Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metsästys- ja kalastuspelit

Omenanraato

Well-Known Member
Edit: muutin otsikkoon metsästys- ja kalastuspelit, kun on alkanut muitakin ilmestymään markkinoille ja kalastuspelit kuuluvat aika samaan kohderyhmään.

Alkuperäinen nimi: Hunting Simulator
Julkaisija: Bigben Interactive
Kehittäjä: Neopica
Alustat: PS4 / One (PC:lle kai ollut jo aikaisemmin?
Ikäraja 16
Kategoria: Metsästys / Simulaatio
Julkaisupäivä: 6/2017
Pelin kieli: Englanti
Online-peli Kyllä
VR: Ei


Hunting Simulatorin aito metsästyssimulaatio tarjoaa tunneittain syvällistä pelattavaa yksin- ja moninpelitilojen avoimessa erämaassa, useita metsästysalueita ja sadoittain suoritettavia tavoitteita.

Unreal 4 -pelimoottorilla kehitetty peli sisältää eräitä tunnetuimpia metsästysalueita, kuten Coloradon vuoret, Ranskan tammimetsät ja Alaskan lumiset tasangot. Jokainen metsästysalue on täynnä upeasti mallinnettuja eläimiä, joiden tekoäly käyttäytyy realistisesti.

Jäljitä 37 eläinlajia: Tasankojen pienet ja vähän liikkuvat riistaeläimet, suuret riistaeläimet, petoeläimet, vesilinnut... jokainen löytyy vain sen luonnollisesta elinympäristöstään.
Tutki 12 kattavaa aluetta: Jokainen paikka perustuu aitoihin metsästysalueisiin: Albertan suuret järvet ja havumetsät, Teksasin kanjonit ja kuivat tasangot, Colorado ja sen vuoristoalueet, Alaskan tundra ja metsät, Skotlannin ylämaa ja jopa Alpit ja Ranskan tammimetsät.

Varustaudu: Valitse 17 eri ampuma-aseesta (pitkäjouset, varsijouset ja jopa Browning- ja Winchester-kiväärit) ja lähes 50:stä modernille metsästäjälle tärkeästä varusteesta, mukaan lukien pillit, houkuttimet ja metsästyspulverit.

Ole parempi metsästäjä: Opettele seuraamaan eläinten jälkiä, käyttämään metsästyspiiloja... mutta mukaudu myös ympäristöösi, kun sää ja päivänaika muuttuvat dynaamisesti. Jokaiselta metsästysalueelta löytyy ainutlaatuinen ekosysteemi tutustuttavaksi ja hallittavaksi.

Satoja tavoitteita suoritettavana: Koe metsästyksen jännitys 111 tehtävän kampanjatilassa erilaisilla tavoitteilla. Osa metsästystehtävistä johtaa todella erityisten eläinten luo!

Kokeile erilaisia pelimuotoja: Paranna ampumataitojasi Shooting Rangella tai heitä itsesi kaikenlaisten eläinten metsästykseen Free Huntissa.

Metsästysporukat: Lähde seikkailulle kolmen ystävän tai ympäri maailmaa tulevan pelaajan kanssa käyttämällä moninpelitilan kaveripeliä. Tehkää yhteistyötä ja jakakaa erilaisia metsästysrooleja lähestyessänne eri eläinlajeja niiden luonnollisessa ympäristössä.

Uuden sukupolven metsästystä: Käytä ensimmäistä kertaa metsästyspelissä lennokkia ympäristösi tutkimisessa!

^Ylläoleva kopioitu Gigantin sivuilta.

Traileri:


Pari mun Gameplay videota, eli ei mitään ammattilaismeinikkiä:


 
Viimeksi muokattu:
Vastaus: Hunting Simulator

Tuli tämä tuossa ostettua ja pari päivää nyt aika lailla tuntikaupalla tahkonnut ja hiukan mietteitä:

Heti alkuun sanottava, että kevyesti paras metsästyspeli minkä tiedän. Nyt plussalaisille 47euroon, kun normaalisti 59e.

