mitään ihmeellistä tapahdu.

Haluan pelata vaikeimmalla mahdollisella tasolla (mutta oppia silti itse) mutta kokeneemmat metsästäjät varmaan mielellään opastavat uutta tulokasta jolla ei aseistakaan ole minkäänlaista tietoa.
 
Sivulla 4 on Omenaraadon kattava viesti plus video, jotka saivat ainakin minut kiinnostumaan Way of the Hunterista. Ne nyt ainakin kannattaa silmäillä läpi.
 
Sivulla 4 on Omenaraadon kattava viesti plus video, jotka saivat ainakin minut kiinnostumaan Way of the Hunterista. Ne nyt ainakin kannattaa silmäillä läpi.
Joo hieman lueskelinkin täällä mainittuja juttuja ja eilen illalla alottelinkin sitten tämän Way of the Hunterin pelaamisen ja käyn läpi tätä tarinaa (harjoitusmielessä) ja on tämä kyllä todella hyvä.

Vaikeimmalla tasolla alotin tietenkin ja nämä tehtävät ovat kyllä jokseenkin huvittavia (tai oikeastaan tyyli millä ne ilmaistaan) mutta kokonaisuudessaan on kyllä maistunut vaikka joskus meinaakin käydä aika pitkäksi.

Ja kyllä sekin on tullut selväksi että ei autoa ajaessa kannata katsella maisemia kun pariin kertaan vetässyt jo peuran kanssa yhteen kun ajamisen sijasta keskittynyt katsomaan tämän pelimaailman upeita maisemia :D
 
Ylös Bottom