Ensinnäki peli ei ole mikään arcade, vaikka välillä ongelmia onkin, kun ukko ei hyppää/kiipeä ollenkaan..edes puunrungon yli. Mutta tuulen suunnat otettava huomioon, luodin osumakohdat jne.

Eli eri eläimiä täytyy metsästää eritavalla, eri paikoista jne. Kontrollit toimii hyvin, mutta niitä ei kerrota mitenkään. Ei siis yhtään mitenkään, niitä ei näe mistään. Eli joutuu opettelemaan itse. Tajusin esim 2h jälkeen, että vasenta tattia painetaan tähdättäessä, jotta pidättää hengitystä ja tähtää tarkemmin.

Grafiikka on mun mielestä ihan hyvää, eläimiä, aseita, varusteita ja karttoja on todella monta, eli vaihtelua tulee todella paljon.

Kaiken kaikkiaan täytyy sanoa, että tästä tuli ihan ehdoton suosikki peli välittömästi. Monesti pelannut metsästyspelejä, jotka on kyllä niin vasemmalla kädellä tehtyjä arcade räpellyksiä, ettei niitä ole viitsinyt pelata juuri laisinkaan. Tämä on ensimmäinen hiukankaan vakavasti otettava tekele.
 
Vastaus: Hunting Simulator

Johtuen aikalailla siitä, että PC:llä on tarjolla kovan luokan simuja myös metsästykseen.

Valitukset oli aika paljon arcade valituksia tai sitä, että bullet camin luoti menee ihan mihin sattuu, vaikka se luoti osuu eläimeen oikein.

Konsoleilla kun on nähty niin uskomattomia pökäleitä, että ei voi sanoa edes arcadeksi. Tämä on konsoleilla ensimmäinen hiukankaan varteenotettava vaihtoehto. Tässä on moni asia ns simua, mutta tehty aika paljon helpommaksi, kuin oikeassa simussa ja eläimet on itsessään aika arcadea.

En itsekään juuri tätä ostaisi PC:lle, koska tarjolla olisi esim The Hunter. Mut konsolipelaajalle voin kyllä suositella, en itse ainakaan pelattavuudessa, grafiikassa jne löydä juuri valittamista. Itselle tuo kampanjamoodikin on ollut oikein mielekäs.
 
Vastaus: Hunting Simulator

Kahteen päivään ehkä 8h päivässä pelannut tuota ja kyllä eilen illalla alkoi sit jo muutamat asiat ärsyttämään:

1: ensinnäkin...eläimen jäljitys tapahtuu seuraamalla p**kapökäleitä. Aina aloituspisteen jälkeen niitä tarjotaan nenäneteen tarjottimella. Eli se on todella helppoa. Lisäksi se menee aina niin, että ensimmäiset jäljet on 4-6h vanhoja ja sitä seuraavat menee tunnin pienemmäksi. Eli voi juosta täysillä sinne tunnin jäljen kohdalle ja alkaa kiikaroimaan missä kohde. Tässä ei ole siis pienintäkään haastetta. Näitä ei joudu varsinaisesti edes etsimään, koska pökäleen päälle tulee iso kuvake, jota ei saa ruudulta pois.

2: kartalle tulee ensimmäisen jäljen tarkistuksen jälkeen alue missä saalistettava eläin on. Tämän kehän ympärillä on jälkiä ja ne osoittaa kaikki samaan pisteeseen läpi tehtävän. Eli jos ammut, karkoitat eläimet niin ne ei siirry muualle. Jos jäät odottamaan, ei tapahdu mitään, mutta kun juokset täysiä sinne kehälle ja tarkistat minkä tahansa jäljen, niin voit palata takaisin ja ne eläimet on respawnannut takaisin sinne pienelle alueelle. Tämä on todella typerää kun tuon tajusi. Pakko yrittää pelata niin realistisesti, ettei eläimet pääse pakoon. Mutta typeräksi tämä menee kun pitää saada sama eläin useampaan kertaan. Esim eilen saalistin kolme jänistä. Ne oli tasan yhdellä 15x15 alueella. Tapoin yhden, juoksin alueen reunalle ja takaisin, ammuin toisen, juoksin reunalle ja takaisin ja kolmas. Typerää..

3: jos metsästän kojoottia ja tehtävän aikana tulee sivutehtäväksi ampua peura. Kojootit kuulee ja näkee kaiken ja juoksee karkuun, peurat ei varo mitään ja kävelee syliin. Kun tehtävänä on metsästää peuraa ja sivutehtävä onkin kojootti, niin kojootteja on miljoona, ne ei varo mitään ja kävelee syliin, kun taas peuroja et löydä mistään ja karkuun menevät heti. Eli kyseinen eläinlaji tietää koska sitä metsästetään. Myöskään sivutehtävän eläintä ei voi jäljittää.

4: kolme näistä alueista on pelkkää linnun metsästystä varten. Ne ei ole varsinaisia karttoja, vaan ehkä 20m kaistale järven rannalla. Sit seisot haulikon kanssa ja lintuparvet lentää kohti, ammut ja loppuparvi lentää pois, sit tulee toinen parvi jne. Eli törkeän helppoa, eikä tarvi itse tehdä mitään. Oli vähän kuin 2017 vuoden duck hunt..rentoa puuhaa ja niin vähän tuolla joukossa että oli kivaa vaihtelua, vaikka vähän typerä systeemi.

Eli nyt kun pelasi putkeen noin paljon ja yks kaks ymmärsi täysin pelin mekaniikan, niin ei tuo simua ole nähnytkään. Joutuu näkemään itse vaivaa, jotta olisi realistisempaa. Arvosana tippuu kuin lehmän häntä, mutta silti sanoisin että paras metsästyspeli mitä konsoleilla on ollut tarjolla..jos omistat Pc:n niin osta oikea metsästyssimu. Ja on tämä edelleen tuon tarjoushintansa arvoinen.

Tässä tuota uudenajan duck hunttia:
 
Vastaus: Hunting Simulator

Innolla tätä odotin ja meinasin hankkia, mutta kyllä tämä ostamatta jää. Siis ei helvetti miten hirveästi tehty esim. tuo sorsien ampuminen. Realistisuudesta ei tietoakaan. 2 panoksella 4 sorsaa alas ja 10s päästä uusi parvi lentää suoraan kohti. Sitten tuo peurojen metsästys on kyllä vedetty niin suoraiivaiseksi hommaksi että. Kiitos Omenanraato näistä videoista ja kommenteista. Avasi paljon peliä ja sen puutteita.
 
Vastaus: Hunting Simulator

Joo täytyy kyllä sanoa, että eipä tää tänään enää niin hyvältä tuntunut. Välittömästi, kun tajusi pelimekaniikan meni into. Tuo lintu homma on vähän kuin minipeli tuon muun kampanjan sisällä. Normi fasaani, kalkkuna jne jahti on ihan normi kartassa. Vain nuo ankat, hanhet noissa erillissä lintu paikoissa on tuollaisia.

Ja tuo itse metsästys on tosiaan ihan turhaan tehty noin suoraviivaiseksi. Täytyy nyt vielä koittaa Hardia, et mitä siinä vaikeutuu, olen nyt mennyt nyt mediumilla.
Olen asetuksista ottanut myös "hint" kohdan pois, mutta en kyllä tiedä mitä se poisti..kaikki samat näkyy.

Muuttuis tilanne ihan älyttömästi, kun ruudulla ei näkyisi kokoajan kaikkea helpottavaa.

Tässä vielä mun turhanpäiväisen selostuksen kanssa videota linnuista, että sitten hiukan kissajahdista lumisissa maisemissa:

 
Vastaus: Hunting Simulator

Ehdin illalla yksittäisen metsästyksen tekemään ja paremmalta vaikutti.

Ensinnäkin hyvä, että kampanjaa aloittavalle on enemmän välineitä auki.
Mutta se mikä mulle näkyi oli se, että on uusi pelimuoto.

Joku expert hunt tms. Eli siinä saa vapaasti määritellä sään, kellonajan, sijainnin (avatuista kartoista) ja eläimen mitä metsästetään.

Tämän jälkeen kun peli alkoi, oli positiivinen yllätys, että nyt kartalla oli 8-10 paikkaa, josta eläimiä voi löytää. Oli lepäämis aluetta, juomapaikkoja jne.

Näiden lisäksi verijälkien etsiminen tuli mahdolliseksi. Ennenhän eläimet vain katosi, kun juoksivat karkuun.

Lisäksi hard modessa ei ole enää ”aisteja” käytettävissä, joka näytti puskaan läpikin eläimen sijainnin. Edelleen näyttää, kun ensin olet nähnyt sen.

Sit myös kaikkien muiden eläinten jälkiä löytyy maastosta. Ja jos ammun ohi, eläin juoksee karkuun, niin jäljet kertoo sen suunnan mihin ne juoksi.

Lisäksi jos metsästän hirviä, ei enää juokse peuroja 200kpl suoraan syliin.
Hard modessa otin 10 tunnin hirvireissun ja sinä aika näin kolme hirveä, joista yhden sain tapettua.

Näiden lisäksi yhden karhun jäljen, karhua en nähnyt. Fasaaneita ja niiden jälkiä pari. Peuroja näin yhden, jälkiä yhden muualla.
Sit yhden pässin.

Siis koko aikana, eli ihan kunnolla harvennettu eläinten määrää. Sekä tuunattu kunnolla eläinten reittejä, uudelleen ilmestymistä jne.

Muutokset on vieneet peliä todella paljon parempaan suuntaan, vaikka ei varmasti pc simuja olla lähelläkään. Ehdottomasti tätä pelaa mielellään ja ottaa monet aidot asiat kuitenkin huomioon.
 
Vastaus: Hunting Simulator

Ellu tätä eilen KFINin striimissä pelasi reilut 3h. Linkistä jälkilähetykseen katsomaan ja kuuntelemaan miltä vaikutti.

https://youtu.be/3juY2Wc6NSA

Repesin tuota kohtaa missä kaveri tokaisee, ettei tiedä onko peli metsästystä vai mitä.

Meinasin ostaa Hunter Simulatorin, mutta sen mokan meinasin tehdä vain koska sekoitin sen theHunteriin. Kyllä Hunter Simulator silti kiinnosti, mutta katseltua videoita ja luettuani pelaajien kokemuksia, päätin säästää rahat ja odottaa theHunteria. Ja taisi olla ihan fiksu päätös. Porukka ylistänyt theHunteria kovasti ja taitaa olla kyseessä yksi parhaimmista metsästyspeleistä tähän mennessä.
 
Vastaus: theHunter: Call of the Wild

Repesin tuota kohtaa missä kaveri tokaisee, ettei tiedä onko peli metsästystä vai mitä.

Meinasin ostaa Hunter Simulatorin, mutta sen mokan meinasin tehdä vain koska sekoitin sen theHunteriin. Kyllä Hunter Simulator silti kiinnosti, mutta katseltua videoita ja luettuani pelaajien kokemuksia, päätin säästää rahat ja odottaa theHunteria. Ja taisi olla ihan fiksu päätös. Porukka ylistänyt theHunteria kovasti ja taitaa olla kyseessä yksi parhaimmista metsästyspeleistä tähän mennessä.

Tein sitten niin, että viime yönä ostin theHunter: Call of the Wildin ja kyseessä on kyllä uskomattoman mahtava peli. Tuli heti pelailtua 4 tuntia putkeen, tänään jatkanut. Moni valittanut pelin vaikeudesta, mutta veikkaan siihen syyksi lähinnä pelaajan osaamattomuuden, sillä ainakaan itselleni peli ei ole mitenkään vaikea. Haastetta kyllä löytyy, mutta kunhan tietää mitä tekee, niin ongelmia ei vastaan tule.

Viime yönä jäljitin tunnin yhtä peuraa, jota haavoitin. Seurasin veri- ja jalanjälkiä. Tulihan siinä se oma tyydytyksensä, kun vihdoinkin löysit saaliisi ja päästit sen päiviltä.

Tosiaan, ihan alussa vasta ollaan, vaikka tunteja takana useampia. Kaatoja on tällä hetkellä 4, kahta eri peuraa. Ukko vasta level 2. Tässähän siis kerätään kokemusta ja rahaa tutkimalla ja löytämällä mestoja, on tehtäviä joita tehdä, kuten vaikkapa jonkun tietyn eläimen kaatamista tai valokuvausta, ja tietysti se tärkein millä kartoittaa niin kokemusta kuin tilipussiakin, eli metsästäminen. Mitä suurempi ja vaikeampi kaato, sitä paremmat palkkiot.

Itse olen tosiaan aika koukussa tähän theHunter: Call of the Wildiin, enkä ihmettele miksi kehutaan parhaimmaksi metsästyspeliksi. Onlinea en ole vielä kokeillut, pääsee 2-8 pelaajaa yhdessä metsälle.

PS. Sori, kun laitoin tämän tähän ketjuun, mutta mielestäni voitaisiin yhdistää nämä metsästyspelit yhdeksi ketjuksi, kuten ollaan tehty maatalouspelienkin kanssa.
 
Vastaus: Hunting Simulator

Hyvä peli ois muuten aivan tajuton määrä bugeja.. eläimet juoksee paikallaan kun niitä ampuu niin eivät kuole, luodit ei aina rekistöröidy, levelit katoilee, eläimet välillä katoaa.. aika raakileen pistäny ulos. Alustana ps4 ja toivottavasti fiksais tän ku ei täs ole nyt hauskaa pelata tälläsenään.
 
Kertokaas nyt lisää kokemuksia the Hunterista. Onko jollain myös Hunting Simulator..haluaisin kuulla oikeita eroja näiden väliltä, molempia pelanneilta henkilöiltä.

Nyt myös ilmestynyt Deer Hunter remastered...kokemuksia?

Lisäsin ketjun alle nyt myös kalastuspelit, kun ovat sen verran pienen ryhmän (aika saman kuin metsästys) pelejä.
Itsellä on Euro Fishing, joka on kyllä omaan makuun aikalailla kamala tekele. Sit on tullut se joku ilmainen Fishing Planet tms, jota pidetään parhaana mahdollisena. Itse en jaksanut edes lopulta koittaa, kun valikot karkoitti heti alkuun sen ääreltä pois.

Nyt on myös ilmestynyt joku Rapalan peli, minkä tyyppinen laadultaan tämä on? Ilmeisesti aidot kisat lisenssillä ainakin?
 
Kertokaas nyt lisää kokemuksia the Hunterista. Onko jollain myös Hunting Simulator..haluaisin kuulla oikeita eroja näiden väliltä, molempia pelanneilta henkilöiltä.

Nyt myös ilmestynyt Deer Hunter remastered...kokemuksia?

Lisäsin ketjun alle nyt myös kalastuspelit, kun ovat sen verran pienen ryhmän (aika saman kuin metsästys) pelejä.
Itsellä on Euro Fishing, joka on kyllä omaan makuun aikalailla kamala tekele. Sit on tullut se joku ilmainen Fishing Planet tms, jota pidetään parhaana mahdollisena. Itse en jaksanut edes lopulta koittaa, kun valikot karkoitti heti alkuun sen ääreltä pois.

Nyt on myös ilmestynyt joku Rapalan peli, minkä tyyppinen laadultaan tämä on? Ilmeisesti aidot kisat lisenssillä ainakin?

Noista muista en tiedä, mutta mulla on parhaillaan arviossa toi theHunter. Yritän sunnuntaina viimeistään saada arvion ulos. Erittäin positiivinen yllätys on ollu toi peli. Ei ole kiire minnekään, mutta silti menee hujauksessa parikin tuntia. Parasta on kyllä tunnelma.
 
Noista muista en tiedä, mutta mulla on parhaillaan arviossa toi theHunter. Yritän sunnuntaina viimeistään saada arvion ulos. Erittäin positiivinen yllätys on ollu toi peli. Ei ole kiire minnekään, mutta silti menee hujauksessa parikin tuntia. Parasta on kyllä tunnelma.
Tätä aika monet sanoo. Itsellä tosiaan Hunting Simulator ja onhan siinä ongelmia joita on päivitykset parantaneet, mutta kuulema aivan täyttä arcadea tuon rinnalla. Siksi ois kiva kuulla jonkun vertailua Hunting Simuun, koska kyllä siinäkin vaikeammilla vaikeustasoilla saa/joutuu menemään rauhassa ja omaan makuun tunnelmakin on hyvä jne. Eli on se ongelmistaan huolimatta kelvollinen tekele, mutta miten paljon parempi tuo mahtaa olla. Et onko järkeä ostaa toista metsästyspeliä, kun en nyt niin paljoa niitä pelaa.
 
Kohta räjähtää pää tähän cotwiin! Eli jos tiedätte miksi tehtävä sanoo että ota kuva fallow deeristä, siellä järven luona, olen odottanu oikeasti monta tuntia jo et edes yksi tulisi liikkumaan sinne, noh.. 2h odottamisen jälkeen yksi saapui järven reunalle, otin kuvaa ja ämmä sanoo että liian kaukana, noh... Ilmeisesti sama fallow deer tulisi minua lähemmäs n. 30-50m ehkä. Otin taas kuvaa mutta tehtävä ei jostain syystä onnistunutkaan? Oletin ensin että varmaan väärä eläin ja ammuin lähietäisyydeltä päähän, kappas olikin fallow deeri... Oikeasti mitä v*ttua pitää tehdä ettei tarvitse käyttää oikeasto 10h tähän yhteen tehtävään?
 
Kohta räjähtää pää tähän cotwiin! Eli jos tiedätte miksi tehtävä sanoo että ota kuva fallow deeristä, siellä järven luona, olen odottanu oikeasti monta tuntia jo et edes yksi tulisi liikkumaan sinne, noh.. 2h odottamisen jälkeen yksi saapui järven reunalle, otin kuvaa ja ämmä sanoo että liian kaukana, noh... Ilmeisesti sama fallow deer tulisi minua lähemmäs n. 30-50m ehkä. Otin taas kuvaa mutta tehtävä ei jostain syystä onnistunutkaan? Oletin ensin että varmaan väärä eläin ja ammuin lähietäisyydeltä päähän, kappas olikin fallow deeri... Oikeasti mitä v*ttua pitää tehdä ettei tarvitse käyttää oikeasto 10h tähän yhteen tehtävään?
Taistelin tän kanssa tuntikausia.
Kunnes meni hermot ja pistin teltan pellolle, annoin pelin olla ja olin itse teltassa. Katselin kännykällä leffaa odotellessa. Samalla välillä lurella houkuttelin niitä.

Yhdessä vaiheessa havahduin pelistä kuuluvaan rapinaan. Fallow Deer seisoi teltan edessä syömässä. Kuvasin todella läheltä ja missio meni läpi.

Eli täytyy olla todella lähellä. Lurella houkuttelee.
 
Ylös Bottom